verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:34

Even een stipje,,

Vind het super war je doet!!! Hopen dat hij weer helemaal opknapt.

Dikke respect!!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:34

Zo heb even het hele topic doorgelezen. Wat goed dat je dit voor Auke gedaan hebt!! Mooi om te zien wat je er nu al voor terug krijgt hè (een wakker, vrolijk paard)

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:38

Goeden avond bokkers.
Auke heeft zijn gips eraf en ppfffff wat ziet zn onder been er nog vreemd uit en hij loopt ook nog heel raar als of hij achter op de rand van zijn hoef loopt en dat hij voor opwipt.
Dat komt omdat ze zijn beentje met een blokje eronder hebben ingegipst zodat hij er niet te vol op zou steunen en nu is zijn spier een beetje langer maar die trekt weer bij.
Maaar hij loopt zonder pijn en niet slechter dan voor de operatie.
Dus tot nu toe gaat het redelijk goed met hem en ik zal morgen een paar foto`s maken van zijn beentje zonder gips.......ziet er nog raar uit zonder vetlok en haar maar komt redeijk goed!
Ik zet nu eventjes zijn 2 röntgefoto`s in mijn album.
groetjes uit de kneuzen hoek ;)
p.s. hij is hyyyyyperrrrrrrrrrr hihi en hij moet zeker nog een 8 weken box rust en zich kalm houden!!( ben blij dat het geen volbloed arabier is :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:41

Goed nieuws Sazz!! Mag je wel aan de hand met hem stappen?
Die stand trekt wel weer bij, daar zit ik niet over in en een vetlok groeit ook wel weer aan.
Ben brandend nieuwsgierig naar de foto's!
Het is zowiezo al belangrijk dat je kunt zien dat ie niet is achteruit gegaan en hij heeft natuurlijk al die tijd zijn kogel ook niet gebogen.
Fijn dat je even een update geeft!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:51

hey sul
Nee hij mag absoluut niet stappen, vanmiddag hebben we met hem gestapt toen hij onder de verdoving zat hahahaha de zatlap en nog praatjes hebben met een shot valium in zn lijfje.
Hij MOET van de DA zeker 8 weken binnen staan, maar ach das te over bruggen na alles toch?
Hij stond gewoon te kwijlen en gekke bekken te trekken toen we het gips eraf haalden en ik heb nog nooit een paard horen snurken hahaha net mister ED!!
En zijn geopereerde oortje is ook al helemaal goed , je ziet er niks meer van!!! Morgen komen de foto`s van been en oor .groetjes sazz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:55

Joh die acht weken houdt hij inderdaad ook nog wel uit.... maak je ook nog even een foto van hem in zijn geheel?

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 20:04

Ja hoor ik zal ook een paar hele foto`s maken en een paar ingezoomd op oor en kogel .

PollyBarney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:05

Super wat je allemaal voor dat paardje hebt gedaan.Erg dat er nog steeds mensen zijn die hun beestjes zo verwaarlozen.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 21:51

thnx polly maar denk dat de meeste dierenliefhebbers het wel gedaan hadden, mits ze de mogelijkheden er voor hebben he :o ;)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:08

Wat een positief nieuws! Goed om te horen, ben zo benieuwd hoe het afloopt met deze knul! Zn beentje zal er inderdaad nog wel even gek uitzien, en het zal nog wat onwennig zijn.. maar ach.. deze acht weekjes nog even doorzetten! Ben benieuwd naar de foto!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:31

Superleuk nieuws om te horen, ben benieuwd hoe 'ie er ondertussen bij staat :D

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 11:41

snif snif :(:) ik denk dat auke erg veel pijn heeft momenteel hij kijkt niet zo happy ;( en is weer met lange tranden aan het eten hij gaat zelfs liggend hooi eten zoveel pijn denk dat hij heeft en zn kogeltje is ook een beetje dikker, maar het is te verwachten dat er reactie komt rondom zijn ingreep nu het gips verwijderd is.....
Ik hoop dat het rustig blijft verlopen en dat er niks raars gebeurd verder met zijn beentje.
Ik heb hem easy going ( met papaverblad )op homeopatische basis gegeven zodat hij niet al te hyper op stal is maar wel voelt wat hij doet of kan.
IK wil hem zo min mogelijk op pijnstillers hebben anders loopt hij zn eigen kunnen denk ik voorbij en kan hij misschien niet echt voelen wat er omgaat in zijn been.
Het foto toestel moet ik nog even terug zoeken want we zijn op vakantie geweest en nu is de camera en het foto toestel zoek .........(mannen???)
Laterzz gr saskia

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:59

Getsie wat jammer dat hij pijn heeft.

Was dit ook te verwachten volgens de arts?
Lijkt mij idd ook logisch na het gips.

Arm jochie :(:)

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:01

Nah hij is zo onvoorspelbaar als het weer die auke....
Staat nu weer te hiphoppen in de stal ondanks zijn easy going....het zonnetje schijnt hier en hij wil dolgraag naar zn vriendjes, maar helaas pindakaas nog 8 weken stal rust voor zijn been.
Ja het is inderdaad normaal en ik kan me nog voorstellen toen bij mij het gips afging met al die pinnen en platen in mn enkel, kon ik mijn pootje hooghouden en met krukken belasten als ik moewst lopen.
Auke is afhankelijk van alle 4 zijn benen met liggen en opstaan .
Toen bij hem het gips afging was het meteen volle belasting en dat speelt hem nu op , maar hij moet er ff doorheen.
Het is gewoon een zielig en rot aanzicht om je dier zo te zien en momenteel is hij aan het spelen met zijn horse bal en slingert hij m op en neer aan zijn stal rek....leuk gezicht hij gaat idd gewoon op en neer met hem.
Maar ik ben er kei gek mee , hij is al zo mooi aan het worden nu ( buiten zn voetje ) en een echte charmeur...........ben kei trots op hem zoals hij t tot nu toe doet..........mijn zwarte scheetje. :D
Oftewel onze zwarte parel...... *D 8-)

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:08

heb net je hele topic gelezen en moet zeggen meerdere malen met tranen in mn ogen!!
vindt t heel bijzonder wat je allemaal voor hem over hebt,diepe respect...
hoop dat hij snel opknapt en weer vrolijk met zn vriendjes in de wei kan spelen!!

GossipSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:08

Sorry, maar ik wil wat vragen! Waar kan dat?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:34

Schiet me iets te binnen: Kan je niet een heel klein paddockje afzetten zodat hij daarin kan staan? Dan is hij toch even buiten en heeft hij wat afleiding. Neemt misschien de gedachte wat weg van zijn pijnlijke been.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:22

Super hoor dat je dit doet!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 13:11

ik zou hem zelf ook liever buiten willen zetten maar de DA heeft me nadrukkelijk verteld dat ik dat ECHT niet moet doen, hij staat nu al soms op 3 benen omdat hij al zoveel moet steunen op zijn pijnlijke beentje en als hij niet staat dan ligt hij wel. :Z
Als ik hem nu naar buiten zet loopt hij zeker teveel en zijn pees/spieren zijn nog te slap en hij is ook veels te hyper ( al zou ik een kettingkje achter zijn halster doen )om hem aan de hand mee te nemen want hij gaat dan omhoog van gekkigheid en trekt je helemaal mee zo sterk is meneertje :7 , niet bevorderlijk dus voor zijn beentje.

Maar als er buiten iets gebeurd is er meer actie als binnen, want bij ons is geen rustig ff alleen buitenstaan....Dan maar op stal entertainen en zelfs dat is niet genoeg want hij heeft nu al een stal ondeugd. :+
Hij gaat met zijn tanden over de voerbak krassen en in het raam om maar zoveel mogelijk aandacht te trekken hihihi hij is al net zo erg als een kind .
Hij loopt nu slechter als voor de operatie, maar dat komt omdat hij m nu ineens na het gips afhalen zoveel moet belasten ik hoop dat t over een paar weken beter gaat met hem.
Ik heb foto toestel gevonden en ga straks ff een paar foto`s *-:) schieten en zorg dat ze er vanavond in mijn album staan hier op bokt. groetjesssss *\o/*

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:03

Agossie :(:) Ik ga heel hard duimen dat het allemaal de moeite waard is geweest voor hem en dat hij straks gewoon weer lekker rond kan lopen met vier goede benen.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:09

Heel veel succes met hem en super dat je dat allemaal voor hem over hebt.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:16

Hallo hier is ie dan auke met zijn revalidatie....Afbeelding
aaahhh lief he!!
Nu zijn been ....ieuw maja ziet er niet zo mooi uit nog, maar kon erger he
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
op deze foto ontlast hij zijn been naar voren zodoende vreemde schuine stand.
Meerdere foto`s in mijn album zie link groetjes saskia.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:26

Hoi Sas!! Wat een lief koppie heeft ie toch op de eerste foto, leuk deken ook, is die van BR??

Ik vind zijn been er eigenlijk heel mooi uitzien, of zeg ik nou iets heel geks?

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:34

heb het "even" helemaal doorgelezen en ik vind het echt super wat je doet!
wel vervelend dat hij er nu zo'n last van heeft, maar dat lijkt me logisch na dat gips.
ik hoop dat hij snel vrolijk rond kan lopen op 4 benen !
heel veel succes nog verder met hem

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 15:37

Geen idee joyce waar de deken van is ( zal nog eens kijken of er iets opstaat)ik heb hem gratis gekregen met een punten systeem sparen hihi :D ( trouwens nu een paar dagen nadat hij de deken opheeft ziet hij er al uit!!)
Maar zijn beentje ziet er al heel wat beter uit als toen het uit t gips kwam.....dat was ff schrikken hoor zo krom en slapjes en ik vind idd dat het steeds meer bijtrekt!!
Maar dat had de DA me al verteld dat het steeds meer zou bijtrekken.
Ik heb zekers ergere benen gezien van paarden die in de draad gezeten hebben en ed, maar er is nog steeds reactie en ontsteking in zijn been, maar de DA ziet dat ook liever zodat het allemaal goed gaat vastzitten en versmelten met elkaar .
Gewoon afwachten dus ...