Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Ik denk dat de markt wel weer gaat instorten tzt als steeds minder mensen nog paarden en hun onderhoud kunnen betalen.
Denise, lijkt me wel zo fair dat de famillie dan mee betaald aan een famillie paard.
Sentir schreef:Ik dacht dat ik het hier beter kon vragen.
Ik heb nu 2 paarden. 1 die 19 wordt en een veulen van 9 maanden (niet mama en veulen)
Nu ben ik twijfelende of ik de moeder van het veulen er ook bijkoop. Ik ben helemaal verliefd gewordeN. Ik had moeite met keuzes maken en wou geen paarden wegdoen. En nu ook niet. Het klikte goed en ik kon alles vragen en we verstonden elkaar. Ook op de grond. Ze is lief en ik vertrouw haar. Ook is ze nog maar 4.
Alleen, ik vermoed dat ze in de zomer door haar benen is gegaan door teveel rijden. (Ze is niet mijn paard of eigenaarspaard. Ze is een manegepaard.) maar daar ben ik niet zeker van. Nu twijfel ik of ik ze erbij neem. Is 3 paarden te veel? Ze vragen ook een hele som geld. Ik heb het veulen al die wss hetzelfde zal gaan uitzien, en hetzelfde karakter is. Is het de moeite dan nog ? Wat denken jullie? Keuren zowiezo, ik vertrouw het niet. Osteopaat ook als ik ze zou kopen...
Wat zijn de gevaren, waar moet ik op letten, wat zou ik nu al kunnen zien?
Sentir schreef:Ik dacht dat ik het hier beter kon vragen.
Ik heb nu 2 paarden. 1 die 19 wordt en een veulen van 9 maanden (niet mama en veulen)
Nu ben ik twijfelende of ik de moeder van het veulen er ook bijkoop. Ik ben helemaal verliefd gewordeN. Ik had moeite met keuzes maken en wou geen paarden wegdoen. En nu ook niet. Het klikte goed en ik kon alles vragen en we verstonden elkaar. Ook op de grond. Ze is lief en ik vertrouw haar. Ook is ze nog maar 4.
Alleen, ik vermoed dat ze in de zomer door haar benen is gegaan door teveel rijden. (Ze is niet mijn paard of eigenaarspaard. Ze is een manegepaard.) maar daar ben ik niet zeker van. Nu twijfel ik of ik ze erbij neem. Is 3 paarden te veel? Ze vragen ook een hele som geld. Ik heb het veulen al die wss hetzelfde zal gaan uitzien, en hetzelfde karakter is. Is het de moeite dan nog ? Wat denken jullie? Keuren zowiezo, ik vertrouw het niet. Osteopaat ook als ik ze zou kopen...
Wat zijn de gevaren, waar moet ik op letten, wat zou ik nu al kunnen zien?
pantarhei schreef:Begrijp ik goed dat de moeder van je veulen nu vier is en ook op de manege als rijpaard wordt ingezet? Pittige belasting voor zo’n jong dier
Cioccolato schreef:Ik ben wel het type dooie trapzak nodig zowel met ritje erop als er naast. Karakter is belangrijker dan looks. Echt een 1e kleine pony maar geen typische oliebol (edit shetlander dus)![]()
Geld naar kwaliteit? Of braafheid? Genoeg budget iig
Cioccolato schreef:Ik ben wel het type dooie trapzak nodig zowel met ritje erop als er naast. Karakter is belangrijker dan looks. Echt een 1e kleine pony maar geen typische oliebol (edit shetlander dus)![]()
Elisa2 schreef:Ik denk dat de markt wel weer gaat instorten tzt als steeds minder mensen nog paarden en hun onderhoud kunnen betalen.
Denise, lijkt me wel zo fair dat de famillie dan mee betaald aan een famillie paard.
Sentir schreef:Kreupel niet, ze had wondes aan de buitenkant van de kogel en schenen. Ik denk niet dat een paard dit zomaar kan krijgen? Daarom de vermoeden, ik ga het ook niet vragen als ik nog twijfel over vanalles![]()
Rugpijn wel. Maar ik denk dat dat eerder niet passende zadels zijn. Want jiet elk paard daar heeft een bijhorend zadel
En sommige mensen pakken een zadel dat goed zit voor hun, en kijken niet naar hoe het zit opt paard.
Umeo schreef:Elisa2 schreef:Ik denk dat de markt wel weer gaat instorten tzt als steeds minder mensen nog paarden en hun onderhoud kunnen betalen.
Logisch gevolg is ook dat er minder gedekt gaat worden waardoor het aanbod beperkter is (op termijn).
Alja schreef:Cioccolato schreef:Ik ben wel het type dooie trapzak nodig zowel met ritje erop als er naast. Karakter is belangrijker dan looks. Echt een 1e kleine pony maar geen typische oliebol (edit shetlander dus)![]()
Maar die worden toch genoeg op Facebook aangeboden?
Of heb je geen Facebook?