Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:37

carika schreef:
Fly_high schreef:
Mijn droompaard is vandaag klinisch goedgekeurd maar bleek een actieve tussenpeesblessure te hebben :( |o

Enerzijds ben ik onwijs blij dat ik meteen een echo heb laten maken, maar anderzijds voelt het echt zo rot :(

Ik heb eventjes helemaal geen zin in paarden -O-

Was er aanleiding voor de echo of heb je gewoon een hele uitgebreide keuring laten doen?

Hij was al door de klinische keuring heen zonder dat er iets aan te merken was, hij liep namelijk perfect ook met buigproeven! maar een achterbeen was net een tikje aan de dikke kant, minimaal zeg maar. Het zou een oude, inmiddels volledig herstelde blessure zijn geweest maar voor de zekerheid heb ik het ook laten scannen. En helaas bleek de tussenpees niet helemaal in orde te zijn :( zichtbaar dikker met enkele plekken waar pas nieuwe vezels kriskras in aanmaak waren dus waarschijnlijk een blessure van enkele maanden oud. Wat ook verklaart waarom het niet warm noch gevoelig was.

Echt zonde, want ik heb al een paard staan met identieke blessure en vind een ook genoeg wat dat betreft :') mijn merrietje gaat nooit weg wat ze dan ook wel en niet mankeert :o maar als er nog een paard erbij komt moet het wel gewoon gezond zijn vind ik.

Ik zit weer mp en sporthorses te kijken maar niets spreekt mij aan :n ik heb mijn perfecte match al gehad en de rest hoef ik niet :n

Mijn hart zegt dat ik dat paard ondanks de blessure had moeten kopen, zo'n tof beest is het, maar mijn gezond verstand en mijn portemonnee zijn daar niet helemaal mee eens :+

Ik heb er al wat spullen voor gekocht, zo zeker was ik dat hij goedgekeurd zou zijn.... en nu moet alles maar retour :(

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:26

Knap paard Maaike!

Flyhigh, ik begrijp je helemaal. Zo herkenbaar.. Ik ga morgen weer een paard kijken en heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Zo perfect als die andere wordt het niet meer.

Komt ook nog bij dat de eigenaresse van dat perfecte paard nu misschien toch wel een herkeuring wil doen, ze heeft ‘m gister laten bekappen en beslaan en ze heeft samen met de hoefsmid de buigproef opnieuw gedaan (geen idee of een hoefsmid zo’n buigproef juist kan uitvoeren) en het zag er volgens hem gewoon ‘normaal’ uit. Dus nu ben ik toch weer een beetje aan het dubben of ik niet tóch voor deze moet gaan, als ze alsnog goedgekeurd wordt..

Wat een stom gedoe :(

Fly_high

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:39

Ik laat het kijken een tijdje staan, heb er helemaal geen behoefte meer aan :n

Als ik jou was zou ik wel durven te herkeuren denk ik, mits het paard waar het om gaat echt jouw match is. Anders kom je nooit van die twijfels af, of het wel wat had kunnen worden...

In mijn geval heeft herkeuren helaas geen zin, kapotte pezen groeien nou eenmaal niet zomaar dicht :(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:42

gefeliciteerd MAaike.
Wat Balen Fly_high, maar goed dat je er naar hebt laten kijken. Blijft toch een zwak punt, zeker als het toch nog relatief recent is. Snap je gevoel helemaal, :(:) .

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 06:30

lies schreef:
Knap paard Maaike!

Flyhigh, ik begrijp je helemaal. Zo herkenbaar.. Ik ga morgen weer een paard kijken en heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Zo perfect als die andere wordt het niet meer.

Komt ook nog bij dat de eigenaresse van dat perfecte paard nu misschien toch wel een herkeuring wil doen, ze heeft ‘m gister laten bekappen en beslaan en ze heeft samen met de hoefsmid de buigproef opnieuw gedaan (geen idee of een hoefsmid zo’n buigproef juist kan uitvoeren) en het zag er volgens hem gewoon ‘normaal’ uit. Dus nu ben ik toch weer een beetje aan het dubben of ik niet tóch voor deze moet gaan, als ze alsnog goedgekeurd wordt..

Wat een stom gedoe :(

Heel lastig! Had de verkoper geen kopers voor 'm die niet hoefden te keuren?

Ik ga wel met Fly_high mee, je kan het verder uitzoeken. Anders wordt het wel moeilijk om los te laten inderdaad..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 08:06

Gefeliciteerd, wat een mooie dame Maaike!

En lies, als je kan laten herkeuren op kosten van de verkoper... Kun je een gooi doen. Met daarbij wel scherp in het oog houdend dat de hoeven dus een aandachtspunt zijn als ze op ijzers wel goed loopt.

Dus bij een verdere röntgen keuring starten bij de hoeven voor.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:10

Ik zou het doen lies
Weet niet wat een klinische keuring tegenwoordig kost ( ik ga uit van 100/150 euro
Dat zou mij het wel waard zijn want anders zou ik dat paard altijd in m’n hoofd houden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:57

upendo schreef:
Gefeliciteerd, wat een mooie dame Maaike!

En lies, als je kan laten herkeuren op kosten van de verkoper... Kun je een gooi doen. Met daarbij wel scherp in het oog houdend dat de hoeven dus een aandachtspunt zijn als ze op ijzers wel goed loopt.

Dus bij een verdere röntgen keuring starten bij de hoeven voor.

Ze stond al op ijzers, alleen ze was al heel lang toe aan nieuwe ijzers en een bekapbeurt. De keuringsarts zei dat de keuring niet helemaal eerlijk was, vanwege die voeten. Ze zei overigens niet dat dat perse de reden van de slechte buigproef was hoor. Het was 2 keer een ++ en ze zei dat het van alles kon zijn. Maar dat het ook gewoon de hoeven konden zijn inderdaad. Vind het ook wel heel dom van de eigenaresse om een paard op deze manier ter keuring aan te bieden. Dat vond de keuringsarts ook, hoewel ze het niet met zoveel woorden zei, was het wel aan haar lichaamstaal te zien.

De eigenaresse was zo stellig dat ze hem wou houden, direct na de keuring en later op de avond zei ze via telefoon dat ze zou verkopen aan mensen die het niet kon schelen dat ze afgekeurd was, dat ik haar eigenlijk alweer uit mijn hoofd had gezet (beter gezegd; probeerde uit mijn hoofd te zetten).

Ik ga zo naar eentje kijken, als dat niks is, ga ik misschien toch wachten op een herkeuring van dit paardje inderdaad.
Thanks voor het meedenken jongens (meisjes)!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:04

Tja ik vind het bijzonder dat die met nette hoeven wel rad zou zijn op de buigproef, vast wel beter maar goed?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:04

Tegenvallende keuringen, jammer.

Wat een knappe merrie, die Florecio!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:38

pantarhei schreef:
Tja ik vind het bijzonder dat die met nette hoeven wel rad zou zijn op de buigproef, vast wel beter maar goed?

Betere keuringsarts zou ook een beter resultaat kunnen geven; afgaand op eerdere opmerkingen......

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:39

maaike5581 schreef:
Mijn nieuwe dame is veilig aangekomen.
Kolinde, 5 jarige merrie van Florencio.
[ [url=m/1Wn6GL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zYeFBI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Stond deze niet op marktplaats?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:45

Als de eigenaresse wel vaker de voeten zo verwaarloosd, dan kan het best zijn dat de pezen daar al flink onder te lijden hebben gehad. Ik zou hem laten staan en niet herkeuren.

Leuke Florencio merrie.

Wat ontzettend zuur Flyhigh. Wel heel goed dat je hebt laten scannen!

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:47

Ik denk dat ik hem ook zou laten staan, of herkeuren en daarna nog een echo van de pezen op kosten van de verkoper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:48

Gefeliciteerd Maaike! Mooi paard.

Nou, de pony waar ik heen zou gaan was binnen 1 dag verkocht. Dit was ook wel te verwachten. Een superbrave en ook nog vrij jonge E-pony voor onder de 5000 euro.

De prijzen zijn enorm omhoog gegaan. Ze vragen er nu al rond de 7000 euro voor als een pony nog niet eens goed gewend is aan het zadel met ruiter erop.

De zoektocht gaat wel door.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:58

pantarhei schreef:

Maar buigproeven gaan toch niet over de hoeven?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:45

anjali schreef:
pantarhei schreef:

Maar buigproeven gaan toch niet over de hoeven?

Nou, ze noemde het beduidend beter, op 1 been was ie nu goed zei ze en 1 been stukken beter dan de vorige keer. Maar ik ben ook wel sceptisch hoor. Ik heb ook geen idee of een hoefsmid een buigproef (correct) kan uitvoeren. Of is het echt letterlijk gewoon been een minuut omhoog houden en gaan? Nee toch? De keuringsarts twijfel ik niet aan, die was echt wel goed. Ik was het ook heel erg met haar eens hoor, het was echt heel slecht.

Nou ja, paard van net was niks, veel te sensibel. Ik heb nog eentje die ik kán gaan bekijken, maar ik twijfel of ik nog wil. Ik ga er even over nadenken. Frustrerend werkje, een paard kopen :roll:

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:46

Evamarie schreef:

Nou, de pony waar ik heen zou gaan was binnen 1 dag verkocht. Dit was ook wel te verwachten. Een superbrave en ook nog vrij jonge E-pony voor onder de 5000 euro.

De prijzen zijn enorm omhoog gegaan. Ze vragen er nu al rond de 7000 euro voor als een pony nog niet eens goed gewend is aan het zadel met ruiter erop.

Was dat een pony in Drenthe van marktplaats? Verhaal klinkt bekend :D

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:21

Autumnn schreef:
maaike5581 schreef:
Mijn nieuwe dame is veilig aangekomen.
Kolinde, 5 jarige merrie van Florencio.
[ [url=m/1Wn6GL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zYeFBI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Stond deze niet op marktplaats?

Nee, op Sporthorses.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:41

Kwam laatst een 8 jarige L ruin tegen. Met verkalking in de hals. Moest 17.000 euro kosten. Nee dank je...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:41

De prijzen zijn echt om te janken inderdaad, wij hebben onze zoektocht voorlopig ook stil gezet. Of in ieder geval op een héél laag pitje. Ons budget is vergeleken dat van de meesten in dit topic echt niks. Maar ik spaar door, houd een oogje voorzichtig open en hoop op een wonder. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:46

lies schreef:
Evamarie schreef:

Was dat een pony in Drenthe van marktplaats? Verhaal klinkt bekend :D

Het ging om een bruine of zwarte met dunne bles, deze ben ik maar snel vergeten.. Waar weet ik niet precies.

Mijn zoektocht is inmiddels heel Nl en net buiten de grens geworden.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:51

Jeika schreef:
De prijzen zijn echt om te janken inderdaad, wij hebben onze zoektocht voorlopig ook stil gezet. Of in ieder geval op een héél laag pitje. Ons budget is vergeleken dat van de meesten in dit topic echt niks. Maar ik spaar door, houd een oogje voorzichtig open en hoop op een wonder. :P

Same here hoor.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:50

Hier ook hetzelfde, mocht er een wonder gebeuren dan sta ik er wel voor open :)

Ik heb het idee dat de prijzen nu echt elke dag omhoog gaan :? Zowel op mp als sporthorses wordt al gauw rond 10K gevraagd voor oudere paarden die niet eens in de buurt van L niveau komen waarbij ze nog van alles mankeren qua gezondheid en gedrag... Jammer genoeg zij al die luchtzuigers en projectjes het mij echt niet waard :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:51

Ik kijk al even niet meer op marktplaats. Maar denk ook niet dat ik dat nog ga doen tegen de tijd dat ik weer op zoek ga :=

Vond de manier waarop ik zowel Matt als Silver tegen kwam fijner. Geen tientallen kijkers en geen over de top prijzen