lianne304 schreef:Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik denk dat jullie hier er wel meer vanaf weten.
Het loopt als volgt.
Paard verkocht, liep niet zuiver bij aankoop(kopers hebben dit zelf gezien beoorderd)
enkele klachten waren aanwezig dit is eerlijk verteld en aangegeven.
Er is een bod gedaan(tussen de800-1200) hier is akoord mee gegaan, door verkopende partij.
Zonder verder onderzoek klinisch keuring of dierenarts naar laten kijken is het zodoende paard overgenomem voor boven benoemde bedrag.
Paard is nooit eerder gekeurd geweest enkel allen snel na gekeken en hierop was het paard totzoverr gezond verklaad en dit verhaald is verteld bij aankoop.
Binnen een maand dierenatrs er bij laten kijken nu blijkt dat het niet als rij/recreatie paard nog kan dienen, nu word verwacht dat verkopende partij het paard perdirect terug neemt.
Verkopende partij bied aan te helpen met een oplossing maar kopers willen het paard deze week het paard nog weg.
Is dit mogelijk ? Mag dit ?
In hoevere staat kopende en of verkopende partij sterker?
Want wat doet onderzoeks plicht nou echt, en wie heeft nu welk recht
Eerlijk? voor dat geld zou ik hem per direct terughalen en naar de slager brengen. Om het voor zo'n bedrag op een rechtzaak aan te laten komen met dadelijk het risico dat het allemaal nog veel meer geld gaat komsten...... Breng het dier naar de slager dan krijgt de vorige eigenaar in ieder geval nog een groot gedeelte van zijn geld en heeft het in ieder geval ook niet heel veel gekost.