Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:36

lianne304 schreef:
Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik denk dat jullie hier er wel meer vanaf weten.

Het loopt als volgt.
Paard verkocht, liep niet zuiver bij aankoop(kopers hebben dit zelf gezien beoorderd)
enkele klachten waren aanwezig dit is eerlijk verteld en aangegeven.
Er is een bod gedaan(tussen de800-1200) hier is akoord mee gegaan, door verkopende partij.
Zonder verder onderzoek klinisch keuring of dierenarts naar laten kijken is het zodoende paard overgenomem voor boven benoemde bedrag.
Paard is nooit eerder gekeurd geweest enkel allen snel na gekeken en hierop was het paard totzoverr gezond verklaad en dit verhaald is verteld bij aankoop.
Binnen een maand dierenatrs er bij laten kijken nu blijkt dat het niet als rij/recreatie paard nog kan dienen, nu word verwacht dat verkopende partij het paard perdirect terug neemt.
Verkopende partij bied aan te helpen met een oplossing maar kopers willen het paard deze week het paard nog weg.
Is dit mogelijk ? Mag dit ?
In hoevere staat kopende en of verkopende partij sterker?
Want wat doet onderzoeks plicht nou echt, en wie heeft nu welk recht

Eerlijk? voor dat geld zou ik hem per direct terughalen en naar de slager brengen. Om het voor zo'n bedrag op een rechtzaak aan te laten komen met dadelijk het risico dat het allemaal nog veel meer geld gaat komsten...... Breng het dier naar de slager dan krijgt de vorige eigenaar in ieder geval nog een groot gedeelte van zijn geld en heeft het in ieder geval ook niet heel veel gekost.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:46

JoyceLa schreef:
De eigenaresse van het paardje dat morgen gekeurd zou worden belde me net op dat ze toch van de verkoop afziet.. Ze wil haar toch niet kwijt en heeft iets geregeld met een vriendin.... Heb ik weer, ik keek er zo naar uit! Had haar graag morgen mee genomen naar huis. Ik ga dus niet meer bij een Particulier kijken...

Dat is stom en balen, JoyceLa, je gaat je toch verheugen. Vanuit de verkoper gezien dan weer enigszins begrijpelijk: soms is het zo moeilijk afstand te doen van je dier. Er komt vast weer een leuk dier op je pad!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:00

JoyceLa schreef:
Poeh lastig Lianne304!

Het is inderdaad overal wat met de handel.. Dan baal je even en begint de volgende dag en laat je het weer achter je haha.

Ik ben dus op zoek naar een Haflinger, merrie of ruin maakt niet uit. Leeftijd van 2 tot jaartje of 10. Ik wil gewoon lekker met grondwerk bezig zijn en lekker buiten hobbelen uiteindelijk. Mijn vriend vond het wel sneu voor me en is vanaf gister avond voor mij op zoek gegaan naar haflingers op het internet haha. Heel lief, hij kijkt dan vooral naar veulens die kan je naar je eigen hand zetten en opvoeden etc. Ik laat het even voor wat het is. Mijn paard staat nu nog met schapen en alpaca’s samen. Ik ga over een paar weken met vakantie en ga daarna weer rustig verder kijken.

Die zoek ik ook, alleen dan al ingereden
Bij mij in de buurt stond er een te koop, ben ik op vakantie aan de andere kant van het land. Nu dus al verkocht, zo balen

Maar we houden vol, ooit moeten we onze halfingers vinden toch?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:52

Mag ik even heel verliefd zijn <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esther_r20

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:56

Wauw zo lekker al meteen naar buiten (ben wel een beetje jaloers hoor)

Geniet ervan!

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:17

Jee ben super blij!

en heb een instructie in de hand geslagen. Merk dat ik na mijn vorige paardenavontuur toch wat spanning heb vooral in het begin. (Voornamelijk het opstappen en de eerste paar minuten daarna zakt het wel langzaam weg) Maar ook als ze schrikt bouw ik spanning op nu en vind het wel belangrijk dat we een goede kickstart maken. Dus we gaan beginnen met lessen ^^

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:18

Mijn bezichtiging is weer geannuleerd, ze houdt het paard toch zelf. Baalmoment nummer 473828472 ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:55

Wat balen Joyce en Autumnn

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:03

Jeetje, Autumn wat een pech.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:30

Nou zeg Autumn, zit je niet mee hé :\

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:37

Bedankt meiden (denk ik _O- ). Nee helaas niet. Ik had me op deze zó verheugd! Ze had mij nota bene zelf benaderd...... ben er ook even klaar mee nu. Heb haar nog niet beantwoord. Aan de ene kant wil ik echt wel even mijn teleurstelling duidelijk maken maar aan de andere kant denk ik, tja, wat heeft het voor zin...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:40

Autumnn schreef:
Bedankt meiden (denk ik _O- ). Nee helaas niet. Ik had me op deze zó verheugd! Ze had mij nota bene zelf benaderd...... ben er ook even klaar mee nu. Heb haar nog niet beantwoord. Aan de ene kant wil ik echt wel even mijn teleurstelling duidelijk maken maar aan de andere kant denk ik, tja, wat heeft het voor zin...

Ik snap je frustratie, maar hou de eer aan je zelf, je schiet er toch niks mee op.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:44

Inderdaad, even slikken, janken als je daar behoefte aan hebt en weer door. Al kan je haar natuurlijk wel zeggen dat je het heel jammer vindt, maar ik zou er geen boosheid of frustratie in leggen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:07

Autumnn schreef:

Is ook hartstikke balen. Ik heb het zelf ook meegemaakt en dat kwam ook vanuit de andere persoon.

Hij had te weinig tijd voor het paard, wilde graag dat het paard naar een bekende ging, zodat ie langs kon blijven komen, zadel kreeg ik erbij... etc etc.

Helaas was ik blij gemaakt met een dooie mus. Ook deze eigenaar kreeg spijt en gaf aan het paard liever een jaar in de wei te zetten dan te verkopen.

Ik heb aangegeven dat ik erg teleurgesteld was, maar niet boos. En dat ik het wel begreep, maar gewoon jammer vond dat hij er niet van te voren beter over nagedacht had.

Dat begreep hij dan ook wel weer.
En klaar! Al was ik er wel een paar dagen verdrietig van. Dat paard had ik erg graag willen kopen.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:09

Zo jammer. Ik had me de zoektocht naar een paard ook zo leuk voorgesteld, maar door dat soort geintjes is de lol er snel vanaf.

En door!!! Je mag weer marktplaats over om te snuffelen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:39

boemel schreef:
Autumnn schreef:

Is ook hartstikke balen. Ik heb het zelf ook meegemaakt en dat kwam ook vanuit de andere persoon.

Hij had te weinig tijd voor het paard, wilde graag dat het paard naar een bekende ging, zodat ie langs kon blijven komen, zadel kreeg ik erbij... etc etc.

Helaas was ik blij gemaakt met een dooie mus. Ook deze eigenaar kreeg spijt en gaf aan het paard liever een jaar in de wei te zetten dan te verkopen.

Ik heb aangegeven dat ik erg teleurgesteld was, maar niet boos. En dat ik het wel begreep, maar gewoon jammer vond dat hij er niet van te voren beter over nagedacht had.

Dat begreep hij dan ook wel weer.
En klaar! Al was ik er wel een paar dagen verdrietig van. Dat paard had ik erg graag willen kopen.

Zo heb ik het destijds ook verwoord toen de leuke merrie die ik op het oog had niet door ging.
Je mag best laten weten dat je van iets baalt, zonder heel boos of verwijtend te reageren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:40

Ik heb nu gezegd “hoi X, wat jammer, ik had me er erg op verheugd. Heel veel succes met hem. Groetjes X. Volgens mij een net bericht

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:41

Britt_xxx schreef:
Zo jammer. Ik had me de zoektocht naar een paard ook zo leuk voorgesteld, maar door dat soort geintjes is de lol er snel vanaf.

En door!!! Je mag weer marktplaats over om te snuffelen. Succes!

Dat is ook weer zo *\o/*

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:48

Hé wat balen Autumn! Jij ook weer... Ik heb het ook gewoon gezegd dat ik baalde van het feit dat ze het op het laatste moment af wist weten. Aan de andere kant kon ik wel waarderen dat ze de ballen had om mij erover te bellen ipv een makkelijk berichtje. Boos was ik dan ook niet. Het is voor de verkoper ook geen leuk nieuws om over te brengen..

Maar de moed zakt je dan even in je schoenen inderdaad als het niet de eerste keer is..

Galyppy, ik hoop dat je langer dan even verliefd bent op je nieuwe aanwinst haha. Foto’s zien er relaxed uit en ik vind het super stoer dat je al zo snel gelijk naar buiten op hem durft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:56

Autumnn schreef:
Ik heb nu gezegd “hoi X, wat jammer, ik had me er erg op verheugd. Heel veel succes met hem. Groetjes X. Volgens mij een net bericht

Dat is inderdaad heel netjes, ben benieuwd of je nog een reactie krijgt.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:36

JoyceLa schreef:
Galyppy, ik hoop dat je langer dan even verliefd bent op je nieuwe aanwinst haha. Foto’s zien er relaxed uit en ik vind het super stoer dat je al zo snel gelijk naar buiten op hem durft!

Ik heb gewoon een vriendin die zegt
Niet zeuren ZITTEN EN RIJDEN NU!

Dus daar kon ik niet omheen ik MOEST EN ZOU mee op die buitenrit :')

Maar heb er geen spijt van ^^

Wat balen Autumn! :c ik heb er zo ook veel gehad hoor, je zou toch denken dat mensen nadenken voro ze iets tekoop zetten. Het is geen pakje koekjes.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:01

Heb even niet meer online gezocht omdat ik het allemaal een beetje beu was maar ik ga morgen toch naar een Friese paarden fokkerij gaan kijken, hopelijk zit er iets leuks tussen!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:29

Noukie123 schreef:
Heb even niet meer online gezocht omdat ik het allemaal een beetje beu was maar ik ga morgen toch naar een Friese paarden fokkerij gaan kijken, hopelijk zit er iets leuks tussen!

Leuk! Ik ben ook bij verschillende Friezenfokkers geweest. Indrukwekkend!
Veel plezier en succes!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:36

Noukie123 schreef:

Veel plezier!!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:41

keona schreef:
N0a schreef:
Bedankt! Had er al een beetje onderbuik gevoel bij.

Heb bijna vakantie, nog 4 weken. Dan kan ik 3 weken lang dag en nacht opzoek en ook meteen in de auto springen als iets de moeite is

Zoek je pre of mag Lusitano ook ?

Maakt mij niks uit, als ze maar braaf zijn! :+