Bjelle heeft ook een hindernis omgebeten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik duim dat dat het niet is!

Niet normaal. Gisteren heeft ze voor het eerst gegaloppeerd aan de longeerlijn
Ze snapte de hulp echt direct! Rijden doen we dus nog even niet, omdat ze zo knetterhard groeit op dit moment. Maar ze heeft wel uitdaging nodig, dus lekker wandelen en 2-3x per week een kwartiertje aan de longeerlijn. Sizzle schreef:Hmm, ben behoorlijk pessimistisch eerlijk gezegd.
Ik had gehoopt op een beschadiging van de hoornhuid maar ze heeft een cornea oedeem zonder beschadiging. Nu eerst cortison druppels en hopen dat het toch een trauma is.
Moeder en oma van mijn merrie hadden op hoge leeftijd geen maanblindheid, maar ik weet niet wat er uit de vaderlijn komt. Mijn onderbuik gevoel is niet goed in iedergeval en helaas heeft die onderbuik van mij al iets te vaak gelijk gehad als het om paarden gaat.
Sizzle schreef:Uveitis is a bitch. Maar met tijdige behandeling vaak nog enigsinds te managen (als je geen Fries hebt). Het probleem is dat als Bjelle het heeft, het zeer waarschijnlijk eerder om sluipende uveitis gaat. Dat is een erfelijke vorm die onomkeerbaar is en eigenlijk alleen bij appaloosa‘s voorkomt.

maar uiteindelijk deed het hij netjes. Daarna met het spinnen. Linksom gaat echt al goed maar rechtsom wil hij graag zijn ribbenkast naar binnen zetten en eigenlijk dus verkeerd om gebogen zijn, met spinnen niet zo handig. Dus ik vraag zijn neus wat meer naar binnen en zet bij met mijn buitenbeen. Daar was hij het ook niet mee eens en toen kreeg ik zowaar een bok
Daarna was het hem wel duidelijk dat hij er toch echt niet aan ontkwam en toen ging het voorbeeldig. Ik heb hem gelijk de hemel in geprezen en afgesloten.
Hopelijk slaat de medicatie aan en blijkt het niet de ergste vorm ervan te zijn, sterkte! Ik duim iig mee

en mensen die hun kat uitlaten
ja dan zou ik als paard ook echt not amused zijn 
Hoe groot is ze nu dan wel niet joh
stiekem toch wat Shire-bloed erin?
), dus toen ze er de brui aan gaf nog even gewoon een paar minuten in stap gewerkt waarbij ze braaf maar wel wat bommig was, terug gestapt over de weg naar stal en na het afstappen daar in janken uitgebarsten van ellende
Ik wist het echt even niet meer hoor. Dacht dat ik het zelf veroorzaak door tegenstrijdige hulpen omdat ik eigenlijk niet durf maar mezelf daar doorheen aan het drukken ben (wat ook best een grote factor kan zijn), maar na overleg met instructrice gaan we toch ook eerst eens oa het zadel checken vanavond. Zadelmaker had ik al een afspraak mee maar hij is de afgelopen week 2x niet op komen dagen. Dit gedrag is echt vreemd voor Pinda, het is totaal niet het paard hiervoor. Ze is hardstikke eerlijk en doet altijd haar best voor je zolang ze snapt wat je vraagt, dus of er zit iets verkeerd of ik loop haar met mijn domme gedoe zelf te verprutsen, of allebei. Afijn, to be continued...
) te lozen. Het voelde iig niet als alleen maar overtollige energie, dat uit ze anders.
helemaal niet bij nagedacht, ik dacht alleen maar "zo veel mogelijk alles doen net als anders, want als ze doorkrijgt dat dit gedrag werkt heb ik pas echt een probleem"