Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:35

Babootje schreef:
Iriscope schreef:
Haha ja daar heb je een punt, teveel eten is ook niet goed! Maar, als je een wei hebt die 24/7 begraasd wordt, dan is op ook wel een keer op, dus vaak is de hoeveelheid gras dan al minder natuurlijk!

Klopt, maar dan krijg je weer een groter risico op zand in de darmen.
Kort gras (het gras is dan wat je noemt: gestresst) bevat overigens meer suiker dan lang gras.
Hoe kort of lang het gras is maakt voor de mijne dus geen verschil. De stukjes die we hebben worden flink begraasd, edoch vliegen nog de kilo's eraan. Hij krijgt ook weinig krachtvoer.
Van nature een heet paard met veel go dus hij gaat erg economisch met zn energiehuishouding om denk ik :D :D

Zal er onderzoek zijn gedaan naar tropische grassen en de suikerwaardes. Weet iemand dat hier?

Babootje

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:44

Geen idee. Maar je kunt t altijd laten testen.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:19

zijn er hier die 20 januari naar het dressuur seminar van het KNHS gaan?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:48

Nee, ik niet, kreeg wel de uitnodiging maar ik heb geen behoefte aan de glock club. Ze doen het altijd leuk, maar ik zie hun bijdrage niet als iets waar ik iets aan heb.
Ik hoop dat de KNHS een keer gaat proberen om gewone ruiters uit te nodigen en die door de grote trainers laten begeleiden. De paarden die nu elke keer getoond worden en gebruikt worden als voorbeeld materiaal zijn voor t grootste gedeelte van de instructeurs die op de stoeltjes zittten daar geen vergelijking met de dieren waar mee gewerkt en getraind wordt

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:27

Promisse schreef:

Ja ik ga naar de dressuurdag, was er gelukkig op tijd bij voor de kaartjes!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:08

Dat gebeurt dus wel altijd bij de spring en eventing seminars Knollentuin. Daar hebben ze vaak 3 groepen met een groep B/L niveau, een groep M/Z niveau en een groep subtop/top. Persoonlijk spreekt mij dat ook veel meer aan omdat het meer bij je eigen beleving ligt. Je ook oefeningen en tips krijgt waar je meteen op je eigen niveau mee aan de slag kunt om verder te komen. Dressuur seminar laat ik altijd liggen omdat dat voor mij de ver van mijn bed show is en niet interessant. Springen of eventing ga ik wel elk jaar naartoe maar helaas moet ik dit weekend werken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:23

Ja dat weet ik oji, ik heb het zelfs al meerdere malen in de ideeën bus ook gegooid om dat ook bij dressuur te doen, er is er een paar jaar geleden een geweest dat er uit elke klasse, ofwel, b-l ,m-z en subtop een groepje was, die vond ik wel interessant, maar alleen maar het topsport werk is idd voor de meesten ver van ons bed

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:39

Mirjamalvaro, ik heb je filmpjes bekeken en in alle filmpjes zie ik dat je contact teugel- verbinding- aanleuning niet bevestigd is, merk je dat zelf ook? Er zijn maar erg weinig momenten waar ik zie dat je paard echt loslaat en ontspant, ik zie een paard dat erg z'n best moet doen om het gevraagde te doen en daarom teveel spanning opbouwt en niet z'n passen afmaakt tegen de hand loopt en z'n lijf niet goed gebruikt,daarom zit jij denk ik ook moeilijker .
Je bouwt snel spanning op in je armen, merk je dat? werk je hier ook aan in je lessen? Hoe doe je dat?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:59

@Knollentuin, wat raar dat ze dat toen niet meer gedaan hebben, gewoon de huis tuin en keuken ruiter, aangezien je als instructeur doorgaans groot deel van dat type ruiters en paarden hebt om te begeleiden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:03

Idd sjolvir, precies mijn gedachte, leuk als de top een clinic geeft over het hoe en wat, maar bij een trainers seminar lijkt het me leerzamer als er een paar onvoordelig gebouwde paarden binnenkomt of een paar minder getalenteerde ruiters, het dagelijkse werk . Veel leerzamer hoe je dat aanpakt dan " het perfecte plaatje" dat voorbij komt

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:50

Ik heb dinsdag ivm het slechte weer clinics zitten kijken van Klaus Balkenhol (You Tube; Alte Meister) en daar komt ook weinig standaard htk paard voorbij helaas, terwijl ik dat juist zo leerzaam vind. Dan zie je vierjarigen, die pas een paar keer onder het zadel zijn, en dat loopt dan al super netjes en rustig in de aanleuning.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:24

Caritas schreef:
Ik heb dinsdag ivm het slechte weer clinics zitten kijken van Klaus Balkenhol (You Tube; Alte Meister) en daar komt ook weinig standaard htk paard voorbij helaas, terwijl ik dat juist zo leerzaam vind. Dan zie je vierjarigen, die pas een paar keer onder het zadel zijn, en dat loopt dan al super netjes en rustig in de aanleuning.

Alle video's in duits :( wat jammer..

De meeste zulke paarden zijn gereden door professionele ruiters, dus nog niet 'verpest' door een amateur die nog zijn weggetje zoekt ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:59

Sorry dat ik even niet reageer op tip en tricks op mijn filmpjes. De 4 jarige staat kritiek in de kliniek met koliek, dus ff wat anders aan mijn hoofd.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:28

Promisse schreef:

Van uit Portugal net iets te ver.
En anders zou ik me toch aansluiten bij het commentaar van mevr. Knollentuin. Het brengt mij geen nieuwe inzichten.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:29

mirjamalvaro schreef:
Sorry dat ik even niet reageer op tip en tricks op mijn filmpjes. De 4 jarige staat kritiek in de kliniek met koliek, dus ff wat anders aan mijn hoofd.

Ik wens u en het paard veel sterkte .

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:36

mirjamalvaro schreef:

Ooh nee. Die wat die klap op haar oog had gehad? Hopelijk knapt ze goed op. Ik duim voor je!

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:37

Caritas schreef:

Ik ken die video's. Maar ik kan uw bezwaar maar gedeeltelijk begrijpen.
Natuurlijk zijn het bovengemiddelde paarden. Dieren die van geboorte al veel hebben meegekregen. Maar dat ze na betrekkelijk weinig training "super netjes en rustig in de aanleuning" lopen, is toch echt de verdienste van de manier waarop Klaus Balkenhol traint. Bedenk zo'n 'potent' paard kan ook heel lastig of speels zijn en daardoor voor de ruiter veel problemen veroorzaken.
Of hij in een clinic die manier echt helemaal kan overbrengen, is een andere vraag.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:38

enjoy86 schreef:
mirjamalvaro schreef:

Ooh nee. Die wat die klap op haar oog had gehad? Hopelijk knapt ze goed op. Ik duim voor je!

Nee dat was de 5 jarige Sterre, dit is de 4 jarige Kyara. En voorlopig hopelijk de laatste die iets heeft, ze hoeven niet allemaal iets te verzinnen. :=

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:41

knollentuin schreef:
Idd sjolvir, precies mijn gedachte, leuk als de top een clinic geeft over het hoe en wat, maar bij een trainers seminar lijkt het me leerzamer als er een paar onvoordelig gebouwde paarden binnenkomt of een paar minder getalenteerde ruiters, het dagelijkse werk . Veel leerzamer hoe je dat aanpakt dan " het perfecte plaatje" dat voorbij komt

Dat is voor mij ook veel interessanter. Maar het zou wel eens kunnen zijn, dat zij, de Glock-Heren, dat niet meer zo vaak tegen komen
Dat laatste is zeker niet als verwijt bedoeld.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:43

[/quote]

Nee dat was de 5 jarige Sterre, dit is de 4 jarige Kyara. En voorlopig hopelijk de laatste die iets heeft, ze hoeven niet allemaal iets te verzinnen. :=[/quote]

Ja, idd. Hierna is het goed geweest. Genoeg pech voor het hele jaar.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:38

Ach mirjamalvaro, wat een pech kan je hebben, sterkte, ik hoop dat alles gezond word voor je

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 07:41

Wat een pech Mirjam, veel beterschap voor beide paarden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:35

Heel veel sterkte Mirjamalvaro! Hopelijk komt het goed met beide paarden!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:52

Wat een pech Mirjam! Sterkte met je paarden! Hopelijk komt de vierjarige goed door de koliek heen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:19

Sterkte Mirjam, ik hoop op positief nieuws.