Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:47

oooh wauw kabayo wat een gave foto's weer van Zilver! <3

Wat bijzonder puppy, ben wel benieuwd naar meer foto's. O:)

Hier gaat het al een tijdje wat minder, mijn vriend heeft begin van de maand besloten niet meer samen verder te willen. -O-
Dus heb de afgelopen weken heel wat moeten regelen, zoals een plekje voor de pony's, want die liepen nu lekker aan huis, maarja dat gaat dus niet meer.
Maar zondag is verhuis dag, ze gaan naar mensen die ik heb leren kennen uit de haflinger wereld.
Ze komen daar aan huis te staan met hun paarden, dus gaan dadelijk 's nachts lekker op stal.
En ik kan met Puzzle wat meer gaan trainen. :)
Heb daar geen buiten bak maar wel verlichting bij een stukje van de wei, dus prima om te longeren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:51

Renske_W schreef:

Hier gaat het al een tijdje wat minder, mijn vriend heeft begin van de maand besloten niet meer samen verder te willen. -O-
Dus heb de afgelopen weken heel wat moeten regelen, zoals een plekje voor de pony's, want die liepen nu lekker aan huis, maarja dat gaat dus niet meer.
Maar zondag is verhuis dag, ze gaan naar mensen die ik heb leren kennen uit de haflinger wereld.
Ze komen daar aan huis te staan met hun paarden, dus gaan dadelijk 's nachts lekker op stal.
Heb daar geen buiten bak maar wel verlichting bij een stukje van de wei, dus prima om te longeren.

Jeetje Renske wat k*t! Zo ineens? Hoe lang waren jullie samen? .. pff virtuele knuffel :(:)
Hoop dat de verhuizing goed gaat :*

Puppy wat super gaaf zeg. Prachtig. Meer fotos mag altijd! Vind het heel bijzonder

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:58

Thanks, kwam idd heel onverwachts, waren nu 3 jaar samen.
Wonen al 2,5 jaar samen. Van brabant naar limburg verhuisd, dus nu weer terug verhuizen.
Weer hard opzoek naar een nieuwe baan, en een plek om te wonen, ga voorlopig terug naar mijn ouders. -O-
Ik denk dat de verhuizing opzich wel goed zal gaan, hoop alleen dat Puzzle geen te grote knauw van de veranderingen gaat krijgen, daar kan hij niet heel goed tegen. :(:)
Maar waarschijnlijk heb ik niet zo snel nieuw werk, dus kan ik hopelijk redelijk veel naar stal om hem op zijn gemak te stellen.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:50

Och jeetje Renske dan stort je wereld wel even heftig in!! Heel veel sterkte en succes met de verhuizing zondag! Knuffel!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:53

Jeetje Renske wat een rotsituatie! Vooral als je het niet aan ziet komen.. Lekker rauw op je dak ook -O-
Mag ik vragen hoe oud je bent? (gewoon nieuwsgierig) Wel fijn dat je even bij je ouders terecht kunt en dat je een plekje hebt gevonden voor de paardjes, Olivia gaat ook mee toch? Veel sterkte in ieder geval :(:)

@kabayo, mooie foto's! Ik vind de derde heel mooi en die samen met jouw pup (die niet meer zo heel erg pup meer is :D ) <3

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:06

Jeetje renske, dat is niet niks! Sterkte en succes met de verhuizing. Hopelijk komt alles snel weer allemaal goed.

Over de bunker, als het goed is komt die uit de 1e wereld oorlog. Kan morgen wel wat foto's maken als ik er aan denk. Zelf ben ik niet zo'n iemand die voor geschiedenis is (wonder dat ik voor mijn examen geslaagd ben met geschiedenis. Lang leven de gok kunsten.. Ik wist heel vaak niet eens waar het examen het over had. :') ) en aangezien ik bunkers hier dood normaal vind.. Maar zal wel wat foto's maken voor de nieuwsgierigen. :P

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:09

Jeetje wat een veranderingen Renske en om zo een vervelende reden! Hopelijk kun je de draad weer snel oppakken met werk en een eigen huis. :(:)
Fijn dat je in ieder geval een plek voor de pony's hebt.

Leuke foto's Puppy en Kabayo.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:18

Bedankt allemaal. :+:

Fransje gefeliciteerd!

Ik vind het altijd wel interessant, vooral de tweede wereldoorlog.
Weet niet waar het vandaan komt. :))

Ik ben 29 annikoe, en Olivia gaat zeker mee. :j
Of ik ze straks nog beide aan kan houden weet ik niet, dat gaat straks van mijn financiële situatie afhangen, maar voorlopig blijven ze beide en hopelijk kan dat ook zo blijven. Zou het verschrikkelijk vinden als er 1 weg moet. -O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:06

Sterkte Renske. :(:) Hopelijk verlopen de verhuizingen soepel.
Kan me voorstellen dat je het vreselijk zou vinden als er eentje weg moet.. Hopelijk is dat niet aan de orde!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 09:45

Sterkte Renske hoop dat het zich goed voor je oplost

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:58

Afbeelding

Foto's van de bunker. Boven in kan een schietgat zijn. Aan de zijkanten waar de kasten staan zitten ook gleuven. Maar ga die kasten niet aan de kant halen. We zijn al blij dat ze er staan. :')

Maar die aan de zijkant zien er ongeveer zo uit:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... window.JPG

De rest is gewoon een berg met gras, dus niet veel bijzonders. :P

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 11:13

Wel mooi solide zo haha

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:01

Jeetje wat €&((€#@# renske! Veel sterkte :(:)

Vandaag ook even heel hard gescholden, zet ik nesprit in 't land samen met haar maatje, draai om naar huis, kijk nog een keertje om, staan de Friezen van de buurman in 't land..,snel terug gerend en paarden weer uit 't land getrokken, bijna overlopen door een fries...

Afijn, kijk eens naar nesprit haar been.. Heeft ze het enige stukje ijzerdraad (En ik heb al zo'n hekel aan dat spul! Hele omheining langs gelopen en schijnbaar dit stukje dus gemist) om haar been zitten..., zat ook muurvast, dus in adrenaline naar huis gelopen, snel er af proberen te krijgen (wilde natuurlijk eerst niet , godzijdank was ze zelf zo braaf en liet ze haar voetje rustig staan, zodat ik het een beetje heb kunnen ontknopen) en wonder boven wonder, dankuwel aan alle engeltjes op onze schouders, geen enkele plek of wond.... Pff...., dit had heel anders kunnen aflopen....

Afbeelding

Vanochtend met rijden ook al een enorm explosief paard.... Is het zo'n dag vandaag? :=

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:03

Dag is om, verder alles overleefd?
Maar wat een drama! Arme Nesprit!
Hopelijk gauw weer over :(:)

Ik heb een leadrope van Emile Voest besteld en een Barefoot contour physio hoofdstel met Cavesson neusriem :)F
Mijn eerste grote aankoop, nu hopen dat de maten kloppen +:)+

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:54

Lamarxhorse schreef:
Dag is om, verder alles overleefd?
Maar wat een drama! Arme Nesprit!
Hopelijk gauw weer over :(:)

Ik heb een leadrope van Emile Voest besteld en een Barefoot contour physio hoofdstel met Cavesson neusriem :)F
Mijn eerste grote aankoop, nu hopen dat de maten kloppen +:)+

Ja alles overleefd, pff, was me wel een dagje, soms heb je die, dat alles tegen zit! Morgen eerste x L2 starten met mijn andere lieverd, dus morgen wordt het gewoon een mooie dag! Slechter als vandaag kan het niet meer gaan :+

Nesprit gaat godzijdank goed, ze was heel rustig en vond het eigenlijk wel interessant zo iets om haar been, ik iets minder.. Liet het er wel makkelijk af halen en heb direct haar benen helemaal nagekeken en niks kunnen vinden gelukkig!

Mooi hoofdstel is dat! Ik heb laatst een anatomische kaptoom (niet zo'n zwaar ding) besteld, was wel even vreemd dat ding op haar neus, keek er scheel van :+ , nog niks mee gedaan verder, maar was nu in de aanbieding dus kon hem niet laten liggen.

Ze wordt zo snel groot nu! Zie haar de lucht in vliegen! Merk wel dat ze echt een klap gehad heeft van de mijten deze zomer, zag de ringen op haar hoeven staan... :(:) Verklaart wel waarom ze nu zo hard groeit..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:08

Oh jeetje wat eng dat draad om haar been :oo Gelukkig dat ze zo rustig bleef en het allemaal goed is afgelopen.

Mooi hoofdstel Lamar! Straks wel een foto van Lamar met dat hoofdstel plaatsen het?!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 05:48

Renske_W schreef:

Jeetje heel erg veel sterkte meid!! :(:)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:40

Sterkte Renske! En die draad :o Ben altijd bang dat die van mij ergens aan blijven hangen. Oh ja, die van mij hing zondag in de tuinslang en trok de kraan van de muur :Y) Echt leuk, paarden.

Zilver is zo knap! En ze zit nog zo netjes in haar vacht joh.

Ik heb Miles al een paar dagen niet zien zuigen. Komt ook omdat hij het nergens meer kan, maar ach :+

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:45

Ja ga ik zeker doen @fransje

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:16

Wat rottig Renske. Knap dat je alles meteen weer oppakt. Hoop voor je dat je beide paardjes kunt houden.

Dat draad om Nesprits been. Daar zou ik ook van schrikken. Gelukkig Nesprit zelf niet haha.

Ik had een week of drie terug Jaro weer eens gemeten met een meetstok in de wei. Hij was het er niet geheel mee eens. Wijken voor druk zat er goed in zegmaar en blijkbaar dan hij ook gewoon met vier benen een eind de lucht in. Maar met een beetje geduld konden we hem toch opmeten. Kwamen op 1.54m, dan zou die in een half jaar maar 2cm gegroeid zijn. Er staat een paard bij van 1.58 officieel gemeten en daarmee vergeleken lijkt hij even groot of groter. Dus nu heb ik echt geen idee hoe groot hij nu is. Hebben anderen hier ook last van?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:46

Jeetje dat is schrikken zeg dat draad om het been.
Gelukkig verder niks mee gebeurt.

Bedankt allemaal, nu gaat het allemaal wel redelijk, maar komend weekend ga ik echt weg, dat zal even zwaar worden.
Ben wel blij met het fijne plekje wat ik voor de pony's heb gevonden.
Ben erg benieuwd hoe Puzzle het gaat doen.
Hij is de laatste tijd zo fijn veranderd, veel liever en komt ook vaker knuffelen.
Hopelijk hakt de verhuizing er niet te veel in, en is hij ook lief naar de rest. :)

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:30

Ik heb een vraag over het wisselen van het gebit. Vorige week het mijn dierenarts een melktand bij mij paard getrokken. De tand was van onder naar boven gespleten en de scheur liep omhoog zijn tandvlees in. Hij is 2,5 jaar vermoedelijk heeft hij een trap tegen zijn gebit gehad. Omdat begon te ontsteken is de tand verwijderd. We zagen de permanente tand al een beetje zitten. Nu na een dikke week ziet het zo uit.Afbeelding
Afbeelding
Is dit normaal die bruine verkleuring en dat gekartelde randje onderaan?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:39

Wat verschrikkelijk Renske.... nogsmaals veel sterkte :*

Leuke foto's puppy. Gewoon een echte bunker. Apart dat je die gewoon mag gebruiken en het niet in bescherming is genomen door het museum oid.

Hmm annoya ziet er heel vreemd uit. Tandarts al geweest?

Ilayla ik heb mijne gemeten op 160. Met een stok en een rolmaat :+ maar dat is ook geen officiele maat. Op de keuring volgend jaar word ze gemeten.

Thanks Renee! Jaa ze is nog heerlijk glad. Heb haar daarom een deken op moeten doen want ze werd snotterig omdat ze het koud kreeg. Fijn dat miles nergens meer zuigt.

Gordy eng dat draad om de voeten. Zo te lezen een echte baaldag.. hoe ging de wedstrijd?

Lamarxhorse ben benieuwd!

Nog meer foto's. Wat een lekkerding :)) :~
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:21

Wat een geweldig mooi dier!! En die foto met die wilde koeien is ook echt cool!!

Annoya dat ziet er idd niet echt fijn uit maar ik zou ook een tandarts laten kijken.

Ik heb vandaag ook weer even m’n rondje gedaan samen met Lamar.. van de weide halen, netjes wachten bij het hekje (die niet zomaar open gaat :roll: ) dan stuk het erf op waar van alles gebeurt maar het ging stukken beter.. wel wil die overal
grazen en dat mag van mij wel omdat t allemaal al spannend genoeg is maar dat wil ik straks natuurlijk niet meer daarom twijfel ik of ik t beter alvast kan afbouwen hoe doen jullie dit?

Even wat plaatjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:27

Kabayo schreef:
Wat verschrikkelijk Renske.... nogsmaals veel sterkte :*

Leuke foto's puppy. Gewoon een echte bunker. Apart dat je die gewoon mag gebruiken en het niet in bescherming is genomen door het museum oid.

Hmm annoya ziet er heel vreemd uit. Tandarts al geweest?

Ilayla ik heb mijne gemeten op 160. Met een stok en een rolmaat :+ maar dat is ook geen officiele maat. Op de keuring volgend jaar word ze gemeten.

Thanks Renee! Jaa ze is nog heerlijk glad. Heb haar daarom een deken op moeten doen want ze werd snotterig omdat ze het koud kreeg. Fijn dat miles nergens meer zuigt.

Gordy eng dat draad om de voeten. Zo te lezen een echte baaldag.. hoe ging de wedstrijd?

Lamarxhorse ben benieuwd!

Nog meer foto's. Wat een lekkerding :)) :~
[ [url=m/XBX7Kj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wEpr3N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tktctv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uvfZuD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/soaz6e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lqLKel.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z2JmdO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8rFgCS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NiEjL1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qVdwtY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's hoor! Echt al een knap paard!

Wedstrijd ging wel goed, was meer een spontane actie vorige week om eens te kijken hoe L2 zou gaan, 1 winstpunt gereden, in de andere proef was echt te veel spanning, maakt niet uit, volgende keer beter, ik weet nu waarop ik moet trainen, en ben toch maar weer trots op mijn sportfjord! <3

Lamar wordt ook al zo knap! Lief hoofd zit daar op!