Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 14:45

Leonie....Jeetje Sjef is een flinke grote dan! Nee, ik heb ze niet aan huis. Ik huur een stukje stallen op een privestal. Zo heb ik toch lekker een binnenbaan en alle faciliteiten.

Moniek....Ik vind het werk met de jonge dieren toch ook het leukst. Soms kunnen ze het bloed onder je nagels vandaan halen, en dan de volgende dag snappen ze alles opeens en is het de normaalste zaak van de wereld.

Carmuh....K*t is dat altijd als je je niet kan vinden in het commentaar. Tevens is 179 en vooral 179.5 ook wel de meest vervelende score om te rijden, haha. En mocht je straks wat aparts zoeken, kan je me zeker pb'en!

Vandaag ook weer zo'n ontzettend aparte 2,5 jarige gekocht voor de verkoop. We gaan m dit weekend halen dan zal ik wat foto's maken. Een gitzwarte merrie met kol en sneb en een front waar menig hengst jaloers op is, haha.

Indy vrijdagavond los in de kleine bak gehad. Voor de veiligheid nog even een slofje erom en de handgreep om z'n borst. Over de slof hoeven we geen commentaar, deze gaat er na een aantal keer altijd weer af en wordt alleen gebruikt in geval van nood. Tevens weet deze cowboy precies waar hij mee bezig is :Y) Vanaf vandaag ga ik Indy zelf overpakken en zal ik hem rustig aan klaarmaken voor de verkoop.

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:10

Ziet er goed uit Yentll , mag ik vragen wie erop zit :o ik denk hem te herkennen .. kan natuurlijk ook heeeuuullll iemand anders zijn ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:14

Gister met Hudson 2 wissels gesprongen en allebei in 1 x goed , wauw wat een super gaaf gevoel gaf dat , we zijn er nu al een aantal keer mee bezig geweest even na het " gewone " rijden even spelenderwijs , maar elke keer moeilijk natuurlijk en als hij voor om sprong duurde het zeker een half rondje tot een rondje voor hij achter mee kwam , ik begon aan mezelf te twijfelen of dit wel iets was wat ik voormekaar zou krijgen . En gister springt die malle zo 2 goede wissels :wow: en super trots ben ik ..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:45

:wow: wat gaaf moniek!
Bij mijn andere paard heb ik ze er pas na 17 jaar op zitten...

Wat een stoere peerden heb je daar yeentl

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 16:08

moniek21 schreef:
Ziet er goed uit Yentll , mag ik vragen wie erop zit :o ik denk hem te herkennen .. kan natuurlijk ook heeeuuullll iemand anders zijn ;)

Ja tuurlijk! Is Peter, hij beleefd alle paarden bij Tim C*omans.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:42

Oh nee dan ken ik m niet ;). Dan heb je wel een goeie te pakken als hij daar alle paarden beleerd .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:53

Zondag weer wedstrijd gehad en hatseflats, weer 3 WP erbij. Ze heeft er nu 13 (in 5 wedstrijden L1)
Eerste proef 207 punten en commentaar: leuke combinatie, op naar de volgende klasse.
Tweede proef 183 punten. De proef begon nog mooier dan de eerste met een flink aantal 8-en. Het midden galop deel echter volkomen verprutst; hij sprong verkeerd aan en Babette kreeg m niet meer gecorrigeerd. Een 1 en 4 en een paar 5-en waren het resultaat. Maar met de andere onderdelen mee toch nog winst gereden.

Het was de beste proef tot nu toe.
Mijn dochter kon zich nog wel eens vastzetten. Ze heeft last van hypermobiliteit en lichte scoliose in haar rug.
Doet daar oefeningen voor (mensendieck) en haar therapeute is ook komen helpen met haar houding op het paard. Daardoor is ze veel losser op het paard en dat zie je terug in de beweging van History. Daarbij had ze ook nog de dag ervoor les gehad en geoefend op de verruiming.
Eerder reed ze nog wat "op de rem" tijdens de proeven maar liep History mooi open naar voren. Een heel verschil. De 207 was dus ook echt verdiend. Nu de puntjes op de I in de L1 en na de selecties over naar de L2.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:39

Wat super gaaf Babootje , gefeliciteerd met deze mooie punten +:)+

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:48

Wat een k punten Carmuh kan je dus helemaal niks mee Toevallig een tijd terug geschreven zoals ik dacht dat het ging gaat het dus ook echt De laatste punten die gegeven worden wordt er gekeken of je wel of geen wp hebt Halen ze ergens gwn een puntje af

Wat een beest Yentl <3

Lekker Babootje punten weer binnen

vandaag les gehad hij moet sneller sneller sneller worden Ligt helemaal aan mij ben veel te snel tevreden en wil dan te netjes rijden maar hij ging lopen joh <3 ( voor zijn doen natuurlijk ) Aan het einde een wissel gesprongen been omleggen klein tikje bij keurig in 1 x niet versnellen niks Uitvoerig beloond en gestopt Jong geleerd is oud gedaan Moniek alleen maar goed om voor de ggrap af en toe eens mee te pakken

Eind van de mnd ga ik een lesje doen bij f'emke D^laat ben benieuwd als het klikt wil ik daar 1x per mnd blijven gaan vooral voor het rijden met de trailer en oefenen op ander terrein en ze is natuurlijk heel goed met jonge paarden Ik heb besloten pas weg te gaan als die echt voor elkaar is

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:29

Dres, ja super gaaf hè als je zon gevoel van ze krijgt.. Idd nu meepakken is helemaal niet erg.. Mijn instructie zegt ook " beter nu aanleren dan wanneer die contragalop al helemaal bevestigd is " ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:41

moniek21 schreef:
Dres, ja super gaaf hè als je zon gevoel van ze krijgt.. Idd nu meepakken is helemaal niet erg.. Mijn instructie zegt ook " beter nu aanleren dan wanneer die contragalop al helemaal bevestigd is " ;)

Doen wij ook. Gewoon een "springwisseltje"

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:34

Ik ga nooit meer wachten tot na de contra. Daarom heeft het een eeuwigheid geduurd met mijn huidige paard. Deze gaat inderdaad zsm leren om te wisselen.

Netjes hoor babootje. Complimenten zijn altijd leuk.

Dresjeopje. Les op een andere locatie is altijd leerzaam. Ik sleep die van mij zo veel mogelijk overal mee naar toe.
Laat hem helaas alleen vandaag thuis. Kan een les rijden bij m.erel b.lom maar vindt 2 uur op de trailer en dan nog een training echt nog te veel voor hem. Laat staan de terug reis die door files nog langer kan worden.
Neem nu dus mijn oude rot mee. Die trekt zich daar niets van aan. Ga wel vragen of ze dan vooral aan mij wil sleutelen zodat ik het straks beter kan doen op mijn guppie.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 09:12

Gaaf Babootje! Dat zijn nog is lekkere punten. En wat een verschil kan je eigen houding dan maken op de beweging en lossigheid van je paard, vind ik altijd mooi om te zien.

Moniek en dresjoepie, hier nemen we ook speels een wisseltje mee wanneer ze jong zijn. Kan helemaal geen kwaad en anders wordt het inderdaad heel lastig na de bevestigde contra.

Gaaf Dresjoepie! Ben benieuwd hoe ze inderdaad les geeft bij de jonge beesten. Ze stelt ze zelf altijd super voor.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:42

Daar ben ik ook benieuwd naar yentl ze zit niet ver bij mij van dan 20 min rijden Dat ze kan rijden weet ik iig al := Nu even kijken hoe ze les geeft ik heb er zin in iig

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:48

Topic is echt weer heerlijk actief!
Bedankt voor alle succes wensen!
We hadden bij ons L1 debuut 190 en 197,5 punten.
een 2de en 3de prijs. Erg tevreden.
Binnenkort maar weer wat springen. moet stiekem toegeven dat ik als springruiter het dressuurrijden met Hummer toch wel erg leuk vindt.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 20:50

Mooie punten Ulysses! Lekker dressuur combineren met springen dan :D

En dresjoepie? Hoe was de les?

Onder hoeveel grams dekens hebben jullie nu de paarden staan?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:45

Overdag 0 en snachts 100. maar hij heeft het al snel warm. Die ander staat onder 200 gram.
En bij mij slapen ze buiten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:47

Hudson heeft nu 100 gram op z'n optimo met een liner erin ..

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:11

Moniek......ik snap je volledig! Werk, paard, gezin, huishouden het is een hele planning opzich! Wel fijn dat je bijrijder zo goed gaat! Wat goed dat hudson de wissels door had! Hoe beginnen jullie daarmee?

Yentl......Gaaf die hoor die zwarte!!!

Babootje...Gefeliciteerd met de punten!!

Dresjoepie....Klinkt als een fijne les en ook al eenwisseltje,knap hoor!

Ulysses.....Klink goed! Lekker combineren dus haha

Yentl....Ik heb zelf 0 grams op maar hum mag wel wat vacht aanmaken. Die van me vriendin hebben we onder 100 gram staan, die willn we het liefste niet scheren.

Wij hebben afgelopen zondag weer gestart en best fijn gereden, merk dat ze nu wel echt sneller moe word. Waren twee keer 1ste met 185,8 en 182 punten. We hebben nu aankomend weekend voorlopig onze laatste wedstrijd en dan de 18e alleen nog de ibop.

Vind het wel interessant om te lezen w.b.t de wissels. Heb zelf nog nooit een wissel aangeleerd maar kan me er iets bij indenken dat het lastig is om een wissel aan te leren als de contra bevestigd is. Hoe leren jullie ze nu die wissel dan spelenderwijs aan?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 07:12

Ik ga pas eind van de maand naar F"emke Yentl Ik heb ook 100 gram op zit nog mooi in zijn vacht sta op een manege waar het licht ook pas rond 23 00 uur uitgaat Dat scheelt een hoop

Gefeliciteerd met je debuut Ulyssex gelijk dikke punten gereden Top :D

Carmuh gefeliciteerd met de punten en succes op de IBOP spannend ook wel denk ik

De contra doet die zwz al in een 20x60 bak 1 rondje iig heb hem dit ook spelenderwijs geleerd eerst een gebroken lijn in galop En toen eens voor de grap de korte diagonaal gepakt Wat gas bij in de hoeken en deze wat afgesneden

Waren met de les bezig om hem echt snel aan de hulpen te zetten aan het einde lange diagonaal op galop hulp wisselen klein tikje bij aan de buitenkant Om hem als het ware wat te overvallen

Idd wat Babootje zegt een spring wissel Hoeft allemaal nog niet van de grond af enz gwn omspringen Dit kan die in de wei ook dus zo een hele moeilijke oefening is het niet voor ze Gwn af en toe eens mee pakken Als ze het snappen blijf je er weer een tijdje af pak je het richting het Z weer eens op ( moet er wel bij zeggen dat die de galop wel "makkelijk" vind )

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:15

Carmuh, gefeliciteerd met je punten zag ze al op FB voorbij komen met een mooie foto erbij ;)
Ik zelf had bij m'n vorige ook niet zelf de wissel aangeleerd dit was voor me gedaan toen ik herstellende was van een herniaoperatie. Ik moet van m'n instructie in contra galop dan beide handen naar buiten en z'n hoofd daarbij ook naar het schot als het waren zodat het " nieuwe achterbeen " ruimte krijgt en het voor hem ook eigenlijk lastig wordt om zo door te galopperen en daardoor ( met behulp van het zweepje bij Hudson dan ) eigenlijk wel graag naar de andere galop wil ( je nieuw buitenbeen daarbij doordrukken )

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:32

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat bij iedereen! Ik lees ook al over wissels, wat gaaf! Ik heb ook geleerd om wissels op te pakken als je met contra bezig gaat maar zelf nog nooit met een jong paard opgepakt. Wij zijn nog niet zover, op dit moment is het sowieso beetje tobben met galop en te diep gaan. Vooral als we iets terug vragen, is nog erg moeilijk.

Santana staat onder 200 grams onderdeken met regendeken eroverheen maar die staat nog wel 24/7 buiten. Hij was onder gevoerde regendeken echt nog koud en we hebben al aantal nachten rond de 3 graden gehad.

Vorige week heeft stalgenootje hele gave foto's gemaakt van Santana:

Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:57

Leuke foto's Bianca hij ziet er goed uit :)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 18:27

Mooie foto's Bianca! En als je nog niet klaar bent voor de wissels, lekker nog wachten.

Ik heb vandaag de zwarte ruin even geknot om te kijken hoe hij zou reageren, superbraaf wat ik al verwachtte. En wat een mega spetter is t dan <3

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:04

Wauw Yentll