de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimAlFoto

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:06

Echt zo'n bijzonder verschil met veel verschillende paarden van dezelfde leeftijd, gelukkig maar..hihi. Een B parcours zou ik nog niet overleven, hij is zo vlug en springt zo goed!

Toen ik m'n grote liet keuren, heb ik gelijk z'n rug na laten kijken door een osteopaat. Die zei dat het toen nog niet nodig was, maar ik weet zeker dat ik nog wel eens terug ga.. Doe ik met m'n andere paard ook.

Clinic op horse event is wel stoer!! Veel plezier alvast

Wauw zonder zadel, die van mij is wel braaf maar op een jonkie van 1.82 klim je niet zo makkelijk

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:14

Haha ik vind met mijn 1.65 op 1.71 ook vrij hoog, maar met een krukje prima te doen :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:30

Wat leuk Clau, had me ook opgegeven maar niet uitgenodigd helaas.
Anonymous: Fijn dat de chiropractor heeft geholpen, hopelijk kunnen jullie over een maandje weer lekker aan het werk.
Spannend Crazygirl, nog even volhouden :P .
Gaaf Ketly, mooi dat ze ook zo braaf is zonder zadel!

Mijne is maar 1,67, en voelt voor mij net als een pony met mijn 1,74 en verleden van paarden rond de 1,75 :Y) . Mijn kleintje is ook al veel meer af en uitgezwaard dan menig 4 jarige. Vandaag was haar 4de keer op een crossterrein, en wat pakte ze stoer aan :D

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 07:58

Wow wat kan die springen!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:19

Wat een fijn paard Eef! Gaaf dat ze het zo stoer aanpakt!

Ketly, wat ontzettend stoer zonder zadel. En mooi silhouet van het dressuur rijden! Wil ze al een beetje aankomen trouwens? Ze was aan de magere kant eerst toch?

Clau, natuurlijk super stoer dat jullie mogen meedoen met een clinic op het Horse Event. Ik kom kijken! :D

George en ik zijn net terug van onze instructieweek. Hele fijne tips gehad, heerlijk aan het lopen gekregen, in de waterbak gespeeld en gewoon lekker veel gepoetst en geknuffeld. Wat is het toch een lekker dier! Wij kregen vorige week ook te horen dat we zijn geselecteerd voor een clinic op het Horse Event, wij gaan mee doen met Bewust Wedstrijd Rijden. Erg leuk! Ontzettend veel zin in!

Ik ga deze week even al m'n foto's en filmpjes uitzoeken van de instructieweek en dan zal ik hier wat neergooien. Ik ben zo blij met hem! :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:01

Wow wat een enthousiast verhaal over George! Ik ben benieuwd naar de foto's!
Wanneer ben je op horse event? Ik wil ook nog heen, maar weet nog niet wanneer.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:32

Ik moet zaterdag de 12e om 10.00 uur rijden in de Outdoor Arena. :)

Foto's komen snel!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:33

Leuk Picasso!

En wat pakt die van jou goed aan Eef!

Gupje is vandaag voor het eerst mee van huis geweest. Hij was superbraaf op het voorterrein tussen de andere paarden en liep foutloos door het parcours in de BB. Op de vrachtwagen ook braaf, alleen nog even oefenen met achteruit inparkeren :+ Valt niet mee om een paard in zo'n vak te drukken als ze terugduwen ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:12

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:51

Picassox schreef:
Een indruk van onze instructieweek: [RIJ-ITP] Mijn 4-jarige George Clooney (v. Trento B) op instructieweek

De voorbereiding was niet werelds (hij heeft 2 maanden vakantie gehad en daarna 3 weken in het bos gehobbeld) maar wel blij met de laatste les van Tonnie! Hij ging echt lekker!

Ik zag hem net voorbij komen! Ziet er super uit! Niet zo kritisch op je zelf zijn ;)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:55

Alleen maar goede verhalen! Mooie vorderingen en nog héél leuke plannen (waar ik stiekem toch jaloers op ben haha)

Moet leuk zijn, zo instructieweek :) Mag je fier op jullie zijn! Ik hoop het ooit eens te kunnen doen.

Wachten duurt zo lang! Nog 1 x slapen!
Hoe doen jullie het trouwens met zadels? Want mijn vorig paard had ik een half op maat springzadel maar vrees dat dit helemaal niet gaat passen. Daarnaast komt ook dat ze zo snel veranderen op deze leeftijd in combinatie met training. Heb nu ook geen zin om elke 6 maand een ander zadel te kopen, maar ik wil hem ook geen (rug)pijn geven..

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:02

@crazygirl1 Zal het tegen Goofy zeggen ;) hahah

Ik zag een aantal spring foto's voorbij komen, gaaf hoor! En Ketly super ervaring volgens mij zonder zadel?! Ik doe je het niet na met Goof, dan krijg ik vliegles geloof ik :+

Ik ben gisteren weer met Goofy op wedstrijd geweest. Was nogal warm om te rijden bleek door de regenval de B ook nog naar binnen verplaatst te zijn. Dubbel warm. Voor mijn gevoel niet fijn gereden, hij was zo moe en dan kruipt hij achter de teugel en moet ik alle zeilen bijzetten om hem voorwaards te houden nouja weer een ervaring rijker zeggen we dan. Bleek dat we 2x gewonnen hadden met 199 en 205 punten en dik los van de nummer 2! *\%/*

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:04

crazygirl1 schreef:
Alleen maar goede verhalen! Mooie vorderingen en nog héél leuke plannen (waar ik stiekem toch jaloers op ben haha)

Moet leuk zijn, zo instructieweek :) Mag je fier op jullie zijn! Ik hoop het ooit eens te kunnen doen.

Wachten duurt zo lang! Nog 1 x slapen!
Hoe doen jullie het trouwens met zadels? Want mijn vorig paard had ik een half op maat springzadel maar vrees dat dit helemaal niet gaat passen. Daarnaast komt ook dat ze zo snel veranderen op deze leeftijd in combinatie met training. Heb nu ook geen zin om elke 6 maand een ander zadel te kopen, maar ik wil hem ook geen (rug)pijn geven..

Ik moet zeggen dat ik het geluk heb dat Goof het zadel past van mijn 7 jarige. Dus ik kan je daar helaas niet verder mee helpen..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:10

Picasso: Leuk paard zeg George, oogt veel groter!
Brandje: Wat goed, gefeliciteerd!
Crazygirl: Ik vind dat ook erg lastig.
Heb nu een springzadel met verwisselbaar kopijzer van mijn vorige paard waar ik nu dressuur en springen mee rij. Aangepast op mijn vierjarige door de zadelmaker en paard loopt er fijn onder. Maar schuift soms wel nog ietwat opzij tijdens het rijden (met meerdere zadels gehad, erg rond paard en zelf ben ik een beetje scheef :o ). Desondanks loopt ze er goed onder en begint ze wel flinke schouderspieren te ontwikkelen, dus last heeft ze er niet van.

Heb ook nog een oud KN dressuurzadel liggen dat wel passend is gemaakt voor mijn vierjarige, maar die vind ik zelf niet fijn zitten en de vulling is erg hard, dus daar rij ik niet mee. Mijn moeder wil het liefst de vulling van dat zadel vervangen en daar mee verder, zelf wil ik liever een nieuw dressuurzadel dat echt op haar ronde bouw is uitgezocht waar ik zelf ook fijn op zit :Y). Die beslissing stellen we ivm haar groei dus nog maar even uit, ondertussen kan ik zelf hard sparen voor een mooi dressuurzadel :) .

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:24

Ah, dank jullie voor jullie lieve reacties! Ik ben altijd zo bang dat mensen mij veel te groot vinden voor George...

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:32

Bedankt allemaal! Ben ook mega benieuwd hoe Grand het gaat doen op het HE en als er beeldmateriaal is, zal ik hier wat delen :) En ja Penny, nu kan je Grand bewonderen hihi!

Top dat Gideon het weer zo goed deed na zn vakantie! Lekker voor die jonkies om het koppie even leeg te maken.

Balen dat Gadget een hoefzweer had Iwanluver! Maar nu lekker genieten in Mallorca :D

Fijn dat het rijden beter gaat Manubres! Lekker aan het rijden geweest zo te zien :)

Och die arme Guusje die zo vast zat! Lijkt me bizar om dat geknak enzo te horen :P Maar gelukkig is het nu opgelost en kan je snel weer lekker aan de slag. Wat fijn dat het veulen er 's nachts af is :) Is ook wel fijn om zo een beetje die binding te 'breken'.

Ketly heeft ook weer fijn gereden :) Ziet er goed uit!

Hihi KimAlfoto, op een jonkie van 1.82 klim je idd niet zo makkelijk zonder zadel op! Met zadel ook niet :') Heb weleens gereden op 1 van 1.78 en dat vond ik al meeega groot. Hou dan zelf ook niet zo van grote paarden om zelf te rijden dus dan is het al snel groot :P

Haha EefBam, 1.67 en aanvoelen als een pony. Dan is die van mij een Shet met zn 1.62 :D Maar snap wel dat veel mensen dat klein vinden! Mega stoere springfoto zeg!!

Klinkt als een heerlijk weekje Penny! Erg leuk dat jullie dat zo organiseren :j Ik zal je topic ook ff bekijken! Enne, ik vind je helemaal niet veels te groot voor George hoor! Ziet er toch super leuk uit :D Jullie zijn lekker bezig en je zit hem helemaal niet in de weg. Ik ben langer dan jij en Grand is ong. even groot als George. Grand is wel vrij breed dus dat scheelt maar ik vind jou en George goed passen.

Crazygirl, ik heb een zadel met een verstelbaar kopijzer gekocht dus die kan nog meegroeien met Grand. Een passend zadel is wel enorm belangrijk dus ik zou kijken voor een zadel wat nog wel aangepast kan worden. Als Grand uitgegroeid is (en ik een mooi budget heb :P ) wil ik nog wel een op maat gemaakt zadel maar dat vind ik nu nog niet nodig.

Gefeliciteerd met je mooie punten Brandje_04!

Ik heb vandaag weer les gehad en het ging echt mega goed!! Erg gereden op tempocontrole omdat hij de vorige keren zo voorwaarts was dat hij telkens onder me uit wilde lopen en dan werd hij boos als hij niet harder mocht :Y) Maar had gister zelf al gereden (voor het eerst zonder begeleiding, vond het best even spannend) en dat ging heel goed en vandaag daar mooi op verder geborduurd. Hij spande heel mooi zn bovenhalsspier aan en dat zag er volgens mn instructrice heel mooi uit :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:25

Geen beeldmateriaal Clau?...maakt me wel nieuwsgierig :D

Enne...respect voor je reacties op iedereen...ben ik nooit zo goed in :o

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:31

Brandje gefeliciteerd
Munabres je gaat goed joh, heerlijk ga zo door
Clau wat leuk op horse event. Jammer genoeg ben ik op vakantie misschien dat ik volgend jaar dan eindelijk een clinic kan geven daar.
Kimalfoto 1.81 en dan dacht ik dat Gently al groot was met zijn 1.77

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:46

1m81, 1m77... ik heb een ukkie van 1m62 :')

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:48

Wat voor zadel heb je clau?

G is erg aan t klooien met z'n rug en zadels.. Reageert gelijk als t niet goed ligt. Heb een nieuw springzadel gekocht en die ligt helemaal goed, nu al 6 dressuurzadels geprobeerd en allen na 15 min rijden al reactie, door een bult op z'n rug en vet aan het sleuren...

Haha ben zelf 1.87 dus kan het hebben je raakt er snel aan gewend.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:07

Helaas geen beeldmateriaal van gister Manubres :P Ja probeer altijd wel op iedereen te reageren. Vind het ook leuk als mensen reageren als ik wat post :) Niet van die ego-posters die alleen zelf wat schrijven maar niet reageren op anderen.

Oh das cool als je een clinic op het HE zou mogen geven Zirano! Paardenmassage (neem ik maar aan vanuit je onderschrift) is denk ik wel een heel leuk onderwerp voor een clinic!

Ik heb een Bates Innova KimAlFoto! Al vind ik het voor mezelf niet echt een fijn zadel maar heb even geen budget om zomaar even een ander nieuw zadel aan te schaffen omdat ik een ander zadel wil :P Het is wel te doen hoor maar voor later wil ik wel een ander zadel. Wel balen dat je al zoveel zadels heb moeten proberen zeg.. Hoop dat dit zadel wel een hele tijd mee gaat!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:48

Nathiie schreef:
1m81, 1m77... ik heb een ukkie van 1m62 :')

Mijne is ook een ukkie van 1.63m haha.

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:43

Ik hou van kleintjes hoor!! Alleen het staat bij mij gewoon niet hihi

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:23

Ja op de een of andere manier rust er een vloek op. Vorig jaar zou ik hem geven maar helaas werd Gently op die dag met spoed geopereerd. Dit jaar kan ik weer niet want ik ben met vakantie Dus ik ga volgend jaar gewoon in oktober dus dat moet goed komen. 3 keer is scheepsrecht toch

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:12