[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:31

Als de foto's niet representatief zijn, waarom worden ze dan geplaatst?
Ik neem aan dat het paard te koop staan omdat ie verkocht 'moet' worden..
Plaats dan ook goede foto's en niet foto's van tijden geleden :=
zo moeilijk is het toch niet om een paar recente plaatjes te schieten?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:45

KletsKoekje schreef:
Nicole schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/92649/te-ko ... e-la-reina

paard lijkt op de laatste foto totaal anders.. vind der er daar slechter uit zien..

Amazone is een vriendin van mij. Ze vroeg me dit te plaatsen :)

Ik wil even reageren als de ruiter van het paard de merrie vive la reina de laaste foto is idd geen mooie foto deze foto is is een langere tijd geleden gemaakt zo ziet het paard er op de moment echt niet uit de eerste paar foto's zijn vorige week gemaakt. Dit paard was eerst een fokmerrie en heeft 2 veulens gefokt. Ze is wel zadelmak gemaakt toen die tijd maar weinig mee gereden. 1,5 jaar geleden ben ik haar gaan rijden en toen is ze pas echt in de sport gekomen van B tot m1 tot nu toe. paard is zeer leergierig goudeerlijk leer super snel. afstammeling metternich was een duitse grand prix hengst. Irma komt uit de bekende stam van w. van arkel uit dronten irma is een pref keur merrie een bloedpaard.

Vind het een leuk paard op de eerste foto's maar de laatste foto zou ik weg houden.

Ze is te groot voor mij :P maar sprekend hoofdje

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:51

Cayenne kan het topic niet openen "U heeft niet voldoende toegangsrechten voor deze pagina." krijg ik te zien.

Kletskoekje, zou de laatste foto zeer zeker weg laten en een nieuwe nette stand foto maken.
Buiten dat om vind ik haar qua prijs veels te hoog

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:01

ik heb een vraag als jullie een paard gaan kopen stellen jullie dan een contract op? en wat moet daar dan zoal in staan?

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:04

Ashley waarom zou je een contract op willen stellen, wat zou je erin willen hebben?

Wij werken in principe niet met contracten, keuren mag voordien en je mag tig keer terug komen om te kijken/ proberen maar verkocht is verkocht.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:09

ik weet dat dus niet vandaar de vraag.
bijvoorbeeld dat je hem een tijd(1 maand bijv) mag thuis proberen( na betalingen natuurlijk) en als de klik er nog niet is of paard zich er niet thuis voelt dat je hem terug mag brengen. Dan heb je wel een klein beetje iets om op te staan want de dan verkopende partij heeft het dan zelf ondertekend

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:11

Ashleytjuhh schreef:
ik weet dat dus niet vandaar de vraag.
bijvoorbeeld dat je hem een tijd(1 maand bijv) mag thuis proberen( na betalingen natuurlijk) en als de klik er nog niet is of paard zich er niet thuis voelt dat je hem terug mag brengen. Dan heb je wel een klein beetje iets om op te staan want de dan verkopende partij heeft het dan zelf ondertekend

ik denk dat je dan alleen bij JvdH terecht kunt :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:13

Ashleytje beetje onredelijk voorbeeld. Een klik/ band krijgen met een paard mag wel wat langer de tijd hebben. Denk dat er ook zeer weinig eigenaren zijn die met zoiets akkoord zouden gaan.

een reden waarvoor je een contract zou kunnen doen is voor verborgen gebreken, maar dan komt daarna weer de onderzoeksplicht naar boven dus in hoeverre is het interessant

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:13

ik zou daar nou echt niet aan beginnen, het is geen pakje boter en er zijn zoveel mensen die zulke slechter ervaringen hebben opgedaan daar. waarom extra risico lopen,

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:17

of nog een voorbeeld. laatst heeft iemand een paard gekocht helemaal goed gekeurt ook op fotos( geen rug)
bij thuis komt bleef het paard maar bokken en doen. bleek dat de gene die hem had verkocht hem een kalmering middel er in te hebben gedaan. alle keren dat ze zijn gaan kijken. hun nieuw speciaal aangemeten zadel laten maken maar paard deed het nog steeds. hun DA gebelt bleek die kissing spice te hebben. Verkopende partij gebelt en die hebben aangegeven dit te weten en ook gewoon te hebben gezegt dat ze hem kalmeringsmiddelen hebben gegeven. Nemen het paard dus niet terug. loopt binnenkort een rechtzaak over.
Dat bedoelde ik dus ook met een contractje om zulke dingen te verkomen, dacht namelijk dat het meer gebeurde dat die werden opgestelt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:20

Ashleytjuhh schreef:
of nog een voorbeeld. laatst heeft iemand een paard gekocht helemaal goed gekeurt ook op fotos( geen rug)
bij thuis komt bleef het paard maar bokken en doen. bleek dat de gene die hem had verkocht hem een kalmering middel er in te hebben gedaan. alle keren dat ze zijn gaan kijken. hun nieuw speciaal aangemeten zadel laten maken maar paard deed het nog steeds. hun DA gebelt bleek die kissing spice te hebben. Verkopende partij gebelt en die hebben aangegeven dit te weten en ook gewoon te hebben gezegt dat ze hem kalmeringsmiddelen hebben gegeven. Nemen het paard dus niet terug. loopt binnenkort een rechtzaak over.
Dat bedoelde ik dus ook met een contractje om zulke dingen te verkomen, dacht namelijk dat het meer gebeurde dat die werden opgestelt.

Je kan het best opstellen, maar zoals die situatie van de KS is dat dus iets dat bewust verzwegen is en daar heb je geen contract voor nodig. Wat denk jij met een contract te bereiken als de wederpartij geen gehoor aan jouw verzoek (van terugbrengen) geeft?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:22

het was gewoon een vraag. maar dan weet ik dat ik geen moeite hoef te doen om zoiets netjes op te stellen :j

Goos_Horses

daar komt je eigen onderzoeksplicht weer naar boven.
Ondanks dat het paard niet met de rug op foto's is geweest was een klinisch onderzoekje aan de rug ook makkelijk en goedkoop geweest.

Als je kan bewijzen dat de verkopende partij bewust informatie achter gehouden heeft kan je het ten alle tijden verhalen op de vorige eigenaar. Daar is geen contract voor nodig.
Laatst bijgewerkt door Goos_Horses op 19-11-12 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Ik heb toen een contractje opgesteld bij koop van mijn paard omdat een paspoort geen eigendomsbewijs is en ik toch iets wou hebben om te laten zien dat het paard van mij was.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:24

Evelijn schreef:
Ik heb toen een contractje opgesteld bij koop van mijn paard omdat een paspoort geen eigendomsbewijs is en ik toch iets wou hebben om te laten zien dat het paard van mij was.

Dat is weer een ander verhaal en dan is het begrijpelijk.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:24

Weet niet waar de boosheid vandaan komt. Maar ik mag die vraag toch stellen? Als ik vorige maand een Ster merrie 8 jaar Special D verkoop voor 5300,-- M1. En binnen 4 dagen kwijt ben. Goedgekeurd. Vind ik prijs verschil om over na te denken. Daar bedoel ik mee is het rieel. Omdat dit een forum is over je bevindingen en vragen kan stellen. En hier meer mensen op zitten die er verstand van heeft. Dus nee ik wil niet voor een dubbeltje 1e rang maar wil info van mede bokkers en ervaringen.

En trouwens over de Ster predikaat. Nee kan niet afgepakt worden. had soms wel zo moeten zijn. Ik heb al een ervaring dat een merrie na de sterkeuring nooit meer de stal is uitgekomen. 200kg dikker. benen 4x zo dik. En rijd je daar 1,5 uur voor omdat ze een foto plaatste in topconditie. En niet zoals zij er nu uitziet.

Ramzi schreef:
Shalot schreef:
Wat vinden jullie van onderstaand paard? Eerlijke mening graag

http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... paard.aspx

http://youtu.be/Fe9lna3Ofr8
(in een hele zware bak)

Even vraag een stermerrie van 3 jaar. Tuschinski leuke gangen. Hij kan enkel de bak rond. Wat is dan reeel? Ik zie toch nog prijsen voor 3 jarige staan terwijl ik denk. Is dat wel reeel? Als je naar de markt kijkt.

'' Als ik naar de markt kijk'' / '' de markt is slecht'' maar we willen wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gevoel komt bij mij op.. De markt is zo bar slecht nog niet! En al helemaal niet in die doelgroep ( jonge paarden met kwaliteit) Een stermerrie is gewoon goed, dat heeft ze bewezen. En of je het daar nu mee eens bent of niet. Ster = ster en dat pakken ze die merrie nooit meer af! Eveneens als PROK. En wat iemand daar voor een persoonlijke mening aanhangt boeit niet. Een kwaliteitspaard behoudt zijn waarde en of de markt nu slecht is of niet, deze groep blijft gewoon in waarde redelijk gelijk..

Geen persoonlijke aanval btw. Maar ik wordt hier af en toe heel moe van.. -O- Vooral als je zelf 2 jaar geleden zo'n pony hebt verkocht en een juniorenlid van de SGW belt op dat we er veels te veel voor vragen en ster zegt toch niets. Dan heb ik een kort maar krachtig antwoord: Succes met uw verdere zoektocht!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:27

Goos_Horses schreef:
daar komt je eigen onderzoeksplicht weer naar boven.
Ondanks dat het paard niet met de rug op foto's is geweest was een klinisch onderzoekje aan de rug ook makkelijk en goedkoop geweest.

Als je kan bewijzen dat de verkopende partij bewust informatie achter gehouden heeft kan je het ten alle tijden verhalen op de vorige eigenaar. Daar is geen contract voor nodig.

Maar de verkoper heeft ook een meldingsplicht, dus omdat die wist dat het paard KS had en hem kalmeringsspul heeft gegeven, is dat toch anders dan bij een paard waarbij de verkoper het ook niet weet. Bij het eerste is er dus sprake van bedrog.

Voor eigendomsoverdracht kan je al volstaan met datum van betaling, prijs, over welk paard het gaat en handtekening van beide partijen.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:27

En zo'n klinisch onderzoek zegt dus lang niet altijd alles, Goos. Mijn merrie is vlak voor de uiteindelijke diagnose nog behandeld door een osteopaat (tevens erkend dierenarts) en zij had geen bijzonder op- of aanmerking met betrekking tot mijn paard, ze zat volgens haar goed in haar bespiering en er waren geen noemenswaardige blokkades aan te wijzen. De merrie had Kissing Spines in een ver gevorderd stadium (botoplossing in combinatie met botwoekering van schoft tot lendenen, in verschillende gradaties).

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:29

BIj verkoop van mijn paard heb ik klein contract opgesteld dat ik heb aangegeven dat mijn paard begin 2012 geopereerd is aan hoefbeen. Zodat ik niet als er wat gebeurd krijg te horen heb dat ik dit heb verzwegen. En het aankoop bedrag.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:31

Shalot is geen boosheid hoor, althans niet zo bedoeld van mijn kant. Maar is al erg vaak naar boven gekomen in het topic.

Goede paarden kosten nou eenmaal nog geld en de ene particulier kan minder inschatten wat zijn paard op kan brengen dan de ander.
Gezonde paarden die leuk kunnen lopen zijn nog best prijzig en dan komen andere factoren nog eens om de hoek kijken.

Yelly geeft ook geen uitsluiting, maar kan wel een hoop dingen aan het licht brengen.
Snap sowieso niet dat mensen beknibbelen op keuren.
Privé paarden dus voor mezelf gaan altijd rond om en met rug en hals op de foto's kost nog geen €200,- meer en heb zekerheid dat het goed is buiten de klinische keuring om.

Morgen word hier een paard gekeurd, ik ben benieuwd paard is al eens goed gekeurd maarja de ene DA is de andere niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:32

Goos_Horses schreef:
Yelly geeft ook geen uitsluiting, maar kan wel een hoop dingen aan het licht brengen.
Snap sowieso niet dat mensen beknibbelen op keuren.
Privé paarden dus voor mezelf gaan altijd rond om en met rug en hals op de foto's kost nog geen €200,- meer en heb zekerheid dat het goed is buiten de klinische keuring om.

Morgen word hier een paard gekeurd, ik ben benieuwd paard is al eens goed gekeurd maarja de ene DA is de andere niet.

Precies en een bloedje trekken, maar dat gebeurde bij ons standaard. :j

Succes morgen!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:35

Ja mensen beknibbelen tegenwoordig echt overal op. Als onschuldig meisje een paard gekocht was op de benen goed en klinisch ook dus gekocht (was 12 en voor het eerst zelf paard gekocht) 2 jaar later bleek paard vergroeide ruggewervels te hebben en de hals was ook niet je van het, goh dat verklaarde een hoop.
Sindsdien wat extra uitgeven aan de keuringen en garantie dat dat allemaal goed is.

Dank je, ben er zelf niet bij heb het uit handen gegeven.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:52

Nog een leuke 7 jarige bruine ruin te koop, erg lief paard en fijn te rijden. Pakt alles erg snel op.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:56

Goos_Horses, zit ook met een bruine 7 jarige te koop. Hopelijk heeft die van jou wat een knapper voorkomen, want bij de mijne knapt iedereen af op het uiterlijk. Hij is heel klassiek gebouwd en heeft een mensenoog :(:)
Er is altijd interesse tot ik de foto's laat zien :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:57

betadine schreef:
Goos_Horses, zit ook met een bruine 7 jarige te koop. Hopelijk heeft die van jou wat een knapper voorkomen, want bij de mijne knapt iedereen af op het uiterlijk. Hij is heel klassiek gebouwd en heeft een mensenoog :(:)
Er is altijd interesse tot ik de foto's laat zien :=

nu ben ik wel benieuwd naar een foto ;)