mieske schreef:Ik heb mijn eerste eigen vos merrie op 3 jarige leeftijd helemaal onderste boven gekeerd met foto's ect voor ik haar kocht.. 2 jaar later heb ik haar moeten laten inslapen, ze kon niet meer lopen.. Bleek artrose te zijn.. Zo zie je maar dat dat uiteindelijk ook niet alles zegt.. Tis een moment opname..
Maar je keurt toch ook niet zodat je weet dat je de rest van je leven een gezond paard op stal hebt staan? Ik heb gekeurd om met een goede basis/uitgangspositie te beginnen! Dat paardlief ook de dag na aankoop zijn been had kunnen breken bij een gekke sprong, dat hoort er nou eenmaal bij. Maar ik weet dat de basis goed en gezond was.
Heel sneu dat de atrose zo snel slecht is geworden dat je haar na 2 jaar al hebt moeten laten inslapen. Maar uiteindelijk heb je die keuring toch gedaan om te kijken of ze op het moment van aankoop gezond was? Want stel ze had dán al zo erge atrose gehad dat je haar bijvoorbeeld een halfjaar later al had meoten laten inslapen. Dan had je in ieder geval de keuze gehad om haar te kopen en wist je waar je aan begon.
Ik kan me best voorstellen dat je haar niet laat keuren hoor, daar niet van. Dit is ook niet aanvallend of wat dan ook bedoeld. Maar ik denk dat we met z'n allen dat keuren moeten zien in die zin van dat we weten dat we met een gezond paard beginnen, wat daarna komt is altijd onzeker en zul je met dieren nooit weten. Maar je begint in ieder geval met iets dat gezond is en daar gaat het om lijkt mij!