Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:06

http://www.bokt.nl/markt/ad/34025/te-ko ... rdenmerrie
Deze merrie heb ik vandaag bezicht en bereden op de weg..
Gaaf beestje ! 3 weken niks gedaan en heel braaf op de weg !
Kan op commando al haar voetjes geven ( zelfs met haar achterbenen) zoals bij het vrijheidsdressuur.. Echt geweldig :D

Ze is echt een heerlijke knuffel en houd van kriebelen en terug frummelen met dr lippen :')
Bij Amy (mijn dochtertje van 4,5 jaar) zat ze ook de hele tijd over dr hoofd heen te frummelen P

Ze moet alleen nog wel door gereden worden onder het zadel in de bak, maar dat boeit niet.. Dat lukt mij wel :P

Sorry voor de ego post, maar ik zit helemaal op een roze wolk <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:21

Alja schreef:
yelly, is dat paardje niks voor je dan?
vind hem echt geweldig en ook lekker lopen :)

Vind je die echt lekker lopen?

Ik vind de aftekeningen geweldig maar das ook het enige.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:28

Wat zie je er precies aan dat niet goed is, Vonneke ;)? Kan het wellicht zelf wel bedenken, maar ben gewoon benieuwd ;)

Die aftekeningen zijn wel héél leuk, vind ik :)

Ik ben nu twee keer bij een merrie wezen kijken..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:29

Leuk dat je zo enthousiast bent, Mieske :D! Dat wordt haar dus :D?

Laat je haar nog keuren :)?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:34

Yep dat word ze :))
:n laat haar niet keuren.. Ze kost de wereld niet, daarbij is ze altijd bij de zelfde eigenaar geweest en ik zie zelf ook wel het 1 en ander ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:38

Ik vind het een krabbelaar Vonneke.
Ze vinden zelf dat het paard goede gangen heeft maar ik vind het maar heel simpel bewegen.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:43

Ook niet klinisch :)? Dat kost namelijk ook de wereld niet :D Maargoed, dat is geheel eigen keus natuurlijk :)

Ik ben wel een voorstander van uitgebreid keuren nu.. Het verdriet is niet minder bij een lagere aanschafwaarde..

Maargoed, er kan altijd iets gebeuren!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:46

Maar als je advertenties moet geloven, heeft iedereen een super bewegend paard op stal staan :D Onzin :D

Maargoed, voor een normaal budget moet je misschien ook gewoon genoegen nemen met een normale beweger :D

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:52

Een beetje vertrouwen in de medemens is soms ook niet misplaatst.. ;) Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar dat is dan idd mijn eigen keus.. Meestal laat ik de paarden ook keuren hoor, maar nu niet.. :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:01

Mijn paard kwam van heel betrouwbare mensen, dat weet ik heel zeker! Die hebben echter ook niets van haar problemen gemerkt :n

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:07

Ik heb mijn eerste eigen vos merrie op 3 jarige leeftijd helemaal onderste boven gekeerd met foto's ect voor ik haar kocht.. 2 jaar later heb ik haar moeten laten inslapen, ze kon niet meer lopen.. Bleek artrose te zijn.. Zo zie je maar dat dat uiteindelijk ook niet alles zegt.. Tis een moment opname..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:08

Helemaal waar :)

Ken helaas ook voldoende van zulke gevallen.. Of paarden die volledig goedgekeurd zijn en dan peesblessure na peesblessure hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:05

KarinvdM schreef:
Ik vind het een krabbelaar [naam].
Ze vinden zelf dat het paard goede gangen heeft maar ik vind het maar heel simpel bewegen.

Vind ik dus ook. Vroeg me af wat anderen er goed aan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:07

Yelly schreef:
Maar als je advertenties moet geloven, heeft iedereen een super bewegend paard op stal staan :D Onzin :D

Maargoed, voor een normaal budget moet je misschien ook gewoon genoegen nemen met een normale beweger :D

Dat is zeker waar. En als je dat zoekt is er niets mis met zo'n paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:08

mieske schreef:
Een beetje vertrouwen in de medemens is soms ook niet misplaatst.. ;) Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar dat is dan idd mijn eigen keus.. Meestal laat ik de paarden ook keuren hoor, maar nu niet.. :)

Maar ook een betrouwbare medemens kan niet aan de binnenkant kijken ;)

Alles wat ik verkoop laat ik zelf eerst röntgen helemaal keuren. Zo komen we niet voor verrassingen te staan.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:53

mieske schreef:
Ik heb mijn eerste eigen vos merrie op 3 jarige leeftijd helemaal onderste boven gekeerd met foto's ect voor ik haar kocht.. 2 jaar later heb ik haar moeten laten inslapen, ze kon niet meer lopen.. Bleek artrose te zijn.. Zo zie je maar dat dat uiteindelijk ook niet alles zegt.. Tis een moment opname..

Maar je keurt toch ook niet zodat je weet dat je de rest van je leven een gezond paard op stal hebt staan? Ik heb gekeurd om met een goede basis/uitgangspositie te beginnen! Dat paardlief ook de dag na aankoop zijn been had kunnen breken bij een gekke sprong, dat hoort er nou eenmaal bij. Maar ik weet dat de basis goed en gezond was.
Heel sneu dat de atrose zo snel slecht is geworden dat je haar na 2 jaar al hebt moeten laten inslapen. Maar uiteindelijk heb je die keuring toch gedaan om te kijken of ze op het moment van aankoop gezond was? Want stel ze had dán al zo erge atrose gehad dat je haar bijvoorbeeld een halfjaar later al had meoten laten inslapen. Dan had je in ieder geval de keuze gehad om haar te kopen en wist je waar je aan begon.
Ik kan me best voorstellen dat je haar niet laat keuren hoor, daar niet van. Dit is ook niet aanvallend of wat dan ook bedoeld. Maar ik denk dat we met z'n allen dat keuren moeten zien in die zin van dat we weten dat we met een gezond paard beginnen, wat daarna komt is altijd onzeker en zul je met dieren nooit weten. Maar je begint in ieder geval met iets dat gezond is en daar gaat het om lijkt mij!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:08

Ilsemarie schreef:
mieske schreef:

Maar je keurt toch ook niet zodat je weet dat je de rest van je leven een gezond paard op stal hebt staan? Ik heb gekeurd om met een goede basis/uitgangspositie te beginnen! Dat paardlief ook de dag na aankoop zijn been had kunnen breken bij een gekke sprong, dat hoort er nou eenmaal bij. Maar ik weet dat de basis goed en gezond was.
Heel sneu dat de atrose zo snel slecht is geworden dat je haar na 2 jaar al hebt moeten laten inslapen. Maar uiteindelijk heb je die keuring toch gedaan om te kijken of ze op het moment van aankoop gezond was? Want stel ze had dán al zo erge atrose gehad dat je haar bijvoorbeeld een halfjaar later al had meoten laten inslapen. Dan had je in ieder geval de keuze gehad om haar te kopen en wist je waar je aan begon.
Ik kan me best voorstellen dat je haar niet laat keuren hoor, daar niet van. Dit is ook niet aanvallend of wat dan ook bedoeld. Maar ik denk dat we met z'n allen dat keuren moeten zien in die zin van dat we weten dat we met een gezond paard beginnen, wat daarna komt is altijd onzeker en zul je met dieren nooit weten. Maar je begint in ieder geval met iets dat gezond is en daar gaat het om lijkt mij!

Ben het met je eens, zal sowieso altijd klinisch keuren als hier al punten uit komen die niet goed zijn kan je beslissen wat je dan gaat doen, ikzelf zou dan toch foto's laten maken..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:42

@ Yelly ik vind het een leuke merrie met geweldige aftekeningen, dat ze krabbelt niks van aantrekken, vind de prijs zeer goedkoop.

Een paard wat krabbelt kan altijd nog ruimer gaan lopen, ligt aan de manier van trainen. Misschien is ze nog maar net onder het zadel en balansprobleem

Ik zou het wel weten :D vind haar ook leuk, heb niet haar gangwerk bekeken

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:49

Mieske, wat een leuke Fjordenmerrie! Kan me voorstellen dat je er weg van bent als ze ook nog eens zo braaf is. Succe!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:01

tita schreef:
@ Yelly ik vind het een leuke merrie met geweldige aftekeningen, dat ze krabbelt niks van aantrekken, vind de prijs zeer goedkoop.

Een paard wat krabbelt kan altijd nog ruimer gaan lopen, ligt aan de manier van trainen. Misschien is ze nog maar net onder het zadel en balansprobleem

Ik zou het wel weten :D vind haar ook leuk, heb niet haar gangwerk bekeken

En zo te zien zou dat krabbelen wel eens beter kunnen worden als je het zadel wat naar achteren legt. Zoals heel vaak ligt het zadel over het schouderblad waardoor de beweging ernstig gehinderd wordt. Lijkt best een leuk dier, meer springgefokt, denk ik. Die stal lijkt ook vooral gericht op springpaarden.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:27

@Yelly, welke ben je 2 keer wezen kijken? (ben even nieuwschierig ;) )

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:44

@mieske, wat een leuke fjord ja! Hebben de verkopers goed gedaan, zo die foto's.

morgen onze nieuwe aanwinst keuren... ben best wel zenuwachtig!!!

voor diegene die m nog niet gezien hadden: (de film stilgezet en maar ff een schermafdruk gemaakt haha)

Afbeelding

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:00

had ik al gezegd dat ik het spannend vind???

:')

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:08

Calypso... jaja, het ís ook spannend! Nu jullie iets hebben dat aan 't voorkeurslijstje van jullie allebei voldoet... succes! (Weet je al of het gaat lukken, meteen eerste helft deze week keuren?)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:41

We duimen hoor, Calypso!