Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:20

voor zover ik het kan zien, leuk paard :)

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:25

Zo, ik loop een beetje achter geloof ik.
Gefeliciteerd Lowara!
Leuke merrie Seven, is ze een kanshebber?

Hier begint de moed me een beetje in de schoenen te zakken. Afgelopen vrijdag is een ander paard waar ik helemaal verliefd op was, heel fijn bewegen, goed gereden, rustig de tijd gehad, helemaal perfect, ook afgekeurd :\
Ik begin aan mezelf te twijfelen, hoe kies ik ze uit?
Toevallig gisteren nog een heel leuk paard gezien, maar verder zet ik de zoektocht even op een laag pitje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:25

Seven schreef:
De merrie die ik gisteren heb bekeken was leuk, kon ook leuk bewegen, super braaf was al een tijdje niet echt gereden enkel in beweging gehouden dus was even zoeken om het dier weer lekker aan t lopen te krijgen.
Heb nog een vreselijk fotootje :D
Afbeelding

Als dat paard zo goed is als de foto lelijk is, dan is het een geweldig paard! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:27

Heb nog wel 1 van dr zijkant das beter te beoordelen(even zoeken), t paard is eigenlijk niet precies wat ik zoek ik heb het idee dat ik altijd een grover paard beter kan gebruiken :o Maar dier is gewoon heel leuk en goed braaf, fijne bewegingen moet alleen echt weer wat op niveau worden getraind dus ook een uitdaging.

@ikke
tis zondag dus je post komt niet helemaal aan := ondertiteling hahaha

@pizazz vreselijk dat ook dat dier is afgekeurd, laat je er alleen niet door uit het veld slaan het kan gewoon gebeuren dat ligt echt niet aan de dieren die je kiest, of je moet lichamelijk incorrecte dieren keizen.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:28

Pizzazz schreef:
Zo, ik loop een beetje achter geloof ik.
Gefeliciteerd Lowara!
Leuke merrie Seven, is ze een kanshebber?

Hier begint de moed me een beetje in de schoenen te zakken. Afgelopen vrijdag is een ander paard waar ik helemaal verliefd op was, heel fijn bewegen, goed gereden, rustig de tijd gehad, helemaal perfect, ook afgekeurd :\
Ik begin aan mezelf te twijfelen, hoe kies ik ze uit?
Toevallig gisteren nog een heel leuk paard gezien, maar verder zet ik de zoektocht even op een laag pitje.

Balen zeg, waarop was het paard afgekeurd?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:31

Lowara, gefeliciteerd zeg!

ff off topic: heb jij toevallig een lesklantje bij ter Denge?

Playle

@Seven zeer belangrijk dat het goed voelde dat is ook altijd maar afwachten..benieuwd naar de andere foto hier is ze niet zo goed op te zien.

Alja

vind de vosmerrie niet mooi en persoonlijk vind ik je ook wel erg groot voor het paard...

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:33

Hoe groot is de merrie Seven? Want zo te zien moet je inderdaad geen kleiner paard, je bent behoorlijk lang volgens mij?

Het paard sprong in de galop aan de longe steeds achter over en galopperde dan dus overkruist. Hij sprong goed aan en na een paar passen sprong hij achter om. Linksom meer dan rechtsom. Dat kan scheefheid zijn, maar kan ook wijzen op serieuzere klachten. Onder het zadel is het paard heel soepel en galoppeert dan ook prima.
Er gaat nu uitgezocht worden waar het vandaan komt en ik word op de hoogte gehouden, dus ik hoop op iets simpels.
Ik heb erg getwijfeld hoor, maar ja, afkeuren is afkeuren. Verder was hij wel helemaal goed.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:35

Oke wat vreemd, en het paard doet dit bij de eigenaar zelf ook of wist die dit niet?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:35

Is de hals op de foto geweest pizzaz?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:36

Tis ook zeker niet het mooiste paard op dit moment :j
Ze is vrij lang enkel op hand en vooral de voorhand gereden. Kwa grote twijfel ik inderdaad ook nog, ik heb fotos gezien van dr van 1,5 jaar terug was ze veel voller en ronder ze is nu vrij smal

Afbeelding

@ pizzazz ik ben inderdaad vrij lang in het been dit paard is 1,70, heb zelf nog een ander paard die 1.69 is maar die is breder voller gebouwd.

Dus het dier was enkel door die galop niet klinisch gekeurd wat jammer zeg.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:37

Zie dit geeft al een ander beeld gewoon voor gaan als je er prettig bij voelt!

Ben wel voor de vossen!
Laatst bijgewerkt door Playle op 18-03-12 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:38

als de merrie goedkoop is zou ik het overwegen maar anders lekker laten gaan......

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:40

Leg dat eens uit alja dier is voor haar doen niet duur nee.

Ik houd ook wel van een vos, ik ben alleen zelf gewoon niet de smalste en ook niet heel klein dus wil wel wat het wat lijkt hahaha en tja ben zelf wat onzekerder in dat gebied :D

edit: moet ook even vermelden dat dit een 17 inch zadel is en ik toch echt een 18 inch kont heb hahahaha *\o/*

Playle

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:46

Ja snap ik ook niet helemaal als het niet duur is overwegen?
Je koopt een paard zodat je er wel plezier van gaat hebben en niet om ellende op je hals te halen?

Ze is leuk hoor Seven wat is haar afstamming?
Ik ben zelf ook geen slanke den maar vindt je op dit paard geen flater slaan.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:48

Ik vind het een leuke merrie en je past er mooi op hoor!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:49

Seven schreef:
Leg dat eens uit alja dier is voor haar doen niet duur nee.

Ik houd ook wel van een vos, ik ben alleen zelf gewoon niet de smalste en ook niet heel klein dus wil wel wat het wat lijkt hahaha en tja ben zelf wat onzekerder in dat gebied :D

edit: moet ook even vermelden dat dit een 17 inch zadel is en ik toch echt een 18 inch kont heb hahahaha *\o/*

Ik vind de vos een leuk paard!
Je staat er goed op.
Als je er een goed gevoel bij hebt zou ik er voor gaan.
Succes.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:51

ik vind je er ook zeker niet op misstaan hoor seven

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:52

Het is een san brentano, is M1 met 5, Loopt zo trailer op en af, Is buiten vreselijk braaf. Maar zoals gezegd wel wat incorrect getraind veel in de hand en dier heeft niet geleerd de hand op te zoeken kent enkel druk. Paard schuift makkelijk uit en laat een leuk voorbeen zien. Galop is netjes gesprongen maar ook wat uit balans.
Er zit dus wat werk aan vooral om de bovenlijn weer fijn te krijgen de kont moet weer ronder worden.

Leuk om te horen dat jullie onze combi wel mee vinden vallen, ik wardeer wel eerlijkheid dus als iemand een andere menign heeft geen probleem :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:53

Op de foto van voren twijfelde ik ook een beetje over de maat, maar zo van de zijkant valt het me mee. :j

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:54

Seven, ze oogt inderdaad wat smal, zeker van achteren. Je zei dat dit op eerdere foto's minder was. Zoals ze er toen uit zag, denk je dat je dan beter zou passen? Dat geeft wat aan voor de toekosmt want spieren zijn te ontwikkelen. Als het weinig verschil maakt, dan moet je kijken of je ze in de huidige situatie voldoende vindt passen, lijkt me.
En nee, ik vind je niet te groot maar wel net aan. Hoe lang ben je?

Adin

ik vind je er ook prima op passen hoor! Niets mis mee, inderdaad het zij aanzicht is doorslaggevend :)

Playle

Geen idee de afstamming...sorry maar weet wel als het een werkwillend en braaf dier is is ook wat voor te zeggen.
En dat er wat werk aan zit zal hem dan wel in de prijs zitten en dan heb je wat te doen hahaha!

Leuk hoor wens je veel succes met de verdere onderhandeling en wat je keuze zal zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:57

Ik ben 1.75, maar mijn benen zijn erg lang en door mn jaren lange zwemmen heb ik vrij forse bovenbenen.

Dit is een foto van dr toen ze nog wel op concour ging rare foto maar daar was ze wel gespierder in de achterhand en een minder ontwikkelde onderhals
Afbeelding

Laat ik het zo zeggen merrie is zo scherp aan de prijs voor een M paard dat al kan ik naar een jaar er toch niet mee door 1 deur val ik dr nog geen buil aan :D