WinBinChes schreef:Gut, iedereen praat hier alsof het paard de punten rijd. Talent van het paard begint bij de ruiter en niet andersom. Met alle paarden kan je in de B/L dikke punten rijden. ( en in het M en Z ook nog wel )
Voor €3000,- kan je zeker een leuk basispaard vinden. Maar je zal wel even moeten zoeken.
Ben ik absoluut niet met je eens. Het is een combinatie van.
Als mijn paard het super doet op de wedstrijd komt dat omdat ik goede paarden heb.
Als ik eens een slippertje maak met mijn paard tijdens een wedstrijd komt dat door mij en niet door mijn paard.
Tenminste dat is de publieke opinie die ik altijd hoor.
Ik neem aan dat je met basispaard een KWPN DP bedoelt? Want een BP bij KWPN is een GP....
Wij rijden veel paarden voor fokkers naar Z2 ivm keurschap e.d.
Daar waar de een dit binnen 6 maanden bereikt, is er voor de andere (veel) meer tijd nodig.
Een paard heeft nl. zijn beperkingen in halsaanzet, achterbeengebruik, karakter etc. en het is gewoon een feit: kwaliteit wint de strijd...Met een soepele KWPN lukt dit beter dan met een stijve hark. Ook Friezen gaat wel, maar lang niet elke.
Een Haflinger, Tinker of Fjord daar wagen we ons liever niet aan, dat zijn toch wel speciale rassen met specifieke raseigenschappen.
En idd exterieur (lees mooiheid) is echt veel minder belangrijk want voor mij telt beweging zwaar.
Echter het gros heeft een Totilas in het hoofd voor een budget van het karrepaard van de buurman........ennehhe datte kanne nie...
Tel daar bij op dat velen het nemen van privéles een overbodige luxe vinden en daar ga je al.Maar goed daar heb ik in dit topic al genoeg overgezegd.