Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:28

Cioccolato schreef:
Huh? Dat is vaag!
Ik heb overigens ook een jaarling (bijna 2 dus) van ruim 165 :j

Het is mij als verkoper een keer gebeurd. We hadden er 40 lopen en deze was ik van overtuigd dat het een 3,5 jarige was. Die mensen kochten het en tijdens de koffie pakte ik het paspoort erbij. Die ik dus niet kon vinden bij de jaargang van de 3 jarigen. Maar wel bij de 2 jarigen.
Maar toen was er nog niet gekeurd of iets. Dus gelijk excuses gemaakt. Mensen konden er gelukkig om lachen. :o :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:29

Of de verkoper :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:30

Benzz schreef:
Cioccolato schreef:
Huh? Dat is vaag!
Ik heb overigens ook een jaarling (bijna 2 dus) van ruim 165 :j

Het is mij als verkoper een keer gebeurd. We hadden er 40 lopen en deze was ik van overtuigd dat het een 3,5 jarige was. Die mensen kochten het en tijdens de koffie pakte ik het paspoort erbij. Die ik dus niet kon vinden bij de jaargang van de 3 jarigen. Maar wel bij de 2 jarigen.
Maar toen was er nog niet gekeurd of iets. Dus gelijk excuses gemaakt. Mensen konden er gelukkig om lachen. :o :o

Heel eerlijk? Ik schrik er niet van _O-
Ik heb ee ook zoveel gehad die als jaarling voor 2 jarigen doorkonden of andersom. Foutje is zo gemaakt.
Ik heb er vaak alleen maar een stuk of 10, max 15. Dat lukt nog wel

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:32

StalNollie schreef:
Klopt, maar wordt dan met wortels en appels aangegeven ;)

Ik heb al zovaak een waarschuwing gehad van Facebook dat ik mijn vingers ook niet meer brand door wortels of appels te gebruiken

Blijf me verbazen hoevaak mensen het paspoort bij bezichtiging niet inkijken. Dan wist je toch gelijk ook de leeftijd en of er aantekeningen instaan/ entingen en hun datum of het over moet of niet/castratie datum etc etc[/quote]
Wij waren een eerste keer wezen kijken en ik had toen van alle paspoorten een foto genomen, allen van de voorkant. Maar omdat we eigenlijk maar voor eentje echt kwamen kijken hebben we maar 1 paspoort helemaal goed bekeken. We gingen er ook gewoon van uit dat deze fokker wist welk paard welke naam had. plus dat het wel degelijk om 2 zwarte paarden gaat. Hij had ook helemaal geen hoge croupe en zag er dus echt al best volwassen uit.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:43

Change3x schreef:
Er geen prijs bij zetten kan ook een stukje privacy zijn, niet willen dat heel paarden Nederland ziet wat jij voor je paard vraagt. Lijkt me een prima reden.

Op Facebook snap ik dat, maar op de gewone verkoop sites niet. Daar kom je toch alleen als je een paard zoekt.
In mijn herinnering had sporthorses vroeger ook prijscatergorieen, maar dat is ook niet meer helaas.

Ik ga volgende week vrijdag naar een 5 jarige vos kijken. Ik ben eigenlijk helemaal niet van de vossen :+ , maar dit lijkt op beeld een fijn gereden dier.
Ik heb nu 3 bonte in de wei staan, dus een andere kleur ertussen zal in het begin sowieso raar zijn :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:00

Merken jullie dat de prijzen al aan het zakken zijn? Ik ben nog maar net aan het kijken, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik heb er nu al twee gehad die 10K zijn gezakt ten opzichte van een half jaar geleden (oude advertentie gevonden via google) En dan vraag ik me toch af of er iets met het paard is, of dat het gewoon door de slecht markt komt.

Elisa2

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:07

Staan die dan nog steeds te koop of alweer? Zou eerder denken dat er iets met het paard is of vreselijk overpriced ofzo.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:07

Van jong spul wel. Fokmerries. Niet gangbare handel.
De gangbare handel houdt vaak wel waarde.

Maar er zijn altijd overpriced paarden. Gaan niet weg. Worden goedkoper.
Mensen moeten er vanaf vanwege de kosten, ziekte, zwangerschap, etc.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:08

Nee prijzen zijn stabiel (met enkele uitzonderingen)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:27

Elisa2 schreef:
Staan die dan nog steeds te koop of alweer? Zou eerder denken dat er iets met het paard is of vreselijk overpriced ofzo.

Ja, die staan nog steeds te koop. Maar ik zie er best veel die al maanden geadverteerd worden als je ze gaat opzoeken via google/social media.

Ik zoek een leuk dressuurpaard tussen de 5 en 10 jaar. Braaf en liefst al op wedstrijd uitgebracht.
Dat wat iedereen zoekt waarschijnlijk. :D

Ik stuur net een stal een bericht voor de vraagprijs van een paard. Dacht wel dat hij flink over budget zou zijn, maar je weet het ooit niet en er stond niks bij. Nou ik kreeg een bericht terug.... ik hoefde nog net geen kopie bankafschrift van mijn spaarrekening te sturen voordat ik meer informatie kreeg. Nou laat maar zitten dan. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:46

En sommigen lijken niet willen te verkopen. Slechte foto's, of geen tekst bij de advertentie of juist een heel boekwerk :))

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:58

Cioccolato schreef:
En sommigen lijken niet willen te verkopen. Slechte foto's, of geen tekst bij de advertentie of juist een heel boekwerk :))

Of als verkoper super asociaal in je communicatie zijn :=
Ik ken een lief dier wat maar niet verkocht raakt door de manier waarop de verkoopster communiceert. Daar haken mensen op voorhand al op af. Maar als daar wat van gezegd wordt ligt dat uiteraard niet aan haar :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:00

Cioccolato schreef:

Of hoger willen poepen dan je gat zit.....

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:01

Mijne stond eerder te koop maar door de slechte video kwam niemand er op af. Toen hebben ze een andere ruiter erop gezet en toen zag ik hem en reageerde. Ik had niet gereageerd op de eerste video. Die was echt slecht.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:06

Ik moet nu zelf toegeven dat ik toch ook wel schuldig ben aan toegeven aan mooie professionele foto´s :+

Vandaag werd mijn huidige paardje opgehaald door de nieuwe eigenaars. Ik had het er helemaal niet moeilijk mee, totdat ik ze op de vrachtwagen had gezet en het opeens echt werd.

Wij gaan nu op volle snelheid zoeken naar een nieuw maatje *\o/* op 2e kerstdag gaan we een paardje in Tilburg bekijken!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:09

Gefeliciteerd met de verkoop Waidida. Wat zoek je voor nieuw paard?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:46

Ik maak me ook schuldig aan mobiel foto's tegenwoordig :+
Maar wel duidelijke. Niet op een slecht moment in draf als klein puntje in de verte.

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:08

Ik ben stille mee lezer, maar bij mij op stak staat ook een pony te koop die echt slecht geadverteerd staat. Echt heel erg zonde. Ze willen er wel vanaf, dus al flink in prijs gezakt.
Vind die prijzen voor pony's en paarden wel echt absurd tegenwoordig.
Mijn pony is mijn eerste en laatste, want is voor mij echt onbetaalbaar geworden om een pony te houden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:33

Het kost ook erg veel om een paard of pony op te fokken (überhaupt te fokken al) en vervolgens op te leiden.
Dat de prijzen hoog liggen vind ik dus alleen maar goed. Maar er blijven altijd uitzonderingen gelukkig

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:30

loulou schreef:
Merken jullie dat de prijzen al aan het zakken zijn? Ik ben nog maar net aan het kijken, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik heb er nu al twee gehad die 10K zijn gezakt ten opzichte van een half jaar geleden (oude advertentie gevonden via google) En dan vraag ik me toch af of er iets met het paard is, of dat het gewoon door de slecht markt komt.

Lijken wel wat gezakt, maar ik kijk veel naar het jonge spul waar cio het over heeft. En naar mijn idee zakken de prijzen voor die dieren richting de winter altijd wat.

Ik wil hier volgend jaar ook een nieuwe voor erbij. Dat was sowieso het plan, maar met de mogelijke operatie van de mijne, is het nog even zoeken hoe of wat. Ik wil er eigenlijk een hier hebben staan voordat zij naar de kliniek moet, zodat de ander niet alleen staat, maar dan moet ik wel zorgen dat ik mijn budget op orde heb. Daarbij wilde ik iets specifieks en dan kan je niet voor een dubbeltje op de eerste rang gaan zitten, bij wijze van spreken.

Aan de andere kant wordt er heel erg aan me getrokken/erop gestuurd dat ik een familiepaard/pony moet kopen, maar ik wil gewoon een dier voor mezelf. Ik ken dat hier, dan geef ik er geld aan uit voor aankoop en onderhoud, en dan gaat een ander ermee vandoor :+

Had bijna afgelopen vrijdag gebeld voor een pony die ik had gezien. Maar goed dat ik niet over een nacht ijs ga. Echt twee druppels water mijn pony die ik vorig jaar heb moeten laten inslapen. Hengstje en die kunnen we hier niet kwijt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:51

Ik heb wel t gevoel dat ze iets aan t zakken zijn maar eerder dat wat nu 10 a 11k is was eerder 12,5 tot 14.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:45

Ik denk dat de markt wel weer gaat instorten tzt als steeds minder mensen nog paarden en hun onderhoud kunnen betalen.

Denise, lijkt me wel zo fair dat de famillie dan mee betaald aan een famillie paard. :-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:20

Elisa2 schreef:
Ik denk dat de markt wel weer gaat instorten tzt als steeds minder mensen nog paarden en hun onderhoud kunnen betalen.

Denise, lijkt me wel zo fair dat de famillie dan mee betaald aan een famillie paard. :-)

Of simpelweg niet meer bereid zijn zoveel te betalen voor simpele paarden.
Gaan we nog even voorbij aan het feit dat stalling vinden ook niet simpeler wordt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:09

Ik denk dat de paarden hun waarde wel houden die gezond, braaf en normaal tot goed zijn en alles er boven. Handel met het buitenland is ook erg goed en daar gaan ook een heleboel van zulke dieren heen.

Daaronder en de niet gangbare handel zal er niet beter op worden.
Het fokken omdat er een blessure is oid zal ook wel minder worden. Evenals t fokken in het algemeen en dan hebben we straks weer tekort en is de cirkel weer compleet :))

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:14

Ik dacht dat ik het hier beter kon vragen.

Ik heb nu 2 paarden. 1 die 19 wordt en een veulen van 9 maanden (niet mama en veulen)

Nu ben ik twijfelende of ik de moeder van het veulen er ook bijkoop. Ik ben helemaal verliefd gewordeN. Ik had moeite met keuzes maken en wou geen paarden wegdoen. En nu ook niet. Het klikte goed en ik kon alles vragen en we verstonden elkaar. Ook op de grond. Ze is lief en ik vertrouw haar. Ook is ze nog maar 4.

Alleen, ik vermoed dat ze in de zomer door haar benen is gegaan door teveel rijden. (Ze is niet mijn paard of eigenaarspaard. Ze is een manegepaard.) maar daar ben ik niet zeker van. Nu twijfel ik of ik ze erbij neem. Is 3 paarden te veel? Ze vragen ook een hele som geld. Ik heb het veulen al die wss hetzelfde zal gaan uitzien, en hetzelfde karakter is. Is het de moeite dan nog ? Wat denken jullie? Keuren zowiezo, ik vertrouw het niet. Osteopaat ook als ik ze zou kopen...

Wat zijn de gevaren, waar moet ik op letten, wat zou ik nu al kunnen zien?
Laatst bijgewerkt door Sentir op 22-12-24 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt