Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:33

Gefeliciteerd met de aankopen meiden!

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:37

ZE STAAT ERIN!

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:13

Wij zijn gearriveerd ^^
Even een weekje apart om te kijken of ze niet ziek wordt en daarna lekker de kudde in.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:42

Leuke paarden hierboven.

ArcoIris schreef:
Oei, dat is even geleden! (Vv. IZP is errrug actief) Maaar.... tromgeroffel a.u.b! Ik heb ook een paard! Ik ga haar dit weekend ophalen en op haar nieuwe plekkie zetten!

Gefeliciteerd!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:47

Ziet eruit als een fijn plekje Galuppy!

Verder ook iedereen gefeliciteerd met de nieuwe paardjes!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:04

Iedereen die wat gevonden heeft, gefeliciteerd! Mijn zoektocht gaat weer verder. Dat jonge paardje is hem niet geworden. Bleek toch niet zo heel braaf als dat hij de eerste keer was....

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:30

De eigenaresse van het paardje dat morgen gekeurd zou worden belde me net op dat ze toch van de verkoop afziet.. Ze wil haar toch niet kwijt en heeft iets geregeld met een vriendin.... Heb ik weer, ik keek er zo naar uit! Had haar graag morgen mee genomen naar huis. Ik ga dus niet meer bij een Particulier kijken...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:46

JoyceLa schreef:
De eigenaresse van het paardje dat morgen gekeurd zou worden belde me net op dat ze toch van de verkoop afziet.. Ze wil haar toch niet kwijt en heeft iets geregeld met een vriendin.... Heb ik weer, ik keek er zo naar uit! Had haar graag morgen mee genomen naar huis. Ik ga dus niet meer bij een Particulier kijken...

En dan wordt je zometeen bedondert door een handelaar.....

Waar ga je daarna dan kijken?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:10

Daar heb je een punt ikke... Bij handelaren ga ik al helemaal niet kijken, dan blijft er weinig over.. Ik laat het gewoon even, ik heb toch geen haast..

Tita ik wil een leuke haflinger..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:12

Die heb ik niet :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:18

Iemand hier ervaring met een stal uit Achterveld? Verkoopt vooral PRE. Ze zijn allemaal super braaf volgens advertenties.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:21

JoyceLa schreef:
Daar heb je een punt ikke... Bij handelaren ga ik al helemaal niet kijken, dan blijft er weinig over.. Ik laat het gewoon even, ik heb toch geen haast..

Tita ik wil een leuke haflinger..

Ik heb mijn leuke haflinger bij Kymmelshof gekocht. Voor mij aan de andere kant van het land maar werd keurig geholpen en heb ook echt het paard wat ze verkocht hebben. Ze hebben vaak jong spul maar de mijne was 6 toen ik haar kocht. Weet niet wat je precies zoekt maar wellicht nog een idee.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:54

He bah Joycela, wat een domper. Heb je al eens bij fokkers geïnformeerd?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:22

N0a schreef:
Iemand hier ervaring met een stal uit Achterveld? Verkoopt vooral PRE. Ze zijn allemaal super braaf volgens advertenties.

Neem iemand mee die WEET hoe spaanse papieren werken!!

Er wordt zoveel rommel naar NL gehaald dat je als "leek" eigenlijk alles moet wantrouwen tenzij blijkt dat het wel betrouwbaar is.
Er worden ook goede paarden naar NL gehaald. Die wil je hebben, niet de afdankertjes met valse papieren, zwamverhalen en smoezen.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:35

niet aan beginnen noa! ik ken iemand die daar ook pas is geweest en de paarden staan er vreselijk bij, er mankeert van alles aan als je verder kijkt. bespaar je die tijd en moeite zou ik zeggen..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:59

Bedankt! Had er al een beetje onderbuik gevoel bij.

Heb bijna vakantie, nog 4 weken. Dan kan ik 3 weken lang dag en nacht opzoek en ook meteen in de auto springen als iets de moeite is

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 06:48

N0a schreef:
Bedankt! Had er al een beetje onderbuik gevoel bij.

Heb bijna vakantie, nog 4 weken. Dan kan ik 3 weken lang dag en nacht opzoek en ook meteen in de auto springen als iets de moeite is

Zoek je pre of mag Lusitano ook ?

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:58

Wat gaat dit topic toch snel! En wat leuk om te horen dat een aantal mensen weer een leuk paard hebben gevonden, gefeliciteerd allemaal! ;)

Wat een teleurstelling Joycela... Kan me goed voorstellen dat je er echt op had verheugd. Ik denk dat zulke dingen ook bij een handelstal of fokker kunnen gebeuren. Een paar maanden geleden was ik bij een grote fokker in Duitsland (had 80 tot 100 paarden staan). Hij gaf aan dat in principe alles te koop was, maar voor de ene merrie die ik graag mee wilde nemen gold dat blijkbaar niet, want toen ik na ons bezoek aangaf dat mijn voorkeur naar haar uitging en ik graag nog een keer voor haar wilde komen kijken, reageerde hij niet meer. Best onprofessioneel voor een fokker...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:34

Moderatoropmerking:
De laatste tijd hebben we weer verschillende berichten moeten verwijderen. Ik wil jullie nogmaals wijzen op de regels in de openingspost van dit topic:

Citaat:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:52

Wat balen JoyceLa!
Snap helemaal dat je flink baalt...

Ik ga vrijdag bij een vosruin kijken, echt super veel zin in *\o/*

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:51

Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik denk dat jullie hier er wel meer vanaf weten.

Het loopt als volgt.
Paard verkocht, liep niet zuiver bij aankoop(kopers hebben dit zelf gezien beoorderd)
enkele klachten waren aanwezig dit is eerlijk verteld en aangegeven.
Er is een bod gedaan(tussen de800-1200) hier is akoord mee gegaan, door verkopende partij.
Zonder verder onderzoek klinisch keuring of dierenarts naar laten kijken is het zodoende paard overgenomem voor boven benoemde bedrag.
Paard is nooit eerder gekeurd geweest enkel allen snel na gekeken en hierop was het paard totzoverr gezond verklaad en dit verhaald is verteld bij aankoop.
Binnen een maand dierenatrs er bij laten kijken nu blijkt dat het niet als rij/recreatie paard nog kan dienen, nu word verwacht dat verkopende partij het paard perdirect terug neemt.
Verkopende partij bied aan te helpen met een oplossing maar kopers willen het paard deze week het paard nog weg.
Is dit mogelijk ? Mag dit ?
In hoevere staat kopende en of verkopende partij sterker?
Want wat doet onderzoeks plicht nou echt, en wie heeft nu welk recht

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:58

lianne304 schreef:
Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik denk dat jullie hier er wel meer vanaf weten.

Het loopt als volgt.
Paard verkocht, liep niet zuiver bij aankoop(kopers hebben dit zelf gezien beoorderd)
Er is een bod gedaan(tussen de800-1200) hier is akoord mee gegaan, door verkopende partij.
Zonder verder onderzoek klinisch keuring of dierenarts naar laten kijken is het zodoende paard overgenomem voor boven benoemde bedrag.
Paard is nooit eerder gekeurd geweest enkel allen snel na gekeken en hierop was het paard totzoverr gezond verklaad en dit verhaald is verteld bij aankoop.
Binnen een maand dierenatrs er bij laten kijken nu blijkt dat het niet als rij/recreatie paard nog kan dienen, nu word verwacht dat verkopende partij het paard perdirect terug neemt.
Verkopende partij bied aan te helpen met een oplossing maar kopers willen het paard deze week het paard nog weg.

Ik denk niet dat dit topic daarvoor bedoelt is allereerst, maar ik geef je als tip mee, bel het juridisch loket. Op Bokt ga je verschillende meningen, adviezen en ervaringen horen waar je niks "hard" mee kan maken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:03

De koper heeft een bepaalde garantie, indien je koopt bij een particulier ligt het bewijs bij de kopende partij.

Dus: Indien ik een paard blijk te hebben gekocht wat kapot is, en ik kan bewijzen met bewijslast van de dierenarts dat het al aanwezig was voor de aankoop dient de verkopende partij het paard terug te nemen. De koper dient dan echter wel met een dierenarts verklaring te komen.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:04

Autumnn schreef:
lianne304 schreef:

Het loopt als volgt.

Ik denk niet dat dit topic daarvoor bedoelt is allereerst, maar ik geef je als tip mee, bel het juridisch loket. Op Bokt ga je verschillende meningen, adviezen en ervaringen horen waar je niks "hard" mee kan maken.

Bedankt voor je bericht,
Kennisen vroegn of ik het op bokt kon zetten maar ik zal aan ze doorgeven dat ze even bellen moeten

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:13

Poeh lastig Lianne304!

Het is inderdaad overal wat met de handel.. Dan baal je even en begint de volgende dag en laat je het weer achter je haha.

Ik ben dus op zoek naar een Haflinger, merrie of ruin maakt niet uit. Leeftijd van 2 tot jaartje of 10. Ik wil gewoon lekker met grondwerk bezig zijn en lekker buiten hobbelen uiteindelijk. Mijn vriend vond het wel sneu voor me en is vanaf gister avond voor mij op zoek gegaan naar haflingers op het internet haha. Heel lief, hij kijkt dan vooral naar veulens die kan je naar je eigen hand zetten en opvoeden etc. Ik laat het even voor wat het is. Mijn paard staat nu nog met schapen en alpaca’s samen. Ik ga over een paar weken met vakantie en ga daarna weer rustig verder kijken.