Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoyceLa schreef:De eigenaresse van het paardje dat morgen gekeurd zou worden belde me net op dat ze toch van de verkoop afziet.. Ze wil haar toch niet kwijt en heeft iets geregeld met een vriendin.... Heb ik weer, ik keek er zo naar uit! Had haar graag morgen mee genomen naar huis. Ik ga dus niet meer bij een Particulier kijken...
JoyceLa schreef:Daar heb je een punt ikke... Bij handelaren ga ik al helemaal niet kijken, dan blijft er weinig over.. Ik laat het gewoon even, ik heb toch geen haast..
Tita ik wil een leuke haflinger..
N0a schreef:Iemand hier ervaring met een stal uit Achterveld? Verkoopt vooral PRE. Ze zijn allemaal super braaf volgens advertenties.
Citaat:Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.
- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.
- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.
- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.
- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.
lianne304 schreef:Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik denk dat jullie hier er wel meer vanaf weten.
Het loopt als volgt.
Paard verkocht, liep niet zuiver bij aankoop(kopers hebben dit zelf gezien beoorderd)
enkele klachten waren aanwezig dit is eerlijk verteld en aangegeven.
Er is een bod gedaan(tussen de800-1200) hier is akoord mee gegaan, door verkopende partij.
Zonder verder onderzoek klinisch keuring of dierenarts naar laten kijken is het zodoende paard overgenomem voor boven benoemde bedrag.
Paard is nooit eerder gekeurd geweest enkel allen snel na gekeken en hierop was het paard totzoverr gezond verklaad en dit verhaald is verteld bij aankoop.
Binnen een maand dierenatrs er bij laten kijken nu blijkt dat het niet als rij/recreatie paard nog kan dienen, nu word verwacht dat verkopende partij het paard perdirect terug neemt.
Verkopende partij bied aan te helpen met een oplossing maar kopers willen het paard deze week het paard nog weg.
Is dit mogelijk ? Mag dit ?
In hoevere staat kopende en of verkopende partij sterker?
Want wat doet onderzoeks plicht nou echt, en wie heeft nu welk recht
Autumnn schreef:lianne304 schreef:Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar ik denk dat jullie hier er wel meer vanaf weten.
Het loopt als volgt.
Paard verkocht, liep niet zuiver bij aankoop(kopers hebben dit zelf gezien beoorderd)
enkele klachten waren aanwezig dit is eerlijk verteld en aangegeven.
Er is een bod gedaan(tussen de800-1200) hier is akoord mee gegaan, door verkopende partij.
Zonder verder onderzoek klinisch keuring of dierenarts naar laten kijken is het zodoende paard overgenomem voor boven benoemde bedrag.
Paard is nooit eerder gekeurd geweest enkel allen snel na gekeken en hierop was het paard totzoverr gezond verklaad en dit verhaald is verteld bij aankoop.
Binnen een maand dierenatrs er bij laten kijken nu blijkt dat het niet als rij/recreatie paard nog kan dienen, nu word verwacht dat verkopende partij het paard perdirect terug neemt.
Verkopende partij bied aan te helpen met een oplossing maar kopers willen het paard deze week het paard nog weg.
Is dit mogelijk ? Mag dit ?
In hoevere staat kopende en of verkopende partij sterker?
Want wat doet onderzoeks plicht nou echt, en wie heeft nu welk recht
Ik denk niet dat dit topic daarvoor bedoelt is allereerst, maar ik geef je als tip mee, bel het juridisch loket. Op Bokt ga je verschillende meningen, adviezen en ervaringen horen waar je niks "hard" mee kan maken.