Nouklime; Oeps! Weer eraf. Hij moet je wel even hebben zeg. Je bent er wel lekker nuchter onder!
Balen van je zadel. Begrijp ik nu goed dat je een zadel ergens op gehaald hebt en bij hebt laten vullen zonder dat je weet dat dit zadel het wel echt voor jullie gaat zijn?
Oh sorry ik lees het al! Toch wel gereden. Ik dacht al

Fijn dat er niks aan de hand was met gaan zitten! Hij was verder dus ook braaf met rijden begrijp ik dan? Fijn weer een positieve ervaring!
xApple; Dankje! Zit inderdaad altijd zo. Als ik echt ga springen zullen ze nog korter gaan. Als ik ze langer doe zit ik met mijn benen helemaal niet goed en ga ik vanzelf naar een stoelzit door het (spring)zadel

Top dat de shet weer goed ging op wedstrijd

Ook nog lekker gelest lees ik. Ideaal zon bak aan huis! Fijn dat hij ook je hand wat begint op te zoeken.
Melanie_B; Zadelmak gemaakt midden februari. Eind april is ze naar mij gekomen toen was er +/- 20 keer op gezeten.
Ah wat leuk je vriend erop!!

Ik vind je paard eerlijk gezegd op het oudere filmpje meer door het lijf lopen als nu. Ik zag idd ook af en toe een pasje onregelmatig. Komt misschien omdat hij nu heel erg zijn balans aan het zoeken is op de binnenhoefslag? Niks geks voor een jong paard iig.
Moet wel zeggen dat ik wat te diep lopen dan ook compleet niet erg vind. Rij ze liever van daaruit weer met het neusje eruit dan andersom. En als ze niet doorlopen schop ik er liever fatsoenlijk tegenaan dat ze echt leren om op been vooruit te gaan. Finetuning komt daarna dan nog wel, als ze maar voorwaarts reageren op been. Anders blijf je gauw been geven zonder reactie en dat is juist wat je niet wil.
Melissa_93; Mooi debuut met de andere in de L1. Oh flexchair moet ik ook eens gaan fixen. Heb ik eerder wel zo ooit een keer gedaan maar nooit met regelmaat.
Ken vond het dus een spannend bij je instructrice. Fijn dat jullie haar even de tijd gegeven hebben en dat ze daarna zo relaxt was!
SBravour; Fien staat er heerlijk relaxt bij! Loopt ook heerlijk ontspannen rond zo.
Haha, mensen vinden alles prima tot dat jij het beter doet als hun . Niet iedereen is zo maar je kan ze er zo uitpikken wie het wel zijn. Moet zeggen dat hier op wedstrijd het meestal erg gezellig is.
Amado; Wauw wat doet Amado het geweldig goed!! Fijn dat hij ook al eerder naar huis kan maar jullie toch goede begeleiding krijgen!
Cera_D; Oeh Amsterdam, kan me voorstellen dat het daar een heel gedoe is om een fijne en betaalbare stal te vinden.
k_m; Ik had verwacht dat ze echt een bom van spanning was, net als toen we bij de buren gingen rijden. Dat was de 1e x op vreemd terrein. Maar ze was echt compleet de rust zelf op wedstrijd. Had wel verwacht dat ze snel zou bijtrekken omdat ze toch wel op de mens vertrouwd inmiddels. Maar dat ze meteen zo relaxt zou zijn had ik ook écht niet verwacht!
Halthouden doet ze al heel fijn! Zou er alleen wel op letten dat je niet je benen zo afsteekt op het moment dat je wil gaan halthouden. Maar juist gewoon been eraan houden.
Wat ik vaak doe als het stuur er goed op zit is achtjes rijden. Af en toe een keer een volte de ene kant op extra en dan weer achtje en zo een beetje spelen daarmee. Omdat je zo veel wisselt voel je zelf ook beter de verschillen per kant en wat je moet doen om te komen waar je wil.
Ik maak ze dan vaak ook kleiner dan de normale voltes, wissel daar ook mee af.
En als ze linksom niet fijn buigt, juist rechtsom de oplossing zoeken door haar rechtsom een keer flink door te buigen. En daarbij juist op te letten dat ze het binnenachterbeen echt onder de massa zet zonder over de schouder weg te vallen. Dan gaat linksom ineens ook beter.
Hm, het smalle van je huidige zadel wordt niet opgelost door er een bontje onder te doen. Dan wordt deze juist alleen maar smaller ipv breder. Wat voor iets wil je er nu onder gaan leggen?
Ik heb ooit bij een paard in theorie een perfect passend zadel gehad, en paard liep er compleet niet fijn onder. Gooide diegene die in theorie niet goed lag erop en paard liep als een tierelier. Heb wel geleer dat het niet altijd wat hoeft te zeggen.
Oh lees al dat je zelf al tot de conclusie gekomen was dat een bontje er onder toch niet beter is. Die laatste foto is echt leuk!!
RoyceMack; Oh hahaha wat een lefgozer jou vriend!! Zo alles samen doen is wel erg leuk!
Heerlijke buitenrit gehad dus met dappere dodo

Baby heeft hier een paar dagen vrij gehad na de wedstrijd van vrijdag. Dinsdag even erop geweest en alleen wat losgewerkt. Gisteren weer gereden en wat lage sprongetjes gemaakt.
Komende dinsdag hopelijk nog een springlesje want ik heb ons spontaan ingeschreven voor een onderling springwedstrijdje zaterdag

Vind springen heel leuk! Maar zie de afstanden niet zo goed meer, wil daar eerst meer controle over hebben eer we hoger gaan. Maar af en toe moet ik mezelf pushen

Krisje heeft 2 weken vakantie gehad. Afgelopen vrijdag is ze weer gereden door vriendin maar toen was ze even aan het proberen hoe hard ze kon trekken en of ze kon spoken. Zaten wel ook hele fijne stukken tussen maar ze had voor het eerst haar stuurse pet op. Ag, hebben we dat ook een keer gehad. Ze bleef wel braaf verder!