Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skogan schreef:Hartstikke bedankt allemaal voor antwoorden. Ik weet wel dat 24/24 buiten is de beste, maar hier, in de winter, is dat niet erg mogelijk, omdat weilanden all zijn veel te nat en ik kan niet paarden de heleboel laten omploegen, anders hebben wij te weinig gras later. Paarden gaan du alleen overdag naar buiten op één stukje en ik doe de rotatie in het middag. (Eerst 5 merries/ruinen en later 1hengst)
Voor deze die de stapmolen hebben, nog een vraag, please. Hebben jullie verschil gezien in kwaliteit van het stap?
Skogan schreef:Hartstikke bedankt allemaal voor antwoorden. Ik weet wel dat 24/24 buiten is de beste, maar hier, in de winter, is dat niet erg mogelijk, omdat weilanden all zijn veel te nat en ik kan niet paarden de heleboel laten omploegen, anders hebben wij te weinig gras later. Paarden gaan du alleen overdag naar buiten op één stukje en ik doe de rotatie in het middag. (Eerst 5 merries/ruinen en later 1hengst)
Voor deze die de stapmolen hebben, nog een vraag, please. Hebben jullie verschil gezien in kwaliteit van het stap?
Iriscope schreef:Onze paarden staan in de stal wanneer ze willen, meestal om wat schaduw te zoeken of als ze willen drinken. Verder komen ze 2x per dag naar binnen om krachtvoer te voeren.
Ik ben echt totaal niet anti hoor, maar hier zijn er ook mensen met sportpaarden die hun paarden niet buiten willen hebben en daar kan ik echt niet bij. Paarden die alleen in paddockjes van 5x5 staan in een land met ruimte aan overvloed. Dat sportpaarden anders zijn dan andere paarden is iets wat wij onszelf aanpraten!
Malle1970 schreef:Skogan schreef:Hartstikke bedankt allemaal voor antwoorden. Ik weet wel dat 24/24 buiten is de beste, maar hier, in de winter, is dat niet erg mogelijk, omdat weilanden all zijn veel te nat en ik kan niet paarden de heleboel laten omploegen, anders hebben wij te weinig gras later. Paarden gaan du alleen overdag naar buiten op één stukje en ik doe de rotatie in het middag. (Eerst 5 merries/ruinen en later 1hengst)
Ik ben niet zo'n fan van 24-7 buiten. Vooral niet voor een sportpaard, die moet ook enige rust hebben en vaak hebben ze dat niet in een groep. Hier staan ze 8 uur gemiddeld per dag buiten en ook in de winter lopen ze nog op de wei.
mirjamalvaro schreef:Denk dat jij dan zelfde hebt als wij Iris? Binnenruimte, buitenruimte en weide. Alleen hebben wij dan veel minder weide.
Hier kiezen ze dus ook tussen binnen en buiten, alles staat gehele dag open. Ze lopen dan ook wat af haha.
Iriscope schreef:Haha ja daar heb je een punt, teveel eten is ook niet goed! Maar, als je een wei hebt die 24/7 begraasd wordt, dan is op ook wel een keer op, dus vaak is de hoeveelheid gras dan al minder natuurlijk!
Iriscope schreef:Haha ja daar heb je een punt, teveel eten is ook niet goed! Maar, als je een wei hebt die 24/7 begraasd wordt, dan is op ook wel een keer op, dus vaak is de hoeveelheid gras dan al minder natuurlijk!