Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:44

Als ik Miles een mep verkoop is hij een week over de zeik :+ Zo ongelofelijk gevoelig dat beest. En dat voor een Tinker...

Heb de bak net afgezet met stroomdraad. Hopelijk blijft hij er vanaf. Toen brak hij ook nog even uit en sprong tot twee keer toe over de sloot. Soms denk ik echt dat hij het beste functioneert als frikandel :roll:

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:55

_Reneee schreef:
Als ik Miles een mep verkoop is hij een week over de zeik :+ Zo ongelofelijk gevoelig dat beest. En dat voor een Tinker...

Heb de bak net afgezet met stroomdraad. Hopelijk blijft hij er vanaf. Toen brak hij ook nog even uit en sprong tot twee keer toe over de sloot. Soms denk ik echt dat hij het beste functioneert als frikandel :roll:

Haha aaaaaah nee Miles is geen frikandel :(:) Ik denk dat het gewoon een slim paard is haha :))

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:36

Ik hoop het maar _O- Maar soms is het echt een ei.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:07

@Kab
Ahh 2 longeerlijnen kan natuurlijk ook. Wil ik alleen wel dezelfde kleur.. Of toch maar dubbele longe. Maarja, moet toch nog een longeersingel en die komt op zijn vroegst met mijn verjaardag. :+

@Lamar
Rustig aan doen is zeker niet verkeerd. :D

@renee
Jeetje, als ie kale plekken krijgt moet het wel erg gaan schuren/straks zitten ja. :=
Mocht je hem in een frikandel toveren, Elano wilt dan vast en zeker een stukje. :9

@renske
Wat fijn dat het zo relaxt ging! Wil je straks op pad gaan?

@Kitty
Dat halster, maat xxxxxl ofzo? :+

@kvulden
Jaa aanpakken die handel! ~~}>
Hopelijk is het snel weer goed, 3 keer niks als ze gevaarlijk gaan doen. Leuke foto's trouwens!

@annikoe
Weet je wel wat balken kunnen doen? Ze hebben vreselijk scherpe tanden en altijd trek in paard! Paarden springen niet voor niets zo hoog over die hindernissen heen hoor! :))

Vandaag de BBP op zijn rug gelegd. Hij stond erg raar te kijken en dacht dat hij niet meer vooruit kon lopen. Maar na een tijdje kon weer hij op commando naar mij toe komen met BBP op zijn rug, dappere man. :D

Afbeelding

En die 2 slierten eraan zijn wel errug handig. Wordt leuk straks met inrijden, alles ligt eraf voor ik er op zit. En hij bokt mij er straks niet af, nee.. Doet ie gewoon het zelfde als in het filmpje._O-

>klik voor filmpje<

En vind de BBP eigenlijk helemaal niet verkeerd staan kwa kleur. Ik weet alleen niet of een zwart hoofdstel enzo mooi gaat staan.. En anders de helft zwart, de helft bruin. Moet kunnen. :')

En misschien ga ik toch ook maar met hem mennnen, als ik iemand kan vinden in de buurt die menles geeft op locatie en kan helpen met beleren. Had laatst met de fjorden merrie op het parkeer terrein gemend en ik vond het voor het eerst echt leuk! Dus wie weet gaan we er straks een karrenpaard van maken. Ook ergens ideaal, want dan kan ik 1 keer per week rijden en dan ook 1 keer per week (of vaker) mennen met hem. :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 19:22

Ik heb Rosie net toch nog maar even weer gepakt. Die 5 min van vanmorgen stelden niet veel voor. En het zat me niet lekker. Ik wilde dit even goed met haar uit praten. Ik heb de bak door de helft gedaan en haar daar los in laten lopen. Ze had meteen door wat er de bedoeling van was. En sjeeste meteen een kant uit. Dat heb ik zo gelaten en geprobeerd haar rustiger te laten lopen. Naar wat worstelingen. Met niet de kant op willen die ik wilde en af en toe bokkend omdat ik wat zei. Ik moest ook wel lachen. Ze ging stilstaan en keek me dan ondeugend aan om dan in eens de andere kant op te willen. Als ik daar de weg blokkeerde met mij zweep zwiepent op de grond volgde er een wilde draai met bokken en schoppen. Ik gaf dan nog even een tikje op de billen na waardoor ze er vandoor sprinte om het daarna nog eens te proberen. Uit eindelijk hoefde ik mij hand nog maar op te tillen en eh te zeggen en bedacht ze zich direct. Uit eindelijk rustig in stap en halt houden om daarna lekker een knuffel te krijgen. Ik ben tevreden. We hebben het uitgepraat en gaan dit langzaam verder uitbouwen. Ze mag er nu eerst een paar daagjes over nadenken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:53

Trailer oefenen hoop ik later deze winter weer te doen, is zeker nuttig. Hopelijk dan meteen een ritje naar het strand voor een wandeling. Maar daarvoor moet wel eerst het wandelen bevestigd zijn.

Kvulden: ik vind de eyeliner van Rosie zo gaaf!

Gordy: van een puppy ineens naar een paard!

Fflur, al een hele dame met dat hoofdstel. Wel handig , zo samengesteld! Wie wat bewaart..

Annikoe, gaaf toch die kleine en dingen die voor jullie bijzonder zijn! Terecht trots :j

Lamarxhorse, Lamar ziet er goed uit! Ik doe niet veel meer met de mijne dan jij met Lamar doet. Netjes meelopen en ontdekken van alles op het erf.

Renee, hopelijk kan hij nu niet meer zuigen en doorbreek je de cirkel. Hoop toch niet dat ik Miles straks tegen kom met mayonaise, curry en uitjes...

Puppy, staat niet verkeerd die bepaalde op Elano!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:03

Ik heb eigenlijk niet echt een update :o Joya staat lekker op de wei en doet het goed in de kudde. Ze is enorm vriendelijk naar mensen maar ook naar de andere paarden. Ze is al regelmatig schoffiekrabbend gesignaleerd met een wat oudere merrie die vaak wat buiten de groep valt.

Wat wel heel leuk is, is het feit dat Joya als ze mij ziet en/of hoort hinnikend en in draf naar mij toe komt! Doet mij Pennyhart wel wat sneller slaan :D
Als ze in haar box staat houdt ze mij ook goed in de gaten. Soms slofot ze zich dan wat teveel uit en dan negeer ik haar gewoon.

Wat heel netjes gaat is achterwaarts als ik haar box deur open doe en wachten als ik haar voerbak ophang. Wil dat soort dingen rustig kunnen doen zonder een opdringerig paard.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:10

Ik kwam gisteren op stal en Miles had maar besloten dat het hek ook goed functioneert als zuigplek :Y) Dus dat was helemaal aangevreten. Ik heb er al een pot cribbox doorheen inmiddels. Door de draad om de hooibak eten ze nu het hooi niet meer 8)7 Echt ongelofelijk. Heb gisteren na het werk in het donker nog een plank gehaald om het hoger te leggen, maar dat helpt niet. Ik kreeg echt spontaan zin in een frikandel speciaal. Vanavond maar even kijken of ik het nog anders op kan lossen. Ik heb het vermoeden dat hij straks gewoon op mijn mini gaat zuigen, maar daar slijten zijn tanden gelukkig niet van.

Mennen is leuk! Het is dat ik echt geen geld heb om nog een kar + tuig aan te schaffen, maar anders had ik het overwogen.

Met Rosie komt het echt wel goed :) Gewoon rustig aan doen, je hebt nog even.

Miles is ook altijd helemaal blij als ik kom :D Dat maakt de ellende wel weer een beetje goed. Fijn ook als ze niet zo opdringerig zijn, daar heb ik echt een hekel aan.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:07

kvulden: fijn dat het nu wat beter ging en dat jullie het 'uitgepraat' hebben! :j

Annikoe: Dat is toch heerlijk, als je blij kunt worden van de kleine dingen! Ik heb dat ook bij Pepper hoor. :)

Renee: Pepper is ook een week over de zeik als ik hem een tik verkoop. := Maar soms ontkom ik er niet echt aan helaas.
Ohh wat irritant dat hij aan het hek begonnen is!

puppy: ik vind dat bruin juist heel erg mooi staan! Wat doet ie het knap. Moest wel lachen om je filmpje haha.

fransje: Wat fijn dat joya zo vriendelijk is naar paarden en mensen! Dat hinniken vind ik zo schattig. Pepper doet dat ook vaak naar mij en dan smelt ik helemaal haha.
Rustig kunnen voeren is wel zo prettig ja..

Gisteren stond bij ons de laadklep van de kleine veewagen open. De laadklep loopt flink steil omhoog, maar wilde het toch even proberen. De laatste keer dat Pepper in een trailer/wagen stond moesten ze hem er met 2 man intillen :)) (handig, zo een mini paardje, haha). Hij snuffelde er twee keer aan en zette meteen twee voorbeentjes op de klep! :oo Snel een koekje gegeven om te belonen. Daarna liep ik de klep op en de wagen in en hij liep super rustig achter mij aan toen ik zei dat hij mij kon volgen <3 Hij stond heel rustig op de wagen een beetje om zich heen te kijken en begon toen aan de restjes stro te knagen.
Toen moesten we er nog af natuurlijk. Vond ik best wel spannend zo steil omlaag! Maar hij deed het zo rustig en braaf. Heel voorzichtig maar wel vol vertrouwen. De laatste meter vond hij geloof ik maar bijzaak want toen sprong hij met een mega jump de laadklep af. :')
Plof van trots hier!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 11:44

Altijd fijn als ze zo de trailer op gaan. Ik ga het binnenkort ook even weer proberen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:05

_Reneee schreef:
Ik kwam gisteren op stal en Miles had maar besloten dat het hek ook goed functioneert als zuigplek :Y) Dus dat was helemaal aangevreten. Ik heb er al een pot cribbox doorheen inmiddels. Door de draad om de hooibak eten ze nu het hooi niet meer 8)7 Echt ongelofelijk. Heb gisteren na het werk in het donker nog een plank gehaald om het hoger te leggen, maar dat helpt niet. Ik kreeg echt spontaan zin in een frikandel speciaal. Vanavond maar even kijken of ik het nog anders op kan lossen. Ik heb het vermoeden dat hij straks gewoon op mijn mini gaat zuigen, maar daar slijten zijn tanden gelukkig niet van.

Het is zo sneu voor hem want hij doet het vast niet omdat hij zo graag wil dat zijn tanden slijten of voor de lol.
Maar de Abler maakt dus schijnbaar geen verschil?

Misschien een soort graaskorf om?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:38

Het is echt heel zielig ja. Ik weet niet hoe snel Abler zou moeten werken? Hij krijgt het een week. Maar luchtzuigen is natuurlijk hartstikke verslavend dus het kan best zijn dat hij het nu alleen doet om zijn shot te krijgen. Het werkt me in ieder geval vreselijk op mijn zenuwen.

De kans dat het een maagzweer is acht ik wel groot, omdat hij ook veel gaapt en hij het meteen na het eten doet.

Ik heb aan een graaskorf gedacht maar dat is echt mijn laatste redmiddel. Dit omdat hij met twee anderen staat waaronder een hengst en ik vind dat hij zichzelf moet kunnen verdedigen. Mijn kleine hengstje hangt namelijk regelmatig in zijn nek :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:25

_Reneee schreef:
Het is echt heel zielig ja. Ik weet niet hoe snel Abler zou moeten werken? Hij krijgt het een week. Maar luchtzuigen is natuurlijk hartstikke verslavend dus het kan best zijn dat hij het nu alleen doet om zijn shot te krijgen. Het werkt me in ieder geval vreselijk op mijn zenuwen.

De kans dat het een maagzweer is acht ik wel groot, omdat hij ook veel gaapt en hij het meteen na het eten doet.

Ik heb aan een graaskorf gedacht maar dat is echt mijn laatste redmiddel. Dit omdat hij met twee anderen staat waaronder een hengst en ik vind dat hij zichzelf moet kunnen verdedigen. Mijn kleine hengstje hangt namelijk regelmatig in zijn nek :')

Hij heeft dan inderdaad wel de symptomen van maagzweren. Geen idee hoelang het duurt voor je resultaat gaat zien.

Snap dat je wilt dat hij van zich af kan bijten met een piranha hengstje die wel een hapje frikandel lust.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:23

Kan je je hooibak niet met rubber ofzo bekleden?
Vervelend dat hij zo fanatiek blijft.
Heb je al eens een maagscopie laten doen?
De mijne ging op een gegeven moment zelfs luchtzuigen zonder wat vast te pakken...

Ik ben vanochtend de paarden dekens eens aan het uitwassen.
Moet alleen nog bedenken waar ik ze dadelijk ga laten om te drogen. :')
Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:25

Ik heb het hem gisteren niet zien doen :) Rubber heb ik wel aan gedacht, maar dat blijft amper zitten. Ik ken er ook die het gewoon in de lucht doen inderdaad. Maar dat is niet erg, daar gaan zijn tanden tenminste niet van naar de galemiezen.

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:52

Ik heb al heel lang niet meer gereageerd, maar wat zijn ze allemaal gegroeid en wat zien ze er goed uit. <3 Leuk om te lezen wat jullie allemaal al met ze doen en bereikt hebben. Dat is het leuke als je ze vanaf veulen af aan hebt.

Wat erg om te lezen Renee dat jouw paard luchtzuigt. Ik kan heel goed begrijpen dat dit erg frustrerend is voor je. Je probeert natuurlijk alles te doen :(:). Ik hoop oprecht dat jullie iets vinden wat hem van het luchtzuigen af helpt.

Vanuit mijn kant niet heel veel nieuws. We hebben een paar ups en downs gehad, maar hopelijk gaan we nu de goede kant op. Ik ben nog altijd super blij met hem. Hij is nog steeds hengst en wordt eigenlijk steeds liever. We hebben laatst te kampen gehad met droes, maar daar is hij uiteindelijk goed doorheen gekomen gelukkig. Naast de basis dingen doe ik nog vrij weinig met hem. Vooral in de “Arabieren” wereld zijn er veel shows aan de hand. Dit zijn we langzamerhand met hem aan het oefenen en we zien wel waar het schip strand.

Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:01

Hopelijk zet het minder /niet luchtzuigen door, Renee!

Dniekj, wat een knapperd! Wat is zijn afstamming? Russische lijnen?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:15

Wauw wat een knapperd DNIEKJ! Ik ben jaloers :wow:

We hebben vandaag de kunststof bak eruit gehaald, omdat mijn oudje er niet uit at als er stroom omheen stond :roll: Dus als het goed is heeft Miles nu nergens meer een plek om op te zuigen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:55

Ik wilde heel even deze foto's delen van mijn kleine kanon <3

Afbeelding
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:54

Snap ik! Zijn prachtig!

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:28

Prachtige foto's!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:33

Mooie foto's hoor!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:04

@Frum
Een paard intillen wordt wat lastiger ja. Tenzij je pippi langkous bent ofzo.. _O-

Leuke foto's komen er voorbij! :D

Donderdag mochten de paarden weer terug naar het land met bunker. Elano kreeg behoorlijk wat groen slijm/snot, dus moest het even aankijken voor het geval dat het een slokdarmverstopping was.. Maar na een uur was ie zichzelf weer, geen slijm of iets en temperatuur was ook gewoon normaal. De volgende ochtend speelde hij weer heerlijk met zijn vriend. Dus geen idee wat het was.

Vandaag een rondje gefietst met hem, ongeveer een uur onderweg geweest en 2 keer wezen draven. Paar foto's in dit topic:
[ITP] Rondje met de fiets met Elano

Elano vind het echt super leuk en ik ook. Ik wil voor sint/kerst/verjaardag longeer spul vragen, zodat ik rond die tijd een singel om kan doen en dan in menpositie kan oefenen en uiteindelijk op die manier naar buiten gaan. Zal die hopelijk ook leuk vinden en de stuur kan alvast soort van aan gekoppeld worden.

En ik denk dat ik er een bit in moet gooien.. Hij propt altijd de hengstenketting in zijn waffel. Ik denk als ik een bit in douw, dat hij vet trots gaat kijken 'kijk mij nou, kijk wat ik in mijn mond heb! 8-) ' :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:10

Puppy gaaf een land met bunker. Uit de wereldoorlog? Heb je foto :D #interessant
Fijn dat hij niet ziek lijkt :) en heerlijk aan het fietsen:D

Prachtige foto's annikoe :D zijn kleur doet mij altijd denken aan een muildier :o

Renee ben benieuwd dat het gaat helpen :) ik heb ook geen geld voor tuig en kar ,maar tuig heb ik gekregen van mijn oom en de kar van mijn werkgever , gelukje dus

Dniekj wat een prachtig paard!

Renske aan de waslijn :')

Super goed frummels! Zilver loopt gelukkig altijd de trailer op. Soms met kleine aarzeling :P

Met zilver naar een fotomeeting geweest zondag. Ze was best vervelend. Steeds drammen en eten... zucht :o
Paar voorproefjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze was net aan het snoephappen :P

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:21

Ohh zitten mooie foto's tussen zeg! :D

Als ik het goed begrijp is het een munitie bunker, weet alleen niet meer of het 1ste of 2e wereld oorlog was.. Of beide. :')
Maar het is zeker een mooie bunker en ideaal als schuilstal.

Deze foto's zijn wel gemaakt in het donker, maar het geeft een idee.
Afbeelding

Vanaf de weg zie je een gewone heuvel/berg met gras. :P