Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:51

Over 3 wk is de NH cup weer , wij hebben ons weer ingeschreven .. Heb er zin in :D
Ook vind m'n instructie dat ik komend jaar Pavo moet gaan rijden.. Uhmm. Oké :)
Hahaha dus komend jaar rijden we ook mee met de pavo , ik twijfelde of hij goed genoeg zou zijn, maar zij is echt enthousiast over hem dus vooruit maar hahaha.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:58

Wat gaaf Moniek. Hele belefenis zo.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 10:23

Leuk Moniek, gewoon doen! Zijn toch altijd de leuke competities om aan mee te doen.

Vanavond gaan we weer op de zwarte ruin, ik zal een filmpje maken. De merries lopen nu aan de longeerlijn met een halstertje, die beginnen langzaamaan al goed mak te worden. Die Contango is echt zooo ruig, echt een kanon is dat. Ben zo benieuwd hoe die onder het zadel zal zijn.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:39

Leuk hoor yeentll, die jonge paarden kunnen verslavend werken heb ik wel gemerkt.

Die van mij vindt dat de herfst weer is aangebroken. Hij vliegt weer regelmatig door de lucht sinds dit weekend. Van de week aan de hand net voor ik er op ging zitten en gister de hele wei weer vol slipsporen gezet.
Vindt het nog steeds een wonder dat hij zich onder het zadel dan blijkbaar wel in kan houden. Want man man man wat kan hij stuiteren zeg.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:47

pol013 fijn dat het (alleen) in het bos zo goed gaat en wat een enorme sprong

Marije_jiplover inmiddels instructrice gevonden?

Carmuh knappe Hum, ze krijgt echt al een buikje!

Dresjoepie succes met de vwf prinsenstad

Yeentll wat een knappe paarden! De Fairytale x Contango is helemaal knap maar de Zardando is ook helemaal mijn type

moniek21 wat een gave plannen! Heel veel succes.

Babootje gefeliciteerd met de mooie resultaten, jammer van het jury verschil bij de meerdaagse en de kat.

Hier is het ook een beestenboel, wel fijn want paard is inmiddels aan katten, kippen, ganzen, eenden, koeien, geiten en schapen gewend die ook regelmatig door de bak vliegen. De eerste week heeft hij zijn ogen uitgekeken maar inmiddels is hij veel gewoon. Tot gisteren dan… Was al een beetje kijkerig omdat het zo waaide en fris was maar na super fijne training dacht ik even rondje erf te stappen. Kwam uit het niets een hond op hem afgesprongen net toen ik wilde afstappen dus zat er als een pannenkoek op en toen lag ik er naast. Arm paard, hij had echt schrik!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:02

Gisteren weer wedstrijd gehad met History. 1 x eerste met 194 pt en 1 x 3e met 195 pt. Daarmee inmiddels alweer 10 wp in de L1. Omdat er nog heel wat te studeren valt in de L1 blijven ze daar voorlopig nog in.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 15:54

Netjes Babootje! Fijn ook dat je t lekker rustig aan doet.

Heb je jezelf niet bezeerd biancaaa?

Hier zijn ze ook allemaal lekker fris nu met t weer en de wind van de afgelopen dagen. Vandaag allebei de merries weer even aan de lijn gehad, waren weer heel braaf.

De Everdale x Contango
Afbeelding

De Fairytale x Rubiquil
Afbeelding

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:04

Babootje wederom gefeliciteerd met de mooie punten! En inderdaad lekker rustig aan :)

yeentll wat een plaatjes! Inderdaad gisteren was voor ons even officiële inleiding van de herfst. Ik viel niet hard gelukkig maar wel op het beton dus een aantal schrammen en blauwe plekken maar vooral een heel erg zielig en geschrokken paard. Daarna rondje gestapt en dat ging weer prima dus verwacht dat we morgen gewoon weer kunnen rijden. Wel even reminder dat ik op moet blijven letten, hij is echt knetterbraaf maar blijft een jong dier.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:34

Babootje , nette punten gefeliciteerd :)
Biancaa , pff dat was zeker even schrikken zeg. Gelukkig heb je je niet erg bezeerd.

Yentll , knapperds zijn het zeg .

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:06

Gefeliciteerd met de punten babootje

Jeetje dat is schrikken bianca en nog op het beton ook gelukkig valt de schade mee

Gaaf Moniek dat die zo vooruit gaat in zijn lopen dat je voor de Pavo gaat

Hele gave paarden Yentl ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje per pb :o

Inmiddels zijn wij op een andere locatie gaan rijden 0 spanning en nergens naar gekeken zo fijn :D De VWF heb ik afgemeld ik vind dat toch nog te veel en te ver Hij is ook weer aan het groeien nu zijn kont weer paar cm hoger staat is het nog wat moeilijker de achterhand eronder te zetten Misschien de VSn in December we zien wel tegen die tijd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:45

Wat een gave paarden zeg Yentl. De farytail x Rubiquil heeft ook een echte Rubinstein hals, zo te zien.

Ik las vanmorgen dat de lucht uit Siberie vanaf morgen voorlopig de temperatuur bij ons gaat beinvloeden. 's nachts gaan we richting vriespunt (in het oosten denk ik). Het contrast kan niet groter.
Succes met de jonge paarden :D :D

Schrikken Bianca. Gelukkig niets aan over gehouden.

Fijn he, dresjoepie dat ze op ander terrein zo rustig zijn. History is al zo vaak mee geweest; die is er al zo aan gewend dat ik hem inmiddels al op een normale manier naast de trailer kan opzadelen :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:28

moniek21 schreef:
Die Hudson die gaat zo vooruit , ben trots op hem hoe onwijs z'n best hij doet. Stukje les gefilmd vandaag ;)

https://youtu.be/3meVcCv8rnI

Knap! Wat draaft hij mooi ruim!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:30

Ik vind het nog super leuk om alles te lezen van iedereen! wat een vooruitgang! en wat een leuke paarden komen er voorbij Yenthl

Met Hummer gaat het super. door tijd gebrek even wat minder gesprongen. Wel in 4 wedstrijden B dressuur 11 winstpunten behaald. Dus gaan we lekker over naar het L1

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:39

Even alles bijgelezen.

Fokfanaat' hoe gaat het met je zus??

Yentl, jammer van Hinde. Maar het ziet eruit dat ze het goed heeft. Knappe jonge paarden ook weer.

Ik had even geleden al vermeld dat mijn merrietje te koop stond, en zij is vorige week vertrokken naar een nieuwe thuis. Hele fijne mensen en ze krijgt het daar zeker erg goed.

Verder rij ik nu wedstrijd met mijn ruin, haar volle broer. Dat gaat goed. Vijf wedstrijden in de B gereden, met 17 wp'en. Ondertussen twee keer gestart in de L1 en ook al 4 puntjes gereden. Nu even drukke periode op mijn werk, maar eind oktober gaan we weer verder starten :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:53

Coberlina , wat goed om te lezen dat het allemaal lekker gaat en wat super fijn dat je voor je merrie een goed tehuis hebt gevonden .

Hudson ga ik eind november een keer L2 starten om te kijken hoe we ervoor staan , dan gaan we weer even thuis doorrijden en dan de kampioenschappen starten .

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:00

Wat leuk dat hij zo fijn gaat Moniek. Spannend hoor de pavocup.

Gave paarden yentl. Heb je ze aan huis staan?

Schrikken Bianca. Gelukkig ben je er goed van afgekomen. Je kan met dit weer wel merken dat ze frisser worden

Jullie gaan ook lekker babootje en Ulysess. Gefeliciteerd.

Gefeliciteerd Coberlina met de verkoop. Zal vast een lastige keus zijn geweest

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:02

Ik blijf Sjef voorlopig nog even in het L1 starten. Hij is zo groot. Inmiddels 174. En ik merk dat hij echt de tijd nodig heeft om sterk te worden

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:42

Die van mij is ook nog echt wel volop in ontwikkeling hoor leonie. Aan de ene kant lijkt het echt al een heel flink paard maar ik merk dat er ook nog echt wel wat aan zit te komen. Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk uitpakt.
Heb hem gister bij mijn vaste instructeur gereden en die was echt heel erg over hem te spreken qua type. Het is ook gewoon wel een heel knap sport type.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:22

Leonie , wauw dat is wel al erg aan de maat idd .. doe je goed rustig aan .

Pol, leuk is dat hè als je instructie er net zo enthousiast over is als je zelf bent .
Hudson is vrij compact en gaat niet heel veel meer groeien denk ik .. zo ziet hij er niet uit iig misschien nog een cm of 2 /3 :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:00

Ulysess dat gaat lekker met de dressuur succes in het L1

Coberlina fijn dat je een goed huisje hebt kunnen vinden voor de merrie Leuk dat de ruin het zo goed doet op wedstrijd

Succes in het L2 Moniek

Die grote paarden hebben idd gwn langer nodig leonie goed dat je hem de tijd geeft om sterker te worden

Gaaf dat je trainer ook zo enthousiast was Pol

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:11

Moniek....Gaaf hoor wat je allemaal in de planning hebt. Wist helemaal niet dat je hudson met de tijd weg wilde doen, in wat voor tijdsbestek moet ik dan denken?

Yent....De fairytale spreekt me zo op die laatste foto ook wel erg aan. Ben benieuwd naar het fimpje van de zwarte. Mocht ik straks weer een nieuwe zoeken dan pb ik je zeker, moet dan echt een topper voor het hogere werk worden.

Babootje...gefeliciteerd met de puntjes, gaat lekker!

Biancaa....Oei, hopelijk niet al te erg bezeerd.

Coberlina....Wat fijn dat je een goed plekje hebt kunnen vinden voor je merrie. Met de ruin gaat het zo te lezen super!

Leonie....Dat is inderdaad al aardig aan de maat, wil hum binnenkort ook weer even opmeten.

Ulysses....Succes in het L1!

Hier zijn we afgelopen weekend weer op concours geweest en heb opzich best fijn gereden. De eerste proef kwam ze voor mijn gevoel wat tegen mijn been en dit zich uit zich dan vooral in het terugrijden dat ze instort. Tussendoor dus even wakker gemaakt en de 2de proef voor mijn gevoel echt fijn kunnen rijden. Hadden we 179 en 179,5 en met commentaar waar ik het dus echt niet mee een was. ( zowel in de eerste proef als 2de proef vond ze het tempo te hoog). Jammer maar we gaan gewoon weer door.

Van de week is de masseur nog even geweest om haar na te lopen en die kon me vertellen dat ze het nu toch wel wat zwaarder begint te krijgen en het veulen aan het zakken was, moet zeggen dat ik dit al merkte en haar dus eigenlijk nog maar 3 a 4 keer in de week rij en dan vaak maar 20 min. Vanaf november mag ze met wedstrijdverlof en gaan we lekker thuis hobbelen, nog een 2 wedstrijden en de ibop rijden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:34

Carmen, ja klopt dat zit in de planning.. Misschien over een jaar of 2 , dan denk ik dat ik weer een veulen koop.. Het zal toch niet nog een keer zo fout gaan als bij Haydn :o
Ik merk gewoon dat het me allemaal wat begint op te breken om alles te combineren.. Paard , werk , kind , huis... En dat ik de tijd met Haydn als veulen ook wel erg leuk vond .. Lekker bezig zijn met zon jonkie alles leren .
Maar eerst nog doorrijden met Hudson , ben benieuwd wat er in zit ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:56

Kan mij heel goed voorstellen Moniek. Je had toch ook een bijrijder. Gaat dat goed?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:03

Leonie, met de bijrijder gaat het super ze is echt een aanvulling :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:32

Fijn Moniek. Een goede bijrijder is niet makkelijk te vinden. Ben ook nog steeds heel blij met die van mij. Ook al vind ik het soms nog best spannend om mijn paard uit handen te geven. Niet dat ik haar niet vertrouw. Maar het lijkt mij bijvoorbeeld heel naar als ze er bijvoorbeeld af zou vallen. Het blijven toch jonkies