de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:08

Wauw, wat een knapperd Gomir! Jij bent dat niet zelf die er op zit, of wel?

Anneruth: vond je de veulens van Galaxie gaaf ja? Mijn merrie, die ik vorig jaar verkocht heb en nog steeds contact heb met de eigenaren, is momenteel drachtig van Galaxie. Mijn verkochte merrie is een Gribaldi x Rossini x Amor merrie. Hopelijk wordt het een plaatje van een veulen!

Peetje: wat een ontzettend leuke naam voor een veulen trouwens! Echt heel grappig!

Ik ben mijn laatste spullen aan het inpakken, ik ga deze week met George op instructieweek. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen! :)

Alizeetje

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:17

Veel plezier Picasso!

Heel knappe foto Gomir, knap paard!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:12

Ik ben niet zo goed in topic volgen merk ik wel! Maar tot op heden bijna alleen maar positieve dingen over de G'tjes zo te lezen.

Ik ben met Gio ineens een paar grote sprongen vooruit gegaan. Mochten zelfs meerijden op de Overijsselse, waar ik alleen maar hoopte dat ik niet als laatste zou eindigen. Gewoon netjes 10e van de 25 met 183 en 192 punt, dus super trots op Gio. En we zijn gaan springen, ook zo gaaf hoe hij dat doet. Nergens bang voor! Ik durf dan nog niet hoger als 80 cm, maar hij geeft mij wel het vertrouwen dat hij wil springen, dus dat is wel fijn.
Afbeelding

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:34

Welkom Leo, gave bonte is dat zeg!

Tof AnneRuth, het EK! Mooie dressuur gezien :)) En weer inspiratie haha!

Krackwakwou is wel heel stoer! Die hoeven ze later niet in de bandages te zetten :D

Anonymous, fijn dat het rijden met Guusje goed gaat :) Is de veearts al langsgeweest voor een check? Zou niet gek zijn dat ze wat scheef is want dat veulen zal ook best even een impact gehad hebben op het lichaam. Tof dat je met Kasparov naar de afstammelingenkeuring mocht en dat ze het zo goed deden :)

Echt goed gedaan Penny! Gefeliciteerd met je winst en winstpunten :) Succes op de instructieweek!

Stoer hoor Gomir, leuk paard.

Goed bezig geweest Daantjuh!

Ik heb vanochtend weer les gehad :) Sinds onze kleine storing heeft mn instructrice 2x op hem gereden (1x had ik al vóór de storing afgesproken) en dat ging toen heel goed! Had gedacht dat hij misschien wat zou gaan uitproberen maar hij deed het super. Dus nu heb ik weer 2x les gehad en het gaat steeds beter. Vandaag had hij zoveel go dat ze hem veel wacht-oefeningen hebben laten doen zodat hij op mijn tempo weer ging lopen. Gek detail is dat hij bij het beleeradres juist aangezwengeld moest worden maar sinds dat hij 'thuis' staat, is hij juist goed scherp aan de hulpen en is hij goed voorwaarts. Je hoort me niet klagen hoor :D

Vorige week woensdag tijdens mn les (handen mogen veeul meer naar voren, vandaag aan gewerkt):

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:52

Clau: Fijn dat je nu zelf weer lekker aan de slag kan, ziet er goed uit!
Daantjuh: Wat goed van de kampioenschappen, en leuk dat hij het springen zo goed oppakt.
Picassox: Veel plezier op instructieweek met George, heel leerzaam voor een jonkie. Mooi debuut hebben jullie gemaakt!
Gomir: Stoer paard zeg!
Peetje: Mooi veulen.

Ik heb dit weekend de tweede springwedstrijd gereden met mijn puppy. Ze was al veel stoerder dan de eerste wedstrijd, trok heel lekker aan op de hindernissen. Rondje BB en B sprong ze heel fijn rond *\o/*. Helaas door balk in de B geen winstpunt, maar ik mag gelukkig toch versneld promoveren :D .

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:54

@anneruth. Ik vind het ook vreselijk zoals ze er nu uitziet :-( Je hebt gezien hoe groot Kasparov is met zijn 3 maanden. Hij zuigt mama helemaal leeg. Ze krijgt 4 kilo merrie brok, 2 kilo merrie muesli. Ik kilo slobber. Een emmer luzerne. Olie door het voer. Overdag op de wei waar goed gras staat en 5 plakken hooi. ...ik weet het ook niet meer. Ze is ontwormd. Over 6 weken gaat Kasparov eraf. Ik hoop zo dat ze dan bijtrekt. Of zou ik hem er s'nachts misschien al af kunnen halen?

Mooie foto gomir.

Leuk penny gefeliciteerd!

Fijn dat het zo goed gaat Daantjuh!

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:19

@anonymous1; tegen zo'n veulen wat zijn moeder helemaal leegzuigt valt haast niet op te voeren. Mijn G'tje deed dat destijds ook bij zijn moeder. Vandaar dat ik hem toen vanaf drieenhalve maand er 's nachts vanaf heb gehaald. Stonden in boxen naast elkaar. Hij kreeg flink wat veulenbrok en de merrie haar eigen merriebrok en extra's. Behalve dat ze langzaam aankwam was het ook een goede voorbereiding op het daadwerkelijke afspenen.

Stoer hoor die springfoto van Daantjuh!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:24

Thanks Eef_Bam! Stoer dat je al lekker bent gaan springen met je jonkie. Dan is het idd fijn als je snel mag promoveren. Lekker oefenen wordt dat dus :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:31

Wow jullie gaan zo snel!

Jullie willen het vast niet geloven, maar ik heb vandaag voor het eerst zonder zadel op Garola gezeten <3 Een paar keer hangen, en toen hop erop. Ik was ook nog helemaal alleen, maar het voelde zo goed dat ik het risico maar heb genomen. Ik ben nog steeds in de zevende hemel! Wie had dat gedacht van het paard met een opstapprobleem.. :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:36

Haha! Cool Ketly!

@Anonymous: dat begrijp ik volledig dat je het ook vreselijk vindt. Het gaat met zo'n vierjarige dan ook dubbelop denk ik. En een veulen en zelf in de groei, het vreet allemaal energie. Ze teren op deze leeftijd makkelijker in. Misschien inderdaad geen raar idee om ze gedeeltelijk te scheiden.
De veulens van Galaxie vond ik echt fijn :j.

Gefeliciteerd Eef_Bam!

@Clau: lekker aan het lessen dus. Fijn dat het zo goed gaat!

@Daantje: je gaat mooi! Leuke foto ook!

@Picassox: Veel plezier! Welke instructieweek ga je doen? Die van de KNHS en dan allround? Ik heb er ook nog even aan gedacht met Gideon maar was bang dat het wat zwaar zou zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 00:46

Jij durft Ketly! Daar word ik echt te oud voor :=

Ik zit er idd niet zelf op Picasso; vanwege het werk heb ik de paarden wat springen betreft tegenwoordig aan een prof uitbesteed en dat bevalt me eigenlijk wel heel goed ;)
En het M werd me toch ook echt wat te hoog en daar was mijn andere paard ook wel aan toe :j

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:51

Guusje is helemaal van de leg van de keuring van afgelopen zaterdag denk ik. Ik heb ze zondag/maandag en dinsdag lekker op de wei gehad en dacht vanavond weer lekker te rijden. Niet dus. Ze was erg onrustig met opzadelen, beetje rilletig/ nerveus. Nou dat is ze nooit. Ik dacht laat ik dr voor de zekerheid maar even aan de longe gooien. Daarna erop gestapt maar na 5 minuten ben ik eraf gestapt, het was 1 brok stress en spanning. Dus nog half uur aan de longe gepakt. Ze was rennerig/ schrikkerig. Dat is ze nooit. Met afspuiten was het ook 1 brok spanning, hangen aan het halster, nou ze is in de omgang altijd zo fijn en relaxed. Ik baal er behoorlijk van. Je gaat je dan toch afvragen wat er gebeurt is.... Ik hoop maar dat het snel weg trekt.

Vrijdag komt mij veearts die tevens chiropractor is. Ik ben benieuwd.

Wat een noodweer hier nu zeg.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:19

Dat klinkt gek, Anonymous. Het zal ongetwijfeld spannend zijn geweest maar zo van de leg? Kan het niet komen door het (aankomende) slechte weer? Gideon was vandaag ook heel fris.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:04

Mag ik me ook melden met mijn net gekochte 4 jarige? :D *\%/* <3 <3
Voor foto's en info kan je hier even kijken: [VVDD] Na 3 maand zware zoektocht.. Al helemaal verliefd

Normaal gezien wordt hij dinsdag gebracht. Spannend!
Een groot nieuw avontuur! Ben druk bezig met voer, bit en hoofdstel kopen (is cob, terwijl vorige grote full was), les regelen. Ook aan het kijken naar bodyprotector. Dan ook kijken of zadel past, anders ook zadelmaker opbellen.

Ik heb enkele pagina's gelezen. Zo leuk, al die verschillen in karakters, vooruitgang en ervaringen!
Mooie paardjes! Goofy en de merrie van Syl1612 vind ik prachtig. Ik hou wel van dat type paard :)
Ik hoop de mijne ook zonder ijzers te houden. Eventueel met hoefschoenen op wandeling.

Haha Eef, bezie het positief, ze merkt niet dat je er op zit :=

Ik lees tanden wisselen enz, rond welke leeftijd gebeurd dit?

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:30

Knap hoor Ketly :) Heb bij die van mij toen ik er voor de eerste 3 keren op ging zitten ook al zonder zadel gezeten maar sindsdien niet meer hihi :P

Anneruth, ja ben ook blij dat het goed gaat! :)

Ojee das apart Anonymous.. Je zou er idd wat van denken. Wat zei de chiropractor?

Welkom crazygirl! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :) Mijn paard wisselt altijd van september tot november zn snijtanden. Zn kiezen waren in januari allemaal al gewisseld volgens de tandarts. Met 2,5 de 2 binnenste snijtanden boven + onder, met 3,5 die ernaast en nu komt rechtsboven zn laatste wissel-snijtand door.

Ik mag met Grand naar het Horse Event! Naar de longeerclinic van Lammert Haanstra *\o/*

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:34

Welkom Crazygirl! Proficiat! En een leuke naam :D De mijne is nu even uitgewisseld denk ik.

Oh wat leuk zeg clau!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:31

Ik heb weer 2x op Gideon gereden na 3 weken vakantie. Hij was top! Lekker fris in het koppie en fijn te rijden. Blij mee!!

Welkom Crazygirl!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:38

Welkom CG. Ik volg nog steeds het topic nieuw paard kopen. Ik had al wat gezien ;)

@ clau_1991 leuk zeg! Mss ga ik ook nog heen.

Anneruth wat een knap paard heb je! Na 2 weken zo er weer op. Dat hoop ik over een week ook te kunnen.

Gadget staat nu een week stil door een hoefzweer en maandag ga ik een weekje naar Mallorca. Dus extra lang vakantie voor haar.

Oja om op het wisselen terug te komen, doe van mij is nog steeds bezig. Halverwege september komt de tandarts weer.
Bij die van mij is het echt een gedoe met bit enzo.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:48

Haha het voelde gewoon zo vertrouwd!

Raar dat Guusje zo reageert.. Is haar eten bijv. ook veranderd voor de keuring?

Welkom Crazygirl! :D

Gaaf dat je met Grand heen mag Clau! Ben benieuwd naar je verslag na de tijd.

Heerlijk Anneruth, soms voelen de paarden na 2 weken stilstaan ineens veel fijner aan dan dat je ze na een dag weer pakt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:09

@Iwanluver: Nou, helemaal zo in in 1 keer er op was het niet hoor ;-). Eerst gelongeerd en mijn instructeur heeft hem een keer gereden. Daarna mocht ik :-). Maar braaf was hij wel! Kanjer!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:57

Leuk paard Crazygirl!
De meesten hier gaan als een trein, van harte met de mooie prestaties!
Mijn trein is meer een diesel denk ik...haha...we gaan langzaam maar gestaag vooruit.
En inderdaad Ketly...na 3 weken vakantie ging het echt ineens beter met rijden.
Geen verzet meer, minder op de voorhand lopen en kan meer "aan zijn gevoel" zitten zodat ik er meer aan kan gaan rijden...heerlijk! Hij moet alleen nog wat stabieler in aanleuning en wat meer kracht krijgen, hij vindt aanspringen vanuit draf doorzitten nog moeilijk...vanuit lichtrijden gaat het prima.
Denk dat ik rustig door ga trainen en begin volgend jaar eens ga starten met een wedstrijdje...

Anneruth was jij al gestart met Gideon?

Lekker 's avonds in de wei rijden....

Afbeelding

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:01

Leuk clau 1991 dat je meedoet met de clinic op horse event!

Anneruth ook weer lekker aan het rijden, fijn!

Gadget nood gedwongen ook even rust, hopelijk pakt ze het weer goed op na je vakantie. Veel plezier.

Gisteren chiropractor geweest bij guusje. Ze had er veel werk aan en ze deed dr goed pijn. Scheef bekken, door ooit een val of door de dracht. Tijdens de behandeling hoorde ik het behoorlijk knoepen en knakken zeg maar. Dinsdag mag ik dr weer rustig aan de longe pakken en over 4 weken een vervolg behandeling. Snachts heb ik het veulen eraf, dit gaat goed. Ze staan in een box naast elkaar. Ik hoop toch over een maand weer lekker te kunnen rijden hoor, het loopt een beetje spaak nu

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:16

Denk dat zeker met zo een jonge dieren rust veel voordeel kan bieden. Ze hebben echt tijd nodig met mentaal en fysiek alles te verwerken. Het zijn kleuters, en net zoals op school hebben die véél vakantie en véél speeltijd nodig ;)

Hopelijk voelt Guusje zich nu beter, kan me best voorstellen dat met zo veel blokkades ze zich niet goed voelt.

De mijne komt over 4 daagjes *\%/* Hij is nu 4jaar en 4 maand dus waarschijnlijk nog de laatste wissel doen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:48

@manubres: nee, nog niet. Ik hoop dit indoor seizoen.

@anonymous: wat goed dat je de osteo erbij hebt gevraagd. Komt wel goed zo! Geduld :) ze is nog maar 4.

@Clau: wat gaaf dat je mee mag doen op het horse-event. Ik had me opgegeven voor een clinic van Sanne Beijermans maar helaas niet uitgenodigd..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:27

Lekker Manubres! Ik heb vandaag ook weer superfijn gereden, en daarna uitgestapt zonder zadel :D

Afbeelding

Afbeelding