Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:59

Niene87 schreef:
Ik heb voor mezelf een nieuw wensenlijstje gemaakt en op bokt geplaatst :) Nou ja perongeluk gesloten maar ze gaan hem hopelijk snel weer openen! :)

Hoi Hoi

Ik zoek een paard voor de allround sport, dus potentie voor de SGW

Een paard dat zowel gestart is in de dressuur en al eens een springconcour (oefenparcour) heeft gelopen.
Een paard dat gewend is om naar buiten te gaan en het leuk vind om te crossen.

Geslacht: Merrie of Ruin
Leeftijd: 4 - 11 jaar
Stokmaat: 1.60 - 1.70
Niveau: B – M
Kleur: Geen voorkeur, (liefst bont, appaloosa, valk, palomino etc. niet noodzakelijk!)
Ras: geen Koudbloeden!
Budget: max. € 3000

Gezond, geen bemerkingen, het paard moet rontgenologisch gekeurd zijn, of mogen worden
geen stalgebreken

Graag reageren met foto!

Wat heb ik te bieden? Ik bied het paard zijn hele leven een goed te huis waar hij/zij nooit alleen zal staan maar in gezelschap van andere paarden groot in klein iedere dag kan genieten van weidegang (zomers eventueel 24/7 weidegang). Samen zullen wij bijna dagelijks rijden afwisselend van intensief werk in verschillende richtingen van de sport en buitenritten waarbij we samen zullen genieten van een groot natuurgebied hier in de buurt

Mochten jullie wat weten let me know!
Voor de mensen die nog een leuke tinker zoeken zie mijn onderschrift :D

Als je niet te lang wilt zoeken zou ik of het budget bijstellen (naar boven) of de eisen (naar beneden).
Een palomino is al bijzonder en zeker als deze ook nog M niveau heeft in het dressuur en/of springen.
Sorry dat ik weer de knuppel in het hoenderhok gooi, maar na meer dan 159 pagina's over dit onderwerp schijnen mensen de realiteit nog niet onder ogen te kunnen zien.
Je maakt het ook wel erg moeilijk door een B paard (van 4 of van 11??) of een M paard (van 4 kan niet en 11 wil je wel??) te vragen.
Kader duidelijk af wat je écht wilt en wat mogelijk is binnen je budget.
Anders cross je idd heel Nederland en België af (en die brandstofkosten had je dan beter bij je budget op kunnen gooien) en scheelt je een hoop ergenis en teleurstellingen.
Veel succes en wijsheid toegewenst!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:19

Afbeelding

gevonden, hij is braaf en niet te groot. mooi donkerbruin en echt potentie voor de sport.
we moeten alleen nog een passend zadel zien te vinden, deze schuift een beetje naar achteren en heeft geen beugels :=

en hij heeft ook nog geen dekentje. :oo _O-

WinBinChes

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:39

Moonprayer :+

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:58

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:54

Ik heb er op gezeten *\o/*

niet eerst iemand anders gevraagd gewoon zelf gedaan.
Didam (wordt Dino) deed niets.
Moet zeggen het rijden ging niet zo goed, heb een jaar niet gereden en dan ook nog op een jong paard....niet de meest ideale combi misschien maar we komen er wel.
gewoon rustig aan, kunnen we beide in het ritme komen.

Ik ben alweer eens stapje verder om angst vrij te worden :)

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 23:07

Super Adin, het gaat vast helemaal goed komen!!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:27

Moonprayer, geweldig :D !
Adin: stoer hoor. Heb je al foto's?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:37

@Moonprayer: zo een zoek ik ook! Wil je hem niet verkopen? :+

@ Adin: wat goed! Is toch altijd spannend de eerste keer thuis op je nieuwe paard. Gaat helemaal goed komen met jullie. Dino vind ik trouwens stoer klinken! '

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 09:08

Didam roept niet zo lekker dus bijnaam Dino omdat hij zo groot is.

Nee heb nog geen foto's.

weet iemand waar je mooie extra full hoofdstellen kan kopen?

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:15

Adin schreef:
Didam roept niet zo lekker dus bijnaam Dino omdat hij zo groot is.

Nee heb nog geen foto's.

weet iemand waar je mooie extra full hoofdstellen kan kopen?

Was onlangs bij Divoza met iemand die ook een extra full hoofdstel nodig had. Ze konden diverse hoofdstellen wel in X full bestellen (en dan duurt het enkele weken voor je hem hebt) maar ze hebben er geen enkele op voorraad . Dus daar hoef je niet naar toe te rijden in elk geval ;-).

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:11

Ik ben benieuwd naar het paardje dat ik morgen ga bekijken! :) Die van gisteren was ook heel leuk, en lief en braaf (wat ik precies zoek) maar ik ga toch nog even afwachten na dat ik een lesje genomen heb. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:26

Na 5 paarden bezichtigd te hebben vond ik Uggs.

Ik wilde geen merrie en geen Gribaldi, Jazz of Flemmigh bloed, maar ging toch in op een advertentie van een Gribaldi merrie. Ik was echt verkocht op de uitstraling van de foto's en alle bijkomstigheden (niveau). Ik ben ontzettend blij met haar en het is absoluut het leerpaard wat ik zocht. Relatief jong voor een leerpaard (10 jr), maar toch een grote uitdaging. Ik ben Uggs een paar keer tegengekomen op Sporthorses.nl en daarna op Bokt hier. Toen heb ik de eigenaren uiteindelijk via Bokt benaderd, dat voelt toch wat persoonlijker als via Sporthorses.

De andere paarden vond ik allemaal erg leuk en wilde steeds 'bijna' kopen. Maar elke keer overviel een soort twijfel me. Uiteindelijk steeds niet gedaan. En alhoewel Uggs echt niet braaf was met het proefrijden, en 200 km weg van huis stond, voelde het zo goed. Het gevoel toen ze eenmaal braaf was en ik erop zat was onbeschrijvelijk! Het is dus een emotioneel maar ook zeker een rationeel besluit geweest. Ik probeerde wel zo objectief mogelijk te blijven kijken. Tot nu toe heb ik geen moment spijt gehad van de aankoop van Uggs, ookal heeft ze me een zware hersenschudding en een paar weken ziekenhuis al bezorgt.

Uggs blijft nog heel lang bij ons! :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:39

Niene87 schreef:
Ik heb voor mezelf een nieuw wensenlijstje gemaakt en op bokt geplaatst :) Nou ja perongeluk gesloten maar ze gaan hem hopelijk snel weer openen! :)

Hoi Hoi

Ik zoek een paard voor de allround sport, dus potentie voor de SGW

Een paard dat zowel gestart is in de dressuur en al eens een springconcour (oefenparcour) heeft gelopen.
Een paard dat gewend is om naar buiten te gaan en het leuk vind om te crossen.

Kleur: Geen voorkeur, (liefst bont, appaloosa, valk, palomino etc. niet noodzakelijk!)

Gezond, geen bemerkingen, het paard moet rontgenologisch gekeurd zijn, of mogen worden
geen stalgebreken

Graag reageren met foto!

Wat heb ik te bieden? Ik bied het paard zijn hele leven een goed te huis waar hij/zij nooit alleen zal staan maar in gezelschap van andere paarden groot in klein iedere dag kan genieten van weidegang (zomers eventueel 24/7 weidegang). Samen zullen wij bijna dagelijks rijden afwisselend van intensief werk in verschillende richtingen van de sport en buitenritten waarbij we samen zullen genieten van een groot natuurgebied hier in de buurt

Mochten jullie wat weten let me know!
Voor de mensen die nog een leuke tinker zoeken zie mijn onderschrift :D

Persoonlijk vind ik ook dat je budget omhoog moet of eisen naar beneden. En inderdaad, wil je een 4-jarig B paard of een 11-jarig B paard is ook goed? Ik zou beter specificeren wat je wensen zijn en daar je budget aan aanpassen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:48

Het rijniveau moet daar tussen liggen het hoeft niet verplicht zo te zijn dat hij wedstrijden heeft gelopen. Ook ben ik niet verplicht naar bijv. een paard met stamboekpapieren.
Naar mijn idee moet daar wel wat in te vinden zijn.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:37

Citaat:

Met die budget ga je nog lang zoeken voor een warmbloed met potentie.
Zoals Picassox al aangeeft voor die prijs kan je een groen 4-jarige kopen of een 11-jarige die op die leeftijd toch niet meer 'met potentie' beschreven kan worden.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:22

Ik vraag me dan zo af wat potentie dan precies inhoud? Voor mij is potentie een paard wat echt ambitie heeft om hogerop te komen, dus de werklust heeft en daarnaast ook super gang werk en lichamelijk zo inelkaar zit dat hij het hoge werk aan kan. Dat een paard ergens tussen B en M rijniveau heeft hoeft niet te betekenen dat het een paard met potentie moet zijn. Ik ben ook tevreden met een paard met matig gangwerk en minder werklust. Ik denk zelf dat je voor rond de 3000 euro echt wel zoiets moet kunnen vinden.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:49

Ik denk ook dat dat wel moet lukken hoor! Zo een staat nu ook bij mij op stal :D en kan me ( voor mij) geen fijner paard wensen.
Hij is 6 een liep L springen en L1 dressuur met wp..
Ik kan er prima mee dressuren, zal dr de b-l-m vast mee door kunnen als ik het zelf ook zou kunnen/willen ;)
En kan dr een b-l parcours mee rond komen, vast hoger maar dat ga ik zelf nooit durven.

Nou dat is voor sommigen toch potentie genoeg?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:13

precies, dat bedoel ik.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:19

We kibbelen al zon 4jaar over een nieuw paard.
Sinds de komst van Amigo een veulen,hebben we maar besloten onze eigen merrie te laten dekken.
Maar dekgeld mag ook weer niet te veel kosten bij de weder partij,pech dan in 2012 heb ik de teugels in handen.
En ik heb net de mooiste hengst gezien die ik me kan wensen, nu de rest over de brug. :D
En ja bereden paarden heb ik eigenlijk liever niet meer,mijn man heeft 2haflingers gekocht die achteraf niks waar zijn,eentje is kreupel maar doet als of,als die in de wei staat is het niks,als je gaat rijden gaat ze lopen zielig doen, :( ,die andere die houdt er van om in de galop te stoppen zodat je zand hapt,en heeft me een pijnlijke heup opgeleverd,ik heb een arabier en daar rij ik altijd op,en die wordt in 2012 gedekt :D .

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:29

wreckh schreef:
Ik vraag me dan zo af wat potentie dan precies inhoud? Voor mij is potentie een paard wat echt ambitie heeft om hogerop te komen, dus de werklust heeft en daarnaast ook super gang werk en lichamelijk zo inelkaar zit dat hij het hoge werk aan kan. Dat een paard ergens tussen B en M rijniveau heeft hoeft niet te betekenen dat het een paard met potentie moet zijn. Ik ben ook tevreden met een paard met matig gangwerk en minder werklust. Ik denk zelf dat je voor rond de 3000 euro echt wel zoiets moet kunnen vinden.

Er zit wel een verschil in de tekst 4 jarige paard met potentie voor de hogere sport of aangeboden mijn 8 jarig L1 paard met potentie voor de hogere sport...
Een 4 jarige met potentie is al vaak L1 en komt dan met mega punten thuis. Vaak als 6/7 jarige al Z. Ligt natuurlijk ook aan de ruiter.
Veel paarden hebben wel potentie voor het wat hogere werk, maar de ruiters niet.....(tja zelfbeeld niet altijd even oké)
Laten we wel wezen de deelname in de klasse B/L1 zijn méééééggggggaaaaaa tijdens de wedstrijden en M/Z veel minder.
Maar ook in de B en L moet je lekker vlotte proeven kunnen rijden wil je 203 scoren ipv 180 (of minder) en tja ieder zijn voorkeur maar een paard waar ik in de B met zweep en sporen moet opzitten en dan elke pas ook nog moet drijven dan wel een tikje moet geven of bij elke wending weer bij elkaar moet pakken.....
Ik kan mij niet voorstellen dat je dan lekker en ontspannen rijdt (en dat is toch de bedoeling meer met minder??)
Sorry die zou ik voor 3000,00 toe niet willen hebben.....maar goed dat is ieder zijn of haar smaak en keus.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:23

Nee akkoord, maar scheer je nu niet alles over 1 kam? Volgens jou heb ik dus zo'n pruts bok waar ik alleen maar achteraan moet rijden en waar ik enkel 180 punten mee zou rijden in de ring.. Nou mijn zweep en sporen liggen gewoon in de kast en heb een fijn werkwillig paard dat het bij zijn vorige eigenaar ook prima heeft gedaan op concours.
Er zijn vast wel leuke paarden op de aardbol die gewoon leuk mee komen op concours die niet minimaal 5000 euro moeten kosten..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:28

Nee dat is wel zo, maar over het algemeen is het wel een beetje zoals Torius16 zegt.
Maar je moet maar net geluk hebben! ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:56

Citaat:
Maar ook in de B en L moet je lekker vlotte proeven kunnen rijden wil je 203 scoren ipv 180 (of minder) en tja ieder zijn voorkeur maar een paard waar ik in de B met zweep en sporen moet opzitten en dan elke pas ook nog moet drijven dan wel een tikje moet geven of bij elke wending weer bij elkaar moet pakken.....
Ik kan mij niet voorstellen dat je dan lekker en ontspannen rijdt (en dat is toch de bedoeling meer met minder??)
Sorry die zou ik voor 3000,00 toe niet willen hebben.....maar goed dat is ieder zijn of haar smaak en keus.

tjsa die van mij voldoet absoluut niet aan je beschrijving behalve het budget :') . Mensen moeten zich niet zo laten in laten palmen door mooie foto's. Maar ook dat harige scharminkel met een berenvacht eens gaan bekijken. Dan kun je voor zon budget echt wel met een leuk paard thuiskomen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:42

Gut, iedereen praat hier alsof het paard de punten rijd. Talent van het paard begint bij de ruiter en niet andersom. Met alle paarden kan je in de B/L dikke punten rijden. ( en in het M en Z ook nog wel )

Voor €3000,- kan je zeker een leuk basispaard vinden. Maar je zal wel even moeten zoeken.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:59

Ja misschien een 2-jarige maar de tijd en geld die je kwijt bent voordat je een minder paard zo voor elkaar hebt als een talentvol makkelijk te rijden paard, daarmee is die paar duizend euro erbij op voor een getalenteerder paard zo bij verdiend.