Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:06

Oehlala schreef:
Behalve tevreden;)

En tegoed :D

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:21

CrazyCat schreef:
Oehlala schreef:
Behalve tevreden;)

Ik hou het altijd bij tevreden en te paard :):)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:36

3heathcliff5 schreef:
CrazyCat schreef:

Ik hou het altijd bij tevreden en te paard :):)

Te paard zijn 2 woorden :+ :')

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:54

Het gaat toch niet om hoeveel woorden het zijn? De uitspraak is, alles waar te voor staat is doorgaans niet goed. Te dik, te dun, teveel, te weinig etc… Bovenstaande zijn de 2 uitzonderingen die ik altijd aanhoud.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:57

3heathcliff5 schreef:
Het gaat toch niet om hoeveel woorden het zijn? De uitspraak is, alles waar te voor staat is doorgaans niet goed. Te dik, te dun, teveel, te weinig etc… Bovenstaande zijn de 2 uitzonderingen die ik altijd aanhoud.

Het was maar een grapje :D :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:36

MyWishMax schreef:
Mijne ook, 3,5 was hij nog geen 1,65, met 2,5 geruind want veel te klein voor HK. Met 8 toch 1,70. En zo ken ik heel veel ruinen haha.

Zit er dan toch een kern van waarheid in dat ruinen meer groeien on invloed van (het gebrek aan) hormonen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:37

MarjanB schreef:
Hier 1 gehad (merrie) die als 3 jarige op de keuring net 163 was en op 7 jaar 174 :+ was ook niet zo raar dat die als 3 jarige niet zo goed uit de verf kwam op de keuring _O-

Stille meelezer, maar ik ben bang dat de mijne (nu 3,5) ook zoiets gaat doen :+
Januari van dit jaar 1,62, in augustus nog gemeten op net geen 1,67 en heb het idee dat daar de afgelopen maanden nog weer wat bijgekomen is := Langzaam vervliegt mijn hoop dat ze onder de 1,70 zou blijven :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:30

Mijn Houston merrie was 1m62 /1m63 als 3 jarige. Ik vond het perfect.

Maar uitgegroeid toch wel 1m69 . Maar goed , haar moeder was 1m72 en haar Gribaldi halfbroer wel 1m75 ofzo. Dus Houston heeft keurig verkleind

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:45

Ik ben ook rustig op zoek naar iets nieuws. Mijn merrie wordt 21 komend jaar en vind het werk niet meer zo leuk.

Ik vind het echt heel irritant dat bijna niemand de vraagprijs erbij zet. Overal staat hogere prijsklasse en dat is bij de een 15K en bij de ander 45K.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:36

loulou schreef:
Ik ben ook rustig op zoek naar iets nieuws. Mijn merrie wordt 21 komend jaar en vind het werk niet meer zo leuk.

Ik vind het echt heel irritant dat bijna niemand de vraagprijs erbij zet. Overal staat hogere prijsklasse en dat is bij de een 15K en bij de ander 45K.

Klopt, dat vond ik tijdens mijn zoektocht ook irritant, lijkt me voor de verkopers ook. Want je krijgt dan veel berichten/vragen extra van mensen waarbij het paard buiten budget blijkt te vallen.

Aan de andere kant was die ik nu heb een blije verassing :') die was veel gunstiger geprijsd dan ik verwacht had :+

denisesilver

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:37

Vreselijk irritant dat ze de prijs er niet bij zetten inderdaad. Of op Marktplaats "prijs in de omschrijving" en dan staat er notk. Mensen, dat kan ook gewoon in het frontje van de advertentie.

Er is al vaker discussie over geweest, en ik snap het nut nog steeds niet. Wat wil je bereiken? Kijken hoeveel je voor je paard kan vangen? Of honderd telefoontjes krijgen en mensen hun tijd verdoen, omdat alleen de vraagprijs vragen onbeschoft is, dus ze hun verhaaltje klaar moeten hebben liggen? Sorry hoor, dat interessant doen allemaal. Adelinde Cornelissen zet ook gewoon de vp in haar advertenties op fb :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:39

denisesilver schreef:
Vreselijk irritant dat ze de prijs er niet bij zetten inderdaad. Of op Marktplaats "prijs in de omschrijving" en dan staat er notk. Mensen, dat kan ook gewoon in het frontje van de advertentie.

Er is al vaker discussie over geweest, en ik snap het nut nog steeds niet. Wat wil je bereiken? Kijken hoeveel je voor je paard kan vangen? Of honderd telefoontjes krijgen en mensen hun tijd verdoen, omdat alleen de vraagprijs vragen onbeschoft is, dus ze hun verhaaltje klaar moeten hebben liggen? Sorry hoor, dat interessant doen allemaal. Adelinde Cornelissen zet ook gewoon de vp in haar advertenties op fb :')

Ik snap dat ook niet. Ik haak eigenlijk per definitie af als ze er geen prijs bij zetten. Ten eerste denk je automatisch dan zal het wel hoge prijsklase zijn en je wil ook jouw en de ander zijn tijd niet verdoen. Ik vind het altijd een hele domme zet om geen prijsindicatie erbij te hebben staan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:45

Bij bekende paarden en dekhengsten begrijp ik het misschien nog wel. Wil je als eigenaren niet altijd open en bloot op het internet hebben, maar deze staan ook vaak niet geadverteerd.
Verder eigenlijk niet.

Ik laat me er trouwens niet door tegenhouden, als een paard mij aan spreekt bel ik even voor de prijs, kan ik meteen wat aanvullende vragen stellen.
Zoals dat er soms "paard is gekeurd" staat en niet "goedgekeurd voor de sport" waarvan na het telefoontje vaak blijkt waarom dit de woordkeuze was :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:47

Ik zet t er ook niet bij. Maakt mij weinig uit wat een ander er van vind en het maakt me ook niet uit dat ik er berichten over krijg.
Ik heb t er ook wel eens wel bij. Geen bijzondere redenen verder.

Behalve dat als je in gesprek komt je een gesprek hebt en ik misschien wel wat passende heb qua prijs.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:24

Sorry was jullie kwijt

Mp heeft van alles veranderd, je kan niet meer veel in de koptekst zetten als (qua prijs koptekst bedoel ik dan, dat is veranderd en minder keuze, ik zet nu ook zie omschrijving en dan notk/bieden/bellen)

Groeien..... Werkelijk niks van te zeggen, vroeger leken ze stabieler te zijn in groei, maar kan het soms niet volgen

Hier jaren eentje gemeten op 123 nu ineens binnen half jaar 127! En zo heb ik nog wel meer voorbeelden van ponys die ineens gigantisch groeien of juist niet meer groeien

denisesilver schreef:

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:42

Er geen prijs bij zetten kan ook een stukje privacy zijn, niet willen dat heel paarden Nederland ziet wat jij voor je paard vraagt. Lijkt me een prima reden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:47

Change3x schreef:
Er geen prijs bij zetten kan ook een stukje privacy zijn, niet willen dat heel paarden Nederland ziet wat jij voor je paard vraagt. Lijkt me een prima reden.

Ik vind een prijsklasse aangeven waarin het paard valt wel het minimum eerlijk gezegd. Dan weet ik meteen of ik er nog meer tijd in ga steken of niet. Geen prijsindicatie neig ik eerder naar niet.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 17:53

Ondanks dat ik mijn merrie moet verkopen voordat ik wat kan kopen ben ik al wel aan het oriënteren. Wat ik bij sommige in bijzonder vind is dat ze op Marktplaats wel de prijs erbij zetten, en op Facebook zonder prijs adverteren.
Mijn voorkeur heeft ook dat de prijs er wel bij staat, weet je tenminste een beetje waar je naar kunt kijken.

Gister nog even de instructrice gesproken, en zij verwacht dat als we der goed longeren er niets gebeurd. Maar omdat deze angsthaas hier het niet aankan, is het plan nu dat ik der morgen longeer, en dat zij dan de lijn overneemt als mijn dochter erop gaat. Och wat zou ik toch graag meer lef/durf hebben ;(
Maar als mijn dochter er gewoon weer op kan, kunnen we der in ieder geval voorrijden wat hopelijk de verkoop makkelijker maakt...
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 18-12-24 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 17:54

Op fb mag je niet verkopen dus logisch dat er geen prijs staat..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 17:56

Cioccolato schreef:

Klopt, maar wordt dan met wortels en appels aangegeven ;)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:11

Wij hebben weer een pechje helaas. Wij gingen morgen een paard keuren, alleen is deze niet het paard dat we dachten dat hij was. Aangezien hij al zo groot was dachten we dat hij 2?5 jaar was. De fokker belde me net om te zeggen dat die nog een jaar jonger is, hij oogde wel echt al een stuk ouder. Langs ene kant heel erg balen, langs de andere kant wel ergens blij dat we er n u achter komen en niet mogen op de keuring. Was wel een mooi dier, alleen echt te jong, plus als die nu nog maar 1,5 jaar is en al dik 1m65 (als die al niet groter is) komt daar waarschijnlijk nog wel een heel stuk bij. Erg balen weer, maar we zullen er maar vanuit gaan dat het niet meant to be was zeker?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:15

Wendy_Komen schreef:
Cioccolato schreef:

Ja dat mag niet officieel, dus dat het dan bij sommige staat is niet gek

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:16

Waidida schreef:
Wij hebben weer een pechje helaas. Wij gingen morgen een paard keuren, alleen is deze niet het paard dat we dachten dat hij was. Aangezien hij al zo groot was dachten we dat hij 2?5 jaar was. De fokker belde me net om te zeggen dat die nog een jaar jonger is, hij oogde wel echt al een stuk ouder. Langs ene kant heel erg balen, langs de andere kant wel ergens blij dat we er n u achter komen en niet mogen op de keuring. Was wel een mooi dier, alleen echt te jong, plus als die nu nog maar 1,5 jaar is en al dik 1m65 (als die al niet groter is) komt daar waarschijnlijk nog wel een heel stuk bij. Erg balen weer, maar we zullen er maar vanuit gaan dat het niet meant to be was zeker?

Huh? Dat is vaag!
Ik heb overigens ook een jaarling (bijna 2 dus) van ruim 165 :j

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:23

Cioccolato schreef:
Waidida schreef:

Huh? Dat is vaag!
Ik heb overigens ook een jaarling (bijna 2 dus) van ruim 165 :j

Klopt, door enkele dominante paarden zijn de groepen van de 2,5 jarigen en de 1,5 jarigen wat door elkaar gehusseld. Het paard wat dan wel de juiste zou zijn is overigens ongeveer even groot.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:25

Wendy_Komen schreef:
Cioccolato schreef:

Ik heb al zovaak een waarschuwing gehad van Facebook dat ik mijn vingers ook niet meer brand door wortels of appels te gebruiken

Blijf me verbazen hoevaak mensen het paspoort bij bezichtiging niet inkijken. Dan wist je toch gelijk ook de leeftijd en of er aantekeningen instaan/ entingen en hun datum of het over moet of niet/castratie datum etc etc