Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:25

Verschrikkelijk. Dus toch...

Nee pakken alleen maar wild. Geen grote dieren aldus Waarde-loos en Leugenveld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:28

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:31

Nu waren het ‘alleen maar’ jonkies die van spoor gehaald werden en ik hoop dat de jonkies geen blijvende schade overhouden van deze aanval of opjaging door de wolf.

Maar wat nu als je er als verkeersdeelnemer op klapt? Dat risico wordt alleen maar groter.
Wat een bokker meemaakte met de kudde herten die achtervolgt werd door wolven.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:51

tienus63 schreef:
Nu waren het ‘alleen maar’ jonkies die van spoor gehaald werden en ik hoop dat de jonkies geen blijvende schade overhouden van deze aanval of opjaging door de wolf.

Maar wat nu als je er als verkeersdeelnemer op klapt? Dat risico wordt alleen maar groter.

'Normaal' wild wordt afgeschoten oa vanwege de verkeersveiligheid.
Als wolven dit veroorzaken, moet men toch eens gaan ingrijpen. Maar ik vrees enkel dat de paardeneigenaar het op zijn dak krijgt, triest dit.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:05

Wintu schreef:
tienus63 schreef:

Als wolven dit veroorzaken, moet men toch eens gaan ingrijpen. Maar ik vrees enkel dat de paardeneigenaar het op zijn dak krijgt, triest dit.

En ik denk daarbij, goed dat ze hebben kunnen ontsnappen uit de wei- hoe gevaarlijk dat ook weer is, was het een omheining geweest waar ze niet uit kunnen was de schade groter vrees ik

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:08

Dat denk ik ook, knollentuin!
Of ze waren gedood of dusdanig gewond dat het sowieso einde oefening zou zijn.
Daarom noem ik de wolfwerende afrastering McSchaap.

Maar als er steeds meer andere dieren ook nog eens slachtoffer worden; kan ik beter the kill pen zeggen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:11

Maar goed, de bingo kaart van vandaag is nóg niet vol.
Wederom aanval in Haulerwijk, 7 dode schapen.

Citaat:
7 februari 2024
Aanval Haulerwijk, gemeente Ooststellingwerf, provincie Friesland
Aanval op schapen. 7 gewond en zijn later geëuthanaseerd.

Eigenaar heel veel sterkte.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron: app/facebook meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/fUS1D1 ... tid=WC7FNe

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:15

knollentuin schreef:
Wintu schreef:

En ik denk daarbij, goed dat ze hebben kunnen ontsnappen uit de wei- hoe gevaarlijk dat ook weer is, was het een omheining geweest waar ze niet uit kunnen was de schade groter vrees ik

Precies, schapen gaan er niet door, die blijven staan. Maar voor paarden is die draden toestand levensgevaarlijk..je moet er toch niet aan denken dat ze door 7 draden lopen, de schade die ze daar van op lopen..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:16

Dit verhaal heeft financieel ook nog een staartje. Treinverkeer heeft oponthoud gehad denk ik. En dat kost serieus geld. Mooie casus voor de verzekering.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:17

tienus63 schreef:
Maar goed, de bingo kaart van vandaag is nóg niet vol.
Wederom aanval in Haulerwijk, 7 dode schapen.

Citaat:
7 februari 2024
Aanval Haulerwijk, gemeente Ooststellingwerf, provincie Friesland
Aanval op schapen. 7 gewond en zijn later geëuthanaseerd.

Eigenaar heel veel sterkte.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

[ [url=m/iLtLg3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QqxPYU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pTzf95.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H2MYtF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron: app/facebook meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/fUS1D1 ... tid=WC7FNe

Het is hier rustig, dus nu zijn ze daar, vreselijk ;(

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:28

Het lijkt wel een explosie in Haulerwijk |(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:30

@wintu, denk dat er meer binnen staat op dit moment bij jullie.

De wolven zijn op zoek naar nieuwe gronden om te jagen…….

Ik vond het ook al zo opvallend dat ik vanmiddag in eens 6 reeën bij ons zag.
Uur later zag ik weer twee. Hemelsbreed 250 meter van de plek waar ik de 6 het bos in zag gaan.
Dus ik denk dat ze bij die 6 horen.
Onze buurman heeft 2 ha olifanten gras om zijn erf staan, dat is een walhalla voor de reeën, dassen, vossen, vogels.
In dat perceel zitten altijd twee reegeiten, maar dit jaar geen jongen gezien.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:46

Bah! hier op een paar km van Haule dus. Maar weer hopen dat ze hier voorbij gaan.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:09

Ik ben oprecht echt bang en verdrietig. In een straal van 15 km hier vandaan ongeveer 10 keer melding vandaag. Ik ben bang voor m’n dieren en bang voor mezelf. Ik wil in het weekend gewoon normaal naar de kroeg kunnen, en ja dat is het minst van m’n problemen, maar ook dat kan niet meer met de fiets. Elke keer bang dat ik hm met de auto tegenkom, bang als de beesten aan het spelen zijn of er niet 1 in loopt dat ze aan het rennen zijn. Ik zit serieus te overwegen om te kappen met m’n dieren en ze te verkopen. Het is echt niet meer leuk. Ik durf verdorie savonfs niet eens meer mn paard te gaan rijden in de bak bij huis omdat ik bang ben. Ik type dit emotioneel. Maar ben het echt spuug en spuugzat

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:17

Horseloverl schreef:
Ik ben oprecht echt bang en verdrietig. In een straal van 15 km hier vandaan ongeveer 10 keer melding vandaag. Ik ben bang voor m’n dieren en bang voor mezelf. Ik wil in het weekend gewoon normaal naar de kroeg kunnen, en ja dat is het minst van m’n problemen, maar ook dat kan niet meer met de fiets. Elke keer bang dat ik hm met de auto tegenkom, bang als de beesten aan het spelen zijn of er niet 1 in loopt dat ze aan het rennen zijn. Ik zit serieus te overwegen om te kappen met m’n dieren en ze te verkopen. Het is echt niet meer leuk. Ik durf verdorie savonfs niet eens meer mn paard te gaan rijden in de bak bij huis omdat ik bang ben. Ik type dit emotioneel. Maar ben het echt spuug en spuugzat

:(:) ik ben er stil van. Wat vreselijk om zo in angst te moeten leven. Sterkte.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:19

:(:) ik snap dit helemaal en vind het zo erg dat er niks is wat we kunnen doen.
Horseloverl schreef:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 07:05

Wintu schreef:
dierenfan schreef:

[ [url=m/pkJr1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wordt dus wel degelijk zo genoemd dat het mogelijk herdershonden waren. Daarnaast was er afgelopen weekend melding wolf Nipsen/Essen. Het had dus absoluut wel zo kunnen zijn.

Ik vermoed dat jonge, zwervende wolven die hun roedel moeten verlaten wel stukken schuwer zijn waardoor ze niet veel gezien worden. Zo was in december ook bijna uit het niets opeens een schaap hier op eiland Tholen gepakt door een wolf. Was binnen 25 kilometer geen zichtmelding geweest. Kennelijk destijds wel rondom Steenbergen maar die heb ik toen nooit ontvangen. 2 dagen later was hij in Steenbergen en dag er na stond hij opeens bij mijn paarden. Daarna vermoedelijk verdronken. Tenminste nooit meer meldingen geweest en tussen Steenbergen en hier is het of over de brug of door water/aanvaar route naar Antwerpen. Niet super breedt wel zeer druk bevaren

Maar is dat al bevestigd een wolf dan of speculatie, Bij12 heeft nog maar tot 29-11-2023 bijgewerkt.

Niet officieel bevestigd maar de wolf had 2 dagen daarna bij poortvliet 2 schapen gepakt en diverse zichtmeldingen daarna in Steenbergen. De boer waar onze paarden staan heeft zelf de wolf op zijn erf gezien. Helaas nemen de camera's niet standaard op maar 100% zeker dat zowel hij als degene die bij hem was wolf en hond van elkaar kunnen onderscheiden! Daarnaast ben ik enorm honden fanaat er woont in wijde omtrek geen wolfhond hier. Dus voor ons staat het vast.
Achteraf gezien in die week had onze vriendin grote problemen met haar paard. Deze wou absoluut NIET langs een bepaald stuk bebossing. Normaal gesproken geen probleem en zelfs achter het andere paard aan was echt een probleem. Alle kanten gehad en uiteindelijk na veel gedoe kunnen passeren en toen was het standje huissssss. Volledig bezweet. We verwachten nu dat toen de wolf daar was of recent geweest was. Omdat wij dit niet kennen was dat idee er op dat moment ook niet. Pas later kwam het besef na de zichtmelding bij ons.
Deze wolf was echt ontzettend schuw kennelijk want is niet dagelijks gespot maar dus wel af en toe

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:49

Ik heb ook ergens angst hoor. Niet de hele tijd. Maar gisteren toen ik er over na dacht wat dit voor ons betekent, aanval op paarden hemelsbreed 4 km van onze paarden. Moet er niet denken. Krijg er een knoop van in mijn maag. Toevallig reden we afgelopen zondag nog er langs, lopen ook schaapjes aan weerszijden van het spoor. Mijn dochter zei nog kan dat wel met de wolf in de buurt. Nooit gedacht dat ie voor de paarden zou gaan. Het jonge spul loopt daar 24/7 buiten. Was e jaar terug iig wel zo.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:06

tienus63 schreef:
@wintu, denk dat er meer binnen staat op dit moment bij jullie.

De wolven zijn op zoek naar nieuwe gronden om te jagen…….

Ik vond het ook al zo opvallend dat ik vanmiddag in eens 6 reeën bij ons zag.
Uur later zag ik weer twee. Hemelsbreed 250 meter van de plek waar ik de 6 het bos in zag gaan.
Dus ik denk dat ze bij die 6 horen.
Onze buurman heeft 2 ha olifanten gras om zijn erf staan, dat is een walhalla voor de reeën, dassen, vossen, vogels.
In dat perceel zitten altijd twee reegeiten, maar dit jaar geen jongen gezien.

Klopt,staat bijna niks meer op de weides. Er stond nog een grote kudde tussen Frederiksoord en Wilhelminaoord,maar die is vorige week ook verplaatst. Dus er staat hier in de directe omgeving niks meer.
De man uit Boijl die vorig jaar 16 dode schapen langs de weg liet liggen uit protest, is wegens ziekte gestopt met alles en er staan ook geen ponies meer en de schapen en alle andere dieren zijn ook weg, die had van alles. Sommige boeren zijn uitgekocht, dus er is ook al een kudde koeien weg. De weilanden zijn leeg..

Ben altijd blij voor de reeën als de maïs er weer staat. Geen last van honden en meer verstopmogelijkheden voor de wolf. Het perceel aan de ene kant hier heeft een brede doodlopende sloot in het midden, daar wordt de maïs ruim om geplant, de reeën liggen vaak bij de open plek bij de sloot. Prachtig en rustig, we kwamen er per ongeluk achter toen de drone er over heen vloog.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:20

Horseloverl schreef:

:knuffel:
Dit is toch gewoon verschrikkelijk.

En dat voor een natte droom van wat re-wilders die veilig in hun bedje liggen zonder zorgen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:34

Nou horses heeft ook iets op facebook gezet over wolven. Kan het artikel zelf helaas niet openen. Maar sommige reacties zijn weer tenenkrommend en dat zelfs op een paarden pagina.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:37

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 08-02-24 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:47

Wintu schreef:
Nou horses heeft ook iets op facebook gezet over wolven. Kan het artikel zelf helaas niet openen. Maar sommige reacties zijn weer tenenkrommend en dat zelfs op een paarden pagina.

Dit staat er

Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:52

Laatst bijgewerkt door Wintu op 08-02-24 10:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 09:58

Wintu schreef:

Ligt eraan, ik lees vooral berichten van mensen die tegen de wolf zijn en die loze woorden van bepaalde "deskundigen" in twijfel brengen.