Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Nu waren het ‘alleen maar’ jonkies die van spoor gehaald werden en ik hoop dat de jonkies geen blijvende schade overhouden van deze aanval of opjaging door de wolf.
Maar wat nu als je er als verkeersdeelnemer op klapt? Dat risico wordt alleen maar groter.
Wat een bokker meemaakte met de kudde herten die achtervolgt werd door wolven.
Wintu schreef:tienus63 schreef:Nu waren het ‘alleen maar’ jonkies die van spoor gehaald werden en ik hoop dat de jonkies geen blijvende schade overhouden van deze aanval of opjaging door de wolf.
Maar wat nu als je er als verkeersdeelnemer op klapt? Dat risico wordt alleen maar groter.
Wat een bokker meemaakte met de kudde herten die achtervolgt werd door wolven.
'Normaal' wild wordt afgeschoten oa vanwege de verkeersveiligheid.
Als wolven dit veroorzaken, moet men toch eens gaan ingrijpen. Maar ik vrees enkel dat de paardeneigenaar het op zijn dak krijgt, triest dit.
Citaat:7 februari 2024
Aanval Haulerwijk, gemeente Ooststellingwerf, provincie Friesland
Aanval op schapen. 7 gewond en zijn later geëuthanaseerd.
Eigenaar heel veel sterkte.
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.
Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!
knollentuin schreef:Wintu schreef:
'Normaal' wild wordt afgeschoten oa vanwege de verkeersveiligheid.
Als wolven dit veroorzaken, moet men toch eens gaan ingrijpen. Maar ik vrees enkel dat de paardeneigenaar het op zijn dak krijgt, triest dit.
En ik denk daarbij, goed dat ze hebben kunnen ontsnappen uit de wei- hoe gevaarlijk dat ook weer is, was het een omheining geweest waar ze niet uit kunnen was de schade groter vrees ik
tienus63 schreef:Maar goed, de bingo kaart van vandaag is nóg niet vol.
Wederom aanval in Haulerwijk, 7 dode schapen.Citaat:7 februari 2024
Aanval Haulerwijk, gemeente Ooststellingwerf, provincie Friesland
Aanval op schapen. 7 gewond en zijn later geëuthanaseerd.
Eigenaar heel veel sterkte.
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.
Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!
[ [url=m/iLtLg3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QqxPYU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pTzf95.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H2MYtF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron: app/facebook meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/fUS1D1 ... tid=WC7FNe
Horseloverl schreef:Ik ben oprecht echt bang en verdrietig. In een straal van 15 km hier vandaan ongeveer 10 keer melding vandaag. Ik ben bang voor m’n dieren en bang voor mezelf. Ik wil in het weekend gewoon normaal naar de kroeg kunnen, en ja dat is het minst van m’n problemen, maar ook dat kan niet meer met de fiets. Elke keer bang dat ik hm met de auto tegenkom, bang als de beesten aan het spelen zijn of er niet 1 in loopt dat ze aan het rennen zijn. Ik zit serieus te overwegen om te kappen met m’n dieren en ze te verkopen. Het is echt niet meer leuk. Ik durf verdorie savonfs niet eens meer mn paard te gaan rijden in de bak bij huis omdat ik bang ben. Ik type dit emotioneel. Maar ben het echt spuug en spuugzat
Horseloverl schreef:Ik ben oprecht echt bang en verdrietig. In een straal van 15 km hier vandaan ongeveer 10 keer melding vandaag. Ik ben bang voor m’n dieren en bang voor mezelf. Ik wil in het weekend gewoon normaal naar de kroeg kunnen, en ja dat is het minst van m’n problemen, maar ook dat kan niet meer met de fiets. Elke keer bang dat ik hm met de auto tegenkom, bang als de beesten aan het spelen zijn of er niet 1 in loopt dat ze aan het rennen zijn. Ik zit serieus te overwegen om te kappen met m’n dieren en ze te verkopen. Het is echt niet meer leuk. Ik durf verdorie savonfs niet eens meer mn paard te gaan rijden in de bak bij huis omdat ik bang ben. Ik type dit emotioneel. Maar ben het echt spuug en spuugzat
Wintu schreef:dierenfan schreef:
[ [url=m/pkJr1b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wordt dus wel degelijk zo genoemd dat het mogelijk herdershonden waren. Daarnaast was er afgelopen weekend melding wolf Nipsen/Essen. Het had dus absoluut wel zo kunnen zijn.
Ik vermoed dat jonge, zwervende wolven die hun roedel moeten verlaten wel stukken schuwer zijn waardoor ze niet veel gezien worden. Zo was in december ook bijna uit het niets opeens een schaap hier op eiland Tholen gepakt door een wolf. Was binnen 25 kilometer geen zichtmelding geweest. Kennelijk destijds wel rondom Steenbergen maar die heb ik toen nooit ontvangen. 2 dagen later was hij in Steenbergen en dag er na stond hij opeens bij mijn paarden. Daarna vermoedelijk verdronken. Tenminste nooit meer meldingen geweest en tussen Steenbergen en hier is het of over de brug of door water/aanvaar route naar Antwerpen. Niet super breedt wel zeer druk bevaren
Maar is dat al bevestigd een wolf dan of speculatie, Bij12 heeft nog maar tot 29-11-2023 bijgewerkt.
tienus63 schreef:@wintu, denk dat er meer binnen staat op dit moment bij jullie.
De wolven zijn op zoek naar nieuwe gronden om te jagen…….
Ik vond het ook al zo opvallend dat ik vanmiddag in eens 6 reeën bij ons zag.
Uur later zag ik weer twee. Hemelsbreed 250 meter van de plek waar ik de 6 het bos in zag gaan.
Dus ik denk dat ze bij die 6 horen.
Onze buurman heeft 2 ha olifanten gras om zijn erf staan, dat is een walhalla voor de reeën, dassen, vossen, vogels.
In dat perceel zitten altijd twee reegeiten, maar dit jaar geen jongen gezien.
Wintu schreef:Nou horses heeft ook iets op facebook gezet over wolven. Kan het artikel zelf helaas niet openen. Maar sommige reacties zijn weer tenenkrommend en dat zelfs op een paarden pagina.