Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:33

Ze zijn nooit zeldzaam geweest. Wel verjaagd en bejaagd omdat er niet mee samen te leven viel in de jaren 1800-1900. Mensen zijn hardleers… nu moet het plots wel kunnen terwijl de bevolking en diens activiteiten enz geëxplodeerd zijn tov toen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:27

In Meeuwen weer een ezel gepakt. Aan het karkas te zien zal dat wel meer dan 1 wolf geweest zijn, als ze ong 10kg vlees in een maaltijd kunnen wegwerken

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:39

Op deze dierendag heb ik een gruwelijk filmpje gezien van een aangevreten schaap dat nog leeft.

Echt dit kan gewoon niet in Nederland!

In Duitsland schieten ze wel wolven die als probleemwolf zijn aangemerkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:41

Oakland1990 schreef:
In Meeuwen weer een ezel gepakt. Aan het karkas te zien zal dat wel meer dan 1 wolf geweest zijn, als ze ong 10kg vlees in een maaltijd kunnen wegwerken

en geen keelbeet

https://www.facebook.com/monique.geutje ... 2Xxi25qoCl
verschrikkelijk om te zien....

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 13:00

Jessix schreef:
Hoe is die app groep? Zijn het echt enkel meldingen of ook discussie? Ik zou meldingen ook wel prettig vinden.

Enkel meldingen, soms ook link naar fb, ook wel enge foto’s maar géén commentaar/discussies!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 13:04

Het zijn gruwelijke beelden van die schapen of andere dieren. Maar ik bedenk me ook dat ik het net zo gruwelijk vind als het over een ree of zwijn zou gaan...Lastig!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 13:39

Oakland1990 schreef:
Daks schreef:

Beetje jammer dat ie helemaal anti wolf moet zijn om in die groepen te kunnen komen

Dat hoeft helemaal niet… je moet motiveren waarom je er bij wil. Wel ik heb paarden in die regio dus wil gewaarschuwd zijn. Dat is reden genoeg. Je moet daar ook niet actief deelnemen.

Nou, nee hoor.. Wolfmeneer was toch wel een aardig botte hork.. :') Ik kreeg zelf ook 't gevoel dat ik nog net niet op de barricades moest springen en verkondigen hoe erg ik de wolf haat..

Maargoed.. Het had wat voeten in aarde.. Maar ik zit in de vekuwe app..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 13:41

Nou inderdaad meneer is een botte hork ja.

Hier inmiddels toch zojuist toegevoegd na mijn betoog :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 14:49

Ik wil graag meelezen hier en misschien zo nu en dan wat toevoegen, ik woon op de grens van Overijssel en Drenthe, er is hier in een half jaar tijd 2x een wolf gezien in onze straat , maar ook in omringende dorpen zijn wolven gesignaleerd. Wij hebben 4 Amerikaanse miniatuurpaardjes en ben toch bang van die loslopende wolven, mijn mening is dan ook dat ze niet thuishoren in ons dichtbevolkte landje . hoe dit probleem nu nog aan te pakken is weet ik niet, alles afschieten kan ook niet. Er word vaak gezegd 's nachts opsluiten, maar daar heb ik niet altijd de mogelijkheid toe. Ook word er gezegd , omheining hoger maken, meer stroom erop enz. omheining is hier 1.20 hoog en er staat goed veel stroom op

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:18

Hoe kan het toch dat de media dit niet oppakt? Waar gaat dit mis? Het is toch afschuwelijk wat hier gebeurd, dit kan toch gewoon niet waar zijn?!

Maar ook nog altijd de vraag “is het wel de wolf? “. Zijn er dan zoveel valse loslopende honden in Nederland dat dit überhaupt een vraag kan zijn?

Ik vind het echt afschuwelijk dat we afgezien van het leed van alle aangevallen en dode dieren onze eigen dieren niet kunnen beschermen tegen deze waanzin. Als de populatie zo doorgroeit dan vrees ik voor alle veulentjes komend jaar…

Wanneer stopt dit? Als het eerste menselijke slachtoffer valt? Ik houd m’n hart vast want ik vrees voor een jong kind….

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:21

De media pakt wel wat op. Maar selectief.

Vandaag een stuk op IG.
Reacties er onder waren lovend voor de wolf.

En de schapen die gepakt werden? Dja die werden toch al geslacht. Dus dan beter natuurlijk gedood ….

En reacties als boeren gaat het toch alleen maar om het geld.

En dan natuurlijk ook de reactie moet je maar een wolfproof omheining plaatsen …

Wacht maar totdat het eerste kindje gepakt gaat worden ..

Dit hoop ik natuurlijk absoluut niet hè! Dat terzijde.
Maar vrees dat het wel gaat gebeuren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:27

Daks schreef:
Ik ben als antwoord als standpunt tegen de wolf aangegeven dat ik een klein koppel op de Veluwe niet erg zou vinden als die wildbeheer doen ipv jagers. daarbij heb ik aangegeven probleemwolven te ruimen. Lijkt mij niets verkeerd maar toch word ik niet toegelaten tot de groep vanwege bovenstaand antwoord. Beetje raar.

Dat is inderdaad raar. Ik heb me gewoon op de vlakte gehouden, was misschien beter geweest?
Maar ergens snap ik het wel, ik woon op de Veluwe en wij maken ons hier allemaal erg veel zorgen. Als iemand anders dan zegt: een roedel op de Veluwe is prima, is dat voor de dierenhouders hier toch even slikken.;)

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:28

Bij ons kwam de boswachter net melden dat er in de buurt een wolf gesignaleerd is en nu 2 dagen op rij al schapen heeft gedood/verwond...

Iedereen haalt zn dieren nu naar binnen. Tis toch van de zotte dat je je dieren niet eens meer buiten kan houden.

Dit is in Renkum/Heelsum (Gelderland)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:30

mysa, dat kan ik me voorstellen, eigenlijk moeten er hier geen roedels zijn, want een alleenreizende wolf is gevaarlijk, maar met hoe meer ze zijn hoe groter en meer prooien ze zullen vangen , een roedel is dus ook not done wat mij betreft, toen er nog maar een paar wolven waren hadden ze moeten wegvangen en brengen naar gebieden waar voor ze een goed habitat is ( siberie? )

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:32

jolandje schreef:
mysa, dat kan ik me voorstellen, eigenlijk moeten er hier geen roedels zijn, want een alleenreizende wolf is gevaarlijk, maar met hoe meer ze zijn hoe groter en meer prooien ze zullen vangen , een roedel is dus ook not done wat mij betreft, toen er nog maar een paar wolven waren hadden ze moeten wegvangen en brengen naar gebieden waar voor ze een goed habitat is ( siberie? )

Tja Siberië.. Paar jaar geleden werd er een groep militairen naar een dorp daar gestuurd omdat de wolven de dorpsbewoners terroriseerden. (geen bron, las het destijds op een Russische website).

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:33

zelfs daar.... :(

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:40

Hoe zit het eigenlijk met de wolven in Zuid-Holland? Zijn ze daar al? Een kennis beweerd er eentje te hebben gezien in de polder, maar heb nog geen enkele melding gezien dat ze daar echt zouden zijn. Zou in de Alblasserwaard zijn (grens Nieuw-Lekkerland en Alblasserdam), maar ik vermoed eerder dat het een hond is geweest.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:42

Kaja schreef:
Hoe kan het toch dat de media dit niet oppakt? Waar gaat dit mis? Het is toch afschuwelijk wat hier gebeurd, dit kan toch gewoon niet waar zijn?!

Maar ook nog altijd de vraag “is het wel de wolf? “. Zijn er dan zoveel valse loslopende honden in Nederland dat dit überhaupt een vraag kan zijn?

Ik vind het echt afschuwelijk dat we afgezien van het leed van alle aangevallen en dode dieren onze eigen dieren niet kunnen beschermen tegen deze waanzin. Als de populatie zo doorgroeit dan vrees ik voor alle veulentjes komend jaar…

Wanneer stopt dit? Als het eerste menselijke slachtoffer valt? Ik houd m’n hart vast want ik vrees voor een jong kind….

Je kan zelf ook info delen op een reactiepagina zoals nu.nl
Vandaag weer een fimpje over een wolf….

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:00

Drentse voorafgaand aan de bijeenkomst gisteravond in Diever, aandacht vroegen voor het dierenleed dat de wolf veroorzaakt onder hun dieren.
https://fb.watch/fXZrhHLk-m/
Bron: Nieuwe Oogst.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:08

Oakland1990 schreef:

Vreselijke foto.

Maar het bewijs dat een ezel niet onaantastbaar is en geen garantie dat een ezel tussen je dieren ervoor zorgt dat de andere dieren veilig blijven
Die theorie is ook een sprookje.

Link naar de foto op Facebook in spoiler:
Spoiler:
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=585295823279058&id=100053959354054&set=a.151544116654233

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:17

Lukasje schreef:
Jessix schreef:
Hoe is die app groep? Zijn het echt enkel meldingen of ook discussie? Ik zou meldingen ook wel prettig vinden.

Enkel meldingen, soms ook link naar fb, ook wel enge foto’s maar géén commentaar/discussies!

Ik zit in de groep van (oa) zuid Oost Brabant en grensstreek .
Hier ook alleen meldingen. En soms een linkje naar een fb melding.

Dat vind ik wel fijn, lekker overzichtelijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:20

Helpt ook als meer mensen via sociale media berichten en meldingen plaatsen zodat meer mensen die er niet mee geconfronteerd worden in het dagelijkse leven het onder ogen krijgen en er bewust van worden dat er meer speelt dan alleen maar een nieuwe natuurbewoner erbij in het land. Als ze het niet via het nieuws te horen en te zien krijgen dan maar zo

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:26

Ik hoop dat iedereen die gisteren bij de bijeenkomst aanwezig was en geen gelegenheid heeft gekregen om vragen te stellen en/of ontwijkend antwoord heeft gekregen, zijn vragen in de brievenbus heeft gedeponeerd of naar het opgegeven e-mailadres heeft gestuurd.
Maar vooral deze vragen op sociale media stelt en de betrokken instanties en (regionale) omroepen tagt op sociale media.

Andries Ophof van RTVDrenthe wilde de vaart erin houden gisteravond zag ik op de livestream, maar hij liet sommigen mensen niet aan het woord of kapte de vraag af.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:40

Het is precies zoals iemand hier eerder vermeld heeft, de meeste mensen hebben geen benul.
Het is zeg maar zoiets als paarden in het verkeer. De mensen die opletten hebben zelf paarden of een familielid met paarden, zodoende weten zij wat te doen.

Het lijkt vooralsnog een doofpot waar een journalist zijn handen niet aan wenst te branden. Maar het is toch ronduit schandalig dat we dieren op gaan sluiten om te voorkomen dat ze aangevallen worden. Door een roofdier die zijn meerdere niet kent en ook nog beschermd is. Gewoon opnieuw geïntroduceerd met een beschermde status, in één land wat veel te klein is.

Een wolfwerend raster, wat is dat eigenlijk? Want als ik naar de dierentuin kijk, dan kunnen we ons borst natmaken. Qua onkosten, tijd en wellicht vergunning? Want alhoewel een plek om te schuilen min of meer verplicht gesteld word per wet, krijgt niet iedereen een vergunning voor het plaatsen. En hoe zit dat eigenlijk het beschermen van hulpeloze dieren en het verplicht hulp bieden aan een dier in nood? Valt dit soort mishandeling dan weer onder het kopje natuurlijk gedrag? Want natuurlijk gedrag in het vinden van voldoende voedsel en water bestaat niet met de beperkingen door rasters en hekwerken en dus is de mens verplicht tot het verstrekken hiervan. Maar natuurlijk gedrag als in de wolven springen de wei in en moorden niet enkel om te overleven valt dan weer wel onder natuurlijk gedrag?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:51