Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:18

Wat zijn jullie hier allemaal al lekker bezig met ze! Ik doe alles lekker rustig aan, ze komt wel elke dag in de hand aangezien ik met haar langs de weg naar het land verder op loop, ze hebben nu 1,5 Ha tot hun beschikking tot maart volgend jaar, dus daar ben ik heel blij mee! Verder geeft ze geen kick meer om auto's, motoren en grote groepen wielrenners, daar ben ik ook wel blij om. Ze gaat ook hard de lucht in nu, toont opeens meer paard dan begin deze zomer, knap dier.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:41

Ik ga vanavond/morgen even op iedereen reageren, maar moet even deze foto showen. <3

Afbeelding

kvulden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 15:03

Mooie foto. Loopt ze daar echt los? Of is dat geshopt.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:21

@Fransje: Wat heb jij toch een knap paard <3
@gordy: Nesprit ziet er idd al heel volwassen uit!
@puppy: Leuke foto van Elano, volgens mij geshopt aan het gras te zien, maar wel goed gedaan :))

Ik zal binnenkort ook weer eens mijn camera meenemen naar 't paardje :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:47

Wat vervelend van Rosie zeg! Maar komt vast goed :)

Jack is zo leuk hè! Fijn dat ie het zo goed doet met wandelen. Miles tanden zijn helaas al zijn volwassentanden... Binnen een maand dat ie ze heeft heeft ie ze al verpest :(

Zilver is al zo volwassen, en ze ziet er ook zo goed uit joh. Fijn hè zo'n werkwillig paard!

Gordy18 wat ziet die van jou er ook al volwassen uit. Het lijkt wel of de tinkers wat later volwassen worden.

Mooie foto van Elano! Ik hou echt van de herfst, ben van het weekend ook het bos in gegaan om foto's te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En off-topic: gisteren bij de Stones geweest <3

Afbeelding

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:53

Jeetje jullie gaan hard! :oo

Ik doe idd met Jack ook nog helemaal niks. Laatst 1 keer gelongeerd en toen hij netjes 1 rondje liep zonder te eten zijn we gestopt.

Vind dat sommige hier ook aardig hard gaan met een 2 jarige :o maar goed dat is mijn mening.

(Naam even kwijt) je zou Zilver toch laten staan de komende maanden? Of heb ik dat nou verkeerd gelezen

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:23

@Frummels
Ik heb geen idee hoe ik kan zien of hij wisselt. Zijn vriend is wel al een tand kwijt. Wel fijn dat zijn gedrag normaler is, dan had ie er waarschijnlijk toch wat last van.

@Kitty
Beter steeds stilstaan dan continu wegschieten. Al heb ik zelf ook dat ze liever gewoon doorlopen. Veel makkelijker.

@kvulden
Veel merken verschillen ook kwa maat. Ik heb nu 2 cob halsters (waarbij 1 leren halster die nog te groot is..) en 4 full halsters. Ja en nog een cob die dus ondertussen te klein is.. Dus ik haal voortaan halsters in de winkel, weet ik zeker of het past. Hoop dat zijn hoofd nog wat groeit, vind het mooist als alles op middelste gaatje past.. Waarom? Geen idee. _O-
Wel jammer dat ze zo uithaalde met het longeren. Moet Elano niet proberen dat uithalen, die krijgt dan flink op zijn kop.

@kab
Haha ja, heerlijk hier hoor! Wil er niet weg. :D
Wat leuk die VD foto's! Ik wil eens een keer kijken of ik een proefles kan nemen, denk dat Elano het ook wel erg leuk vind namelijk.
Jouw hengstenvlecht is anders beter dan die van mij. Ik kan het helemaal niet. Wel gewone vlechtjes. En wat een gebok. Echte bokt-foto's. :))
Wel schrikken hoor, dat ze aan de kletter ging en onderuit ging. Heb je een dubbele longe hiervoor? (En zoja, welke. Wil voor mijn verjaardag dubbele longe + singel)

@Renee
Wat is abler? :+
Hopelijk komt ie er toch op een of andere manier van het zuigen af.. Al zou het stukken minder worden, zou denk ik ook schelen.

@Noor
Oh, hier zeker aan het genieten hoor! Eindelijk weer eens warm. :D

@annik
Beter 'veilig' met een ander paard erbij dan onveilig en je paard kwijt zijn. Je houdt ze niet tegen als ze echt gaan. Gister nog een filmpje gezien.. 'Ik weet niet wat jij doet, maar ik ga diekant op!' :=
En wat fijn dat clickertraining helpt en voetjes geven steeds beter gaat.

@Fran
Ziet er goed uit! :D

@Gordy
Ziet er goed uit inderdaad! Waar gaat ze heen na maart? :P

Foto van Elano is idd geshopt. Als ik hem in het park los laat gaat hij alleen grazen, meer actie zal er dan niet te zien zijn.. :')
Maar vandaag was dus poging 2 voor mooie foto's maken. Meer foto's en info in dit topic:
[ITP] Elano herfst foto's poging 2

Maar echt genieten hoor, dit warme weer. Geloof dat woensdag de laatste dag is, dan wil ik alles klaar hebben op het andere land dat ze daar weer heen kunnen. Dat ze weer met slechte weer kunnen schuilen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:49

Xziva dat was het plan inderdaad. Helaas word ze echt vervelend als ze niks doet . Aangezien ze bij mijn ouders staat wil ik gewoon niet dat ze op de kletter gaat met mijn moeder er achteraan. Als ze 1 maal per week lekker wat mag doen word ze kalmer. En ze wil echt werken. Maar ik spaar haar en stop vroegtijdig

Puppy1128
Snap dat je niet weg wilt!! Ik denk zeker dat elano het leuk vind. Dankje voor je compliment van mijn vlecht. Was zelf niet tevreden :o
Nee ik heb geen dubbele lijnen maar 2 longeerlijnen aan elkaar vast. Is lang genoeg :) zal zo in je topic kijken

Renee ja ze is geweldig <3 heb er zin in volgend jaar! Die van jou heeft echt lange manen. Ik ben jaloers!

Gordy zo!! Die is snel volwassen geworden zeg!

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:15

puppy1128 schreef:
@Gordy
Ziet er goed uit inderdaad! Waar gaat ze heen na maart? :P

Haha, dan gaat ze weer naar het andere stuk land wat van onszelf is.

Kabayo schreef:
Gordy zo!! Die is snel volwassen geworden zeg!

Ja ik stond er ook van te kijken, ging oude foto's terug kijken en opeens zag ik het ook!

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:40

@renee wat ontzettend zielig voor Myles dat hij zn tanden zo aan het verliezen is.. lijkt me serieus vreselijk als je er niet veel aan kunt doen..
wellicht begonnen als uiting voor iets in zn lichaam maar nu een gewoonte geworden..
Hier dragen ze een luchtzuigingsband maar voor tanden kun je zo weinig doen behalve alles weghalen waar ze zich aan kunnen beschadigen..

@kabayo wat is Zilver toch een mooi dier! Waarschijnlijk erg werklustig ook als ik het zo lees.

@annikoe wat een prachtige plaatjes weer van Jack en wat treffen jullie met zon fijne plek zeg!!

@noor gefeliciteerd met je zwangerschap!

@fransje wat een prachtige foto! Ze heeft het ook goed en vooral als de zon nog even blijft schijnen!

@gordy nesprit is idd flink mooi gegroeid en erg fijn dat ze geen kick geeft het is toch altijd weer spannend om te zien hoe ze reageren! Bij mij staat die aan een drukke weg en komt van alles langs en daarom kan hij ook al veel handelen..

@kvulden vervelend van Rosie hopelijk snapt ze snel dat dat niet de bedoeling is!

@iedereen mocht ik iemand vergeten zijn sorry daarvoor ik lees alles maar kan niet alles bijhouden.. en antwoord nu vanaf een telefoon!

Ik doe ook echt nog heel weinig met mijn paard als ik het even vergelijk hier.
Wij lopen nu elke maandag rondjes over het erf om het allemaal rustig te verkennen..
Om eerst het goed meelopen te bevestigen. Daarna wat licht grondwerk in de bak.
Wel een beetje voorbereid op de longe dmv wijken voor druk en als die uit zichzelf aanstalten zou maken door rondjes te lopen hadden we zeker doorgezet maar hij moet het eerst allemaal leren..
Ik merk dat het allemaal al genoeg is voor hem en ook voor mij hoor! ik wil hem zeker geen spanning geven als het nog niet nodig is.
Ook krijg ik eerst training en de week erna doe ik het zelf en dat vind ik erg fijn! Die hulp heb ik echt nodig om mij vertrouwen te geven. Maar het gaat hartstikke goed we groeien allebei en dat is wel echt heel gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:48

Ja Pepper had er goed last van inderdaad. Ben blij dat het nu weer beter met hem gaat. Al zal zijn andere tandje er ook wel uitvallen, of misschien al uit zijn, deze week. :(:)

Ik vind zelf dat ik ook relatief weinig met Pepper doe. Ik wandel ongeveer 1 keer per week een klein half uurtje met hem over de dijk, en ik heb hem 1 keer per week/10 dagen in de longeerkraal voor 15 minuutjes basis grondwerk (respect voor mijn ruimte, halt houden, om, achteruit, stap, draf). We oefenen af en toe wat dingen zoals de spuitplaats. Verder krijgt hij elke dag een aai over de bol, af en toe een borsteltje eroverheen en verder niets. In het voorjaar wordt hij 3 en dan ga ik het grondwerken rustig opbouwen en misschien volgende zomer wandelen aan lange lijnen ipv halstertouw, zodat we in de winter van 2018-2019 kunnen beginnen met een tuigje en een bandje slepen. Zomer 2019 wil ik hem laten beleren voor de sulky :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:50

Ik heb een luchtzuigband gehad. Maar die moest zo strak omdat hij er anders gewoon doorheen zoog. Zo strak dat hij kale plekken kreeg. En hij heeft hem nu een week af en je ziet nog steeds een afdruk achter zijn kaak waar dat ding zat :oo Met het oog op interne bloedingen en vergroeiingen doe ik hem maar niet meer om. Hij kon niet eens normaal hinniken. Vanavond gaan we de hooibak afzetten met stroomdraad. Dan kan hij het nergens meer op.

Het is gewoon een nogal tikgevoelig paard. Hij schraapt ook tijdens het eten. Zo irritant :roll:

Lamar ziet er goed uit! Ik doe ook eigenlijk niks met Miles hoor. Hij heeft als het goed is nog een leven voor zich.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:00

Ik ben even een heel trots baasje. :D
Vorig jaar is Puzzle de laatste keer op de trailer geweest en dat was best stressvol.
Vandaag de trailer gepakt om eens te oefenen.
Hij liep er zo op alsof het dagelijkse kost was!
Geen spoortje stress te vinden, heel relaxt! :+:

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:13

Wat goed van Puzzle! <3 ik wil dat met Pepper ook eens gaan proberen.
De laatste keer dat hij erop is geweest was toen hij gebracht werd (met een schapentrailertje) en daar hebben ze hem met twee man in moeten tillen :)) (voordeel van een mini paardje)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:22

Maandje terug met die van mij ook geoefend. Die waren er ook niet meer op geweest sinds veulen.
Een liep er hoppakee op, had ik ook verwacht.
De ander had even wat meer kijk tijd nodig, maar toch nog sneller dan ik had gedacht. Want ik had gedacht dat ik die in meerdere dagen moest verdelen, maar dat was dus niet nodig.
Net als renske toen ook zo trost :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:29

Olivia had wat aanmoediging nod8g met brokjes, van haar had ik ook meer problemen verwacht.
Hier zijn ze de laatste keer op de trailer geweest toen ze naar hier kwamen, we ze toen beide een zetje moeten geven. :))
Hebben de rit toen wel heel rustig gestaan maar het laden was drama toen, zijn we best wel even mee bezig geweest. :=

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:39

Kofu had ik verwacht met de trailer geen problemen te hebben nou helaas dat werd steigeren en omtrekken. Maar over 2 weken moet die er weer op maar dan heb ik de tijd dus ga ik het met alle rust doen. En heb een mini erbij die er zo in loopt dus hoopt dat die met haar meegaat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:43

Die smurfjes van mij deden het laden als veulen in die zin het zelfde als nu.
Het brutaaltje liep er zo op en de ander na even rustig alles bekijken. (komen van dezelfde fokker)
De rit toen ging ook prima. Zelfs een ambulance die direct dicht er achterop zat en links voorbij kwam, niet hard rijden want het was bij een stoplicht waar iedereen plek moest maken om uit elkaar te wijken.
Toen dacht ik echt oooh ku. dat gaat dadelijk fout. Maar we hoorde ze niet eens :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:49

Ik moet altijd wachten tot het moment dat we de trailer nodig hebben, mijn ouders hangen die er niet extra aan.
Fflur doet het wel braaf. Moeten wel nog eens een rondje gaan rijden, nu is het enkel staan en kijken.

Vandaag mijn meid eerste keer met bitje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn 3!! Hoofdstellen in totaal geweest :') Bitje van oude A pony, hoofdstel van oude B pony en bakstukken komen van het hoofdstel van mijn oude D :') (op het hoofdstel zelf staat trouwens Minishet :=)

En ook heel even het zadeltje er op gelegd. Nog geen halve minuut. Geen dekje en singel zoals je ziet, dus niet heel spannend. Toch heel braaf van haar.
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:07

Knap zeg! <3

Hier zit de andere voortand zoals voorspeld ook los! moest me inhouden hem er niet uit te trekken :')
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:22

biancalaylo schreef:
Kofu had ik verwacht met de trailer geen problemen te hebben nou helaas dat werd steigeren en omtrekken. Maar over 2 weken moet die er weer op maar dan heb ik de tijd dus ga ik het met alle rust doen. En heb een mini erbij die er zo in loopt dus hoopt dat die met haar meegaat.

Ik vreesde vandaag het ergste. :')
Maar hier viel het dus reuze mee.
Is het vertrouwen tussen ons toch flink gegroeid. :j

Mijn vorige paard had er vroeger ook een handje van hoor, die ging ook met geen mogelijkheid de trailer op.
Ingesloten aan beide kanten door de trailer tussen 2 loodsen in te parkeren, liet zich gewoon achterover vallen. -O-
Uiteindelijk is alles wel goed gekomen en kon ik op een gegeven moment ook alleen weg met hem. :)
Liep hij zo de trailer op en af.

Vandaar dat ik nou ook met de pony's ben gaan oefenen, dat als ze er dadelijk op moeten, ze er ook zonder stress op willen lopen.
Olivia zal voor haar keuringscarrière nog vaak genoeg mee moeten. :))

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 19:27

Rosie geeft van mij ook echt een flinke tik gehad. Was echt wel gevaarlijk wat ze deed. De tik maakte niet echt indruk morgen ga ik het weer proberen. Eerst maar beginnen weer met mee lopen en daarna kijken of ze toch weer wat meer afstand wil nemen. Kijk hoe het gaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:24

@KittyDylan Zo vind je nog wat leukd ie spulletjes. Orange staat best goed op rossig eigenlijk.
@Reneee Miles begint een beetje in verhouding te komen. Hij wordt steeds knapper.

@
noor14 schreef:
Ilayla, heerlijk op wandeling!
Ga je altijd alleen?
Ziet er wel braaf uit :)

Jullie ook zo aan het genieten van het weer?
Hier wel :) ik train 2 x in de maand ongeveer met Dex en tot nu toe kon hij stappen aan de longe.
Vandaag voor het eerst een paar draf pasjes!!
Super trots natuurlijk :)
Is nogal een uitdaging in zon grote wei zonder iets af te zetten oid.
Maar met veel geduld en heel rustig aan snapt hij het al best goed.

[ [url=m/D72zUl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker rollen na het 'werk' :P

Leuk om te zien dat de meesten al bezig zijn met hun paardjes :) je ziet ook echt vooruitgang.

Mijn doel is om nu heel rustig aan Dex wat dingetjes te leren.
Zoals het longeren, elke keer met een singel om zodat dat ook gewoon wordt.
Ik verwacht in februari mijn eerste kindje, dus dan zal Dex even op de tweede plaats staan Haha.
En dan hopelijk in het najaar er een keer op gaan zitten.
Als het goed is zal dat dan heel makkelijk gaan :)

Nee hoor! Eerder ging ik meestal met nog een paard, maar nu neem ik meestal een ander paard mee en blijft Jaro staan. Dit was qualitytime haha. Hij was ook weer heel braaf. Wandelen op de weg/bos is goed bevestigd.

Knap dat je in een wei kunt longeren zonder afzetting! O een kindje wat leuk! Heb je al een idee of dat goed te combineren valt met Dex?

@kvulden vervelend dat Rosie niet braaf was met longeren. Snapt ze de bedoeling wel?

@Annikoe Ik doe ook niet zoveel met Jaro, maar wel leuk om te zien hoe iedereen het anders doet.
Beter safe dan sorry met wandelen, zeker als ze zo groot en sterk zijn kun je ze het beter goed/positief aanleren toch. Komt vanzelf wel dat jullie ook alleen kunnen.
Paarden lijken echt op hun :Y)

@Kabayo Wat een avontuur met dat wegrennen zeg, gelukkig niks ernstigs gebeurd. Ga je dat de volgende keer anders doen?

@fransje23 Genieten zeg die foto!

@Gordy18 O lekker zoveel land! Daar kan ik alleen maar van dromen in deze omgeving.

@puppy1128 Mooie foto weer! Verliefd op zijn kleurtje. <3

@Lamarxhorse 2,5 is nog vroeg zat om overal kennis mee te maken. Ik merk dat ik nu weinig nieuws met m'n paard kan doen, omdat hij alles kan wat ik wilde dat hij kon voor nu.

Hij ziet er goed uit trouwens!

@Renske_W" Ah leuk hoor dat trailerladen oefenen, is wel erg handig als ze dat goed gewend zijn.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:36

@Renske wat goed van Puzzle! Staat ook nog op mijn lijstje om te oefenen, maar dat komt in een later stadium wel.

Ik had vandaag ook een trots momentje, het voelt bijna belachelijk om te delen, maar ik word zo blij van die kleine dingetjes :')

Vorige week met Jack geoefend met over een balkje heen stappen. 20 minuten mee bezig geweest, maar meneer wilde absoluut niet, echt niet. Hij probeerde weg te draaien, omhoog komen, terugtrekken alles. Ik was heel rustig en geduldig gebleven, maar mijn geduld raakt op een gegeven moment ook op :') Uiteindelijk samen met iemand anders door shetlander Sunny voor laten doen en toen kreeg ik hem wel (met vriendelijk aandringen) uiteindelijk eroverheen.

Vandaag weer geoefend met de clicker met voetjes geven, van te voren de balk al in de bak gelegd zodat die gewoon 'aanwezig' was. Paar keer langs gelopen, aan laten snuffelen. Na het oefenen met voetjes geven rustig op de balk af gestapt, beetje aarzeling van Jack.. En toen ging hij er gewoon overheen :D Nogmaals, het voelt zo dom dat ik dit nu vertel, maar op het moment zelf was ik echt heeeel trots :+ Driemaal linksom, driemaal rechtsom eroverheen en klaar voor vandaag. Soms een beetje aarzelend, maar hij heeft het wel zelf gedaan, geen enkel keer meer protest. Hij leert dit soort dingen echt snel vind ik. Knappe puppypaard :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 20:42

@Ilayla Ik heb Rosie al vaker gelongeerd. Op beginnende wijs en dat ging prima, dus dit kwam wel wat onverwacht.