Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:11

Doe je goed Bianca , lekker km's maken :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:00

Leonie.....Gefeliciteerd!! Knap hoor!!
Dresjoepie.....Daar heb je zeker gelijk in!
Fokfanaat.....Ze is vorig jaar voor de thuiskeuring geweest en toen had ze kwa exerieur net wat tekort punten gekregen. Vind zelf dat ze er nu super voor staat, ze heeft nu natuurlijk wat meer bespiering ook.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:35

Leonie: fijn filmpje van die obstakel oefening? Je ziet ook duidelijk dat jij heel geduldig bent als het nodig is.
Gefeliciteerd met je punten!
Moniek: fijn dat je een goede bijrijder hebt gevonden.

Ik kon er woensdag na een week vrij zo weer op en ben gelijk het bos in gegaan. Het kwartje lijkt gevallen. Hij lijkt te snappen dat terug gaan geen optie is, dat ik hem best even tijd wil geven maar dat hij het wel zelf moet oplossen. Echt heerlijk gereden! Dat gevoel vindt ik zooooo belangrijk! Zeker als hij straks moet gaan crossen.
Heel soms begin ik ook te denken aan een dressuur zadel...... maar nog geen concrete pkannen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:23

Super zeg, Pol!

En heerlijk dat iedereen zo lekker gaat.
Elmo had ik door de warmte ook een paar dagen niet gereden. Maar ook ik kon opstappen wegrijden, heerlijke bosrit gemaakt.
Ben nu alleen op zoek naar een passende instructeur.
Die begint bij mij, mijn houding en zit, als basis en die niet roept 'ja goed zo, als ponylief ondanks mijn kromme zit en houding toevallig lekker loopt. En die het ook niet te min vindt om een niet wedstrijdgerichte ruiter dressuurmatig les te willen geven.
Helaas is het vrij lastig om iemand te vinden hier in de buurt...

Ik heb jarenlang iemand gehad die perfect bij me paste maar die heeft door gezondheidsproblemen moeten stoppen. Zij kon het huiswerk altijd fijn verpakken in oefeningen die ik in het bos kon oefenen, waardoor mijn ouwe gebakkie niet meer te vaak stom rondjes in de bak hoefde te lopen (als oudmanegepony wilde ik hem dat zo min mogelijk aan doen), maar toch serieus met gymnasticeer oefeningen bezig kon.

Maar goed, nu met mijn guppie heb ik tijdelijk les gehad van een stagiair van mijn vorige instructrice. Dat was heel nuttig, ze heeft ons door een spannende periode geloodst. Maar nu het vertrouwen tussen ons gegroeid is, ben ik haar kwa rijden en kennis ontgroeid.
Dus nu weer zoekende naar iemand. Moeilijk...

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:17

Polo....Wat fijn dat je zo weer op kon stappen!!

Marije....Lastig is dat, op zoek naar de juiste instructie die past bij jouw en je paard.

Wij hebben vandaag weer gestart en ze was met inrijden echt super fijn te rijden, helaas raakten we dit kwijt tijdens de eerste proef en kregen we echt een paar fouten. De tweede proef herpakt en toch fijn kunnen rijden en dus goed afgesloten. Hadden uiteindelijk 171 en 189 en daar kon ik me volledig in vinden. Ook nog even foto's gemaakt aangezien we nu op 150 dagen dracht zitten.

Afbeelding

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:28

Pol super zo een paard waar je kan opstappen en weg rijden Dat geeft ook een hoop vertrouwen

Lastig idd Marije weet je instructrice niet nog iemand?

Wat een leuke baby buik al Carmuh groeit goed! Fijn dat je je toch nog hebt kunnen herpakken

Vandaag een rondje met de trailer gedaan zelfs een stukje snelweg puppy staat er zo rustig op Heb er voor mezelf een soundless oornetje aanzitten Al die herrie lijkt me toch wel spannend voor ze

Heb me dan ook opgegeven voor de vwf prinsenstad Of we er echt helemaal klaar voor zijn NEE Maar we gaan voor de ervaring tegen die profs met hun super paarden is niet op te rijden Hoop dat die zo loopt als die een jaar of 7 is hihi

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:43

Ze is knap Carmuh!

Wij doen aan alternatieve wedstrijd voorbereiding
Afbeelding
Een menparcours bekeken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:18

Hahaha leuk Pol013!
Van harte trouwens. :D :D

Succes met het zoeken naar nieuwe instructie Marije. Inderdaad heel moeilijk is ook mijn eigen ervaring.

Die groeit al heel aardig Carmuh. Mooi dat je toch nog zo fijn kan rijden.

Babette en History zijn dit weekend voor de eerste x L1 gestart. 3- daags concours met 2 x wedstrijd (op vrijdag en zondag). Beide dagen nog wel wat spanning. Het losrijterrein was klein en History vindt tegenliggers nog erg spannend, waardoor er van losrijden niet zo heel veel kwam. Dag 2 ging wel een stuk beter.
Dag 1 1 x 2e met 188 en 1 x een na laatste met 172. Dag 2 1 x 1e met 187,5 en 1 x 3e met 211.
De 172 en 211 vielen er dus erg uit. Zelf vond ik de beoordelingen 187,5 en 188 het meest reeel.
De 172 beoordeling was echt raar. Het protocol doorlezend lijkt het wel of de jury naar een andere combinatie heeft zitten kijken want er staan dingen op die echt niet/of wel zijn getoond. Heel raar. Ben nooit zo van kritiek op de jury. Er kan nog wel eens verschil in punten zijn, maar doorgaans klopt de beoordeling dan wel.
Maar goed. Met 5 winst in 1 weekeinde mogen we niet klagen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:08

Ja ik vind instructie zoeken echt lastig.
Had inderdaad aan de oude advies gevraagd. Die kwam met een naam en die heb ik ook gemaild maar die heeft het te druk momenteel.

En degenen bij mij op stal die aan huis lessen, bij die instructeurs wil ik echt niet rijden :n
En ik kom verder nergens, dus kijken hoe anderen les geven wordt dan verrekte moeilijk...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:43

Bij ons instructeurs zat gediplomeerd en wel. Maar dan nog is het een hele klus om een goeie te vinden. Er is meer kaf dan koren.
Die komen dan vaak ook niet aan huis. Nu heb ik gelukkig een trailer dus kunnen we "buiten de deur" lessen.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 19:08

Hallo allemaal! Het is ondertussen een hele tijd geleden, maar ik heb me dan ook een hele tijd even uit de paardenwereld gehouden na de 'gedwongen' verkoop van Hinde. Ik vind het nog steeds ontzettend leuk om alles voorbij te zien komen van jullie en ik heb lekker even alles bij gelezen.

Met Hinde gaat het heeeel goed bij haar nieuwe baasjes, ze hebben vorig weekend op de Subli gestart in Noord-Holland en hierbij is ze 4de geworden tussen een altijd grote namen. Dan ben ik toch nog steeds heel trots op haar <3

Met mij gaat het inmiddels weer helemaal lekker! En ja.. het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Hierbij heb ik met een hele goede kennis van mij besloten om wat jonge paarden aan te kopen voor de verkoop en deze fijn op te leiden. Inmiddels heb ik dus 3 beesten op stal staan en dan nog het halfzusje van Hinde in de opfok (zij is pas een jaar). Verder heb ik een 3-jarige zwarte ruin van Zardando x Metall, een 2,5 jarige bruine merrie van Everdale x Rubiquil en een 2,5 jarige merrie van Fairytale x Contango. Ik zal dus weer lekker mee kijken en praten met jullie en de vorderingen met de jonge beestjes plaatsen voor de geïnteresseerden. Op de Zardando hebben we nu 2x gezeten (filmpje via pb voor de mensen die het leuk vinden), heeeeel fijn dier en pakt alles mooi op.

Zo... Even een heel stuk gepraat, haha. Verder zag ik dat Leonie en Moniek ontzettend fijn gaan op wedstrijd! +:)+ Helemaal gaaf om te zien. Voor de rest heb ik niet alles onthouden, maar dat maakt t zeer zeker niet minder interessant ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:39

Heey Yentl, oh wat ontzettend jammer dat Hinde niet meer van jou is .. de verkoop is me ontgaan. Ik snap wel heel goed dat je trots op haar bent de knapperd.
Ik ben zeker geïnteresseerd naar de vorderingen van je nieuwe dieren . Leuk dat je weer wat hebt aangekocht, Hudson gaat met de tijd ook weg maar dan stop ik er even mee hoor hahaha of misschien een veulen weer.. ;)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 20:53

Dit is de Zardando x Metall:

Afbeelding

Dit is de Everdale x Rubiquil:

Afbeelding

Dit is de Fairytale x Contango:

Afbeelding

En dit is een foto van Hinde op de Subli onder haar nieuwe amazone:

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 00:01

Die fairytale x contango spreekt mij erg aan .
Mooie foto van Hinde zeg.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:22

Wat leuk yentle om weer wat van je te horen. Wat enorm jammer dat je Hinde hebt moeten verkopen. Maar zo te zien doet ze het super onder haar nieuwe amazone.

En leuke nieuwe aanwinsten. Veel succes met opleiden en verkopen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:38

yentl: jammer dat je je mooie hinde hebt moeten verkopen. Wel super leuk dat je nu zo veel jong spul hebt staan om lekker mee bezig te zijn. En dat Hinde het fijn doet bij haar nieuwe baas.

Wij hadden gister niet onze beste dag ooit. De dag begon fijn met braaf laden, netjes met opstappen en redelijk stoer over het terrein rondlopen. Maar toen we daarna aan de boomstammen begonnen haakte hij helemaal af na een paar rotsprongen waarbij hij steeds een beetje spastisch hoog of hoekig over de sprong kwam en ik met mijn hand niet helemaal mee kon komen. Hij was ook helemaal niet meer te overtuigen om er toch nog een keer overheen te gaan. Wel af kunnen sluiten met een gewoon kruisje en de waterbak maar dat is toch niet helemaal waar je voor gaat op een cross terrein.
Denk dat hij zelf vond dat hij echt een goede reden had om niet te springen. Zal wel weer goed komen. Heb eigenlijk wel gewoon nog vertrouwen in hem.
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:50

Hoi Yentl. Leuk dat je er weer bent! De verkoop van Hinde is mij ook ontgaan, alhoewel ik het ergens wel het vermoeden had omdat we hier niets meer van je vernamen. Succes met je nieuwe aanwinsten.

Allemaal fraaie paarden trouwens. Net als Monique heb ik een voorkeur voor de fairytale x contango.
Heb jaren geleden ook veel naar contango's gekeken toen een vriendinnetje van mij een paard zocht.
Er stonden er toen heel wat in Gelderland. Allemaal fraaie en goed bewerkbare paarden. Inmiddels zijn er niet meer zoveel contango nakomelingen te vinden hier. De hengst dekt nu in Amerika volgens mij.

Fijn dat het zo goed gaat met Hinde.

Babette heeft dit weekeinde weer 2 wp gereden. Ondanks een kat die steeds de bak in liep met wat spanning en wegspringen bij History als resultaat. De kat liet zich helaas niet vangen. Inmiddels alweer L1+7.
Ingeschreven voor de 1e selectiewedstrijd op 6 november.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:53

Wooo Pol013, wat gaat ie hoog over die boomstam. Hij zal vast hebben gedacht: wat ligt daar nou? Komt meestal wel goed. Vaak zie je ze dat ook bij de waterbak doen.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 09:35

Jeetje Pol! Die neemt hem lekker hoog, haha. Echt heel gaaf om te zien.

De Fairytale x Contango spreekt mij zelf ook het meest aan van de merries. Het is alleen een kanon, want ze is nu al dik 1.68. Dus die zal flink over de 1.70 gaan, maar wel ontzettend veel buiging in de gewrichten en goed schakelen. Voor mij is de Zardando ruin echt ontzettend fijn, zooo braaf en sterk bewegen.

Ik heb Hinde wegens financiële redenen moeten verkopen. Ik was mijn baan kwijtgeraakt en kon haar gewoon niet meer onderhouden. Ja, dan zit er helaas niks anders op.. Het is nu de bedoeling om continue een beetje doorloop te hebben van jonge zeer talentvolle paarden. Dus mocht je een keer opzoek zijn, kan je me altijd berichten. Toch zal Hinde altijd een speciaal plekje bij mij hebben, dat was zo'n speciaal dier voor mij.

@ Babootje, klopt! Bij de Dalhoeve staan ook nog veel Contango nakomelingen. Over het algemeen heel fijn bewegen en fijne karakters. Ik ben er ook fan van.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:10

Yenttl....Leuk dat je er weer bent! Jammer dat je hinde hebt moeten verkopen maar snap je besluit destijds en gelukkig is ze goed terecht gekomen! Leuke paarden heb je nu, ik vind de zardando wel een aansprekend dier om te zien!

Polo....Jeetje wat een mega sprong!!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:46

De
Iemand hier met een vrachtwagen voor de paarden? Ben mij aan het oriënteren op een volgende auto en nu komt de optie kleine auto en vw ineens voorbij. Kun je voor een bedrag tot max 10.000 euro een beetje degelijke vw kopen als je zelf geen automonteur bent?
Ik weet van het gedoe rond laadvermogen maar dat is geen probleem aangezien het anders toch een 1 paarden trailer zou blijven.
En hoe zit het met wegenbelasting. iets met kwartaaltarief

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:37

Babootje weer lekker op wedstrijd geweest zo te lezen Blijft toch een jury sport ik kan me er ook niet altijd in vinden maar je doet er niks aan helaas

Wat een prachtige jonge paarden weer Yentl Hoewel ik nog steeds verliefd ben op Hinde <3 is het fijn te lezen dat het goed gaat bij de nieuwe amazone

Pol wat een sprong zeg power genoeg iig nu het nog een beetje zien te controleren Maar dat komt allemaal wel

Kennissen van mij hebben zo een vw gekocht die starten vaker niet dan wel Dus of het verstandig is denk ik niet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:27

dresjoepie schreef:
Babootje weer lekker op wedstrijd geweest zo te lezen Blijft toch een jury sport ik kan me er ook niet altijd in vinden maar je doet er niks aan helaas

De jury viel op zich wel mee. Het probleem was de kat die de bak in bleef springen en History die daar maar naar bleef loeren. Babette had dr handen vol ermee; en door de kat reed ze ook een keer verkeerd (-2)
De proeven waren op zich netjes en qua spanning heeft de jury echt nog wel rekening gehouden met de handicap van de kat. Dus geen klagen hoor.

Tip voor een volgende keer: Door de kat sprong History weg, waardoor Babette een extra rondje ging draaien om beter uit te komen voor middendraf op de diagonaal. Dat kostte haar dus 2 punten. Beter kun je (als je niet goed uitkomt) dan toch dan maar een kromme lijn rijden, maar dicht mogelijk bij je lijn blijven. Dan krijg je ook geen hoge punten, maar geen -2. Ook weer wat geleerd. :D :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:51

Dat is weer het voordeel van al die katten en rondfladderende vogels hier (kamikaze duiven; 'vallen' steeds uit de boom als je net langs komt) Daar wennen ze wel lekker aan zo. Zelfs de ree die zichzelf uit de sloot lanceerde deze week hebben we weer overleefd.

Maar goede tip babootje.

Ik zit er over te denken om bij de volgende zadel controle over een maand toch maar eens te gaan kijken voor een dressuurzadel.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:35

ik zie idd net dat je na de wedstrijd waarover ik het had nog een x bent geweest Ik heb er over heen gelezen