de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:05

Jeetje die kan springen zeg!

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:57

Stoer dat ie er zo ruig over heen springt!

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:26

Afgelopen zondag eerste keer Happy gestart. Direct in het L1 en erg trots op hem. Zo braaf en relaxed op vreemd terrein. Jury was erg positief. Fijn braaf bewerkbaar paard. Nu nog oefenen op de middengalop en -draf. Dat snapte hij niet helemaal.
Voor de geïnteresseerde heb ik de proef gefilmd: http://flipagram.com/f/aNrUdtIx91

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:06

Altijd leuk positief commentaar!! Ziet er netjes uit!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:06

netjes gereden hoor!

Hier alles goed, heb vakantie dus dat is altijd goed!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:16

Liberia: Mooie ontspannen proef, hij loopt erg netjes constant! Als ik een tip mag geven, dan zou ik de gehele proef iets meer activiteit willen zien, hij oogt nu wat traag, met meer activiteit dan scoor je denk ik nog een stuk hoger dan je nu al doet :) .

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:41

Ziet er netjes uit Liberia! Knap paard ook :D

Met Grand had ik van de week even een storing. Hij brak uit op de rechtervolte in galop en ik kreeg hem telkens maar niet goed. En daardoor ademde ik zo verkeerd dat ik pijn kreeg in mn zij waardoor ik hem net niet helemaal door kon pakken. Plus dat ik het wel even spannend vond soms :o Ik had vorige week al met mn instructrice afgesproken dat zij er gister op zou gaan en bij haar probeerde hij het ook maar ze had hem al snel gecorrigeerd en mij ook tips gegeven. Het voelt voor haar ook anders als je erop zit dan wanneer je ernaast staat. Maar heb mezelf een grote schop onder mn kont gegeven want op de grond ben ik heel streng voor hem omdat hij anders een loopje met je neemt maar onder het zadel vind ik het wat spannender. Maar aangezien ik er niet 4 jaar naast heb gelopen voor niets, ga ik mijn attitude onder het zadel ook streng maken zodat hij niet zijn eigen zin gaat doen. Soms heb je even een eye-opener nodig ;) Want het is niet uit gemenigheid maar omdat ik hem te weinig leiding gaf.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:26

Weer een proefje gereden vandaag. Ze liet zich weer fijn rijden :) opnieuw 80 % :)) en een 10 voor middendraf :D Heel trots op mijn jonkie <3

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:08

Gefeliciteerd wat een punten zeg! Is het ook gefilmd ben echt benieuwd :)?

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:50

Even een ego berichtje! Vorige week van Norel en de eigenaar van Gotcha-Utopia op bezoek gehad. En kasparov mag zich zaterdag laten zien in Ermelo op de afstammelingenkeuring helemaal trots en blij!!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:58

Bij toeval kom ik dit topic tegen, mag ik me ook melden? :) sinds zaterdag eigenaar van een vierjarige Barock Pinto kruising (pony maat), vers uit de opfok dus nog groener dan groen. :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:50

Guapa gaat goed zeg!! Een 10 op middendraf!! _/-\o_

@anonymous cool zeg!! We willen wel foto's!

@ Leo welkom! Heb je een foto?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:03

:j
Afbeelding
Foto van bij zijn fokker.

Gister op stal:
Afbeelding
Hij zoekt zelf zijn toenadering en is erg nieuwsgierig. Het schuwe wordt al snel minder. Evengoed een projectje maar ik heb de tijd en het geduld dus we zien wel hoe het allemaal loopt. Grappig om de verschillen tussen de vierjarigen te lezen zeg! :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:14

Wat een gave bonte!

@Anonymous: leuk egoberichtje! Heel veel plezier in Ermelo!
@Nathiee: beetje aso hoor, een 10 voor de middendraf! :oo. Lekker dat jullie zo op dreef zijn.

Ik ben net terug van het EK dressuur in Aken. Dat was een enerverend weekje op sportgebied en ik heb ontzettend genoten! Gideon heeft even een kleine vakantie, hij was er aan toe en het doet hem goed! Van de week of volgende week pak ik hem weer op.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:39

Welkom Leo! Zo te zien bij vrije paarden vandaan? Gaaf beest!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:41

Helemaal correct :j thanks!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:51

wat een stoere bonte! Welkom!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:52

heb nog een kleine spam van mn knappe Krackwakwou, hier was hij 5 weken oud.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:27

Leuke bonte hoor! Heel benieuwd hoe hij het gaat oppakken! Ziet er Fries bloed in?

Gaaf dat je in Aken was anneruth! Veel emotionele sport gezien denk ik. En een weekje rust voor Gudeon kan geen kwaad.

Wat een punten Nathiee, fijn dat het zo goed gaat.

Lastig soms hè Clau1991, om streng doch rechtvaardig te zijn zonder angst. Het is en blijven grote sterke beesten die paarden.

Guusje en kasparov zijn gisteren opgehaald en naar Van Norel gebracht. Daar worden ze klaar gemaakt voor zaterdag. Ophokken noem ik het maar.....Ze moeten natuurlijk energiek de baan door gaan. En dan zaterdag weer lekker mee naar huis. Guusje gaat fijn met rijden, alles raakt steeds beter bevestigd met meer balans en evenwicht. Ook wordt ze steeds rechter. Alleen de linkergalop wil niet vlotten. Mijn instructeur heeft even goed naar dr gekeken en hij vindt dr bekken waar scheef. Links hoger dan rechts. Volgende week komt mijn veearts langs die tevens chiropractor is. Hopelijk kan zij er wat mee. Ze lot zo fijn dat ik met gemak en proefje kan rijden, alleen moet ze daarvoor wel links kunnen galopperen. ...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:22

Goedemorgen! Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost. Afgelopen drie weken zijn George en ik alleen maar in het bos te vinden geweest. Veel buitengereden zowel met een ander paard als alleen, het is nog niet geheel bevestigd maar hij wordt steeds braver!

Bij toeval zag ik op Facebook dat er nog plek was op concours in de buurt. Daar heb ik me op het allerlaatste moment voor opgegeven. Ik wilde HC starten omdat ik niet zeker wist of ik überhaupt de baan rond kwam... Dit bleek niet te kunnen, dus ik ben maar gewoon ons debuut gemaakt. Hij was wel wat gespannen en uitte zich soms in wat ongecontroleerde bokkensprongen tijdens het losrijden, maar hij liet zich super corrigeren. Vervolgens twee proeven gereden; absoluut geen rijtechnische hoogstandjes en we gingen voor mijn gevoel als een kameel door de baan. Toch net aan een winstpunt gehaald, en beide proeven gewonnen!

En dat terwijl ik de afgelopen weken 0,0 dressuurtraining heb gedaan... Ik ben echt zo blij met hem!

Afbeelding

Afbeelding

Ontzettend leuk en opbouwend jurycommentaar gehad. Erg veel nuttige tips en ze vond George een leuk paard met potentie! :)

Nu maar kilometers maken in de wedstrijdring geloof ik... :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:22

Gefeliciteerd!!!

En hoe is het met Guusje en haar veulen gegaan?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:56

Gefeliciteerd! Picassox! Blijkbaar train je met buitenrijden voldoende!

Ik ben vandaag naar Ermelo geweest en heb Guusje met haar knappe veulen ook gezien!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:43

Hé wat leuk Anneruth. Knapperd hè Kasparov! Ik vond hem het knapst natuurlijk, hij was de enige met maat van de Gotcha's. De rest vond ik maar klein. Hij zag er qua vacht niet uit door het verliezen van het veulen haar, maar ik was trost op mijn toppers. Ik had gehoopt dat van norel er bij Guusje wat kilo's op kon krijgen, maar helaas ze was nog meer terug gevallen....over 6 weken gaat kasparov eraf en ik hoop dat ze dan snel bij trekt. Gisteren zulke mooie volle merries gezien en dan guusje zo mager, dat doet me zeer.

Belle, mijn vorige paard zus van Guusje is dragend van Glamourdale. Heb je daar de nakomelingen van gezien Anneruth? Dat vond ik stuk voor stuk zeer knappe veulens! Dus ik kijk er naar uit wat daar uit komt volgend jaar.

Ik heb Edward nog gezien gisteren in de stallen in Ermelo, hij stond bij de box van een afstammeling van Glock,s Toto junior, en dat was naast de box van Guusje haha. Was wel grappig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:40

Had al gehoord dat ze wat klein leken Anonymous :j

Mijn gupje heeft gister zijn allereerste wedstrijd ooit gelopen in de BB en hij was heel stoer!
Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:35

Mooie foto, Gomir!

@Anonymous: Ik vond hem erg knap, jouw Kasparov :j. Ik kan me je meegaan wat betreft de conditie van Guusje. Ik schrok er een beetje van als ik eerlijk ben :o, eet het veulen haar zo op?
Ik was er vanaf de veulens van Galaxie en ik was eigenlijk vooral van deze veulens gecharmeerd net als die van Toto JR en een aantal van Governer. De veulens van Glamourdale daar was ik juist weer niet zo van gecharmeerd ;-).
Heb je Kasparov verkocht trouwens of hou je die voor de toekomst?

Wat gaaf dat je zo dichtbij Edward en Hans Peter stond!