Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:20

KarinvdM schreef:
Yelly schreef:
Ik vind het heel lastig om te bepalen wat een normaal bedrag is om 'af te dingen' :o Je wilt verkopers natuurlijk niet beledigen, maar je wilt ook niet onnodig de volle pond betalen :D
Ik durf wel een eind onder de vraagprijs te bieden, hoeveel, dat hangt ook af van de VP.

Ik heb er even een PB aan gewaagd :D

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:22

Pfoe dat is een eind!

Moeten we trouwens niet eens een nieuw topic openen?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:36

@ yelly; ik kreeg vn mn instrucrice te horen 2 4jarige paarden. Papier weet ik zo niet meer. Wel goede papa's verder goede paarden. In de handel 800 euro PER Stuk!
Hele handel ligt dus echt wel op zn gat. Je mag blij zijn al je een paard verkoopt.

Particulier ligt alles wel veel hoger, snap die prijzen wel maar tis meer emotionele waarde. Een paard brengt niet zo snel meer geld op :n

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:45

Dat is wel echt héél weinig, Romanoff! Niets mis mee? Wat een bedragen!

Dat is waar :j Ik kijk ook veel naar wat kleine paarden, Unique was ook maar 1.58 en dat beviel in principe prima qua maat. Voor het plaatje mocht ze nog wel iets groter zijn, maar het misstond zeker niet.

Afbeelding

Niet een al te beste foto (qua kwaliteit en rijtechnisch valt er ook nog wel het één en ander op aan te merken), maar even voor het beeld ;)

Oh, wat mis ik die merrie ;(

Mijn instructrice vind het erg zonde als ik weer voor zo'n kleintje zou gaan, maar ik voel mezelf er eigenlijk best fijn bij :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:00

Het voordeel van die maat is dat je voor minder geld een leuk paard kan kopen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:15

Zeker waar KarinvdM, ik zie veel leuke paarden voor redelijke prijs als ze maar onder de 1.65 zijn. Voor ons helaas te klein dus.

En ja, Friesland en Groningen zie ik ok geegeld leuke paarden waar ze niet de hoofdprijs voor vragen, dus goed idee om er een dagje van te maken en er een paar te bekijken. Veel succes!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:37

@ romanoff dat is niet veel voor een paard zeg dat wil dus wel zeggen dat ik dus nog flink kan afdingen mocht ik maandag dat paard geschikt vinden.

mag vast de vraag wel stellen Wat zouden jullie geven voor een 14 jarige kruizing fries is drachtig recreaTief gereden wel super braaf heeft bijna elk jaar een veulen. gehad.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:06

Yelly schreef:
vonneke schreef:
Tuurlijk. De prijs is eigenlijk altijd een vraagprijs.

Ik vind het heel lastig om te bepalen wat een normaal bedrag is om 'af te dingen' :o Je wilt verkopers natuurlijk niet beledigen, maar je wilt ook niet onnodig de volle pond betalen :D

ligt er aan wat de vraagprijs is.
en je kunt gerust een stukje lager bieden hoor ik heb een keer gehad dat ik er 800 euro van af prate nou en dat scheelt toch wel heel erg.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:14

met een vraagprijs van 4500, wat zouden jullie dan doen?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:33

Gefeliciteerd Linni!

Veel succes welmoed en meerdere die gaan kijken.

Wij zijn gisteren voor een 2de keer gaan kijken. Is ons goed bevallen!

welmoed__ schreef:
met een vraagprijs van 4500, wat zouden jullie dan doen?

de helft bieden of ri de 3... Hoe langer hij te koop staat, hoe lager jij biedt ;)

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:47

Ik vind het ook lastig te beoordelen wat ik nou op het paard zou moeten bieden.. Wij gaan proberen om voor volgende week een afspraak te maken op stal west friesedijk! Ik ben eigenlijk best zenuwachtig haha.

Burella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:57

Gefeliciteerd Linni!
Succes Welmoed en Emma :) Ik probeer inderdaad ook altijd te onderhandelen over de vraagprijs. Dit laat ik wel altijd door iemand anders doen gezien ik zelf totaal geen ster in onderhandelen ben :')
Het paard dat ik gisteren heb bekeken was ook erg leuk! Super braaf.. Ik blijf alle paarden die ik bekijk toch maar weer vergelijken met mijn vorige merrie. Dat was qua exterieur echt het perfecte paard voor mij.. Eigenlijk ben ik weer op zoek naar een tweede Burella, maar dan zonder dat ontzettend gevoelige/sensibele, dominante en vooral zonder het vanuit het niets steigeren en zichzelf laten vallen als een baksteen. Ondanks haar gecompliceerde karakter was het toch mijn paard en was ik gek op haar. Ik blijf het toch lastig vinden om tijdens het proefrijden niet steeds te vergelijken met mijn vorige paard.. Hoe ervaren jullie dat?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:16

ik herken dit wel hoor. Wij zijn naar een paard wezen kijken die dezelfde lijn had (vader van ons paard is de opa van dat paard). Je ziet toch wel wat gelijkenissen.

Toch kijken wij wel naar het geheel. Is het niks, dan is het niks. Wat past bij je en vind je dit in dat ene paard?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:45

Amandaa_ schreef:
Ik vind het ook lastig te beoordelen wat ik nou op het paard zou moeten bieden.. Wij gaan proberen om voor volgende week een afspraak te maken op stal west friesedijk! Ik ben eigenlijk best zenuwachtig haha.

Daar heb ik ook mijn paard vandaan, vreselijk leuk mens die de paarden verkoopt. Ze geeft je alle tijd en ruimte om rond te kijken en paarden te proberen.
Ik heb totaal geen spijt gehad van mijn paard. Mocht ik er morgen vanaf willen zou ik hem zo terug naar haar brengen.... Ik weet dat ze dan weer een passend baasje voor hem zal zoeken.

Veel succes met je zoektocht!

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:06

Misschien herinneren jullie zich nog de fries waar ik naar toe was gaan kijken en enkele filmpjes had geplaatst. Is ondertussen al verkocht, maar we gingen ze zowiezo laten gaan, was toch nog wat te jong en aan de kleine kant.

Ondertussen zoeken we rustig verder, maar hier in België is er natuurlijk niet zoveel keus als bij jullie in NL, en mijn vader wilt niet even rijden naar NL om enkele friezen te bekijken die ideaal lijken. Tijd om hem toch te kunnen overhalen :)

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:20

valine schreef:
Amandaa_ schreef:

Daar heb ik ook mijn paard vandaan, vreselijk leuk mens die de paarden verkoopt. Ze geeft je alle tijd en ruimte om rond te kijken en paarden te proberen.
Ik heb totaal geen spijt gehad van mijn paard. Mocht ik er morgen vanaf willen zou ik hem zo terug naar haar brengen.... Ik weet dat ze dan weer een passend baasje voor hem zal zoeken.

Veel succes met je zoektocht!

Ooh wat fijn om te lezen!
Dank je wel. :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:21

ik sluit de laptop af en ga zo richting beilen om een paardje te kijken. :) vanavond update.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:22

welmoed__ schreef:
ik sluit de laptop af en ga zo richting beilen om een paardje te kijken. :) vanavond update.

Succes!! Hopelijk vind je hem leuk.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:24

Ben benieuwd welmoed!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:16

succes welmoed... ze zal nu wel met het paardje bezig zijn.. ben benieuwd!

Emma, wanneer ging jij nu? vandaag toch? HOe was het?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:20

om half elf toch?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:22

(ps, wanneer moeten we eigenlijk aan een nieuw topic?)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:09

Na 100 pagina's volgens mij ;)!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:25

Of we moeten er een HK (Huiskamer) topic van maken, dan mogen we 500 blz. volkletsen....

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:53

Zo ik ben weer terug van paardje kijken.
Leuk paard en ga woensdag avond weer kijken.
Het is gewoon heel erg wennen voor mij, ik kom van een paard waar ik veel moest terug rijden en kom nu op een paard die ik juist veel naar voren moet rijden en dat vind ik nu niet zo fijn, maar is wennen denk ik. Foto's kan ik er helaas nog niet op zetten want slaap niet thuis en heb niets om de camera mee aan te sluiten op de computer.