Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:01

arabiertje zoekt een paard om dressuurwedstrijden te gaan rijden, daarom vind ik persoonlijk een 11 jarige ook een betere keuze.

Je mag het filmpje doorsturen hoor ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:14

Nee arabiertje dan is ze niet geschikt voor mij. :n Ik ben ook geen type dat iedere dag wil rijden.
Succes bij het proefrijden trouwens. :)

wreckh goed gedaan ik ben benieuwd of hij de tweede keer nog zo leuk is.

avaluna ik had er liever nu ook eentje in de stal staan maar helaas. Met twee pony's voelde ik wel een klik, daar zat ik ook meteen heerlijk op. Maarja de ene was onverwacht drachtig en de andere bleek hoefbevangen te zijn geweest (niet verteld). Helaas!
Het zal dus vast een keer lukken ik heb nu alleen een paar keer pech gehad.
Ben je trouwens al ergens gaan kijken, of ga je eerst rustig oriënteren en wordt het iets voor over een lange termijn?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:18

@Iessie: ik ben nog nergens gaan kijken, wel heel veel adresjes gekregen :j , maar ik heb geen haast, ik wacht tot paard hier op het erf komt lopen :D . Heb natuurlijk nog O. en we zijn druk met de Welshkes, Connor start ondertussen wedstrijden met haar pony en komend voorjaar komt daar Romeo nog bij voor haar.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:23

Dan kun je lang wachten. :D

Maar je hebt groot gelijk hoor, het heeft geen haast.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:24

Iessie schreef:
Dan kun je lang wachten. :D

Maar je hebt groot gelijk hoor, het heeft geen haast.

Nou, dat weet ik niet, eerlijk gezegd, want ik krijg vanuit hier in de buurt heel veel aangeboden :D , ook paarden om te rijden/uit te brengen, maar ik wil wel iets van mezelf, zeker nu het spul hier zo heerlijk aan huis staat :j .

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:31

Wat zouden jullie willen betalen voor een merrie van 4,5 jaar. Waarschijnlijk een tinkerkruising. Alleen een paspoort en recreatief bereden.

??

babyboomzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:35

Hmm 2500 euro denk uitlopend tot 3000 euro..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:37

hangt van het type af, (zeker bij een tinker/kruising is behang etc. erg belangrijk), braafheid, niveau (recreatief op B/L/M niveau), verkeersmak, stokmaat etc.
afhankelijk hiervan tussen de 1200 en de 5000 euro ;)
(de prijs is echt afhankelijk van vele factoren)

om maar even een voorbeeld te noemen, 2 willekeurige tinkers van internet (ik heb er geen verstand van ;) dus weet niet wie het zijn):

Afbeelding

Afbeelding

En dit is alleen uiterlijk....en stel je voor dat de 2e ontzettend vals is, en de eerste extreem braaf, kan het zomaar zijn, dat de eerste duurder te verkopen is als de 2e ;)
Laatst bijgewerkt door Sky_As op 16-12-11 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:38

wreckh schreef:
Lekker off topic hier!

ik zit weer zo vreselijk in twijfel. Voordat ik het aanbod van mijn instructrice kreeg ben ik bij een 10 jarige grote ruin geweest. Echt een heerlijk paard. Past helemaal in mijn plaatje, alleen wat aan de oude kant, aangezien ik hoop dat ik in mijn leven niet weer op paarde jacht hoef. Dus toen ik het aanbod van mijn instructrice kreeg heb ik deze ruin afgemailt. Maar het zit me toch niet lekker, ben nooi echt weg geweest van Friezen. Maar mijn hoofd zei dat ik het wel moest proberen. Maar toch heb ik nog steeds niet dat wow gevoel. Toch nog maar een keer naar die ruin? Zo oud is 10 nou ook weer niet. En hij was echt leuk. Prijs wel wat boven budget, maar daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Hij is dat geld wel waard volgens mij. Pfffff, moeilijk hoor.

10 is eigenlijk bloei van het leven. Paarden komen op die leeftijd pas aan hun top. Als het een paard is met degelijk gestel en op een degelijke manier gereden, dan kan hij heel lang mee.

En ik moet je een advies geven. Koop aub geen paard met het idee om het nooit meer te hoeven. Dat is namelijk de goden verzoeken. Of noem het maar de wet van Murphy.

Ik ken iemand die dacht haar laatste paard te hebben. Een heel fijn en lief paard, dat ze al jaren had met haar zus samen. Is maar een jaar of 12 geworden. Voortijdig gestorven aan koliek. Ze had zo'n groot verdriet van dat paard! Ze zat thuis maar te simmen en te kwijnen. Uiteindelijk toch maar ander paard gekocht en dat heeft ze volgens mij nog steeds.

Je kunt een paard kopen met bepaalde bedoeling maar reken nooit te veel op je planning. Er komt heel vaak iets tussen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:41

Daar heb je en goed punt. Zo denk ik zelf ook wel een beetje. Risico neem je natuurlijk altijd.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:41

Jullie hebben PB
Toch handig dit topic. :j
ze lijkt trouwens niet echt op die 2 foto's.
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 16-12-11 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:42

moonprayer schreef:
dat werd een vosje van krap aan 1.60, moeilijk te verkopen, hij had ook al wel wat streken.
Maar 6 jaar later was het wel een knap paard van 1.64m geworden :)

Die ruin van mij kocht ik toen hij 3 jaar oud was. Net wat zadelmak. Hij was een kleintje van 1.63m. Toen hij 7 was meette hij 1.69m. Tsja, wie had dat gedacht? Niet dat het mij wat uit maakte, ik was blij met dat paard om het simpele feit dat het míjn paard was.

Zijn er nog mensen die iemand kennen die een paard gekocht heeft, bijvoorbeeld een vos met de gedachte "het moet geen vos zijn", of die geen schimmel wilden, maar guess.... Of een merrie terwijl het een ruin moest zijn. Ik kende iemand die geen merrie wilde en geen vos. Dus.......

Weet je, met welk paard je een klik hebt, of welk paard een bepaald gevoel bij je opwekt, dat kun je op de voorhand niet bepalen he. Uiterlijk zegt niet alles. en dat blijkt wel hier uit.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:43

nathe schreef:
iessie ik kan de pony van Arabiertje hier wel aanraden!
Ook een hafje en echt een tof paardje. Zit veel potentieel in!

Ik heb alleen de foto hier gezien in dit topic maar dat beest oogt verrekte leuk onder het zadel.

Iessie schreef:
Wat zouden jullie willen betalen voor een merrie van 4,5 jaar. Waarschijnlijk een tinkerkruising. Alleen een paspoort en recreatief bereden.

??

1000 euro is echt zat. Het is een kruising, geen tinker met papieren. Voor 2500 euro kun je ook een tinker kopen, ook zelfs wel met papieren.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:46

Langcara schreef:
Zijn er nog mensen die iemand kennen die een paard gekocht heeft, bijvoorbeeld een vos met de gedachte "het moet geen vos zijn", of die geen schimmel wilden, maar guess.... Of een merrie terwijl het een ruin moest zijn. Ik kende iemand die geen merrie wilde en geen vos. Dus.......

Weet je, met welk paard je een klik hebt, of welk paard een bepaald gevoel bij je opwekt, dat kun je op de voorhand niet bepalen he. Uiterlijk zegt niet alles. en dat blijkt wel hier uit.

Ik wilde liefst een ervaren ruin. Kwam thuis met een relatief onervaren merrie...! Maar ohoh, wat is ze leuk!

babyboomzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:54

Iessie: De rede waarom ik 2500 er aan zou spenderen heb ik je nu uitgebreid uitgelegt in pb...

Zou het ook even in het kort hier doen.

4,5 jaar kruising heeft nog een leven voorzich (in theorie dan he )
Veelzijdig/ kent koets buitenrit rijden in de bak, gefokt.
Is nu onder zadel met een 10 jarig meisje vind dat ook erg braaf
Geen zwaar tinker uiterlijk (gewoon mooie gevormd paardje mist wel beetje spier)

Ik denk dus dat je met wat werk hier veel meer mee kan dan wat dit 10 jarige damentje nu doet.
Ook de afwisseling van koets en buitenrijden is hierbij erg leuk.

Maar goed dit is mijn mening!! Ik heb een paard van 27 jaar uitmedelijden(manege paard al 22 jaar) voor 400 euro overgekocht.

Ik hecht veel waarde aan veelzijdigheid gezondheid bouw en daarom vind ik dit bedrag redelijk..

Nu vragen ze voor deze tinker 2250 dus heb wel gezegt tegen Iessie dat 1750 een goed bod zou zijn

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:21

Doe het nu toch maar even kalm aan. Ga weer paardrijlessen nemen bij de manege (heb al in geen 8 jaar meer echt les gehad) en er is me een bijrijdpaard aangeboden. Weet alleen niet of ik die kan "uitzitten". Het is een 9 jarig Groningse merrie met giganische bewegingen. Ze moet alleen opnieuw weer zadelmak gemaakt worden. En zit dan met het nadeel dat ik eigenlijk alleen maar buitenritten met dat paard kan maken, maar heb dan wel weer even de tijd om wat meer te sparen. Kom ik toevallig wel wat leuks tegen, ga ik uiteraard even kijken.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:26

Ik ben terug van mijn proefritje, en het ging vrij wel goed. Moest mij alleen echt aanpassen aan de gangen van dat paard, voelde mij een beginnenling maar als ik het filmpje bekijk valt het best wel mee. Zat wat te lang denk ik... Voor de rest was't paardje wel heel braaf moet ik zeggen, twee weken stilstaan en niks mis gedaan... Ik ga binnenkort nog eens terug om eens een lesje te nemen met hem.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:31

Arabiertje* schreef:
Ben blij dat er nog mensen er zo over denken, op de belgische bokt zit ze ook en kreeg ze dezelfde commentaar.
Daar is ze nu alleen voor de 3de keer gebant omdat ze niet kon lachen met deze commenataar en dan ook in de aanval ging en medebokkers persoonlijk aanviel.

Daarbij denk ik niet dat het de bedoeling is om hier verkoopsadvertentie van je paard meermaals te posten, daar is een andere plaats voor.

We zullen maar zwijgen over de persoon die jij bent zeker, mensen verwijderen op facebook omdat ze met mij praten. :') Volwassen, noem ik dat... :')[/quote]

Sorry, het is niet dat ik mijn account beveilig tegen mensen die ik niet vertrouw, dat ik niet volwassen ben, sorry voor off topic gaan, maar dat wou ik wel eventjes recht zetten.
Als je iets zegt moet het wel kloppen natuurlijk ;)

Voor de rest hoop ik dat iedereen een geschikt paardje vind en hou ik mijn ogen open.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:36

Arabiertje* schreef:
Ik ben terug van mijn proefritje, en het ging vrij wel goed. Moest mij alleen echt aanpassen aan de gangen van dat paard, voelde mij een beginnenling maar als ik het filmpje bekijk valt het best wel mee. Zat wat te lang denk ik... Voor de rest was't paardje wel heel braaf moet ik zeggen, twee weken stilstaan en niks mis gedaan... Ik ga binnenkort nog eens terug om eens een lesje te nemen met hem.

laat je het filmpje eens zien?
dan kan hier direct meningen gegeven worden of zijn leeftijd hem nog niet teveel parten speelt en of hij wel geschikt is voor dressuur ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:42

http://www.youtube.com/watch?v=MMqKG9sr0tI

Hier is ie. :-) Bij mij liep natuurlijk niet zoals bij de eigenares, daarom dat ik ook eens een lesje met hem ga nemen. Ik wou nog wel filmen maar m'n geheugen zat al vol, zijn benen leken mij correct, niet dik ofzo... Maar ik ga nog een keertje terug om eens een lesje te nemen. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:17

Iessie schreef:
Hmm ik heb net naar de haflingerstal gebeld.
Hij had geen bereden paarden, alleen aangespannen beleerd (voor de kar).
Ik heb wel weer een ander nummer van hem gekregen dus ik belde net naar een andere stal.

Ik had een leuke haflingerruin gezien op de website van 6 jaar, die beleerd is onder het zadel (en ook voor de kar). Stokmaat147m hoog.
Hier vragen ze 3000 euro voor.

Hij had ook nog een merrie van 147, 16 jaar en beleerd onder het zadel. Deze kost 1800 euro.

:=

Mag ik je dan wijzen op de ontzettend leuke en talentvolle Haflinger van arabiertje*
Die zou onder een goede ruiter ver kunnen komen!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:18

Tja, het lijkt me wel een fijn paard als ik hem zo bekijk. Ik weet niet hoe oud hij is, maar zo ziet hij er in ieder geval niet oud uit in zijn bewegen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:22

17 jaar, en sprong parcour 1m30. Maar kan ook een goede basis dressuur, galopwissels, wijken... En is zacht op teugel enzo.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:28

@Wreckh: 10 is toch niet zo oud, als ie nu nog in je hoofd zit na de friezen zou ik er toch eens een keer heen gaan!

Ik heb nu ook spijt dat ik een afspraak had afgebeld. Ik ben nu aan het proberen die mensen te pakken te krijgen maar ze nemen niet op…………
@arabiertje: Combi is leuk op het filmpje! Hij ziet er relaxed en betrouwbaar uit.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:35

Arabiertje* schreef:
17 jaar, en sprong parcour 1m30. Maar kan ook een goede basis dressuur, galopwissels, wijken... En is zacht op teugel enzo.

Dat is wel wat waard. Kun je gevoel mee ontwikkelen, met zo'n paard.