Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:46

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:47

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:50

EPM is een serieuze bron! Die neemt ook alleen maar de meldingen over waar Bij12 betrokken is geweest om de slachtoffers te bekijken en DNA en sporen te onderzoeken.
En Bij12 komt alleen maar als er redelijkerwijs wijs aangenomen kan worden als er sprake is geweest van een aanval door een wolf.
Dus in wolvengebied en of zichtmeldingen van wolven en of wonden die typerend voor wolf zijn en of pootafdrukken.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:54

DuoPenotti schreef:
https://ep-map.com/report/27377?fbclid= ... q_KUi786Og

witje de pony kan toch geplaatst worden?

Precies,het staat op heel veel nieuws sites.
Gelukkig is het op Facebook enorm opgepakt kwa aandacht.
Bewust gedaan om anderen te waarschuwen en Nederland te laten zien wat hier gebeurt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:11

Er worden ook wel vaker dingen gepost met "facebook" als bron? Dan bv een link naar die persoon haar pagina / desbetreffende post? Niet specifiek over wolf aanvallen maar zie het echt wel voorbij komen als 'bron'.

In dit geval kan er zeker wat gepost worden over de pony aangezien een gebruiker de bron is.
Sterkte nog Knoopje :(:) gruwelijk..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:20

knooopje schreef:
knollentuin schreef:
Wat vreselijk verdrietig om dat te vinden ;(

Klopt!
De filmpjes van de schapen en pony en de volgende dag het dode schaap zijn van mij.
Het is nu al een week rustig gelukkig kwa aanvallen.
Maar elke dag rij ik langs de weilanden en hoop dat ik niet meer van dit soort gruwel aantref..

Vreselijk knoopje, om dit te moeten aan treffen, lijkt me heel lastig om dit beeld van je af te zetten. Wat ik niet helemaal begrepen heb, zijn dit jouw dieren?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:21

Probleem met Facebook als bron is
-niet iedereen heeft Facebook
-niet iedere Facebookgebruiker is lid van de groepen waarin deze aanvallen getoond worden.

Derhalve post ik de tekst en foto’s uit die berichten zodat iedereen het kan zien en plaats ik de facebooklink.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 19:23

Nyaleti schreef:
Er worden ook wel vaker dingen gepost met "facebook" als bron? Dan bv een link naar die persoon haar pagina / desbetreffende post? Niet specifiek over wolf aanvallen maar zie het echt wel voorbij komen als 'bron'.

Nou idd al die overleden personen die ergens ooit belangrijk waren bij een stamboek.
Die berichten komen ook vanuit andere bronnen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:29

tienus63 schreef:
Aanval ‘t Harde. 2 schapen gedood.

Aanval, 't Harde Gelderland , 07-02-2024.

Afgelopen nacht de 4e aanval geweest bij schapen in 't Harde

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
#geenwolf

[ [url=m/1M7yd9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cWRwxg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BliN3X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/RHzcbd ... tid=K35XfP

Aanvulling: let heel schokkende foto
Bron geen wolf in cultuurlandschap

https://www.facebook.com/share/p/uNCQGH ... tid=WC7FNe

7 feburari 2024/'t Harde/Gelderland/Nederland
Deze aanval is al eerder gemeld op de pagina, deze info kwam naderhand
Dierenwelzijn in Nederland!
---
Dit dier was nog in leven toen het gevonden werd door de eigenaar

https://www.facebook.com/photo/?fbid=23 ... 0433022130

Afbeelding

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:35

Vreselijk knoopje, om dit te moeten aan treffen, lijkt me heel lastig om dit beeld van je af te zetten. Wat ik niet helemaal begrepen heb, zijn dit jouw dieren?[/quote]

Klopt inderdaad lastig om het los te kunnen laten.ook omdat je weet dat dit niet het laatste geval gaat zijn.
Er lopen nog zoveel dieren buiten en de lente staat om de hoek.
Alle schaapjes met lammeren en pinken,jonge paarden..dat komt straks in de wei.
Het zijn niet mijn dieren.ik ken de eigenaar wel goed.en rij er iedere dag langs op weg om zoontje naar school te brengen.
Er liepen meerdere pony's ook hengstjes in de kudde.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:06

Aanval Nunspeet vandaag op klaarlichte dag.
Bron geen wolf:

https://www.facebook.com/share/p/D75N53 ... tid=K35XfP

Citaat:
Aanval, Nunspeet Gelderland, 07-02-2024.

Wolf is geweest bij de mensen naast waar wij onze paarden hebben staan. 1 schaap dood. Ingewanden lagen eruit en de keel was doorboord.

Wat ik begreep is dit op klaarlichte dag gebeurd. De dierenarts bevestigde dat dit wel om de wolf moest gaan gezien de schade aan het schaap. Het officiële DNA onderzoek moet dit nog uitwijzen.
De hele dag waren er mensen op de stal, het is daar nog geen 20 meter van de rijbaan en nog geen 40 meter van de stallen af. Dus het is erg bijzonder dat het gebeurd is overdag, zo dichtbij de mensen

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:15

tienus63 schreef:
-niet iedere Facebookgebruiker is lid van de groepen waarin deze aanvallen getoond worden.

Derhalve post ik de tekst en foto’s uit die berichten zodat iedereen het kan zien en plaats ik de facebooklink.

Ik vind in iedergeval dat jij goed werkt verricht hier :j daar gaat vast wat tijd in zitten maar fijn dat je het hier altijd deelt.

Maar voor VN posts: mogen ze daar een bron delen waar je voor moet betalen? Bv BN de stem moet je lid worden of betalen wil je artikelen in zien. Dat heeft ook niet iedereen?

Al vind ik vaak Facebook (en dan een orginele post) vaak betrouwbaarder dan een kranten artikel van 5 zinnen. Maar dat gaat wel heel offtopic :+

-
Zo overdag.. dat kan toch bijna niet zou je zeggen, dat niemand iets hoort? Bizar. Stille sluipmoordenaar..

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:20

Nyaleti schreef:
tienus63 schreef:

Ik vind in iedergeval dat jij goed werkt verricht hier :j daar gaat vast wat tijd in zitten maar fijn dat je het hier altijd deelt.

Maar voor VN posts: mogen ze daar een bron delen waar je voor moet betalen? Bv BN de stem moet je lid worden of betalen wil je artikelen in zien. Dat heeft ook niet iedereen?

Al vind ik vaak Facebook (en dan een orginele post) vaak betrouwbaarder dan een kranten artikel van 5 zinnen. Maar dat gaat wel heel offtopic :+

-
Zo overdag.. dat kan toch bijna niet zou je zeggen, dat niemand iets hoort? Bizar. Stille sluipmoordenaar..

Bizar inderdaad zo overdag. Wat betreft het niet horen zie mijn bericht hierboven. Blijkbaar was ik dus getuige van een wolvenaanval. Wel in het donker op zo'n 70-100m afstand, maar ik heb dus ook geen schaap horen blaten hierbij.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:41

Dank je wel nyaleti.
Ik doe het echt om mensen bewust te laten worden.
Iemand die pro wolf, prima, maar sluit je ogen niet voor de werkelijkheid en bagitaliseer de ellende niet.
En stel al helemaal niet een wolf boven het leed en de stress wat het bij andere dieren en hun eigenaren veroorzaakt.

Ik ben voor beheer van de wolf door middel van gerichte en nauwkeurige, in de zin van goed richten en schieten. Stropen, vergiftigen, klemmen zetten, alsjeblieft niet.
Maar als ik nu ‘s nachts de politie bel dat ik stropers of andere nachtelijke activiteiten in het bos zie, komt er geen boswachter, politie of boa.
Maar dat is andere discussie.

En ik ben van mening dat er Nederland geen geschikte habitat beschikbaar is voor een wolf.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:41

Weer op klaarlichte dag...
Vanmorgen liep er weer eentje op het fietspad tussen Uddel en Garderen. Dat is al 2x binnen een week. Heb een staatslot dus nou moet ik de jackpot wel winnen...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:44

In het kader van lijstjes, tweede aanval van vandaag in Haulerwijk.
6 dode schapen.
Bron meldingen in Westerveld
7 februari 2024
Aanval Haulerwijk, gemeente Ooststellingwerf
Aanval op schapen. 6 schapen gedood.

Eigenaar veel sterkte.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!
Afbeelding
Afbeelding

Nare foto’s hieronder:
Afbeelding
Afbeelding

https://www.facebook.com/share/p/Ar8GdB ... tid=WC7FNe
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 07-02-24 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:45

Anne_GTI schreef:
Weer op klaarlichte dag...
Vanmorgen liep er weer eentje op het fietspad tussen Uddel en Garderen. Dat is al 2x binnen een week. Heb een staatslot dus nou moet ik de jackpot wel winnen...

Hier even geleden ook aanvallen overdag -O-

Tienus63 ook vanaf hier een blijk van waardering voor alle moeite die je doet om ons te informeren. Ik zit verder niet in wolfsapps, ik kijk enkel hier. Ik vind de foto's vaak gruwelijk en ik ben blij voor de waarschuwingen die je er bij zet. Dus dank je wel!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:52

Geen enkele dank verschuldigd.

Nogmaals ik ben niet betrokken bij de pagina’s of melding app groepen die ik als bronnen gebruik.
Ik ken de mensen die er achter zitten niet eens.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:35

En weer een aanvulling op het saldo dode dieren vandaag, in Putten 1 schaap gedood en 2 uit hun lijden verlost.

Citaat:
Aanval, Putten Gelderland, 07-02-2024.

Bij een aanval in Putten is 1 schaap gedood en 2 schapen dusdanig verwond dat deze geëuthanaseerd is.

#geenwolf

Afbeelding

Trieste en nare foto, ik denk dat ze uit haar lijden verlost is.

Afbeelding

Nare foto

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/ZF2Rdn ... tid=K35XfP

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 21:40

Die zwarte lammetjes erbij |(

En het was toch zeldzaam dat je wolven zag en al helemaal niet denkbaar een aanval overdag >;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:05

Zichtmelding Renkum/Bennekom

Zichtmelding, Bennekom/ Renkum, 07-02-2024, 10:200.

Wolf gezien Bosbeekweg in de buurt van Landgoed Rollecate.

#geenwolf
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/fEczTB ... tid=K35XfP

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:09

Waardeer het ook zeer dat je dit zo bijhoud!
Lees het wel op Facebook ook en schrik ervan hoeveel aanvallen en zichtmeldingen er zijn. Vooral omgeving Elburg/Doornspijk/t Harde. Komt steeds dichterbij..

Bedacht me net nog dat mijn dochter met school op kamp is geweest begin van schooljaar in Doornspijk bij de zandverstuiving...en in het donker daar buiten spelletjes hebben gedaan met z'n allen.. -O-

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:13

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:22

Ik wilde het ook net delen. Jakkes.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:23