Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
83Suusje schreef:Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een paard.
Weet iemand toevallig hoe het zit met de 'garantie' die je hebt als je een paard koopt bij een handelaar?
En laten mensen een aankoop alleen klinisch keuren of ook op de foto?
Lieser schreef:83Suusje schreef:Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een paard.
Weet iemand toevallig hoe het zit met de 'garantie' die je hebt als je een paard koopt bij een handelaar?
En laten mensen een aankoop alleen klinisch keuren of ook op de foto?
https://www.knhs.nl/paardrijden/je-eige ... 20verkoper.
Icelandshet schreef:Ik zou graag even terugkomen op het onderwerp 'paarden uit Amerika halen' zoals besproken een paar pagina's terug. Wat kost het overvliegen/quarantaine etc tegenwoordig? Hier helaas nog geen succes in de zoektocht.
Kalea schreef:Waarom wil je daar een paard halen? Zoek je iets dat in Europa niet te krijgen is?
Mila336 schreef:Hoe gaat de zoektocht bij iedereen? Bij mij valt het nog niet mee, ik had het zoeken naar een paard iets te optimistisch ingeschat denk ik haha. Inmiddels bij 4 pony’s gaan kijken door het hele land heen, en helaas zijn mensen niet helemaal eerlijk in hun communicatie (‘top braaf’ blijkt stijgerend en bokkend door de bak vliegen met als resultaat dat de eigenaresse er met een salto af valt, 2 pony’s blijken irl een stuk kleiner dan geadverteerd..). Ik was verliefd geworden op een hele leuke ruin die aan al mijn wensen voldeed, ook al een prijs afgesproken, echter toen ik aangaf een keuringsafspraak te willen maken (had voorafgaand aan de bezichtiging ook al aangegeven te willen keuren) ging de koop niet meer door.
Dus de zoektocht gaat weer verder, ik neem alles mee als ervaring waardoor ik kritischer kan zijn via de telefoon, dat bespaart me hopelijk wat ritjes!
Mila336 schreef:Ik geloof zeker wel dat de meeste mensen geen verkeerde bedoelingen hebben en sommige dingen simpelweg niet weten! Ik ben zelf ook onervaren op het gebied van het aankopen van een paard. Echter is het dan wel handig om, in mijn geval met de stokmaat, dan gewoon aan te geven dat de stokmaat een schatting is/ ze deze niet zeker weten zodat ik niet voor niets rij. Wel weer een puntje om mee te nemen als ik ga bellen bij interesse.
De op hol geslagen pony heb ik zelf niet op gezeten, daar heb ik vriendelijk voor bedankt haha. De eigenaresse gaf wel aan dat ‘ie even stil had gestaan, maar dan kun je hem natuurlijk ook van tevoren even longeren / zorgen dat hij zijn beweging heeft gehad als je weet dat er iemand komt kijken denk ik dan.
Ik ga gewoon rustig door met zoeken! Het valt me op dat er in Duitsland veel leuke Duitse Rijpony’s / Connemara’s in E maat staan, helaas liggen de prijzen daar nog hoger dan hier (15k+). Ik kan ook altijd nog even doorsparen en daar gaan kijken.
Spaansepony schreef:Wat zoek je dan precies?
E ponys liggen overal voor het oprapen en vooral in België omdat ze daar geen categorie E kennen.
Mila336 schreef:Spaansepony schreef:Wat zoek je dan precies?
E ponys liggen overal voor het oprapen en vooral in België omdat ze daar geen categorie E kennen.
Ik zoek een leuke allround E sportpony (of klein paard) om ook evt tussen de paarden basisdressuur te starten, wat te springen, eventueel een oefencross. Liefst tot 10 jaar oud. Mag lekker voorwaarts zijn maar niet ril. Uitstraling is belangrijker dan kleur, echter spreekt helemaal bruin en cremello me minder aan. Alles wat nu aangeboden wordt op de bekende websites wat me aanspreekt heb ik al contact mee gehad of ben ik al langs geweest. Heb je misschien nog tips voor waar ik kan zoeken (buiten marktplaats, sporthorses, ehorses en 2dehands.be)? Ik zie in België juist weinig voorbij komen, maar misschien zoek ik niet op de juiste plekken.