Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

83Suusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:57

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een paard.
Weet iemand toevallig hoe het zit met de 'garantie' die je hebt als je een paard koopt bij een handelaar?
En laten mensen een aankoop alleen klinisch keuren of ook op de foto?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:18

83Suusje schreef:
Hallo allemaal,

Weet iemand toevallig hoe het zit met de 'garantie' die je hebt als je een paard koopt bij een handelaar?

https://www.knhs.nl/paardrijden/je-eige ... 20verkoper.

Icelandshet

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:28

Ik zou graag even terugkomen op het onderwerp 'paarden uit Amerika halen' zoals besproken een paar pagina's terug. Wat kost het overvliegen/quarantaine etc tegenwoordig? Hier helaas nog geen succes in de zoektocht.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:03

83Suusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:28

Lieser schreef:
83Suusje schreef:
Hallo allemaal,

https://www.knhs.nl/paardrijden/je-eige ... 20verkoper.

Dankje wel!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:02

Ik weet dat ik hier niks meer hoor te plaatsen omdat ik al voorzien ben. Maar krijg van de fokker zowat elke dag foto's en filmpjes en wil even delen dat ik zo trots ben dat ik haar nu mijn paardje mag noemen!
Afbeelding
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:04

Ach wat een lieffie <3

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:54

Icelandshet schreef:
Ik zou graag even terugkomen op het onderwerp 'paarden uit Amerika halen' zoals besproken een paar pagina's terug. Wat kost het overvliegen/quarantaine etc tegenwoordig? Hier helaas nog geen succes in de zoektocht.

Het wil ook nog wel eens lonen om Amerikaase bedrijven aan te schrijven!

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:56

Waarom wil je daar een paard halen? Zoek je iets dat in Europa niet te krijgen is?

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:01

Kalea schreef:
Waarom wil je daar een paard halen? Zoek je iets dat in Europa niet te krijgen is?

Ik heb tot nu toe enkel in Nederland, België en Duitsland gezocht. Daar merk ik dat er betreft (gezonde) western beleerde paarden in een normale prijsklasse weinig te vinden is wat mij aanspreekt. Op dit moment ben ik in Amerika, en dat is hier natuurlijk een heel andere situatie. Vandaar mijn vraag.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 05:47

Italie mss ?

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:05

Ah, dat verklaart veel :) De keuze zal daar inderdaad groter zijn.. Succes met je zoektocht.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:06

Alweer een tijdje aan het rondkijken .
Zoek een jonkie, liefst merrie 2/3 jaar oud om op te leiden voor de eventing en dan de fokkerij in.
Onze eigen 2 jarigen gaan in september op de foto en dan kijken wat blijft of in de verkoop gaat.
Alledrie ruin, dit jaar geen enkel merrieveulen en de fokmerries worden al een jaartje ouder.
2 merries leeg, de andere 2 drachtig.
Dus op zoek naar een merrie, om eerst wat mee te rijden, naar de keuring, ibop en dan een veulentje.
De enige die ik tegen ben gekomen en echt leuk was is een ruin.
Dus mocht je iets zoeken 4 jaar oud, braaf dan geef ik je graag het adres

Zijn volle zus waar ik voor ging kijken was nog erg klein voor haar leeftijd.
Maar goed geen haast als je iets weet hoor ik het graag.

Mila336

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:45

Hoe gaat de zoektocht bij iedereen? Bij mij valt het nog niet mee, ik had het zoeken naar een paard iets te optimistisch ingeschat denk ik haha. Inmiddels bij 4 pony’s gaan kijken door het hele land heen, en helaas zijn mensen niet helemaal eerlijk in hun communicatie (‘top braaf’ blijkt stijgerend en bokkend door de bak vliegen met als resultaat dat de eigenaresse er met een salto af valt, 2 pony’s blijken irl een stuk kleiner dan geadverteerd..). Ik was verliefd geworden op een hele leuke ruin die aan al mijn wensen voldeed, ook al een prijs afgesproken, echter toen ik aangaf een keuringsafspraak te willen maken (had voorafgaand aan de bezichtiging ook al aangegeven te willen keuren) ging de koop niet meer door -O- .
Dus de zoektocht gaat weer verder, ik neem alles mee als ervaring waardoor ik kritischer kan zijn via de telefoon, dat bespaart me hopelijk wat ritjes!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:47

Mila336 schreef:
Hoe gaat de zoektocht bij iedereen? Bij mij valt het nog niet mee, ik had het zoeken naar een paard iets te optimistisch ingeschat denk ik haha. Inmiddels bij 4 pony’s gaan kijken door het hele land heen, en helaas zijn mensen niet helemaal eerlijk in hun communicatie (‘top braaf’ blijkt stijgerend en bokkend door de bak vliegen met als resultaat dat de eigenaresse er met een salto af valt, 2 pony’s blijken irl een stuk kleiner dan geadverteerd..). Ik was verliefd geworden op een hele leuke ruin die aan al mijn wensen voldeed, ook al een prijs afgesproken, echter toen ik aangaf een keuringsafspraak te willen maken (had voorafgaand aan de bezichtiging ook al aangegeven te willen keuren) ging de koop niet meer door -O- .
Dus de zoektocht gaat weer verder, ik neem alles mee als ervaring waardoor ik kritischer kan zijn via de telefoon, dat bespaart me hopelijk wat ritjes!

Bizar, Mila! Dat paarden duur zijn en over de toonbank vliegen als zoete broodjes: tot daaraan toe. Maar dat gelieg en bedrieg. Al is dat natuurlijk ook van alle tijden. Zo raar ook: alsof je er ter plekke niet achter komt dat hij bokt, of te klein is. Wat denken die mensen dan. Gelukkig dat de eigenaresse de salto maakte van haar topbrave paard, en niet jij. Niet keuren is natuurlijk een grote en felle rode vlag.

Zou zeggen: zie het als een avontuur en laat je niet ontmoedigen. Er zijn leuke pony's en eerlijke mensen, ergens!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:01

Wie een nieuw vriendje heeft gevonden; gefeliciteerd! Wie nog aan het zoeken is; succes allemaal!

Ik zie de prijzen persoonlijk nog niet echt dalen, in de categorie die ik aantrekkelijk vind. Zie wel veel leuke veulens en moet soms echt op mijn handen zitten om niet te reageren hahaha.
Wel een trotse oud eigenaar; mijn vriendje heeft afgelopen weekend zijn eerste puntjes in het L1 gelopen met zijn nieuwe amazone :):)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:44

ook ik zie de prijzen van de paarden die ik interessant vind nog niet dalen, maar ik heb geduld en tijd.

@Miereneter: ik vind het ook altijd zo gek dat mensen hun eigen verhaal soms zo anders kan zijn dan degene die komt kijken. Is het paard dan puur door de andere ruiter/ spanning van de eigen eigenaar opeens zo anders of liegen er echt zoveel mensen.
Ikzelf probeer bij verkoop altijd zo eerlijk mogelijk te zijn, dat geeft ook de meeste kans dat de mensen die komen kijken ook een daadwerkelijke match zijn.

Leuk he Padoertje, als je ex paardjes het zo leuk doen bij hun nieuwe eigenaar.
Afgelopen week was natuurlijk NK, pony die ik verkocht heb is 6de geworden in het individuele kampioenschap en is samen met zijn vereniging een paar dagen later kampioen geworden. Hij had toen van zijn ring de hoogste scores. En tussendoor ook nog geselecteerd voor de Dutch pony kampioenschappen. Super trots op die combinatie.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:57

Wat ik zelf merkte bij paarden is dat sommige mensen het zelf ook niet eens zien. Paard welke ik via mijn zoekertje kreeg was gewoon kreupel. Eigenaar zelf zag er simpelweg niets aan geen kwaad maar gewoon niet te zien.

Zelfde kwestie met een ingereden paard waar alleen nog een kleine bevestiging bij moest. Ik heb een ander beeld bij een ingereden paard als dat de eigenaar zelf had.

Even als voorbeeld: mijn shet is voor mij een gouden diertje, gaat voor mij door het vuur en is super lief voor mij. Nou is hij selectief met zijn mensen.. de 1 moet hij niet en die bijt en schopt hij gelijk... wie hij wel oké vind kan alles met hem. Zo moet de ene DA hem plat spuiten om alleen al naar hem te kijken en de ander kan alles bekijken.

Neemt niet weg dat het wel erg zuur is als je een eind gereden heb en dan bij een losgeslagen paard sta te kijken :(

Mila336

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:54

Ik geloof zeker wel dat de meeste mensen geen verkeerde bedoelingen hebben en sommige dingen simpelweg niet weten! Ik ben zelf ook onervaren op het gebied van het aankopen van een paard. Echter is het dan wel handig om, in mijn geval met de stokmaat, dan gewoon aan te geven dat de stokmaat een schatting is/ ze deze niet zeker weten zodat ik niet voor niets rij. Wel weer een puntje om mee te nemen als ik ga bellen bij interesse.
De op hol geslagen pony heb ik zelf niet op gezeten, daar heb ik vriendelijk voor bedankt haha. De eigenaresse gaf wel aan dat ‘ie even stil had gestaan, maar dan kun je hem natuurlijk ook van tevoren even longeren / zorgen dat hij zijn beweging heeft gehad als je weet dat er iemand komt kijken denk ik dan.
Ik ga gewoon rustig door met zoeken! Het valt me op dat er in Duitsland veel leuke Duitse Rijpony’s / Connemara’s in E maat staan, helaas liggen de prijzen daar nog hoger dan hier (15k+). Ik kan ook altijd nog even doorsparen en daar gaan kijken.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:50

Mila336 schreef:
Ik geloof zeker wel dat de meeste mensen geen verkeerde bedoelingen hebben en sommige dingen simpelweg niet weten! Ik ben zelf ook onervaren op het gebied van het aankopen van een paard. Echter is het dan wel handig om, in mijn geval met de stokmaat, dan gewoon aan te geven dat de stokmaat een schatting is/ ze deze niet zeker weten zodat ik niet voor niets rij. Wel weer een puntje om mee te nemen als ik ga bellen bij interesse.
De op hol geslagen pony heb ik zelf niet op gezeten, daar heb ik vriendelijk voor bedankt haha. De eigenaresse gaf wel aan dat ‘ie even stil had gestaan, maar dan kun je hem natuurlijk ook van tevoren even longeren / zorgen dat hij zijn beweging heeft gehad als je weet dat er iemand komt kijken denk ik dan.
Ik ga gewoon rustig door met zoeken! Het valt me op dat er in Duitsland veel leuke Duitse Rijpony’s / Connemara’s in E maat staan, helaas liggen de prijzen daar nog hoger dan hier (15k+). Ik kan ook altijd nog even doorsparen en daar gaan kijken.

Wat zoek je dan precies?
E ponys liggen overal voor het oprapen en vooral in België omdat ze daar geen categorie E kennen.

Mila336

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:15

Spaansepony schreef:
Wat zoek je dan precies?
E ponys liggen overal voor het oprapen en vooral in België omdat ze daar geen categorie E kennen.

Ik zoek een leuke allround E sportpony (of klein paard) om ook evt tussen de paarden basisdressuur te starten, wat te springen, eventueel een oefencross. Liefst tot 10 jaar oud. Mag lekker voorwaarts zijn maar niet ril. Uitstraling is belangrijker dan kleur, echter spreekt helemaal bruin en cremello me minder aan. Alles wat nu aangeboden wordt op de bekende websites wat me aanspreekt heb ik al contact mee gehad of ben ik al langs geweest. Heb je misschien nog tips voor waar ik kan zoeken (buiten marktplaats, sporthorses, ehorses en 2dehands.be)? Ik zie in België juist weinig voorbij komen, maar misschien zoek ik niet op de juiste plekken.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:47

Mila336 schreef:
Spaansepony schreef:
Wat zoek je dan precies?

Ik zoek een leuke allround E sportpony (of klein paard) om ook evt tussen de paarden basisdressuur te starten, wat te springen, eventueel een oefencross. Liefst tot 10 jaar oud. Mag lekker voorwaarts zijn maar niet ril. Uitstraling is belangrijker dan kleur, echter spreekt helemaal bruin en cremello me minder aan. Alles wat nu aangeboden wordt op de bekende websites wat me aanspreekt heb ik al contact mee gehad of ben ik al langs geweest. Heb je misschien nog tips voor waar ik kan zoeken (buiten marktplaats, sporthorses, ehorses en 2dehands.be)? Ik zie in België juist weinig voorbij komen, maar misschien zoek ik niet op de juiste plekken.

Ik stuur je straks een pb met wat handelaren die zeker wat zullen hebben staan. Maar dan moet je wel willen kopen bij handelaren natuurlijk ;-)

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 06:20

Zo ik was opzoek naar een leuk rijpaard, maar sinds de eerste waar ik hellemaal weg van was, onder mijn neus zonder pardon al weg was...staat voor zondag op de planning om naar een jaarling hengst te kijken (dan maar zelf vanaf de grond, ook leuk :D) haflinger wordt aan de grote maat 155+, en hellemaal verliefd op dat koppie, niet te hard juichen nu, want straks is deze ook weg zonder overleg :') ik wou hem zo kopen zonder kijken O:) , maar mijn vriend zij we gaan er echt wel eerst naartoe, wat natuurlijk de slimste optie is, maar och ik droom verder

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:17

Als iemand nog een leuke grote Haflinger zoekt .. op mp staat er 1, deze is van mijn vriendin geweest.

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:59

moniek21 schreef:
Als iemand nog een leuke grote Haflinger zoekt .. op mp staat er 1, deze is van mijn vriendin geweest.

Die 2.5 jarige? Van 1.58 ?