Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:03

Alja schreef:
Neeeee lies....
Wat erg zeg!
Niet iets wat je zou kunnen herkeuren?

Nee, beide voorbenen stokkreupel na de buigproef. Denk niet dat het zinvol is.
Plus de eigenaresse heeft kennelijk geinteresseerden die een keuring maar een momentopname vinden, dus die zijn na deze keuring nog steeds geinteresseerd. Het is natuurlijk ook een momentopname, maar weinig herstel op twee benen vind ik nogal wat eigenlijk..

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:08

lies schreef:
Alja schreef:
Neeeee lies....
Wat erg zeg!
Niet iets wat je zou kunnen herkeuren?

Nee, beide voorbenen stokkreupel na de buigproef. Denk niet dat het zinvol is.
Plus de eigenaresse heeft kennelijk geinteresseerden die een keuring maar een momentopname vinden, dus die zijn na deze keuring nog steeds geinteresseerd. Het is natuurlijk ook een momentopname, maar weinig herstel op twee benen vind ik nogal wat eigenlijk..

Mijn vorige kwam ook niet 100% door de buigproef maar er was niks aan de hand.
Ik laat zelf ook geen buigproef meer doen.
Het staat en valt hoe en door wie het gedaan wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:10

Ik zoek liever een goede dierenarts dan ze gewoon overslaan. Ik ga dus ook niet keuren bij een dierenarts die ik niet vertrouw.
Dat ze verkeerd uitgevoerd kunnen worden, ja zowel de goede als de verkeerde kant op. Maar ze hebben goed uitgevoerd wel echt nut.

Balen Lies, maar ik zou ook niet doorgaan.
Gefeliciteerd Robijntjah!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:21

Ah wat een pech Lies :( het zit je niet mee.

Robijn gefeliciteerd met je knappe aanwinst!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 00:03

maaike5581 schreef:
Mijn vorige kwam ook niet 100% door de buigproef maar er was niks aan de hand.
Ik laat zelf ook geen buigproef meer doen.
Het staat en valt hoe en door wie het gedaan wordt.

Maar deze kwam er op nog geen 50% doorheen. Uitgevoerd door een erkend keuringsarts bij een goede kliniek. Plus, als ik er niet op vertrouw, dan hoef ik ook geen keuring te doen natuurlijk.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 00:13

Wat balen Lies, heb het helaas zelf ook meegemaakt. En met dezelfde overweging gekozen om niet een tweede keer te keuren.

cijsalover

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:27

Jeetje lies, wat zuur voor jou zeg. Ik snap ook dat je niet een tweede keer laat keuren.

Ik heb vanmiddag eindelijk m'n keuring. Ik weet dat het paard een operabel OCD'tje heeft. Als deze nog steeds operabel dan ben ik geslaagd!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:51

Balen Lies, maar dan zou ik hem ook laten staan. Voor mij tellen bevindingen uit een klinische keuring eigenlijk veel zwaarder als X-ray. Klinisch moet een paard voor mij gewoon goed zijn bij aankoop en als er niet een hele duidelijke aanwijsbare reden is waarom een paard op de dag van keuring niet goed zou zijn, zou ik ook niet gaan herkeuren.
Goed uitgevoerde buigproeven zijn voor mij wel een heel essentieel onderdeel van de klinische keuring.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:05

Oehlala schreef:
is iemand hier nog naar die Oscar merrie wezen kijken? staat nog steeds op mp.

Bedoel je die Oscar merrie bij Sans Souci? Want dat is niet dezelfde Oscar merrie. Die Oscar merrie die ik leuk vond (en die Tita noemde) staat er niet meer op (ging kijken want dat zou me ook al enorm verbaasd hebben als die niet in een vloek en een zucht weg zou zijn).

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:16

Wat een gaaf paard Robijntjah!

@Lies, wat ontzettend balen dat hij is afgekeurd :(

@Cijsalover: Wat leuk joh, ik hoop dat de OCD operabel is en dat je vandaag bent geslaagd :D

Die van mij wordt vanmiddag gekeurd en als dat in orde is komt ie morgen :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:34

cijsalover schreef:
Jeetje lies, wat zuur voor jou zeg. Ik snap ook dat je niet een tweede keer laat keuren.

Ik heb vanmiddag eindelijk m'n keuring. Ik weet dat het paard een operabel OCD'tje heeft. Als deze nog steeds operabel dan ben ik geslaagd!

Spannend, een Fries of toch iets anders geworden?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:42

Ik vind een klinische keuring ook niet heel spannend, maar als een paard duidelijk kreupel blijft lopen op 2 benen vind ik dat wel een ander verhaal.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:15

Zonnebloem92 schreef:
cijsalover schreef:

Spannend, een Fries of toch iets anders geworden?

Een bruine KWPN'er :D

Thanks Lunar!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:10

oji schreef:
Oehlala schreef:
is iemand hier nog naar die Oscar merrie wezen kijken? staat nog steeds op mp.

Bedoel je die Oscar merrie bij Sans Souci? Want dat is niet dezelfde Oscar merrie. Die Oscar merrie die ik leuk vond (en die Tita noemde) staat er niet meer op (ging kijken want dat zou me ook al enorm verbaasd hebben als die niet in een vloek en een zucht weg zou zijn).

Die Oscar stond er gister weer op
stal Sams Souci heb ik beetje mijn twijfels over filmen alle paarden onder de 10000€ lopen zo kort en kak.....of ze kunnen niet rijden of ze kunnen niet filmen iig is er niet eentje die stabiel rad loopt nu hadden ze een leuke bruine met bles maar op de achtergrond loopt een paard wel normaal op de film ......
jammer ze hebben vaak leuke paarden maar ik vertrouw die mensen niet echt meer

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:27

Ik zou inderdaad niet kopen bij Sans Souci.
Hele slechte ervaringen mee, mag via pb

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:29

Nou de hengst die ik op het oog was, was al weg helaas dus nog geen vriendje voor mijn hengst. Nu heeft hij wel neus aan neus contact gelukkig, maar we gaan lekker verder zoeken voor echt een speelmaatje nu hij niet meer los gaat met zijn eerdere vriendje.
Haflinger of eventueel trekpaard hengst zoek ik.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:51

tita schreef:
stal Sams Souci heb ik beetje mijn twijfels over filmen alle paarden onder de 10000€ lopen zo kort en kak.....of ze kunnen niet rijden of ze kunnen niet filmen iig is er niet eentje die stabiel rad loopt nu hadden ze een leuke bruine met bles maar op de achtergrond loopt een paard wel normaal op de film ......

Die Oscar merrie van hen is gewoon onregelmatig, veel meer valt er niet over te zeggen.

En die Ierse ex-renpaarden vragen ze IMO onzinbedragen voor, gezien de conditie waarin die dieren verkeren (geen rugspieren in zicht :+ ) is het niet alsof daar daadwerkelijk werk in gestoken is om die fatsoenlijk om te scholen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:54

tita schreef:

Ah okay, gisteren niet gezien idd maar vanochtend stond alleen de oscar merrie van sans souci erop en niet die leuke. Die van sans souci lijkt inderdaad heel kort te lopen en vind ik totaal niet interessant. Ik heb geen ervaring met de stal maar dit soort handelstallen, beetje zelfde categorie als Doorstap in mijn ogen, zou ik sowieso niet snel gaan kijken.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:55

Fly_high schreef:
Die Oscar merrie van hen is gewoon onregelmatig, veel meer valt er niet over te zeggen.

Welke van de 2 Oscar merries? :+

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:57

Oh er is er dus nog een. Ik snapte al niet helemaal waarom mensen er zo lyrisch over waren. Ik heb ook naar die renpaarden zitten kijken, op zich leuk spul maar niet voor zulke bedragen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:02

Succes Cijsalover!
Morgen de jouwe Flyhigh?

De merrie die ik heb laten keuren stond overigens erg slecht op zijn (voor)ijzers, dat zou volgens de keuringsarts ook wel de reden kunnen zijn waarom ze zo slecht liep na de buigproef. Dus toen was ik nog wel een beetje in de veronderstelling dat een herkeuring best zinvol was. Gisteravond zei mijn man nogal casual alsof het niet van belang was (hij heeft 0 verstand van paarden :+ :+ ), dat de merrie op de trailer ongeveer 10 minuten niet op 1 voorbeen wou staan (wij waren naar binnen voor het keuringsrapport, hij bleef bij de trailer). Ze bleef 'm in de lucht houden.. Heb dat nog nooit gezien en was er ook niet bij. Heb proberen uit te vragen, omdat hij er dus geen verstand van heeft, of ze aan het schrapen was uit ongeduld. Maar hij was stellig en zei dat ze gewoon 10 minuten voornamelijk op 3 benen heeft gestaan. Dat heb ik niet aan de eigenaresse verteld, want het is een nogal vaag verhaal van een paarden leek, maar alles samenvattend denk ik echt dat ik hier niet aan moet beginnen.

edit; overigens zag de eigenaresse er weinig in, om te herkeuren, ze zei in eerste instantie dat ze 'm zelf wou houden. Plus, dat ze nooit meer terug naar die kliniek wil. Als ik had willen herkeuren, had ik dat wel bij dezelfde keuringsarts willen doen. Gisteravond laat zei ze dus dat ze geinteresseerden had, die niets gaven om de keuring. Heb toen ook gezegd dat ze 'm moet verkopen, als iemand 'm ondanks dit rapport graag wil hebben.
Laatst bijgewerkt door lies op 29-04-21 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:03

Ik heb bij san souci destijds nog geïnformeerd naar een ruin, die achteraf al een tijd te koop stond en in prijs gedaald was.
Toen ik wilde komen hadden ze ineens een hele lading mensen die kwamen kijken, en heb gevraagd of ze mij op de hoogte wilde houden.
Ik heb daarna nooit meer wat gehoord, vond de gehele communicatie al moeizaam

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:25

De mijne is helemaal goedgekeurd! Zijn nu onderweg naar stal met hem.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:25

Eef_Bam schreef:
De mijne is helemaal goedgekeurd! Zijn nu onderweg naar stal met hem.

Gefeliciteerd !! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:26

Proficiat!