Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:45

Wat leuk om te lezen dat het overal (weer) lekker gaat! Pinda heeft weer meewerkende tandjes, Mexx loopt weer te shinen, dekens worden gepast en buitenritjes gaan ook weer lekker. Fijn hoor!

Hier was even radiostilte want ik kreeg (krijg := ) echt een punthoofd van Feyre. Vorige week dinsdag is ze 3x door het draad gedenderd. Mijn bijrijder nam mijn andere paard mee en Feyre wilde mee. Ik zat ondertussen volledig vast op mijn werk dus dat was geen fijne middag := Uiteindelijk ben ik na werk naar stal gescheurd, heb ik beide paarden tegelijk meegenomen van de wei naar stal (20 minuten lopen) en heb ik ze in de paddock gezet.

Afbeelding

Afbeelding

So far so good? Nou nee, want zondagochtend werd ik gebeld dat ze bij de buren in de wei was gekomen. Onder het draad van de paddock door (waar véél stroom op staat). Buren stonden met haar aan de hand voor de deur van de staleigenaar := :x Dus nu staan ze 's nachts al op stal, voor het stalseizoen aan. Dus een hoop extra werk, maar ik wil écht niet dat ze in het donker op stap gaat.

Afbeelding

Hoop frustraties, want dit gedrag is écht niet oke. En moet ik er weer uit zien te krijgen voor ze volgend voorjaar weer richting de wei gaat.. Zo jammer, want het is het liefste, braafste en makkelijkste paard wat ik ken. Ze is zó vreselijk leuk :+: Maar dat achterlijke uitbreken..

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 08:49

Oh gut Berdien I FEEL YOU en als je er achter komt hoe je dit kunt afleren hoor ik het graag want Duke is net zo’n Houdini. Van zodra meneer besluit dat er niet meer genoeg gras staat kan ik hem ‘s morgens uit de berm gaan plukken. Gelukkig komt hier geen verkeer en gaat Duke nooit ver weg van Dexter maar ik ben het zo kotsmoe :')

Ben nu de hele wei opnieuw aan het omheinen, koord ipv lint, nieuwe stroomklok etc. Mag hopen dat het werkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:51

Neeeee. Echt? Oh ik vind het echt heel naar voor jou maar ik ben zo blij dat ik niet de enige ben := Stal is aan de weg en daar wordt echt wel hard gereden (60-80 km/h) dus ik wil echt niet dat ze op de weg komt. Levensgevaarlijk. Dus ik slaap een stuk beter nu ze 's nachts opgesloten staat :=

Ik heb vanaf donderdag vakantie, dan ga ik sowieso een derde draad in de paddock spannen zodat de ruimte om eronder door te gaan minder wordt. En ik ga ijzer- of koperdraad kopen en dat in haar manen vlechten. Zodat áls ze tegen het draad aan komt ze een beste klap krijgt.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:28

En, hield ze een beetje rekening met je PSvanLot? :)

Mexx gaat zeker fijn, wat is hij hard vooruit gegaan!

Heftig die ups en downs met Gentle CL :(:) Zo frustrerend! Maar als het goed gaat ziet het er ook meteen top uit hoor *D En ik ben jaloers op hoe wit hij altijd blijft....

Marie en haar hippe deken, dramaqueen :)) Snuitje spreekt boekdelen :)) Balen van je schouder nog steeds zeg...

Hier zijn ze ook wel fris allemaal hoor, gisteren had Pinda een stuk meer stuiters dan zondag (ik weer piepen := maar we hebben uiteindelijk best OK gewerkt/gecorrigeerd) en Miep ging ondersteboven de bak door met loswerken :+

Mooie deken Sosha :)

Ohhh Quir, rollkur :oo Foei :P :))

Goed bezig Kruimellover, en wat leuk een TREC! :)

Houdini Feyre, wat lijkt me dat frustrerend en eng :(:) Echt niet tof! Ijzerdraad in de manen is een goede....hopelijk valt het kwartje dan. Wel vet stoer, met 2 paarden aan de hand alleen over de weg kunnen!

Pinda is in haar nopjes, ze heeft een nieuwe deken want ze is uit haar vorige gegroeid :+ Dit is een grote van Miep die nog in de kast lag, maar zelfs deze (206cm) gaat binnenkort te klein zijn :oo Hier is inmiddels het paddockseizoen begonnen, helaas is alles nu echt veel te nat en te glad om op de wei te blijven.

:z :Y)
Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:11

Oww vreselijk dat Feyre 's-nachts op pad wil. Ik zou er ook nachtmerries van krijgen.

Pinda kijkt inderdaad wel heel tevreden :D

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:30

Oh wat lastig die Houdini’s! Ik snap dat je beter slaapt als ze al nachts binnen staat, Berdien!
Hopelijk kom je tot een goede oplossing.

Bliss is heel goed in mijn onderste draad steeds ergens kapot maken (ik denk dat ze erin rolt). Maar ik heb ook een klein shetje en die kan er dan onderdoor, gelukkig voelt ze die behoefte niet. Maar ik ben ook steeds benieuwd waar ze nu weer staat. Gelukkig kunnen ze bij mij niet snel op de weg terecht komen.

Jemig wat groeit Pinda! Zulke grote dekens!
Het is goed te merken hè, dat het herfst wordt. Paardjes zijn gelijk weer wat stuiteriger. Gelukkig is Bliss dan nog steeds chill _O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:32

Lekker gelest PSvanLot?

Ohh, heel erg vervelend als ze steeds zo uitbreken Berdien en bovendien niet geheel ongevaarlijk, lees ik. Heb je niet een wei die met hout omheind is waar ze in mag?

Haha Sizzle, heel herkenbaar! Rudi was ook lekker fris de afgelopen dagen. Met longeren een hele rodeo. Toen dacht ik wel even "En daar moet ik op?" := Toch de stoute schoenen laarzen aangetrokken en opgestapt, hij was hartstikke braaf en ik heb fijn gereden :+

CL, mooie deken. Rudi heeft een handy down van zijn moeder om haha. Hopelijk gaat het snel beter met je schouder.

Granoek, Duke ziet er goed uit! Nu jij nog dan :P

PL, het was gezellig en Gentle deed het super. Fijn dat jullie weer op 1 lijn zitten.

Fijn is dat hè Babootje, als ze zo lekker meewerken en fijn aanpakken. Tof ook dat jullie merrie weer terug is en de rust haar zo goed heeft gedaan.

Sosha schreef:
Ik heb wel van die supervette camera's gezien die je dan kunnen volgen.
Maar om nou te zeggen dat ik die echt nodig heb.........

Mijn man heeft een Gimbal gekocht. Die ga eens even een keer in beslag nemen. Die kun je zo instellen dat de camera je volgt tijdens het rijden.

Quir _O-

Kruimel ook lekker bezig weer. Gelukkig niks aan de val over gehouden allebei. Leuk TREC! Kennisje van mij doen daar eigenlijk ook altijd mee, in Geffen. Weet nu niet of ze ook gaan eigenlijk.

Ik kan wel zeggen dat ook het rijden zonder begeleiding best goed gaat. Ik moet sommige dingen nog een beetje afleren die er in de loop van de jaren ingesleten waren maar gelukkig ben ik me er van bewust als ik de fout inga en gaat het nu al veel beter. Mijn handen wilden nog weleens een eigen leven gaan leiden :+
Gisteren hadden we les en vandaag weer zelf gereden, nu eens aan de andere kant van de bak voor de afwisseling.
Rudi begint ook steeds meer een sportlijf te krijgen, komt steeds meer model in, spieren in plaats van babyspek : D

Afbeelding

En nog altijd moet meneer wat te frotten hebben. Ik denk dat hij dat wel nooit af zal leren :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:25

Die 2e foto is hij wel helemaal in zijn element :D

Lekker ding hoor !
Er gaat natuurlijk zo wie zo niets boven een vos <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:34

Ja hahaha. Hij móet echt altijd iets in zijn mond hebben. Ik zit ook te denken om een paar takken on zijn stal te leggen. Wilgentakken is dat toch?

Ik vind vosjes ook erg mooi. Ze zijn er in zoveel verschillende tinten. 50 tinten vos :D De merrie van Candalisa (mama van Sydney) heeft ook zo'n prachtige tint

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:06

Die Feyre toch, leuk is anders. Hier staat Marie ook terug binnen 's nachts tot haar ergernis, ze is niet zo gerust in de stal en ijsbeert veel. Mijn ander paard ben ik ook al een paar keren kwijt geweest, die springt over de draad als hij het gehad heeft. Blijft gelukkig wel altijd in de omgeving hangen of balkjes pakken in de buitenpiste. :#
Een paard zoals Duke zou ik ook niet graag in de berm terug vinden _O-

Ah schattige Pinda <3 Binnenkort dan al een 210??? :wow:

Welke gymball heeft hij gekocht Noisy? Ik ben ook aan het twijfelen om er zo eentje aan te schaffen. Vooral voor school en werk, maar handig als ie ook mee kan naar de paarden. Rudi ziet er goed uit, en wat fijn dat het rijden alleen zo goed gaat!

Hier vandaag even een emo-moment. :( Ik ben vandaag voor het eerst terug op Marie gekropen, ben gewoon in tranen uitgebarsten. Ze ging weer tegen m'n been plakken en tegen de kant hangen. Werd ik natuurlijk helemaal panisch van aangezien ik zo de vorige keer gevallen ben. Ik zie mijn paardje het zo goed doen met mijn lesgeefster, maar heb er zelf totaal geen vertrouwen in. Heb dus toch meer schrik dan ik gedacht had. Nuja is 2x hard vallen op 2 maanden tijd natuurlijk niet leuk. Ik weet dat ik ook gewoon even de knop moet omdraaien en het vooral in m'n hoofd zit, maar op dit moment vertrouw ik haar gewoon niet, en ik weet niet hoe ik ze wel terug moet gaan vertrouwen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:16

Hè CL wat enorm vervelend om te horen! Dit is helemaal niet leuk.
Wat moet dat verdrietig voor je zijn.

Misschien een goed idee om een paar keer op een ander paard te rijden en Marie een paar maanden door te laten rijden totdat je zelf vertrouwd bent en zij wat verder afgericht?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:19

Ach CL toch :(:) Kan je instructrice je helpen met je angst? En anders idd wellicht even oefenen op een ander paard?

Nog een knappe Rudi gezien, wat fijn dat het zo goed gaat!

Feyre haar escapades zijn nogal vervelend, maar goed.. ze maakt veel goed met de rest haha! Als ze straks niet meer met zijn tweetjes in de paddock staan kan ik Sil ook weer wat makkelijker mee nemen, want ze zijn wel heel klef :))

Afbeelding
<3

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:55

Ah wat vervelend CL! :(:) Ik snap helemaal waar je spanning vandaan komt, maar het is dan weer even wat anders om er vanaf te komen he. Misschien is het inderdaad slim om even een paar keer een ander paard te rijden, al is het maar om te weten of je daar ook last van angst door krijgt.
Jullie gingen zo lekker, ik hoop dat dat snel weer verder kan en dat je lijf ook snel beter wordt.

Wat een lief stel die Feyre en Sil <3

Ik heb vandaag lekker met een vriendin met alledrie m'n paardjes (nou ja, 2 en half is het meer) wat aangerommeld. Bliss doet zo stoer haar ding, echt een heerlijk paard. We waren een rondje met haar en Billy gaan rijden. Billy heeft om de haverklap iets aan zijn beentjes, maar heeft er zoveel plezier in, dat ik hem op goeie dagen weleens een half uurtje meeneem. Mijn vriendin ging met de barebackpad op hem en ik hobbelde met Bliss mee. Die ouwe gek stuiterde alle kanten op hahaha. En Bliss, die trekt zich er weinig van aan en loopt gewoon haar rondje.

Verder proberen we kleine Annabel (de shetlander) een beetje voor te bereiden om haar misschien voor een karretje te kunnen zetten. Dat lijkt me zo leuk. En ze is echt mega braaf en leert echt snel, dus wie weet gaat het nog lukken ook.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:23

Niet fijn CalipsoLover, maar zou je niet even wachten met rijden tot je helemaal herstelt bent?
Als je niet helemaal fijn in je lijf zit, krijg je ook veel sneller last van angst.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:10

Rudi de grapjurk :P Hij ziet er inderdaad goed uit! Fijn dat het zelf rijden ook zo goed gaat :)

Ach nee CL, wat naar dat je toch nog meer angst aan je vallen hebt overgehouden dan je dacht :knuffel: Heel begrijpelijk hoor, je hebt echt een paar klappers gemaakt en dan zo'n jong onstabiel paard om weer mee op te bouwen geeft weinig vertrouwen :(:)
Heb je mogelijkheden om zelf nog weer op te bouwen op een braaf paard (desnoods een paar keer manegelessen)? En in de tussentijd je instructrice Marie verder op laten pakken, totdat jij je weer safe genoeg voelt om zelf ook weer kleine beetjes op te pakken?
Hier met mijn angst met Pinda ben ik eerst weer aan de longeerlijn gegaan met haar, alleen beetje stappen. En van daaruit onder begeleiding steeds een stapje "moeilijker". Dat helpt ook een stuk :)

Jut en Jul Plak samen in de paddock, lief! :) :)

Lekker zo samen nog wat kunnen doen met de paarden Kruimellover, chille Bliss! +:)+

Ohh Shetje beleren, wat leuk! Hoe oud is ze, heeft ze wel wat onder het zadel gedaan verder?

Wij (mede-eigenaren en ik, geen koninklijk meervoud hoor :P ) hebben sinds deze week een tuigje voor onze 3-jarige Shettepretterd. Er moeten nog wat gaatjes bij, maar hij lijkt te gaan passen straks. Plan is om hem van het voorjaar er pas echt wat mee op te gaan pakken. Jipje vond het maar interessant, gaf er niks om bij passen. Knappe vent :+:
Afbeelding

Pinda heeft gisteren braaf haar best gedaan aan de longe, een heel korte stuiterpartij waarbij ik nogal rigoreus op de rem trapte ( :o ocherm :o ) maar verder deed ze zoet haar best :) Eerste keer weer in de schemering/donker werken dus leek me slim om dat even aan de longeerlijn te doen ipv erop te zitten :=

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:09

Ahhh dat staat hem goed Vientje!

Volgens degene waar Annabel vandaan komt, is er eigenlijk niets mee gedaan zover zij weet tenminste. Zij heeft haar zelf wel naast de fiets meegenomen, maar verder ook niets met haar gedaan.

Ik ben er nu allemaal ‘fanatiek’ van alles mee aan het oefenen, haha.

Zo kan ze op het blok:
Afbeelding

‘Voetje’ kan ze, dan tilt ze haar beentje helemaal op. Dat lukt zelfs op het blok.
En ze loopt braaf een rondje met een kindje op haar rug, dat was ze al wel gewend. Maar we hebben er een zadeltje op gelegd, dat had ze volgens mij nog nooit meegemaakt. En nu hebben we een heel schattig hoofdstelletje voor haar gekocht:

Afbeelding

Dat vindt ze ook maar raar met het bitje, maar ze begint er al aan te wennen. En nu ben ik een beetje bezig met lange lijnen:

Afbeelding

Dat pakt ze ook enorm goed op. Echt zo’n leuk ding is het. Ze kan ook mee naast Billy. Echt heel grappig is dat, want dan moet ze steeds dribbelen om hem bij te houden.

Afbeelding

En nu rommel ik maar wat aan om haar misschien zover te krijgen dat ze voor een karretje kan. Maar dat kan ik zelf ook niet, dus daar ga ik de hulp van een vriendin bij inschakelen. Tot nu toe gaat alles wat ik oefen goed, dus moet vast lukken uiteindelijk.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:20

ahhh stoere shetjes <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:32

CalipsoLover schreef:
Hier vandaag even een emo-moment. :( Ik ben vandaag voor het eerst terug op Marie gekropen, ben gewoon in tranen uitgebarsten. Ze ging weer tegen m'n been plakken en tegen de kant hangen. Werd ik natuurlijk helemaal panisch van aangezien ik zo de vorige keer gevallen ben. Ik zie mijn paardje het zo goed doen met mijn lesgeefster, maar heb er zelf totaal geen vertrouwen in. Heb dus toch meer schrik dan ik gedacht had. Nuja is 2x hard vallen op 2 maanden tijd natuurlijk niet leuk. Ik weet dat ik ook gewoon even de knop moet omdraaien en het vooral in m'n hoofd zit, maar op dit moment vertrouw ik haar gewoon niet, en ik weet niet hoe ik ze wel terug moet gaan vertrouwen.

Kan ik me voorstellen CL. Dat vertrouwen is nog niet zo snel terug. Neem de tijd. Marie is echt nog heel groen en een paard opleren is echt nog niet eenvoudig. Ik denk echt dat het wel goed komt, maar dat je paard nog wat meer bevestigd moet zijn wil jij het vertrouwen weer terugkrijgen. Doe rustig aan en houd het dan een poosje alleen bij uitstappen o.i.d. totdat jij weer het comfort hebt dat het allemaal goed gaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:33

Wat snoepig Kruimellover :D :D

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:45

Ik heb echt al lang niks meer geplaatst hier! Daarom eerst even een bijleespost (terug gegaan naar pagina 155 en vanaf daar gaan typen :) )

@Quir: wat een mooie foto's op pagina 155! <3

@Berdien: Feyre is flink aan het groeien en ontsnappen las ik, dat is echt een vervelende gewoonte ;( deed mijn vorige mini ook vaak.

@Splinter; fijn dat het goed ging voor het eerst op vreemd terrein meteen een clinic rijden!

@Vientje; een hoop gedoe met Pinda las ik met betrekking tot haar tandenwisselen en zo, hopelijk gaat het nu weer lekker in een steigende lijn! En ook fijn dat ze na 2,5 week rust zo weer op te pakken is!! En al zo groot dat de deken van moeders al te klein word, oeps! Mac heeft maar maat 185 haha. En Jipje voor het eerst tuig op, idd nog wat te groot nu :+ mennen is leuk!

@Sizzle; gaaf die rijfoto's in de wei!! Leuk beestje is het ook <3

@Noisy; fijn dat je 1 keer per week les hebt kunnen afspreken, en altijd leuk om te horen als iemand anders zegt dat je een fijn paard gekozen hebt!

@Babootje; wat loopt Mexx toch heerlijk, lijkt me echt een fijn paard om te rijde. Hij lijkt echt te zweven!

@paint_lover; goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en het hebt na laten kijken! Hopelijk blijft het nu goed gaan. En die stops zien er ook goed uit, lijkt me een machtig gevoel! Gaaf paard is Gentle ook nog steeds!

@calipsolover; jij was 2 keer van Marie afgevallen las ik, maar ik las ook dat ze zich voorbeeldig had gedragen tijdens de jongepaarden wedstrijd. Vervelend dat je nu met die angst zit, ik heb het zelf ook een tijdje gehad en ik ga daarin mee met het advies van de andere die al reageerde; kijk of je op een ander paard tijdelijk kan rijden om weer wat vertrouwen op te doen! Dat heeft mij toen ook heel erg geholpen. En wat is ze knap met haar (nieuwe?) Deken <3 maar ik vind Marie sowieso echt heel knap :D

@kruimellover; goed dat ze zo braaf was buiten! Een beetje stress hoort er wel bij en fijn ook dat iemand je even geholpen had :D succes met de wedstrijd ook zaterdag!! En ook leuk bezig met de kleine Annabel, later inspannen gaat vast goedkomen met hulp!

-------------------------------------

Nu even mijn eigen update:
Mac is nog steeds echt een topper, inmiddels gaan we regelmatig op buitenrit, hij loopt overal zo langsaf, en we zijn nu ook 4 keer alleen op pad gegaan, de 1e keer was uitstappen na het rijden, de 2e keer was alle gangen in het bos gedaan, half uurtje weggeweest of zo, de 3e keer gingen we rijdend naar de manege 2,5km verderop om op vreemd terein te oefenen, en gisteren weer een bosritje gedaan.

Ik heb ook een trailer gekocht dus daarmee zijn we ook aan het oefenen, hij loopt er al best makkelijk op, maar we zijn er nog niet mee wezen rijden, dat wil ik ergens de komende 3 weken nog een keer gaan doen, maar dan zal mijn vriend mee moeten!

Ik heb al lang geen rijfilmpjes meer laten maken, heb nog wel een filmpje van de galop laatst maar dat is nog van augustus :)

We waren dus voor het eerst op een vreemde locatie wezen rijden, ooooh wat een topper is het ook. Natuurlijk keek hij in het begin heel erg naar de gekke hindernissen maar eenmaal gewend liep hij braaf zijn rondjes. Nog een paar keer op een hindernis af gestuurd en hij heeft alles gesprongen wat ik van hem vroeg! <3
Filmpje van het rijden daar;

Spring filmpje;

Echt mijn lot uit de loterij
Afbeelding

Ik heb hem daarna bij de manege afgespoten en toen zijn we te voet ook weer terug gegaan maar toen liep ik er naast hoor :)

We hebben laatst ook een fotoshoot gehad daar had ik nog n topic van gemaakt:
Afbeelding
Meer foto's:
[ITP] Mijn KWPN-Pony McCartney

En deze gave zwartwitfoto heb ik zelf gemaakt <3
Afbeelding
Meer foto's:
[ITP] McCartney ~ in de ochtendzon

Kortom zo zo zo blij, ik kan het niet vaak genoeg zeggen echt waar!

We trainen nog 3 weken rustig door. 1 november komt er een masseuse en dat is officieel de start van zijn welverdiende wintervakantie. Lekker een paar maandjes verwerken van alles wat hij sinds 12 mei geleerd heeft :)
Laatst bijgewerkt door Anouk_H op 08-10-20 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:52

Wauw wat gaan jullie lekker! Mac is ook echt een knapperd. Heerlijk dat het allemaal al zo fijn gaat joh! En ook slim om hem even pauze te geven in de winter denk ik. Hij oogt trouwens helemaal niet klein vind ik. Jullie zijn een leuke combi samen!

Ik heb me net weer ingeschreven bij een vereniging zodat we binnen kunnen rijden. Kan ik ook wat in de bak oefenen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:07

CL, heel begrijpelijk dat je weer even de bibbers hebt :knuffel: Het was ook een aardige smak. Wat Vientje zei sluit ik me bij aan. Gewoon weer even een stapje terug en aan de longeerlijn, dat geeft helemaal niks en haast heb je toch niet?

Anouk_H ik heb hem niet gekozen maar in elkaar geknutseld :+ maw ik heb hem gefokt :D

Ontzettend fijn dat Mac het zo goed doet, heerlijk is dat hè :) We hebben een beetje hetzelfde plan. Ik zat ook te denken om Rudi even vakantie te geven als hij weer thuis is. Miss toen nog even een maandje thuis rijden straks en dan december, januari en evt februari vrij.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:50

Haha oeps, gefokt dan! :D

-----------------

Ik ben in m'n update nog vergeten dat we sinds zondag een schuilstal hebben voor Mac en z'n vriendin! :D echt super blij mee net klaar voor het echte treurige weer weer begint :) de linker zijkant word later nog dichtgemaakt, we hebben er nog geen planken/platen voor

Afbeelding
Mac is de blauwe deken :P . Ik heb hem onder een 0grams regendeken staan vorige winter had hij een 200grams winterdeken op, maar toen kwam hij van snachts op stal naar 24/7 buiten dus hij had dat nodig omdat zijn vacht niet wilde groeien. Ik hoop dat het dit jaar lukt om hem zonder deken te houden, en de regendeken is voor als het dus echt de hele week weer regent zoals deze week hier voorspelt is.

Hoe hebben jullie de paarden staan? Hoeveel binnen en buiten en met of zonder dekens? :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:18

Wat een gezelligheid zo samen! Fijn dat je ze zo lekker buiten kunt houden en dat de schuilstal zo fijn droog is!

Hier heeft mijn paard een 0 grams regendeken op. Dat wil ik zeker nog zo houden totdat het onder de 10 graden gaat overdag, dan gaat er een 200grams op en dat is dan ook wel de max denk ik. Ze heeft het naar mijn mening niet zo snel koud.

In principe staan ze van 0830 tot 1430 ongeveer buiten, maar als het in de ochtend heel hard regent, zoals van de week, dan gaan ze wat later naar buiten. Vandaag waren ze wat eerder binnen, het weer was zo guur. Maar ze komen 7 dagen per week buiten.

Afgelopen maandag op de club gereden, met vreemde paarden. Op de A pony was ze heel scherp, toen heb ik maar even gewacht met opstappen. Met de D pony samen heerlijk gereden. Ging echt fijn.

Vanmiddag in de harde wind en regen in de buitenbaan gereden. Ze was scherp en schoot een paar keer weg. Maar in de basis deed ze heel erg goed haar best. Was zeer tevreden zo met dit weer!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:53

Heb wel bijgelezen maar een hele post maken met op iedereen reageren is me teveel op mijn telefoon.

Fijn dat Duke nu beter op gewicht is!

Mac doet het supergoed, wat leuk!

CL helemaal niet gek dat je wat angstig bent na 2x hard vallen. Ik merkte dat ik na mijn val ook wat voorzichtiger was maar inmiddels is dat weer over (ik weet nu ook hoe strak mijn singel moet om te voorkomen dat het zadel gaat glijden ;) )

Verschrikkelijk die uitbrekers, ik vind het niks als ze op stal moeten maar als ze anders de weg op gaan... Die van mij springt juist uit een stal, die vind het verschrikkelijk om alleen te staan.

Zondag puzzelrit gehad en het was supersuper leuk!! Hele leuke organisatie en heel vrij allemaal. Koda vond het heel staanpannend maar heeft het top gedaan :D Wel grappig, als ik alleen het bos in ga kan hij prima stilstaan en is hij heel relaxed maar merk je na een half uurtje vermoeidheid. Nu vond hij stilstaan helemaal niks, wilde alleen maar lopen en gaf niet toe aan vermoeidheid (zo'n 3 uur in totaal, wel veel gestapt en dus stilstaan voor opdrachten tussendoor). Met de galop ging ik voorop zodat Koda het tempo kon bepalen maar dat tempo was iets te enthousiast haha! Had even een 'hoe krijg ik hem ooit terug' momentje, maar dat was ook snel weer voorbij.

Stoer vooropAfbeelding

Blikgooien

Afbeelding

En groepsfoto

Afbeelding

Oja we hebben ook ons eerste sprongetje onder het zadel gemaakt. Ik stuurde hem eropaf en gewoon perfect braaf gedaan, heb natuurlijk wel al veel aan de hand gesprongen (iemand die zich nog mijn kerstspringen herrinert?)