Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:10

Het gaat sinds dat drukverband erom heeft gezeten een stuk beter , de zwelling is weg ..die veroorzaakte de enorme pijn .. Ik loop alweer en ga vandaag Hudson weer longeren ;) _/-\o_

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:14

Dresjoepie wat een knapperd! Hij ziet er goed uit, al heel compleet.

JenW welkom!

moniek21 wat een gave ervaring en beterschap met je voet.

pol013 hoe doe je het trainen met een hartslag meter? Kan je zijn hartslag ergens (op telefoon ofzo) aflezen tijdens het rijden? Of kijk je dit naderhand terug? Wel heel interessant!

Leonie_M jammer dat het wat minder gaat, niet echter motiverend. Hopelijk pakken jullie snel de draad weer op. Het is soms wat met die jonge paarden. Santana heeft ook momenten dat hij wat onrustig is in de aanleuning, voornamelijk als we iets nieuws erbij pakken. Ik ben nu ander bit aan het testen maar dat is voornamelijk omdat het tweedehandse bitje waar ik me begonnen ben nu wel echt op is. Maar merk wel dat hij het nieuwe bit (dubbel gebroken watertrens) wel fijn vindt terwijl hij bij het zadelmak maken dat helemaal niets vond.

Fokfanaat wat heftig, dat is schrikken! Heel veel beterschap voor je zus.

Wij hebben afgelopen zondag echt een hele leuke en leerzame clinic gehad. Proef rijden moet ik echt nog aan werken. In de proef krijg ik het op mijn heupen en probeer ik zo snel mogelijk weer klaar te zijn :Y) . Daar moet ik echt nog handiger in worden.

Kreeg ook te horen dat we hem best wel wat meer mogen aan en oppakken. Ik rijd nog heel erg voorwaarts maar mag hem best wel meer wisselen in tempo (dus ook terug en meer op het achterbeen zetten). We hebben ook stap/galop overgang gedaan dat kan hij dus ook al een beetje, ik dacht echt dat hij op zijn neus zou vallen maar hij is ondertussen al veel sterker geworden dan we doorhadden.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:15

Leuk Bianca dat de clinic zo goed ging Heel herkenbaar dat snel klaar willen zijn Stomme wedstrijdspanning zit altijd in de weg

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:29

Fijn Bianca zon clinic, hahaha heel herkenbaar allemaal . Wat mooi dat hij toch sterker is dan jullie doorhadden ;) nu lekker doortrainen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:54

Moniek: fijn dat je voet al weer beter gaat.
biancaa, leuke clinic.
Ik heb een polar set met horloge, Ik kan tijdens de training alles aflezen: hartslag, snelheid, duur, afstand etc etc. Daarna kan ik alles uitlezen op de computer en er zijn apsps voor je telefoon.
Ik gebruik hem bij mijn jonkie vooral om de zwaarte te bewaken, mat name niet te zwaar. Volgens mij mag je met zo'n jong paard ook nog geen echte krachttraining doen. Alleen km's maken op een lage intensteit. daarnaast zegt het dus ook iets over stress. Bij spanning gaat de hartslag dus ook omhoog.
Mijn oude paard train ik juist heel bewust op de hogere hartslagen. Anders train je zelden op kracht/zwaar genoeg heb ik gemerkt. Met een dressuurles kom ik er iig niet aan. Die neem ik echt gericht mee naar het bos voor een galop training.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:26

Zo even met vakantie geweest en er is alweer heel wat gebeurd.

Wat een vreselijk ongeluk met je zus Fokfanaat. Veel sterkte; ik hoop dat ze voorspoedig herstelt.

Moniek op het NK geweest. Super leuke ervaring lijkt me en mooie foto's! Sterkte met je voet.

Leonie, misschien heeft het toch met tanden wisselen te maken nog. We hadden een tijdje terug ook zo'n fase in de aanleuning; ik was al bijna eens rond gaan bellen naar een bitfitter omdat ik dacht dat History misschien aan iets anders toe was. Maar toen zat er ineens weer een bult onder zn kaak en was hij dus gewoon weer aan het wisselen.

Pol013. Een hartslagmeter staat ook nog op mijn lijstje. Ben namelijk heel benieuwd wat die van ons voor hartslag in het werk heeft. Volgens mijn veearts heeft hij een opmerkelijke lage hartslag voor de mate waarop hij attent op zijn omgeving rondkijkt. Een hele coole zei ze.

JenW welkom!

Bianca een leuke clinic gehad. Met de jonge paarden ben je altijd voorzichtig. Maar inmiddels zijn ze 4 en vergeet je soms dat ze al meer aankunnen dan je ervan vraagt.
In oktober gaat Babette ook een l clinic rijden. Vanuit het Johnson topic gaan we met een aantal Johnson nakomelingen een clinic doen bij Van Silfhout. Super leuk lijkt ons dat, ook al is History nog maar net op L niveau.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:18

Dat zou ook heel goed kunnen babootje. Het is alleen even balen. Aankomend weekend is de finale van de Elzen cup bij ons op stal. We staan er goed voor maar ik wil het nu niet verprutsten.

Van de week een beetje gespeeld met rare dingen in de baan. Wat is hij dan enorm braaf. Dan kan ik weer spontaan verliefd op hem worden :D

https://youtu.be/2cLMDAz7GmU

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:45

Leonie_M schreef:
Dat zou ook heel goed kunnen babootje. Het is alleen even balen. Aankomend weekend is de finale van de Elzen cup bij ons op stal. We staan er goed voor maar ik wil het nu niet verprutsten.

Van de week een beetje gespeeld met rare dingen in de baan. Wat is hij dan enorm braaf. Dan kan ik weer spontaan verliefd op hem worden :D

https://youtu.be/2cLMDAz7GmU

Wat een braverd Leonie :D :D

Bij ons was het ook net tijdens de wedstrijd dat ie het deed. Hij was gewoon niet linksom te sturen haast. Zo op het oog zag het er goed uit en had Babette toch nog 3 winst, maar het voelde gewoon helemaal niet goed. Dus het kan nog mee vallen. Gewoon rijden, er een beetje afblijven en net doen of je het niet merkt :D :D :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:43

Leonie, wat is die knap joh .. Zo braaf ziet het eruit .
Idd wat boven al gezegd is door Babootje.. Gewoon rijden en doen alsof je neus bloed ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:05

Wat een binkie leonie <3

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:53

Leonie.....Wat doet hij dat stoer!! hoe is de finale gegaan?

Bianca....dat klinkt zo bekend!

Wij hebben vandaag ons L2 debuut gemaakt en ben dik tevreden. Ze bleef er erg fijn aan alleen het wijken liet ze niet zien zoals ze kan, ze was meer bezig met naar haar vriendin roepen die al op de vrachtwagen stond haha. Uiteindelijk 2e met 184 en 1ste met 190,5

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:27

Super Carmen .. We zien mekaar wel weer op de kampioenschappen ;) echt leuk dat ze het zo goed doet +:)+

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:35

Gefeliciteerd met de punten carmuh Dat is nog eens een lekker debuut :)

Hier ook weer even een update na zijn vakantie en fysio/ostheo bezoek Deze kon geen bijzonder heden vinden op wat kleine blokkades na (gelukkig maar)

De tong is iig opgelost met een lage neusriem en wat stroop op het bit Wat een opluchting is dit kan nu weer wat aan rijden toe komen ipv kijken wat die met zijn tong aan het doen is

Ga hem nu rustig aan verder trainen en eens kijken of hij in december mee kan doen aan de VSN troffee
De trailer loopt die inmiddels makkelijk op :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:23

Fijn dresjoepie dat alles weer voor mekaar is .. Idd lekker nu weer aan rijden toekomen ipv bang zijn dat z'n tong eruit komt .

Vandaag begint m'n bijrijdster ben heel benieuwd hoe het gaat .. Ze is een toppertje en komt via m'n instructie , beetje spannend maar ze weet wat ze doet ;)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:26

pol013 heel interessant! Ga er ook eens naar kijken (al is trailer voorlopig prio 1).

Babootje, zeker ik merk zeker de laatste tijd dat iknog te voorzichtig ben. Kreeg gisteren dan ook de deksel op mijn neus wat dat betreft. Wauw clinic bij Van Silfhout, heel gaaf! Veel plezier alvast.

Leonie_M wat ontzettend braaf! Ook al een hele bink zo zeg!

Carmuh wat een super debuut zeg! Gefeliciteerd.

Dresjoepie fijn dat alles goed was bij de fysio en dat het weer beter gaat met bit/tong probleem.

moniek21 succes met de bijrijdster vandaag. Hopen dat het matched!

Wij hebben gisteren voor het eerst op ander terrein gereden. Paard ging (na wat aanmoediging) braaf de trailer op en was heel rustig onderweg. Op terrein aangekomen was hij wel onder de indruk en ik nog meer. Losrijden ging best fijn, ondanks de spanning, paard super braaf. Helaas gingen de proeven wat minder. Samenvatting:
Santana: “Baas, het is hier best eng, ik weet het niet”.
Ik: “Santana ik vind het ook spannend, ik weet het ook niet!”.
Resultaat: we hebben samen uitvoerig het juryhokje bekeken vanaf een veilige afstand.

Pfff het ging echt even niet, ik blokkeerde helemaal. Tweede proef ben ik wel gaan rijden (was eerste proef even vergeten dat ik dat kon) en toen ging het al veel beter en kreeg ik hem wel rond. Veel geleerd, ik vooral. Ik mag hem echt wat meer aan het werk gaan zetten en duidelijker zijn dan snapt hij ook wat de bedoeling is (eerste proef verprutst lag echt 100% aan mij).

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:23

Bianca, dat is toch helemaal niet erg.. Je hebt je goed herpakt en toch je 2e proef gereden +:)+

Hudson ging super bij m'n bijrijdster, ze moest noodgedwongen in de buitenbak rijden omdat ze de binnenstal rond de binnenbak gingen schoonspuiten. Hij kan nog weleens gaan springen in de buitenbak, dit wilde hij ook doen.. Maar ze heeft gedaan wat ik haar al had verteld.. Even een brul en een schop naar voren :D hij was super braaf zei ze .. Trots op m'n hutseflutsie *\o/*

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:18

dresjoepie.....wat fijn zeg dat het probleem met zijn tong is opgelost!!
Moniek...ik heb besloten dat ik zoiezo vanaf november stop met starten, misschien nog wel eerder hihi
Bianca....Je moet ergens beginnen, de volgende keer gaat het vast al een stuk beter!
Moniek.....Wat fijn dat het goed ging tussen hudson en je bijrijdster!

Heeft er hier iemand ervaring met een ibop rijden?
Werd mij afgelopen weekend gevraagd waarom ik geen ibop zou doe met haar, zeker i.v.m het veulen.
Twijfel een beetje, als ik het al zou doen wil ik hem zo snel mogelijk doen dus is zoiezo dan verder weg.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:23

Fijn dat je je toch nog hebt kunnen herpakken Bianca Weer wat geleerd moet je maar denken gwn veel gaan wordt het steeds makkelijker

Fijn dat het goed ging met de bijrijdster Moniek Hoe vaak gaat ze hem nu rijden voor je?

Zelf nog nooit een IBOP gereden Carmuh wel eens wezen kijken de beweging en het exterieur wordt beoordeeld Het is dus anders dan een nette l proef rijden je kan het beter vergelijken met een jonge paarden wedstrijd Mag wat meer show zeg maar dan maar een foutje

Zou het zeker wel doen voor het veulen hoe meer predikaten erop je merrie zitten hoe beter

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:37

Op de ibop kun je haar direct voor ster laten beoordelen, als ze er goed voorstaat zou ik dat zeker doen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:02

Dres joepie , ze gaat hem 2 x in de week rijden .. dan doe ik hem zelf nog 3 dagen .. dat is meer dan zat voor een 4 jarige ( 4 x rijden 1 x longe ) .

Carmen, dat is natuurlijk ook zo .. ze gaat met zwangerschapsverlof .. ben zo benieuwd .. door wieen was ze ook alweer gedekt ?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:31

Carmuh schreef:
Leonie.....Wat doet hij dat stoer!! hoe is de finale gegaan?

Jaa gewonnen *\o/* *\o/*

Zaterdag ging niet helemaal vlekkenloos. Eerste proef was hij erg onrustig in de aanleuning. Zodra ik verbinding zocht trok hij zich er uit. Overgangen terug waren een drama. Uiteindelijk hadden we nog 181 punten.

Tussendoor hem rond en diep gezet. Daar ging hij zich gelukkig een beetje ontspannen. Tweede proef ging een stuk beter en scoorde we 195,5 punt.

Zondag begon hij al een stuk beter met losrijden. Eerste proef ging echt fijn. In de tweede proef was ik mijn focus een beetje kwijt. En daardoor was alles wat rommelig.
Uiteindelijk 208 en 200 punten.

Dus overal winnaar met een gemiddelde van 205 punten over 8 proeven.

Morgen komt de osteopaat en over 2 weken de tandarts. Even een check up

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:00

Gefeliciteerd Leonie top gedaan *\o/* +:)+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:13

Zie je wel Leonie. Gewoon blijven lachen :D :+ Gefeliciteerd met je mooie punten.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:02

moniek21 fijn dat het goed ging en dus nu een bijrijder! Fijn hoor!!
Leonie_M wat goed! Gefeliciteerd.

Wij gaan dit weekend waarschijnlijk weer op vreemd terrein rijden. Even doorpakken nu (vooral voor mijzelf).

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:03

Gefeliciteerd Leonie super gaaf *\o/*