Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:58

Arabiertje* schreef:
Ben blij dat er nog mensen er zo over denken, op de belgische bokt zit ze ook en kreeg ze dezelfde commentaar.
Daar is ze nu alleen voor de 3de keer gebant omdat ze niet kon lachen met deze commenataar en dan ook in de aanval ging en medebokkers persoonlijk aanviel.

Daarbij denk ik niet dat het de bedoeling is om hier verkoopsadvertentie van je paard meermaals te posten, daar is een andere plaats voor.

We zullen maar zwijgen over de persoon die jij bent zeker, mensen verwijderen op facebook omdat ze met mij praten. :') Volwassen, noem ik dat... :')[/quote]

Ik zou het jammer vinden als er in dit topic met modder gegooid gaat worden. Het is zo'n leuk topic :) Laten we het zo houden.
Facebook? Daar gaat het hier niet over dus stoppen hiermee :P

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:03

Lekker off topic hier!

ik zit weer zo vreselijk in twijfel. Voordat ik het aanbod van mijn instructrice kreeg ben ik bij een 10 jarige grote ruin geweest. Echt een heerlijk paard. Past helemaal in mijn plaatje, alleen wat aan de oude kant, aangezien ik hoop dat ik in mijn leven niet weer op paarde jacht hoef. Dus toen ik het aanbod van mijn instructrice kreeg heb ik deze ruin afgemailt. Maar het zit me toch niet lekker, ben nooi echt weg geweest van Friezen. Maar mijn hoofd zei dat ik het wel moest proberen. Maar toch heb ik nog steeds niet dat wow gevoel. Toch nog maar een keer naar die ruin? Zo oud is 10 nou ook weer niet. En hij was echt leuk. Prijs wel wat boven budget, maar daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Hij is dat geld wel waard volgens mij. Pfffff, moeilijk hoor.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:10

wreckh schreef:
Lekker off topic hier!

ik zit weer zo vreselijk in twijfel. Voordat ik het aanbod van mijn instructrice kreeg ben ik bij een 10 jarige grote ruin geweest. Echt een heerlijk paard. Past helemaal in mijn plaatje, alleen wat aan de oude kant, aangezien ik hoop dat ik in mijn leven niet weer op paarde jacht hoef. Dus toen ik het aanbod van mijn instructrice kreeg heb ik deze ruin afgemailt. Maar het zit me toch niet lekker, ben nooi echt weg geweest van Friezen. Maar mijn hoofd zei dat ik het wel moest proberen. Maar toch heb ik nog steeds niet dat wow gevoel. Toch nog maar een keer naar die ruin? Zo oud is 10 nou ook weer niet. En hij was echt leuk. Prijs wel wat boven budget, maar daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Hij is dat geld wel waard volgens mij. Pfffff, moeilijk hoor.

Ik zou zeggen: Gaan met die banaan!
Als je nu nog steeds geen WOW gevoeld hebt van Friezen denk ik dat je er spijt van krijgt als je er toch 1 koopt en dan moet je weer op paardenjacht. 10 is helemaal niet oud en je vond het een heerlijk paard :) Dan zou ik het wel weten en nog een keer naar die ruin toe gaan.

Lievemeid

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:04

10 jaar? Dat is echt niet oud hoor! Zo'n paard is in de bloei van zijn leven en kan nog jaren mee!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:13

Gaan!!!!

Ik snap nooit wat wat mensen met leeftijd hebben. Hoogte, ruin of merrie zijn criteria die ik wel sap, maar leeftijd niet.

10 jaar is nog helemaal niet oud! Menig GP paard wisseld op latere leeftijd nog van baas.

Ik snap niet dat mensen paarden laten staan omdat het 1 of 3 jaar ouder is dan wat ze in hun hoofd hebben. Als dat het helemaal is..... Geen probleem van maken!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:35

Doen!!!!!!!!

Ik had ook spijt van het afzeggen van de grote vos en hij staat nu lekker bij mij op stal.
Kan nu al zeggen dat ik stapelgek op hem ben en dat dit het liefste en braafste paard is die ik ooit heb gehad.
Nog geen week in mijn bezit en kan hem nu al niet meer missen :)
Tsja ik had ook liever eentje van een jaar of zes maar heb er nu eentje van nog geen 3,5.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:04

10 jaar is niet oud als die verder helemaal in jouw plaatje past.
ik zeg ook doen!!!!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:53

Adin: wat super dat je in zo'n korte tijd al deze klik met je nieuwe kanjer hebt.

Zondag ga ik naar 2 paarden kijken. Het gevoel is heel dubbel: ik begin nu pas het plotseling verlies van mijn geweldige merrie Usha te verwerken, de eerste weken heb ik een roes geleeft. Maar ik kan niet zonder. Zoveel lieve aanbiedingen gehad van mensen waar ik zo een paard van kan rijden etc. maar ik wil iets voor mezelf. De klik is voor mij het allerbelangrijkste. Ik zoek echter wel een onbeleerde merrie. Dus dat kan betekenen dat ik thuis ga komen met een 2,5 jarige maar er lopen ook genoeg wat oudere onbeleerde paarden rond.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:08

Ik zou het jammer vinden als er in dit topic met modder gegooid gaat worden. Het is zo'n leuk topic :) Laten we het zo houden.
Facebook? Daar gaat het hier niet over dus stoppen hiermee :P[/quote]

Inderdaad, off-topic. Vind ik ook... :j

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:08

ik snap heel goed wat je bedoeld met "iets van jezelf willen"
ik had dat ook, kon genoeg moois onder mijn kont krijgen :j en mocht er ook mee gaan starten..
maar ik ben nu superblij met MIJN onbeleerde 5-jarige merrie.

helaas bij gebrek aan goed weer gaan we nog niet verder dan 3x per week longeren :P
maar ze gaat lekker elke dag naar buiten in een kudde, en ze boekt elke keer weer vooruitgang.

succes zondag :) Hopelijk vind je een geschikt paardje :P
en uit ervaring weet ik dat je nooit weet waarmee je thuis komt :=

ik kom alleen wel altijd thuis met "te klein gebleven" vosjes

1e zoektocht naar een leerpony (was toen 11) :
eisen - ruin
-braaf
-c of D maat
-liever geen vos
kwamen we thuis met een vaksgewijze B-welsh merrie +:)+ vos

2e zoektocht, ongeveer zelfde eisen..
kwamen we thuis met een onbeleerde C-pony, gefokt als appaloosa maar hij was koffievos met 1 stip geworden.

3e zoektocht mondde uit in een D-pony vos arabier.
wél een super leerpony gebleken :j Amondi hier op bokt heeft hem nu en hij geniet van zijn pensioen 8-)

4e zoektocht: werd Ulysses... de fokkers hadden een mooie zwarte merrie met goed papier en dachten er door een zwarte hengst te gebruiken een zwart veulen mee te fokken :j :+

dat werd een vosje van krap aan 1.60, moeilijk te verkopen, hij had ook al wel wat streken.
Maar 6 jaar later was het wel een knap paard van 1.64m geworden :)

en nu recentelijk ben ik met een kleine (1.58m) kwpn vos merrie thuis gekomen. _O-
en hoop nog jaaren plezier van haar te hebben, en zij van mij :D :o

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:09

@ noekie

ga je nu namiddag kijken naar die ruin?

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:18

Moonprayer: je hebt dus ook al een flinke zoektocht achter je rug! Leuk dat je een onbeleerd paard hebt, voordeel is dat je haar helemaal naar je eigen hand kunt zetten. Wat voor afstamming is het en wat wil je precies gaan doen, de sport in of lekker recreatief?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:33

Hmm ik heb net naar de haflingerstal gebeld.
Hij had geen bereden paarden, alleen aangespannen beleerd (voor de kar).
Ik heb wel weer een ander nummer van hem gekregen dus ik belde net naar een andere stal.

Ik had een leuke haflingerruin gezien op de website van 6 jaar, die beleerd is onder het zadel (en ook voor de kar). Stokmaat147m hoog.
Hier vragen ze 3000 euro voor.

Hij had ook nog een merrie van 147, 16 jaar en beleerd onder het zadel. Deze kost 1800 euro.

:=

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:35

iessie ik kan de pony van Arabiertje hier wel aanraden!
Ook een hafje en echt een tof paardje. Zit veel potentieel in!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:45

@ caro, die waslijst is al vanaf dat ik 11 was, dit is pas mijn 2e paard, ben zelf nu 24. dus als je het bekijkt over de jaren heen valt de zoektocht mee. de laatste twee heb ik ook niet een "gezocht" :P Ulysses stond in de buurt en ik zou hem gaan bijrijden omdat zijn ruiter even niet kon. toen waren we opslag verliefd :)

en Bo die ik nu sinds 3dec. heb is het eerste paardje wat ik echt zelf heb aangeschaft, zonder mijn moeder erbij :j

afstamming is UB40xTransvaal uit de Utopia lijn.
ze heeft heel mooie beweging en een mooi dragend achterbeen :)
wil er zeker mee de sport in :)

gewoon dressuur, maar als ze springen leuk blijkt te vinden wil ook wel eens B springen starten.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:54

nathe die had ik al gezien.
Maar ze heeft volgens de advertentie wel een iets ervaren ruiter nodig en is soms ongeduldig.
Ik ben niet onervaren maar wel onzeker.
Ik zoek meer een soort kinderpony, die niet iedere dag gereden hoeft te worden.
En de pony van arabiertje lijkt me toch best pittig.
En als ik kijk in haar berichten op blz 3 weet ik zeker dat het niks voor mij is. Ik hoef niet zo'n wilde. :o

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:01

ja ik lees dat je meer een wandelpaard zoekt ja :) Die haflinger zou een tof sportpaardje zijn.

En dat *wilde* neem je best met een korrel zout hoor. Meer problemen bij ruiter dan paard ;)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:10

@moonprayer: grappig, soms kan hét paard leterlijk om de hoek staan.
Kijk net in je profiel en zie dat je vorige paard een Gribaldi was die ook kon springen, Mijn overleden merrie was ook een Gribaldi merrie die springen veel leuk vond als dressuur :D . En mooi koppie heeft Bo! Leuk dat je mogelijk ook wilt gaan springen. Ik zoek ook een allrounder. Ik ben heel benieuwd naar zondag.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:15

jaa was een échte gribbus :P en had ook een zeker talent voor springen, alleen ik niet zo :=
ik denk wel dat hij het vermogen mistte om Z te springen, maar M parcours had hem wel gelukt.
L hebben we zowiezo gesprongen voor ons school examen.

het leukste vind ik de training.
maar als dat dan erg goed gaat wil ik wel graag bevestiging op het wedstrijd terrein :j :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:21

Herkenbaar, moonprayer!

Erg leuk om in dit topic alle avonturen van jullie zoektochten en ervaringen te kunnen lezen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:23

Die haf van arabiertje vind ik super, die had ik erg graag willen hebben. Helaas geen geld en teveel paarden! :+

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:49

Dat m'n haf af en toe haar eens uit leeft ligt best wel aan mezelf hoor. Ze moet gewoon vaak genoeg gereden worden, en het is m'n eigen schuld geweest dat ze mij er toen heeft af gegooid want ze stond al een paar weken stil en was te lui om haar even te longeren. :j Eigen schuld dikke bult zeggen ze dan hé! :)) Mits voldoende weidegang geloof ik best wel dat ze rustig zal blijven. Hier in de winter gaat ze minder buiten, zeker nu dat de weide helemaal een modder poel is gaan ze zelfs niet buiten... Dan kan ik haar enkel maar lossen in de piste en das voor een uurtje.

@Nathe: Ja, ik vertrek zo meteen er naar toe. Gewoon eens proberen, kent toch een goede basis dressuur en inderdaad zoals je zegt springt die 1m30 parcour... Maar hij is 17, en denk dat die best ook wel kan genieten van nu wat rust. Zondag ga ik dan nog naar een 11 jarige flemmingh merrie kijken die ook heel braaf is, wel wat kijkerig maar niet stout. (Daar kan ik je een filmpje van doorsturen moest je dat willen!) :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:54

Ik heb gemailt of ik nog een keer bij dat paard kon kijken. Bedankt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:56

Wat leuk dat iedereen zo verliefd is op haar nieuwe aanwinst *\o/* .

@Iessie: rot dat het zo moeilijk is wat te vinden :(:) .

babyboomzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:59

Arabiertje* schreef:
Dat m'n haf af en toe haar eens uit leeft ligt best wel aan mezelf hoor. Ze moet gewoon vaak genoeg gereden worden, en het is m'n eigen schuld geweest dat ze mij er toen heeft af gegooid want ze stond al een paar weken stil en was te lui om haar even te longeren. :j Eigen schuld dikke bult zeggen ze dan hé! :)) Mits voldoende weidegang geloof ik best wel dat ze rustig zal blijven. Hier in de winter gaat ze minder buiten, zeker nu dat de weide helemaal een modder poel is gaan ze zelfs niet buiten... Dan kan ik haar enkel maar lossen in de piste en das voor een uurtje.

@Nathe: Ja, ik vertrek zo meteen er naar toe. Gewoon eens proberen, kent toch een goede basis dressuur en inderdaad zoals je zegt springt die 1m30 parcour... Maar hij is 17, en denk dat die best ook wel kan genieten van nu wat rust. Zondag ga ik dan nog naar een 11 jarige flemmingh merrie kijken die ook heel braaf is, wel wat kijkerig maar niet stout. (Daar kan ik je een filmpje van doorsturen moest je dat willen!) :)

Mijn 25 jarige is nog lang niet toe aan rust dus die 17 jarige hoeft niet perse aan rust toe te zijn ..
Wel moet je (vind ik) een paard rond die leeftijd niet gaan rondzeulen dus als je deze neemt en je valt een keertje dan niet gelijk te koop zetten en weer een ander...

Veel plezier en succes