MariekeS_ schreef:KWPN Veulenveiling is ook een dienst van het stamboek om een platform te bieden voor de fokkers. Vandaar de vele sessies en de variatie in kwaliteit. Er zitten elk jaar wel een aantal hele leuke tussen maar die gaan dan ook tussen de 5-10k weg.
Stal Brouwer had afgelopen weekend een leuke collectie in hun Borculo editie. De kwaliteit en prijzen vond ik hoger dan voorgaande jaren maar alsnog hele normale prijzen. Ik had daar goed kunnen slagen als ik opzoek was geweest![]()
Die hebben meerdere edities door het land, kan je ook eens kijken.
Borculo, Midden-NL, Prinsjesdag...die veilingen zijn van een andere kaliber qua selecties, kwaliteit in de moederlijnen etc. Al zitten daar vaak ook wel een aantal minder goede veulens tussen die dan voor 5-6k gaan. De gemiddelde prijs gaat daar dik over de 10k heen.
Oh die stal brouwer veilingen wist ik niet. Zitten inderdaad ook leuke veulens tussen....ha ha die Speedo vind ik wel mega knap!!!
10K ga ik niet aan een veulen uitgeven, dat vind ik echt te gek voor wat ik zoek. Ik zoek gewoon een beestje voor mijzelf dus hij hoeft geen internationale prospect te zijn. Vooral een fijn karakter en leuk meedoen in de basis dressuur/springen/eventing.