Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 22:28

Ik heb niet eens dichte stallen en weides zijn niet aan huis.
Mocht men mij vroeger gezegd hebben dat er hier ooit terug wolven zouden zijn,had ik niet eens pony's gekocht.
Meer dan mijn omheining aanpassen kan ik niet doen.Maar dat is niet haalbaar op alle weides.
Ik zou ze dus jaar in jaar uit op hetzelfde stukje moeten huisvesten,wat dan weer een grote blub wordt,en elke dag een berg gras maaien omdat ze niet 24/7 op de wei kunnen staan.
Dat of alles verkopen.

Dit gezegd zijnde een vraag.
Kan schrikdraad ook gebruikt worden als aardingsdraad?Tussen de hoogst gespannen draad moet ik een aardingsdraad plaatsen zodat een opspringende wolf ook een schok krijgt.Staaldraad geeft vreselijke wonden indien de pony's er doorheen denderen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 00:33

Merlen schreef:
2 wolven gespot in een wei in Balen-Rosselaar.

Rond 17h30 waren er wolven gespot op de Kerkhovensesteenweg in Lommel, grens Balen.
Dat kunnen dezelfde geweest zijn gezien het tijdstip en afstand.

Enge gedachte dat ze hier nu al 2 weken onze buurt regelmatig frequenteren.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 00:36

Merlen schreef:
Kan schrikdraad ook gebruikt worden als aardingsdraad?Tussen de hoogst gespannen draad moet ik een aardingsdraad plaatsen zodat een opspringende wolf ook een schok krijgt.Staaldraad geeft vreselijke wonden indien de pony's er doorheen denderen.

Waarom vraag je wolf fencing team niet om advies ?

Saul

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:20

Pfff 17.30 uur al … en in Lommel. Brrr.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:24

Ze worden daar ook steeds vaker per twee gespot merk ik… feit dat je ze overdag gewoon ziet vind ik beangstigend… die 7 fasen die ze door zouden gaan volgens die Wijs met Wolven gaat dit te snel.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:16

Ja precies.

En schuw zijn ze dus echt niet.
En er zit bij ons nog wel een groot kanaal tussen. Maar sommige bruggen zijn zo rustig dat ze dat in no time doorhebben natuurlijk.

Maar dat het al om 17.30 uur was dat verontrust me.
En laatst ook al in de ochtend om 9 uur.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:17

ja dan gaat de veilige buiten tijd van de paarden ook wel hard naar beneden

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:29

Ik denk dat ze nooit meer 100% veilig zijn.

Maar dat het risico overdag beperkt is of inmiddels was.

Heb hier vort flink buikpijn van hoor.
En vraag me af of ik hierna nog pony’s wil als dit zo door blijft gaan ..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:14

Indien ik het goed heb, zijn de wolven op 10 dagen tijd dus al zeker 3x overdag gezien in de buurt waar de 2 mini’s gedood werden.
Tof, ik woon daar vlakbij -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:57

Mijn topografie is gigantisch slecht. Ik ben deze week in de buurt van Beekbergen,Loenen, Eerbeek. Kan ik daar nog redelijk relaxt een stuk het bos in met mijn honden in mijn eentje?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:34

Oakland1990 schreef:
Ze worden daar ook steeds vaker per twee gespot merk ik… feit dat je ze overdag gewoon ziet vind ik beangstigend… die 7 fasen die ze door zouden gaan volgens die Wijs met Wolven gaat dit te snel.

En Wolven in Nederland ( Facebook site ) doet net alsof het heel normaal is dat wolven je achtervolgen, ja ze zijn jong, nieuwsgierig etc…. Dit naar aanleiding van dat filmpje in Ermelo, vrouw met honden op de heide gevolgd door 3 ! wolven.
Ze bagatelliseren wat er is gebeurd.
Wolven zouden toch schuw zijn ! Dat is belangrijk voor onze veiligheid.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:23

Ja, ze zijn niet zomaar nieuwsgierig, ze bestuderen ons en onderzoeken of we prooi kunnen worden...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:55

En juist daarom is het zo belangrijk dat ze op de een of andere manier een signaal krijgen dat ze bij mensen uit de buurt moeten blijven. Maar hoe dat te realiseren?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:08

Bearspray?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:13

Of zo een gas toeter die keihard toetert

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:27

Wat ik dus niet goed begrijp: moeder natuur heeft het doorgaans prima voor elkaar. Dieren passen zich aan aan leefomstandigheden, ik kan wel tig voorbeelden op gaan noemen, maar iedereen kent deze wel.
Heb gisteren filmpje uit Elspeet gezien waar een man 12 dode schapen telt. Waarom doet een wolf dit? Zo schiet hij zichzelf toch in de voet? Kadavers liggen weg te rotten en over enige tijd zijn er geen prooidieren meer in zijn territorium als hij dit elke keer doet dat hij op jacht gaat. Waarom gaat hij niet wat ‘zuiniger’ om met zijn eten?
Iemand die dit weet uit te leggen?

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:35

Jawel: doordat de schapen niet wegkunnen wordt vooral het jagen en doden gestimuleerd doordat ze om de wolf heen blijven lopen. In het wild is een bedreigde kudde verdwenen voor er meer slachtoffers kunnen vallen. Juist door onze manier van vee opsluiten, vallen er zoveel doden en gewonden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:38

thequeensmum schreef:
Wat ik dus niet goed begrijp: moeder natuur heeft het doorgaans prima voor elkaar. Dieren passen zich aan aan leefomstandigheden, ik kan wel tig voorbeelden op gaan noemen, maar iedereen kent deze wel.
Heb gisteren filmpje uit Elspeet gezien waar een man 12 dode schapen telt. Waarom doet een wolf dit? Zo schiet hij zichzelf toch in de voet? Kadavers liggen weg te rotten en over enige tijd zijn er geen prooidieren meer in zijn territorium als hij dit elke keer doet dat hij op jacht gaat. Waarom gaat hij niet wat ‘zuiniger’ om met zijn eten?
Iemand die dit weet uit te leggen?

Die reacties ook weer bij dat bericht.
Had de boer zn dieren maar beter moeten beschermen...binnen zetten...speciale honden voor moeten kopen...

Mn haren gaan daar van overeind staan!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:40

ja echt zoveel sukkels eerste klas die dan reageren.
Echt een aardbei heeft meer verstand.
En als je dan een foto post van een kapot gescheurde hond is het fake....

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:58

Bearspray werd ons in Alaska door de rangers zelf afgeraden. Diegenen waarmee wij gewandeld hebben, hadden een flair (schrijf je dat zo?) bij, een soort van fakkelachtig iets, een toorts die je kon aansteken wat vlammen gaf.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:11

Popstra schreef:
Of zo een gas toeter die keihard toetert

Heb ik ook al overwogen, maar dan moet je ze quasi op heterdaad betrappen (op je terrein), en of het dan nog genoeg afschrikt...

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:43

Merlen schreef:
Ik heb niet eens dichte stallen en weides zijn niet aan huis.
Mocht men mij vroeger gezegd hebben dat er hier ooit terug wolven zouden zijn,had ik niet eens pony's gekocht.
Meer dan mijn omheining aanpassen kan ik niet doen.Maar dat is niet haalbaar op alle weides.
Ik zou ze dus jaar in jaar uit op hetzelfde stukje moeten huisvesten,wat dan weer een grote blub wordt,en elke dag een berg gras maaien omdat ze niet 24/7 op de wei kunnen staan.
Dat of alles verkopen.

Nope, aardpen is noodzakelijk voor goede aarding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:52

josien_m_ schreef:
Jawel: doordat de schapen niet wegkunnen wordt vooral het jagen en doden gestimuleerd doordat ze om de wolf heen blijven lopen. In het wild is een bedreigde kudde verdwenen voor er meer slachtoffers kunnen vallen. Juist door onze manier van vee opsluiten, vallen er zoveel doden en gewonden.

In het wild blijkt dit ook te gebeuren. Kennelijk zijn het niet alleen katachtigen die met hun eten spelen.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:56

[/quote]

Die reacties ook weer bij dat bericht.
Had de boer zn dieren maar beter moeten beschermen...binnen zetten...speciale honden voor moeten kopen...

Mn haren gaan daar van overeind staan![/quote]

Bij mij ook!

Dit weekend op buitenrit geweest waar we zo’n kudde met kuddebewaking tegen kwamen.

Kan je wel vertellen, als dit in de buurt van de bewoonde wereld is, en iedereen zet zo’n knots van zo’n hond bij zijn vee, dan komt er heeeeeel veel klachten over geluidsoverlast.

Los van dat dit geen schattige aaibare labrador honden zijn, veroorzaken ze heel veel geluidsoverlast. Deze hond begon al te blaffen als een malle op 1,5 kilometer. Deze kudde liep in de “vrije natuur”, er was geen huishouden in de buurt. Maar als de boeren en andere veehouders in mijn woonomgeving allemaal een kuddebewaker hebben, doe ik geen oog dicht snachts en overdag worden we gek van elkaar.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:18

Ik verbaas me erover dat veel mensen nog geen idee hebben, ik zat van t weekend op verjaardag en het overgrote deel was niet op de hoogte dat er al zoveel wolven waren in Nederland, ze dachten zo een 3 of 5 max , ook keken ze op van de meer dan 50 meldingen in augustus, ik denk ook dat als het vaker in het nieuws komt mensen gealarmeerd worden en bezorgd, dat het daarom niet elke dag in het nieuws is?