Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:08

Vandaag voor de tweede keer met Jack een boswandeling gemaakt, hij deed het zo goed :) Hij was de tweede keer al gelijk een stuk rustiger en minder schrikkeriger dan de vorige keer. Hij pikt dingen zo snel op, echt knap! Ik denk een rondje van ongeveer 45 minuten. We doen gewoon op ons gemakje, hij mag overal rustig naar kijken.
We kwamen alleen een groep van 10 paarden tegen van de manege waar ik vroeger reed. Dat was wel even lastig, want hij wilde natuurlijk liever met die groep mee :+ Maar zodra de groep ons voorbij was dan is het ook weer klaar en liep hij weer braaf mee. We lopen nog niet alleen, vandaag was een vriendin van mij mee en de shetlander van stal waar Jack helemaal dol op is :Y)

<3
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren heeft hij ook zijn enting gehad, gelukkig is hij er niet ziek van geworden. Vandaag ook gelijk de ontworming gegeven die de dierenarts had gegeven.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:13

Voor de 24/7 buiten paardjes, laten jullie ze ook in de winter zonder deken staan?
Ik twijfel bij Zimba, afgelopen jaar hadden ze veel meer beschutting en een schuilstal. Dit jaar hebben ze alleen bomen en struiken als bescherming.

De afgelopen twee dagen heeft hij al een deken op gehad, de combinatie regen+wind wilde ik hem niet aan doen.
Nu is de vraag of ik de deken er morgen weer af haal, maar dinsdag gaat het weer regen en ik vind het hele op en af ook maar wat...

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:26

@Ilayla
Ja af en toe is het een autist net als ik. Geeft niet, ben ik toch al gewend van mijzelf. Zo baas zo paard, niet? :+
Hoe was het strand vandaag? Geen prut weer gehad?

@Miesje
Leuke deken! Kleur vind ik errug mooi! Ik hou van blauw! <3

@annik
Wat fijn dat de tweede keer goed ging! Heerlijk hoor door het bos! Hier geen bos, ja een kleine.. Waar je niet komen mag met paard.. Of je moet een paadje van misschien 60 meter ofzo ook zien als bos.. (Je kan er iig soort bos foto's maken.. Maar dan houdt het ook een beetje op :') )
Vond je het niet spannend met die manege paarden?

@Carika
Nee hier geen deken, Elano maakt hem zelf maar aan als hij het koud heeft.
Toen hij van de winter nog op het hele grote land stond, stond hij ook zonder deken. Hij kon redelijk uit de wind gaan staan door onder de berg te staan.. Maar zelfs toen hij ziek was en het keihard waaide en hagelde.. Geen Elano onder de berg, nee gewoon midden op de berg. (En ik schuilen bij een hooibaal.. Man, die hagel deed pijn! := )

Vandaag was de smid geweest, meneertje had er alleen weinig zin in vandaag. Bagger weer, geen vriendjes die hij zag (gingen op het andere land bekappen zodat we zelf droog konden staan) en hij had honger. Had hem al expres wat laten eten voor hij bekapt ging worden, want hij stond toen ik hem ophaalde te dutten.
Maar voor de rest wel braaf, alleen niet helemaal braaf stil kunenn staan zoals de vorige keer. Betreft de rotstraal zag er helemaal goed uit volgens de hoefsmid, dus daar ben ik helemaal blij mee. :D

En straks een barebackpad ophalen. Tweedehands maar zo goed als nieuw en in de buurt. Nou, dan wil ik hem nu wel alvast hebben, scheelt een hoop geld en wilde hem toch al hebben. Kan van het geld wat ik bespaar een bepaald dekje met inlages kopen die ik ook wel wil hebben. Maar dat dekje komt natuurlijk later of die moet ik toevallig ook tweedehands vinden in de buurt, maar ben bang van niet. :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:27

Ik heb kane wel zijn deken op, hij heeft wel een schuilstal maar vind het wel fijn voor hem.
Ook met het zicht op dat we volgend jaar gaan beginnen met longeren/beleren. Dan zweet hij ook net zo snel

Puppy, dankjewel, deze heb ik een paar weken terug gekocht vond hem ook zo mooi <3 <3
Wat fijn dat het goed leek bij de smid!! Dat niet stil willen staan klinkt heel bekend, ik hou er tegenwoordig een likkit bij staat hij heerlijk te snoepen en de smid kan haar gang rustig gaan.

Annikoe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:03

@carika: ik geef Jack geen deken, vorige winter heeft hij ook geen deken gehad en dat ging prima. Hij begint nu een mooie wintervacht aan te maken.

@puppy: jawel ik werd superzenuwachtig! Vroeger deed ik voor die manege jonge paarden inrijden en als je dan tijdens een rit een andere groep (vreemde) paarden tegen kwam, dan draaide die jonkies altijd om om met die andere groep mee te gaan :+ En Jack kan best sterk zijn, maar even diep ademhalen, gewoon goed vasthouden en gelukkig was Sunny (die shetlander) mee, dat heeft echt wel een hele hoop gescheeld denk ik! Gaaf dat je al een bbp hebt kunnen scoren!

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:29

@Miesjex Aah wat heeft Kane toch ene lieve uitstraling.

@Annikoe leuk dat jullie nu lekker kunnen wandelen en dat het goed gaat! Ook gezellig dat er een pony meeging dat geeft vaak toch wat meer vertrouwen.

carika schreef:
Voor de 24/7 buiten paardjes, laten jullie ze ook in de winter zonder deken staan?
Ik twijfel bij Zimba, afgelopen jaar hadden ze veel meer beschutting en een schuilstal. Dit jaar hebben ze alleen bomen en struiken als bescherming.

De afgelopen twee dagen heeft hij al een deken op gehad, de combinatie regen+wind wilde ik hem niet aan doen.
Nu is de vraag of ik de deken er morgen weer af haal, maar dinsdag gaat het weer regen en ik vind het hele op en af ook maar wat...

Mijn 24/7 buitenpaard heeft geen deken. Dat ging vorig jaar heel goed. Nu met die regen heb ik er wel even over gedacht er een op te gooien, maar zo lang hij weinig last heeft van de kou en niet ziek wordt doe ik het niet. Hij krijgt binnenkort ook een schuilstal. Dat scheelt ook denk ik.

@puppy1128
Haha ja vaak lijkt het karakter van het paard wel op de baas.
Het strand was koud, nat en winderig, maar super leuk. We hebben een heel eind over het strand gegaloppeerd en ook op de renbaan van Duindicht. Het was een wedstrijd, helaas niet gewonnen, zelfs gediskwalificeerd omdat de hartslag niet op tijd naar beneden ging, maar ach het was een leuke ervaring.
Volgens mij is het vandaag beter weer, veel plezier!
Ben benieuwd naar BBP. Altijd leuk als je alvast wat hebt. Maak je een foto?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:55

@miesje
Als ik lekkernij voor zijn waffel hou ben ik bang dat hij 200 keer erger wordt. Of ik een paar vingers kwijt ben straks, hij is nogal ehm.. Hebberig als het om lekkere dingen gaat. Wormenkuur is ook een appart iets, aangezien hij het dus enorm lekker vindt. Als ik niet oplet eet hij de spuit ook op. :=
Kan wel een keer kijken of ik zijn piepspeeltje mee kan nemen mocht ie vervelend doen, dat dat misschien een oplossing is.. Is alleen beetje lastig dat dat ding zo piept. Weet niet of de smid daar blij van zal worden (of straks op de grond ligt van het lachen :'))

@annik
Heel erg herkenbaar.. Elano wilt ook graag mee met andere paardjes, maarja dat is niet altijd de bedoeling, haha. Al gaat elkaar passeren bij mij makkelijker dan wanneer ik dezelfde kant op loop en het paard gaat dan bv rechts en wij links. Dan wordt Elano een beetje gek. Maar hij zal het op den duur wel leren, hoop ik. :=

@Ilayla
Oh wat leuk zeg! Jammer van het weer en dat je gediskwalificeerd was. Maar gelukkig heb je er wel een leuke ervaring aan over gehouden. :D
Foto zal ik wel een keertje doen, even kijken wanneer het beetje mooi weer is en ik niet al wat anders in de planning heb staan met hem. Heb overigens ook nog geen singel, zou niet weten welke ik dan moet kopen. Zowel kwa maat als welke 'goed' is. (Aangezien sommige kale plekken maken ofzo?)

Vandaag was het droog en weinig wind. We hebben twee en een half uur gelopen en zijn allebei vreselijk moe. We zijn weer langs veel paarden weilandjes gelopen en dat gaat steeds beter. Ook een paar paarden gepasseerd en dat ging ook super.
Ook de 'wilde' konik paardjes gezien in de duinen. Die stonden doodleuk bij het hek. En Elano wilde heel graag kennis maken (en de koniks ook), maar ik wil dat liever niet hebben.. Dus vervolgens Elano een beetje bij het hek vandaan gekregen. Denkt Elano 'Ik loop niet verder.' Stonden we daar.. Maar na een paar minuten liepen we weer verder. En vervolgens zag hij die harige koeien in de duinen, gingen we weer. _O-

Alleen op de heenweg zat hij even niet op te letten en ging dus vol op zijn plaat. Stond hij dan, op zijn knieën. 'Ehh, oh.. De grond is heel mooi, meisje!' Om vervolgens maar weer op te staan en te doen alsof er niks aan de hand was. :roll:

Owhja, hij wilde een grotere snor hebben.. Daar is schuim wel geschikt voor.. :+
Afbeelding

Afbeelding

Zometeen nog even heen als mijn mobiel vol is. Even mesten en dan kijken of ik nog zin heb om iets te doen, maar gok van niet.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:18

Merken jullie iets aan jullie paarden als ze aan het wisselen zijn/gaan wisselen?

Pepper is de laatste tijd wat neerslachtig als hij de paddock/wei uit moet. Hij loopt sloom, heeft zijn oren plat naar achteren en neusgaten opgetrokken.. Meestal eenmaal in de longeerkraal loopt hij wel, maar gisteren kreeg ik hem met geen stok (of touw of zweep) vooruit.. Zo ken ik hem helemaal niet := Zag wel dat het lijkt alsof 1 voortandje los begint te raken, tandvlees was wat rood en richting de wortel leek de tand wat verkleurd. Eten doet hij overigens goed.

Ik hoop dat het door het tandje komt en niet dat hij ziek wordt of iets :(:)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:58

Miles slijpt met z'n tanden over al het staal wat hij maar kan vinden. Maar dat heeft een andere oorzaak :') Denk ik. Wordt niks met die tanden van 'm.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:03

Fflur trekt hele vreemde hoofden als ze haar brokken eet (zal het eens filmen) dus ik denk dat ze aan het wisselen is.
De andere wilde niet graag eten omdat ze er last van had. Die heeft er inmiddels al zeker 1 gewisseld (gevonden).

Gisteren weer met Fflur een rondje gedaan. Kon haar wel schieten. Om de 5 pasjes stilstaan |o
En zodra ze een hond ziet, is het een bommetje, want honden zijn leuk *\%/*

Dit is ook een leuk voorbeeld van Fflur _O-
Afbeelding

Grote paarden denken "omg een ponyyy *\%/* "
Fflur denkt "omg graasss *\%/* "

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:20

Ik merk het wisselen vooral doordat Dex ging knoeien met zn krachtvoer.
En ook snoepjes krijgt hij moeilijk weg.
Verder is hij niet rustiger ofzo als normaal.

Hier ook geen deken trouwens.
Hij moet maar een lekker vachtje aanmaken.

Haha Fflur, echte pony dus!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:51

Volgens mij is Joya nog niet aan het wisselen, ga vanavond weer even checken.
Ze krijgt deze winter waarschijnlijk nog geen deken op. Ze staat de hele dag buiten maar in de nachten op stal dus dan kan ze lekker opdrogen. Ze hoeft verder ook niet te werken dus een dikke vacht is ook geen probleem.

Ze is trouwens ook laatst geent en ontwormd maar gelukkig nergens ziek van geworden. Morgen wordt ze voor het eert " thuis" bekapt. Hoop dat ze zich gaat gedragen, op zich gaat hoeven uitkrabben zonder problemen. Zal wel zorgen voor wat lekker eten om haar wat af te leiden, ze is dol op eten dus dat moet wel lukken :)

Zag trouwens weer leuke verhalen en foto's voorbij komen :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:14

Pepper heeft een 0 grams regendekentje en ik ben van plan een 100 grams winterdeken aan te schaffen. Hij staat het hele jaar door buiten, in de winter met schuilstal maar in de zomer/najaar zonder schuilstal. Dus hij heeft niet echt de kans om op te drogen als het blijft regenen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 20:58

Ik moet denk ik voor Rosie weer opzoek naar een nieuw halster. De maat staat er niet meer in, maar dacht eigenlijk dat het een XFull was. Hij staat echt al op max en als ik de klip dicht wil doen zit hij er wel strak omheen. :+ Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:23

kvulden schreef:
Ik moet denk ik voor Rosie weer opzoek naar een nieuw halster. De maat staat er niet meer in, maar dacht eigenlijk dat het een XFull was.

:wow: xfull

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:35

Het spijt mij dat ik hier weinig heb gereageerd. Komt met name door dit topic.
[PP] Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!
Veel van dit topic zitten daar ook en dan maak ik daar een bijleespost ;)

Kvulden jeeeetje xfull?? Heb je een shirextinker gekocht :wow:

Zilver staat onder een 150 grams. Die gaat vanaf morgen weer af en donderdag weer op. Word boven de 2p graden. Zilver wisselt nog niet

Haha gekke fflur. Paardjes willen kennismaken. Gras is natuurlijk belangrijker :j

Renee oejj weet je waarom hij dat doet?

Lange wandeling zeg met elano. Maar volgens mij heb jij een prachtige wandel omgeving. Heerlijk strand Hier helaas niet :( geweldige fotos ook! Mooi dat hij braaf was met bekappen

Mooie foto's in het bos annikoe! Ben jaloers!

Zilver haar vrijheidsdressuur gaat goed. Nu tweede les gehad. Ze kan al kusje , flemen (stilstaand en stappend) , beetje voetje en op het blok :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan er zelfs onder staan :P
Afbeelding

En zo mak he..
Afbeelding
Afbeelding

Morgen voor het eerst longeren met passoa. Ben benieuwd !

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:45

Frummels schreef:
Merken jullie iets aan jullie paarden als ze aan het wisselen zijn/gaan wisselen?

Pepper is de laatste tijd wat neerslachtig als hij de paddock/wei uit moet. Hij loopt sloom, heeft zijn oren plat naar achteren en neusgaten opgetrokken.. Meestal eenmaal in de longeerkraal loopt hij wel, maar gisteren kreeg ik hem met geen stok (of touw of zweep) vooruit.. Zo ken ik hem helemaal niet := Zag wel dat het lijkt alsof 1 voortandje los begint te raken, tandvlees was wat rood en richting de wortel leek de tand wat verkleurd. Eten doet hij overigens goed.

Ik hoop dat het door het tandje komt en niet dat hij ziek wordt of iets :(:)

Nee nog niks gemerkt eigenlijk. Is het tandje er nu uit?

@KittyDylan grappige foto van Fflur en de paarden! Het verschil tussen pony's en paarden :P

@kvulden Wat een groot hoofd heeft Rosie dan! Ziet er niet zo uit, gelukkig wel in verhouding met de rest.

@Kabayo Had het topic wel gezien, maar ik ga zo langzaam dat ik in 2018 geen sprake is van beleren en ik vind dit topic leuker omdat je hier alles over je paard kunt delen en de rest ook langere tijd kunt volgen. Zou het wel jammer vinden als dit topic niet meer actief zou zijn, maar dat valt misschien wel mee.

Leuk zeg dat Zilver al die kunstjes al kan! Leert ze snel? Zilver is al ruitermak zo te zien :D.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:52

Ik heb steeds bijgelezen maar verder niet echt meegeklets de laatste weken door dat het hier privé even niet lekker loopt helaas.
Met Puzzle gaat het nog steeds goed, hij is alleen veel te dik. :=
Dus hij moet langzaam aan toch maar eens aan het werk.
Maar eerst hier maar weer eens alles op orde krijgen en dan kunnen we met hem aan de gang.
Laatst nog wel een keer een topic gemaakt.
[ITP] Puzzle goes 'stout'

Knappe Zilver! Leuk dat ze het allemaal zo goed oppakt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:56

Wat leuk die kunstjes! Ze zit ook echt nog zo kort in haar haar, zo fijn! Ik zit ook in het andere topic maar niet actief. Vind dit topic leuker.

Ik dacht eerst dat het zuigen door de PSSM kwam, maar omdat ik twijfel wordt hij nu behandeld voor maagzweren. Maar hij doet het zo erg... zijn tanden slijten als een gek. Dit was 3 september:
Afbeelding

En dit vandaag (het blauwe is Abler):

Afbeelding

Ik denk niet dat hij er nog ooit vanaf komt. Mooi klote.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 20:42

Ik heb eigenlijk nooit zo op de tanden gelet. Ik zal morgen eens kijken. Ik heb vandaag aan een boer gevraagd of ik op zijn land mag rijden. En dat mag. Dit geeft mij zoveel meer mogelijkheden het ligt direct voor mijn huis. Alleen de straat oversteken. Helemaal blij mee.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:01

Jaaaa Pepper heeft zijn eerste tandje gewisseld! Zijn gedrag is ook weer normaler. :(:) al verwacht ik dat de tand ernaast binnen nu en twee weken ook wisselt..
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:42

Ga toch ook maar eens de tanden checken *D

Hopelijk slaat de Abler aan en wordt het zuigen minder. Sneu hoor zo jong en dan die pssm en het zuigen.

Wat kan Zilver al veel zeg!

ik denk dat ik in het topic paarden die beleerd gaan worden in 2018 weinig te zoeken heb, lees dus ook niet mee. Joya staat nu wel thuis maar ik doe buiten de normale verzorging en lesjes netjes meelopen niet zoveel met haar.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:27

_Reneee schreef:
Wat leuk die kunstjes! Ze zit ook echt nog zo kort in haar haar, zo fijn! Ik zit ook in het andere topic maar niet actief. Vind dit topic leuker.

Ik dacht eerst dat het zuigen door de PSSM kwam, maar omdat ik twijfel wordt hij nu behandeld voor maagzweren. Maar hij doet het zo erg... zijn tanden slijten als een gek. Dit was 3 september:
[ [url=m/BYZgpH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit vandaag (het blauwe is Abler):

[ [url=m/oB6eqN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk niet dat hij er nog ooit vanaf komt. Mooi klote.

Staat hij veel op stal?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:42

Nooit :) Hij staat 24/7 buiten met schuilstal, vriendjes en onbeperkt ruwvoer.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:02

Renee wat vervelend. Ik zou dan toch kiezen om ervoor zorgen dat ie nergens zijn tanden op kan zetten. Eventueel met stroom afzetten

Frummels fijn dat het gedrag weer goed is :D arme pop

Renske ik zag het topic. Super leuk!

Ilayla ik probeer zeker beide topics bij te houden . Zilver leerd inderdaad heel snel. Ze is zo van "aaah eng!" Maar even later "ow.. is dit het?"

Zilver eens een hengstenvlecht in . Ik kan dat zo slecht :=
Afbeelding
En voor het eerst met passoa gelongeerd. Hij zit idd los , maar kon m niet strakker maken vandaag :+
Springpaard
Afbeelding
Doet ook aan kungfu
Afbeelding
Afbeelding
Ze kan wel zitten haha
Afbeelding

Uiteindelijk niet eng meer :o
Afbeelding
Afbeelding

Nogmaals. Ik weet dat hij veelste los zit. Maar je moet hem verstellen bij het bontje achter de kont. Aangezien ik haar hoef al bijna in mijn gezicht had is dat iets voor de andere keer :')

Heb een kwartier gelongeerd. Aangezien ze vakantie heeft gehad bouw ik het rustig op. Ze was redelijk gek en hijgde na afloop. Dus afgesloten met een wandeling samen met mijn pup. Ik wandel nooit met Zilver dus we gingen snuivend op pad :') ze mocht lekker gras eten en was uiteindelijk heerlijk ontspannen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Knapperd <3
Afbeelding

En manen gewassen. Ze schuurt lichtjes en zag schilfers. Dus weer schoon. Hopelijk helpt het.
Nep fries met haar sneb :Y)
Afbeelding