Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:52

Adin schreef:
Zijn eigenlijk vergelijkbaar volgens mij met de ww, of vergis ik me daarin?

Denk dat ik voor een roodwit blauwe ga.,
wat voor een heb je Grauwman?

De frontriemen zijn inderdaad vergelijkbaar. Misschien dat de ww iets mooier is afgewerkt, maar ik zie het verschil niet.
Ik heb een roodwitblauwe in de aanbieding.

ingetje3012

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 17:57

Ik ben op dit moment erg aan het twijfelen over de aankoop van een paard.
Eerst was ik er zeker van dat ik een nieuwe wilde omdat mijn eigen paard kreupel is. Heb er ook al een heel aantal gezien.
Maar op dit moment loopt mijn eigen paard al 4 maanden helemaal zuiver, zonder een pas kreupel te hebben gelopen in die tijd. Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik haar toch niet de kans moet geven om terug te komen in de sport. Kijken wat ze aankan..
Zelf doe ik dit natuurlijk het liefste, met mijn eigen verder zonder een nieuwe te kopen. Maar ze staat nu ook op een andere plaats, en wil toch graag blijven op de stal waar ze eerst gestaan heeft. Het zijn z`n leuke mensen en heb het er heel erg goed naar mijn zin.
Dus heb op dit moment echt een heel dubbel gevoel...

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:02

Wat moeilijk ingetje! Jij bent nog wel de TS, degene die deze 156 pagina's in gang heeft gezet... ;-)
Kun je haar niet weer terug verplaatsen naar de stal waar je eerst stond (met haar neem ik aan) en van daaruit rustig met haar verder werken? Als ze nu al 4 maanden goed loopt, is de kans groot dat je 'het ergste' voorbij bent, toch? Maar goed, ik weet de medische achtergrond en de ernst van de blessure niet. Hoe zijn de vooruitzichten in medische zin, wat zegt de DA?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:02

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 18:09

EsterW schreef:
Wat moeilijk ingetje! Jij bent nog wel de TS, degene die deze 156 pagina's in gang heeft gezet... ;-)
Kun je haar niet weer terug verplaatsen naar de stal waar je eerst stond (met haar neem ik aan) en van daaruit rustig met haar verder werken? Als ze nu al 4 maanden goed loopt, is de kans groot dat je 'het ergste' voorbij bent, toch? Maar goed, ik weet de medische achtergrond en de ernst van de blessure niet. Hoe zijn de vooruitzichten in medische zin, wat zegt de DA?

De dierenarts heeft een klasse 4 op het straalbeen geconstateerd. HKO is niet direct vastgesteld omdat ik geen echo van de pezen etc heb laten maken. Ze heeft van maart tot juli kreupel gelopen (vooral in de draf). HKO gaat nooit meer over, maar of het dat ook is geweest?? Verder hebben ze niks kunnen vinden, ze is 2x onderzocht. Nu is ze verplaatst van 4 uur per dag op de wei naar 24 uur per dag op de wei. Ook staat ze nu zonder ijzers. Dus zelf denk ik dat dit wel heel veel heeft gescheeld. Dat is dan ook waar ik mee zit. Ik zie haar niet terug naar deze stal komen omdat ze gewoon te weinig buiten komt. Die klasse 4 in haar straalbeen (ze heeft 1 lollypop bij een voedingskanaaltje) heeft ze en dan is doorbloeding en beweging erg belangrijk.

Tja.. ik ben idd TS en dan sta je opeens weer voor een andere moeilijke keuze waar ik over moet nadenken. Maar dat had ik totaal niet verwacht om voor deze keuze te komen staan. Ik dacht van de zomer echt dat ik er nooit meer op zou komen te zitten. Nu rij ik 3 a 4 keer per week en dan toch zeker 45 minuten. Kan stappen, draven en galloperen. Ze doet het allemaal.
Maar wil de eigenaren van de stal waar ze eerst stond ook niet teleurstellen. Heb toen gezegd dat er een nieuw paard kwam..
PFFF.. weer heel veel denken in het weekend :S

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:36

ingetje3012 schreef:
EsterW schreef:

De dierenarts heeft een klasse 4 op het straalbeen geconstateerd. HKO is niet direct vastgesteld omdat ik geen echo van de pezen etc heb laten maken. Ze heeft van maart tot juli kreupel gelopen (vooral in de draf). HKO gaat nooit meer over, maar of het dat ook is geweest?? Verder hebben ze niks kunnen vinden, ze is 2x onderzocht. Nu is ze verplaatst van 4 uur per dag op de wei naar 24 uur per dag op de wei. Ook staat ze nu zonder ijzers. Dus zelf denk ik dat dit wel heel veel heeft gescheeld. Dat is dan ook waar ik mee zit. Ik zie haar niet terug naar deze stal komen omdat ze gewoon te weinig buiten komt. Die klasse 4 in haar straalbeen (ze heeft 1 lollypop bij een voedingskanaaltje) heeft ze en dan is doorbloeding en beweging erg belangrijk.

Tja.. ik ben idd TS en dan sta je opeens weer voor een andere moeilijke keuze waar ik over moet nadenken. Maar dat had ik totaal niet verwacht om voor deze keuze te komen staan. Ik dacht van de zomer echt dat ik er nooit meer op zou komen te zitten. Nu rij ik 3 a 4 keer per week en dan toch zeker 45 minuten. Kan stappen, draven en galloperen. Ze doet het allemaal.
Maar wil de eigenaren van de stal waar ze eerst stond ook niet teleurstellen. Heb toen gezegd dat er een nieuw paard kwam..
PFFF.. weer heel veel denken in het weekend :S

Is het wel fair tegenover je paard om deze weer te gaan uitbrengen in de sport (met alle risico's van dien) met deze aandoening?
Tuurlijk is weidegang goed en heb je nu waarschijnlijk een goede bodem waar je op rijdt, waardoor de beperkingen niet zichtbaar worden.
Maar hoe ga je verder?
Moeilijke keuze hoor, en met die stal zou ik even netjes overleggen. Jij kunt er toch ook niks aan doen dat het allemaal zo gelopen is? En je paard al helemaal niet!
Veel succes en wijsheid toegewenst!

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 18:44

Torius16 schreef:
ingetje3012 schreef:

Is het wel fair tegenover je paard om deze weer te gaan uitbrengen in de sport (met alle risico's van dien) met deze aandoening?
Tuurlijk is weidegang goed en heb je nu waarschijnlijk een goede bodem waar je op rijdt, waardoor de beperkingen niet zichtbaar worden.
Maar hoe ga je verder?
Moeilijke keuze hoor, en met die stal zou ik even netjes overleggen. Jij kunt er toch ook niks aan doen dat het allemaal zo gelopen is? En je paard al helemaal niet!
Veel succes en wijsheid toegewenst!

Daar heb je ook zeker gelijk in hoor Torius16.
Het is ook niet de bedoeling dat dit meteen gaat gebeuren.
Ik wil het dan echt heel rustig met haar gaan proberen op te bouwen, kijken wat ze aankan en wat ze zelf aangeeft. Wedstrijden als het mogelijk is, maar anders ook niet. (realiseer mij zelf ook dat ze op M niveau liep en daar weer terug zal moeten komen, zelf weet ik ook niet of dit haalbaar is)
Maar als ik het niet heb geprobeerd kom ik er ook niet achter. Heb daarbij ook een merrie die aangeeft als ze zich niet prettig voelt.
Maar ze loopt op het moment zo goed en los door haar lijf dat ik het wel zou willen proberen.
Heb wil wel eerst afwachten hoe het in de winter gaat als het straks gaat vriezen... dus wordt zeker een periode van een dik half jaar met opbouwen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:47

Arabiertje* schreef:
Als iemand een leuke pony zoekt! Ik zoek een zeer goed thuisje voor haar.

http://nl.kapaza.be/vi/61387948.htm?ca=9_s

Ik zou eigenlijk niet moeten reageren, maar doe het toch!
Hoeveel paarden wil jij verslijten voor je eens leert rijden, een paard beter leert begrijpen en niet al je problemen bij het paard of de pony gooit?
Want de fout ligt altijd bij het paard en nooit aan jou!
Die Haflinger is een super de super dier! Als die niet had willen werken dan had ze allang het bijltje er bij neer gegooid met jou idee van werken met een paard!
Sorrie, maar ik heb bijna medelijden met het volgende paard dat je koopt!
Jammer genoeg heb ik er geen geld voor, maar deze Haflinger zou bij de juiste baas zo verschrikkelijk ver kunnen komen! Ongelofelijk dat je dit fijne dier weer wil omruilen voor iets anders!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:56

Adin schreef:
Ik ben al helemaal verliefd op mijn grote vos. Dit was het lange wachten/ zoeken meer dan waard.
Mijn zadel lijkt wel aardig te liggen maar laat er nog even iemand naar kijken die er meer kijk op heeft. Mijn frontriem zit te strak. Iemand een grote frontriem liggen voor rondgenaaid dubbel kopstuk?.
Heb lekker even gelongeerd en ga zaterdag er voor het eerst op. Beide lekker rustig aan. Hij is nog maar 3 + 4 maanden heb de tijd!

En als hij inderdaad echt groot is, dan heeft hij nóg meer tijd nodig om uit te groeien. En dan kun je het maar beter rustig aan doen met hem het komend jaar. Mijn jaarling merrie gaat richting de 1.80m. Heel misschien dat ik haar zadelmak laat maken met 3.5 maar liever als ze 4 is geweest.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:58

Gambler21 schreef:
Hoi,

weet een 5 jarige merrie te koop van 1.68m,onbeleerd ivm veulen afgelopen voorjaar, reden verkoop tijdgebrek. Prijs 1500 euro. Bij interesse kan ik je tel nr van de eigenaar geven.

Groetjes

Is geen geld he. Mooie schofthoogte, en alleen omdat ze nog niet beleerd is op vijfjarige leeftijd gaat er wat van de prijs af. Maar eigenlijk is dit juist gunstig. Want nu is ze alleen maar gespaard.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:59

ingetje3012 schreef:
Ik ben op dit moment erg aan het twijfelen over de aankoop van een paard.
Eerst was ik er zeker van dat ik een nieuwe wilde omdat mijn eigen paard kreupel is. Heb er ook al een heel aantal gezien.
Maar op dit moment loopt mijn eigen paard al 4 maanden helemaal zuiver, zonder een pas kreupel te hebben gelopen in die tijd. Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik haar toch niet de kans moet geven om terug te komen in de sport. Kijken wat ze aankan..
Zelf doe ik dit natuurlijk het liefste, met mijn eigen verder zonder een nieuwe te kopen. Maar ze staat nu ook op een andere plaats, en wil toch graag blijven op de stal waar ze eerst gestaan heeft. Het zijn z`n leuke mensen en heb het er heel erg goed naar mijn zin.
Dus heb op dit moment echt een heel dubbel gevoel...

Gewoon niets beslissen dus en je paard weer gewoon rijden en dan zie je vanzelf wanneer het schip strandt. En dan zijn er nog steeds paarden te koop.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:04

aerdenhout1 schreef:
Arabiertje* schreef:

Hoeveel paarden wil jij verslijten voor je eens leert rijden, een paard beter leert begrijpen en niet al je problemen bij het paard of de pony gooit?
Die Haflinger is een super de super dier! Als die niet had willen werken dan had ze allang het bijltje er bij neer gegooid met jou idee van werken met een paard!
Jammer genoeg heb ik er geen geld voor, maar deze Haflinger zou bij de juiste baas zo verschrikkelijk ver kunnen komen! Ongelofelijk dat je dit fijne dier weer wil omruilen voor iets anders!

:= := gewoon doen aerdenhout

@ ingetje ik ben nogal star ik dat soort dingen HKO of straalbeentje 4 is een beengebrek. Zou haar niet meer uitbrengen maar gewoon lekker recreatief mee bezig zijn. Want beweging is juist goed.
Of anders verdiepen in klassiek dressuur desnoods lessen volgen bij Antoine hij schijnt goed te zijn.

Maar zou wel een jonkie erbij nemen zo belast je haar niet teveel en kan je ook niet te veel willen.

babyboomzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:06

aerdenhout1 schreef:
Arabiertje* schreef:

Wauw heb net haar profiel bekeken ze heeft met 18 jaar nog meer paarden versleten als ik schoenen in 23 jaar !!

Heb daar zon hekel aan continu paarden verkopen oh oeps 1 dingetje gaat mis (afvallen) en dan maar verkopen want heb geen vertrouwen meer..

Als je iets wil wat je altijd kan vertrouwen dan neem een hobbelpaard (ben zelfs daar vanaf gevallen)
Een paard blijft een paard en dus beest altijd onvoorspelbaar

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:15

haha, zelf van een hobbelpaard HILARISCH! _O- (als grapje bedoelt e ;))

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:19

tita schreef:
@ ingetje ik ben nogal star ik dat soort dingen HKO of straalbeentje 4 is een beengebrek. Zou haar niet meer uitbrengen maar gewoon lekker recreatief mee bezig zijn. Want beweging is juist goed.
Of anders verdiepen in klassiek dressuur desnoods lessen volgen bij Antoine hij schijnt goed te zijn.

Maar zou wel een jonkie erbij nemen zo belast je haar niet teveel en kan je ook niet te veel willen.

Ik ben het helemaal niet eens. Ik denk dat niet rijden slechter is dan wel rijden. En ook denk ik dat een 4 zeer zeker geen beengebrek is. Want er zijn paarden die in de TOP meedoen die een 4 hebben. En waarom kunnen die dat en andere paarden niet? Ik denk omdat ze iemand op de rug hebben die ze correct rijdt.

Antoine de Bodt kan zo'n paard inderdaad aardig vooruit helpen gewoon door het paard terug te brengen in balans. En hij kan super goed uitleggen. Daarom begrijp ik nu ook beter waarom paarden kreupel kunnen zijn maar een 1 of 2 op het rapport hebben en andere paarden goed lopen maar een 4 op het rapport hebben. Het heeft te maken met overbelasting. Een paard heeft meestal een 4 aan de kant waar hij niet goed heen kan buigen. Daarom valt hij meer op dat binnen voorbeen op die kant > overbelasting.

Antoine de Bodt laat jou de overbelasting weghalen door de teugel aan de andere kant op te nemen. Het gewicht gaat dan van de overbelaste voet af. Daarnaast wordt het paard rechtgesteld waardoor het tevens in balans komt. Door de balans gaat het paard durven te ontspannen en wordt het nageeflijk. Het een is het gevolg van het ander.

Ik zou het dus zeker proberen met dit paard.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:32

aerdenhout1 schreef:
Arabiertje* schreef:

Ben blij dat er nog mensen er zo over denken, op de belgische bokt zit ze ook en kreeg ze dezelfde commentaar.
Daar is ze nu alleen voor de 3de keer gebant omdat ze niet kon lachen met deze commenataar en dan ook in de aanval ging en medebokkers persoonlijk aanviel.

Daarbij denk ik niet dat het de bedoeling is om hier verkoopsadvertentie van je paard meermaals te posten, daar is een andere plaats voor.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 15-12-11 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:33

wow, dat is echt niet grappig meer :n

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 20:07

Langcara schreef:
tita schreef:

Ik ben het helemaal niet eens. Ik denk dat niet rijden slechter is dan wel rijden. En ook denk ik dat een 4 zeer zeker geen beengebrek is. Want er zijn paarden die in de TOP meedoen die een 4 hebben. En waarom kunnen die dat en andere paarden niet? Ik denk omdat ze iemand op de rug hebben die ze correct rijdt.

Antoine de Bodt kan zo'n paard inderdaad aardig vooruit helpen gewoon door het paard terug te brengen in balans. En hij kan super goed uitleggen. Daarom begrijp ik nu ook beter waarom paarden kreupel kunnen zijn maar een 1 of 2 op het rapport hebben en andere paarden goed lopen maar een 4 op het rapport hebben. Het heeft te maken met overbelasting. Een paard heeft meestal een 4 aan de kant waar hij niet goed heen kan buigen. Daarom valt hij meer op dat binnen voorbeen op die kant > overbelasting.

Antoine de Bodt laat jou de overbelasting weghalen door de teugel aan de andere kant op te nemen. Het gewicht gaat dan van de overbelaste voet af. Daarnaast wordt het paard rechtgesteld waardoor het tevens in balans komt. Door de balans gaat het paard durven te ontspannen en wordt het nageeflijk. Het een is het gevolg van het ander.

Ik zou het dus zeker proberen met dit paard.

Daar heb je gelijk ik!
Ik denk ook dat je met z`n paard evengoed kunt rijden. Er zijn er genoeg die op niveau lopen met z`n gebrek.
Maar zelf blijf ik evengoed voorzichtig hoor! Mijn paard betekent heel veel voor mij en wil dat het goed blijft gaan.
Het is ook niet dat ik direct terug wil in de sport, dat doe ik alleen als ze het echt zelf toe laat.
Ben sinds ik haar weer aan het rijden ben ook zeer bewust aan het rijden met recht richten, ontspanning en lichte aanleuning. Dit waren we van te voren ook al, maar let hier nu nog sterker op. Eerst was rechts haar moeilijkere kant (voetje is ook rechtsvoor) en nu is ze aan beide kante lekker soepel met buigen en met lopen. Dus dat heeft zeker effect.
Zelf had ik de planning om er een jong paard bij te kopen (2,5 jarige of net zadelmak paard) waar ik rustig aan mee moet doen, zodat ik het met deze ook kon afwachten. Maar nu kriebelt dit ook wel weer.
Een nieuw paard zijn natuurlijk ook weer extra kosten (wat ik overigens goed kan betalen, maar wat extra sparen is nu ook wel prettig :P)
Heb gelukkig de tijd om er goed over na te denken..

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:45

@ingetje: Lastige beslissing hoor!

Vandaag bij de trakhener geweest, helaas viel het vandaag wat tegen. Dus de zoektocht gaat verder.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:14

Spaikey jammer dat het paard tegen viel!
Adin super dat je er zo content mee bent. :j

Hier staat het even op een iets lager pitje..
Ik wil voorlopig alleen nog maar naar pony's in de buurt gaan kijken, ik heb er even geen zin meer in om half Nederland door te rijden.

Ben ook nergens meer gaan kijken, heb nog een paar dagen spierpijn gehad maar dat is nu wel weg.

Voorlopig ook niks op het oog. Het klinkt misschien soft maar ik wil gewoon een hele lieve. Al is het een ezel als hij maar betrouwbaar is. Het uiterlijk/de gangen is niet zo belangrijk voor mij.

Ik heb via een meisje van bokt een telefoonnummer gekregen van een haflinger stal hier in de buurt. Daar bel ik morgen naar toe. Misschien hebben ze daar wel een leuke te koop.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:25

Iessie schreef:
Spaikey jammer dat het paard tegen viel!
Adin super dat je er zo content mee bent. :j

Hier staat het even op een iets lager pitje..
Ik wil voorlopig alleen nog maar naar pony's in de buurt gaan kijken, ik heb er even geen zin meer in om half Nederland door te rijden.

Ben ook nergens meer gaan kijken, heb nog een paar dagen spierpijn gehad maar dat is nu wel weg.

Voorlopig ook niks op het oog. Het klinkt misschien soft maar ik wil gewoon een hele lieve. Al is het een ezel als hij maar betrouwbaar is. Het uiterlijk/de gangen is niet zo belangrijk voor mij.

Ik heb via een meisje van bokt een telefoonnummer gekregen van een haflinger stal hier in de buurt. Daar bel ik morgen naar toe. Misschien hebben ze daar wel een leuke te koop.

Waar woon je ergens?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:19

Maar die haflinger van arabiertje staat mij eerlijk gezegd ook aan. Leuk beestje zo onder het zadel.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:22

Ik heb voor mezelf een nieuw wensenlijstje gemaakt en op bokt geplaatst :) Nou ja perongeluk gesloten maar ze gaan hem hopelijk snel weer openen! :)

Hoi Hoi

Ik zoek een paard voor de allround sport, dus potentie voor de SGW

Een paard dat zowel gestart is in de dressuur en al eens een springconcour (oefenparcour) heeft gelopen.
Een paard dat gewend is om naar buiten te gaan en het leuk vind om te crossen.

Geslacht: Merrie of Ruin
Leeftijd: 4 - 11 jaar
Stokmaat: 1.60 - 1.70
Niveau: B – M
Kleur: Geen voorkeur, (liefst bont, appaloosa, valk, palomino etc. niet noodzakelijk!)
Ras: geen Koudbloeden!
Budget: max. € 3000

Gezond, geen bemerkingen, het paard moet rontgenologisch gekeurd zijn, of mogen worden
geen stalgebreken

Graag reageren met foto!

Wat heb ik te bieden? Ik bied het paard zijn hele leven een goed te huis waar hij/zij nooit alleen zal staan maar in gezelschap van andere paarden groot in klein iedere dag kan genieten van weidegang (zomers eventueel 24/7 weidegang). Samen zullen wij bijna dagelijks rijden afwisselend van intensief werk in verschillende richtingen van de sport en buitenritten waarbij we samen zullen genieten van een groot natuurgebied hier in de buurt

Mochten jullie wat weten let me know!
Voor de mensen die nog een leuke tinker zoeken zie mijn onderschrift :D

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:27

mmmm ben dus niet de enige niet moeite heeft "de ware" te vinden. Afgelopen woensdag paard gekeken, erg mooi..... Dinsdag ook nog 1 kijken. Maar wat me wel opvalt en wat ik ook in bovenstaande reacties lees, waarom staan alle paarden die mij wat lijken zo enormmmmm ver weg!!!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:30

Ben blij dat er nog mensen er zo over denken, op de belgische bokt zit ze ook en kreeg ze dezelfde commentaar.
Daar is ze nu alleen voor de 3de keer gebant omdat ze niet kon lachen met deze commenataar en dan ook in de aanval ging en medebokkers persoonlijk aanviel.

Daarbij denk ik niet dat het de bedoeling is om hier verkoopsadvertentie van je paard meermaals te posten, daar is een andere plaats voor.[/quote]

We zullen maar zwijgen over de persoon die jij bent zeker, mensen verwijderen op facebook omdat ze met mij praten. :') Volwassen, noem ik dat... :')