slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verwijderd2

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:13

BitchyWitchy schreef:
JenniiCelest schreef:
beetje raar verwoord zie ik nu.. Whaha ik ben best dom..
Ik bedoel bij de slacht zijn er allerlei mensen bij enzo die staan te kijken en het paard staat in een klein hokje en dan bam dood.. njaa hij vecht nog wel ff maar is wel sneller dood als bij het spuitje..

Maar bij het spuitje gaat het langzamer waardoor het paard meer kan gaan vechten maar het gaat vrediger,, in een stal en met alleen een paar mensen erbij..

Liefs,,

Hahaha..... het is je dag niet hè....... Spreekt jezelf weer tegen Clown

Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor. Voor jou gevoel is het voor het paard fijner om in een bekende omgeving te gaan....

Ieder zijn keuze toch? Mijn eerste keuze is slacht, mits de situatie het toelaat.....

Idd ieder zijn eigen keuze Tong uitsteken
En idd heb echt me dag nie.. Gelukkig begrijp je wat ik bedoel.. kwil iets zegge maar weet nie hoe Tong uitsteken krijg de goeie woorden nie te pakken.. Maar ik bedoelde dus idd bekende omgeving en bekende mensen om hem/haar heen..
Mag ik vragen waarom jou keuze dan wel slacht is.. Vraag ik me dan af Tong uitsteken

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:19

Perrokai schreef:
Lielle, dat klopt wel maar dan nog ligt een paard soms nog te galoperen op de grond. Het is nml niet op slag hersendood, er gaan een aantal seconden voorbij voordat alles uitgeschakeld is. Zo ook bij een spuitje. Niets om dramatisch over te doen het kan gewoon niet anders......Maar een van de twee manieren mooier doen lijken dan het is heeft ook geen zin. Beide manieren zijn niet helemaal zaligmakend en het blijft in beide gevallen een vreselijk iets......

Waar baseer je op dat een paard nog niet meteen hersendood is? Het feit dat er nog spiertrekkingen plaatsvinden?

Bij kippen die onthoofd worden, zie je dat ze nog secondenlang rennen. De hersenen zijn dan al lang gescheiden van het lichaam; wat bewijst dat er geen enkel mechanisme vanuit de hersenen is die het lopen aanstuurt.

er hoeft dus geen hersenactiviteit te zijn om toch spiersamentrekkingen te krijgen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:23

Een voorbeeld:
Je komt op stal, je paard heeft zich vreselijk verwond, echt heel erg. De Da komt hij kan het niet overzien, misschien is er nog hoop, daar klamp je je aan vast, niet direct helemaal opgeven. Je krijgt hemin je trailer en rijdt naar de kliniek, vraag dan niet hoe.....
Daar aangekomen na onderzoek blijkt het niet haalbaar te zijn, maar je was fel tegen een spuitje..... Wat doe je, je laad dat arme dier wat amper op zn benen kan staan weer in de trailer en gaat op zoek naar een slager om zeven uur s'avonds ??
Nee dus, het moet dan hier en nu en zo snel mogelijk gebeuren voordat hij doodbloedt.........het spuitje in dit geval. Dat eventuele vechten (want dat gebeurt niet altijd) is minder erg dan hem weer in de trailer sleuren.

Stel nu je tegen slachten en je weet op stal al dat dit einde paard betekent. De DA kan er pas over een uur zijn, je paard ligt vreselijk te lijden, de slager is heel dichtbij, wat doe je dan ?? Je paard nog laten lijden en wachten op de DA ??

Nee dus, in beide gevallen kies je voor je paard, niet voor jezelf, en neem je het snelste en wat het dichtste bij is.......voor je paard...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:31

JenniiCelest schreef:
Idd ieder zijn eigen keuze Tong uitsteken
En idd heb echt me dag nie.. Gelukkig begrijp je wat ik bedoel.. kwil iets zegge maar weet nie hoe Tong uitsteken krijg de goeie woorden nie te pakken.. Maar ik bedoelde dus idd bekende omgeving en bekende mensen om hem/haar heen..
Mag ik vragen waarom jou keuze dan wel slacht is.. Vraag ik me dan af Tong uitsteken

Omdat het in één klap over is...... Voelt voor mij dus beter....

Gewoon......... BOEM......... over.............

viewtopic.php?f=151&t=705685&hilit=dag+lieve+ilse

Kijk, als je paard een ongeluk o.i.d. krijgt en niet meer vervoerd kan worden, dan moet je wel kiezen voor een spuitje. Maar zolang mijn paarden nog normaal vervoerd kunnen worden gaan ze naar de slacht.

Dus, als de keuze aan mij is (als mijn paard dus normaal vervoerd kan worden) kies ik voor de slacht, en ja, ook voor consumptie.... Kijk, dat wat bij de slager op de grond ligt, is niet meer mijn paard maar alleen maar het omhulsel.... Haar ziel is dan al weg bedoel ik. Dus als iemand anders dan een stuk vlees van mijn paard op zijn/haar bord heeft dan is dat maar zo.... Menig slachtvee wat je als karbonaadje bij de slager koopt, heeft niet zo'n mooi leven gehad. Daarbij komt dat je bij slacht nog kunt kiezen, wel of niet voor consumptie. Bij de Rendac wordt je paard gewoon verwerkt in van alles en nog wat..... (dus ook als je bij de slager kiest voor niet voor consumptie Knipoog )
En cremeren? Vind ik gewoon veel te duur..... Heb ik ook geen zicht op of het daadwerkelijk gebeurt....

Nogmaals, mijn eerste keuze is slacht, indien mogelijk. Belangrijkste is wat op dat moment het belangrijkste is voor je paard....

*hmmmm........ warrelig verhaal..... Haha! *

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:33

Perrokai schreef:
Een voorbeeld:
Je komt op stal, je paard heeft zich vreselijk verwond, echt heel erg. De Da komt hij kan het niet overzien, misschien is er nog hoop, daar klamp je je aan vast, niet direct helemaal opgeven. Je krijgt hemin je trailer en rijdt naar de kliniek, vraag dan niet hoe.....
Daar aangekomen na onderzoek blijkt het niet haalbaar te zijn, maar je was fel tegen een spuitje..... Wat doe je, je laad dat arme dier wat amper op zn benen kan staan weer in de trailer en gaat op zoek naar een slager om zeven uur s'avonds ??
Nee dus, het moet dan hier en nu en zo snel mogelijk gebeuren voordat hij doodbloedt.........het spuitje in dit geval. Dat eventuele vechten (want dat gebeurt niet altijd) is minder erg dan hem weer in de trailer sleuren.

Stel nu je tegen slachten en je weet op stal al dat dit einde paard betekent. De DA kan er pas over een uur zijn, je paard ligt vreselijk te lijden, de slager is heel dichtbij, wat doe je dan ?? Je paard nog laten lijden en wachten op de DA ??

Nee dus, in beide gevallen kies je voor je paard, niet voor jezelf, en neem je het snelste en wat het dichtste bij is.......voor je paard...

Precies!!! Zo bedoel ik het ook!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 01:12

beantsje schreef:
Waar baseer je op dat een paard nog niet meteen hersendood is? Het feit dat er nog spiertrekkingen plaatsvinden?

Bij kippen die onthoofd worden, zie je dat ze nog secondenlang rennen. De hersenen zijn dan al lang gescheiden van het lichaam; wat bewijst dat er geen enkel mechanisme vanuit de hersenen is die het lopen aanstuurt.

er hoeft dus geen hersenactiviteit te zijn om toch spiersamentrekkingen te krijgen.

Dat baseer ik op hetzelfde feit dat mensen denken dat hun paard vecht bij een spuitje van de narcose. Dan kan je paard toch ook niet laten opereren ? Dat is een zelfde narcose.....
Ze kun ook het laatste spuitje eerst toedienen, dan valt je paard exact heltzelfde op de grond als bij schieten. Maar dat willen de meeste niet zien dus dan eerst maar de narcose....

En spiersamentrekkingen lijkt mij heel wat onregelmatiger dan liggend weg galoperen. Dat is het kleine impulsje instinct dat al snel weg ebt...Spiersamentrekkingen zijn stuipen, niet galoperen.....
of heb je dat nog nooit gezien.....? Ieder schot is niet exact hetzelfde en heeft niet op de seconde de gelijke werking, de hersens worden wel uitgeschakelt maar niet op de seconde nauwkeurig. En een impuls die het insticht inschakelt is heel snel gegeven nog......
Bij kippen is dat duidelijk anders, de impulsen die zeggen lopen zoals je je hele leven al doet zijn nog onderweg terwijl de hersens al weg zijn. De stuipen komen later......

Als je paard door ziekte uitputting oid een heel trage bloedsomloop heeft, tja dan duurt het langer voordat het spuitje gaat werken. Dat lijkt me duidelijk.....is bij een mens en bv een hond ook zo...

Kijk, door hier te lezen kan je eigen voorkeur bepalen, maar ik weet nu dat je in een situatie terrecht kunt komen dat je moet kiezen wat op dat moment het beste is voor je paard. Je eigen voorkeur verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.....en alle spookverhalen over slachten of spuitjes ook....

Mijn paard is dan drie weken geleden ingeslapen, ik had geen andere keus. Het inslapen hier kostte
200,00 euro, het afvoeren 15 euro. Wat er met mijn paard gebeurt nadat hij dood is interesseert mij eigenlijk weinig, hij is nml dood en voelt of weet er niets meer van. In dit geval hoefde ik het ook niet te zien en ga mezelf dan ook niet kwellen om het wel te zien of daar over na te denken. Het paard heeft daar niets aan en ikzelf al helemaal niet, ik moet namelijk bewust verder leven...
Mijne zag ik liever niet op een bord belanden, voor mn gevoel, net als dat ik mn hond niet opeet en mn oma ook niet. Dat is mijn gevoel, dat kan betwist worden op alle vlakken maar het blijft mijn gevoel. En ik eet wel paardenvlees en misschien ook hondevlees als ik naar de chinees ga (weet jij veel) daar zit ik dan ook weer niet mee, ik eet het niet bewust en niet bij voorkeur en ik had er geen emotionele band mee........dat zegt mijn gevoel.
en dit was dan ook een apart geval vind ik zelf, hij was mijn eerste paard en mijn droompaard, daar kan geen paard meer aan tippen de rest van mijn leven, dus vandaar speciaal........
en tuurlijk komen er andere hele mooie lieve, maar je eerste liefde he......die vergeet je nooit.....

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 01:27

Ik zou in de eerste plaats ook voor mijn paard kiezen...
In principe ga ik voor de slacht. Al zou ik het vlees het liefst in mijn eigen vriezer stoppen en zelf consumeren... Of ben ik nu raar? Voor mijn gevoel zou ik het raar vinden als een ander MIJN paard eet.
Ik heb ook schapen, de lammeren laat ik ook regelmatig slachten voor eigen consumptie. De eerste keer dat ik mijn eigen dieren at, had ik er heel veel moeite mee. Maar ik vind het ook hypocriet om mijn eigen dieren weg te brengen en ze vervolgens bij de supermarkt uit het schap terug te kopen. Ik weet dat ze een superleven gehad hebben, liefde en zorg. Dus een eerlijk stukje vlees. Dat is met mijn paard ook zo.
Reeel gezien is het natuurlijk veel te veel vlees om allemaal zelf te houden.

Maar als het niet haalbaar is om naar de slager te rijden, dan is de keuze toch echt voor mijn paard. Ik zou een dier niet onnodig laten lijden.

Toch blijft die beslissing niet te voorspellen, het is er een die je op het moment moet nemen. Dan pas kan je de situatie inschatten. Maar het is zeker niet verkeerd om er over na te denken, om jezelf een mening te vormen...

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:29

barbara1970 schreef:
_Tamara schreef:
@ Barbara; Heb je je paard naar Van den Berg gebracht? Omdat je in Garderen woont.

hoi Tamara Robin is geslacht bij de noodslachter genaamd Koud in Hoorn was dat geloof ik, ik woonde toen nog in Amsterdam, oude Kanjer is in Rotterdam gecremeerd, super lieve mensen die hem echt met heel veel respect hebben behandeld, is van de Berg hier uit de buurt dan.

Okay, van de Berg is hier uit de buurt. Hij zit in Wezep Knipoog

anGeLaa_AjaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:03

Ik zou liever hebben dat mijn paard (ik heb geen paard hoor maar stel dat ik een paard zou hebben) ingeslapen zou worden. Ik heb gewoon een beter gevoel bij inslapen dan bij slachten. Ik moet er niet aan denken dat mijn paard word geveld en dat ie dan aan een haak hangt. Met een spuitje is ie bij mensen die hij vertrouwd en in een omgeving die hij kent. Ik zou het liefst hebben dat mijn paard wordt ingelsapen zonder dat ie dan nog een uur moet wachten tot ie dood is en daarna word bergraven of gecremeerd..! Eigenlijk zou ik liever hebben dat ie helemaal niet dood gaat!

Ik vind gewoon het idee om te slachten niet leuk. Je slacht toch ook een mens niet.! En als je dan in een krantje van de supermarkt kijkt staat er paardenvlees in de aanbieding,, daar ligt je paard dan in plakjes op de toonbank.. Huilen

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:09

anGeLaa_AjaX schreef:
Ik zou liever hebben dat mijn paard (ik heb geen paard hoor maar stel dat ik een paard zou hebben) ingeslapen zou worden. Ik heb gewoon een beter gevoel bij inslapen dan bij slachten. Ik moet er niet aan denken dat mijn paard word geveld en dat ie dan aan een haak hangt. Met een spuitje is ie bij mensen die hij vertrouwd en in een omgeving die hij kent. Ik zou het liefst hebben dat mijn paard wordt ingelsapen zonder dat ie dan nog een uur moet wachten tot ie dood is en daarna word bergraven of gecremeerd..! Eigenlijk zou ik liever hebben dat ie helemaal niet dood gaat!

Ik vind gewoon het idee om te slachten niet leuk. Je slacht toch ook een mens niet.! En als je dan in een krantje van de supermarkt kijkt staat er paardenvlees in de aanbieding,, daar ligt je paard dan in plakjes op de toonbank.. Huilen

Precies wat ik bedoelde!!!
Angela zegt et precies op de manier die ik probeerde haha.. Ksliep gisteraaf al half dus..
Maar BitchyWitchy dit bedoelde ik dus ook!

Liefs,,

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:25

ik denk dat een paard recht heeft (indien mogelijk) dat ie sterft in zijn eigen stal, in zijn eigen vertrouwde omgeving met zijn eigen vertrouwde mensen. Ik heb dat wel gedaan met mijn pony. In haar eigen stal, ik en mijn pa erbij. Bij de eerste spuit, zijn ze al zo ver weg dat ze bijna niet beseffen dat er er uberhaupt nog zijn, en de 2 spuit, ja dan vallen ze ter aarde. Een spuitje of laten slachten is niet zo een issue, belangrijker is denk ik de vertrouwde omgeving en de vertrouwde mensen. heel moeilijk om je paard te gaan, maar ze hebben er recht op!!!!!!!! dat het laatste ritje zorgvuldig gebeurd, hoe moeilijk dat voor ons mensen is. maar das mijn mening! De ideale situatie is als ze een pin in hun hoofd konden krijgen op stal maar das helaas niet mogelijk (zover ik weet)!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:51

Hoewel k ook voorstander van de slacht ben, kan het best zijn dat ik in bepaalde omstandigheden anders besluit.
Zoals mijn vriendin, haar paard was chronisch bevangen en had veel pijn. Bovendien schoot die op een trailer volledig in de stress.

bij die combinatie zou het misdadig zijn om zo'n paardje nog naar het slachthuis te brengen. Niet vanwege de slacht op zich, maar vanwege het vervoer met alle bijbehorende pijn en stress. Tja, dan blijft alleen het spuitje over.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:57

medruze schreef:
Ik zou in de eerste plaats ook voor mijn paard kiezen...
In principe ga ik voor de slacht. Al zou ik het vlees het liefst in mijn eigen vriezer stoppen en zelf consumeren... Of ben ik nu raar? Voor mijn gevoel zou ik het raar vinden als een ander MIJN paard eet.
Ik heb ook schapen, de lammeren laat ik ook regelmatig slachten voor eigen consumptie. De eerste keer dat ik mijn eigen dieren at, had ik er heel veel moeite mee. Maar ik vind het ook hypocriet om mijn eigen dieren weg te brengen en ze vervolgens bij de supermarkt uit het schap terug te kopen. Ik weet dat ze een superleven gehad hebben, liefde en zorg. Dus een eerlijk stukje vlees. Dat is met mijn paard ook zo.
Reeel gezien is het natuurlijk veel te veel vlees om allemaal zelf te houden.

Maar als het niet haalbaar is om naar de slager te rijden, dan is de keuze toch echt voor mijn paard. Ik zou een dier niet onnodig laten lijden.

Toch blijft die beslissing niet te voorspellen, het is er een die je op het moment moet nemen. Dan pas kan je de situatie inschatten. Maar het is zeker niet verkeerd om er over na te denken, om jezelf een mening te vormen...

Nee raar ben je niet, waarom ? Maar de 1 kan het en de ander niet, als je je hele leven vlees in de supermarkt koopt en je daar niet mee bezig houd verder dan is het een heel ander gevoel om je paard op te eten.
Neem mij nou, ik was 12 en verliefd op Lipa (zag er uit als blackbeauty) Lipa werd ziek ofzo en ging dood werd mij verteld. En wij aten altijd paardenworst, ik ook. Kom ik bij die eigenaar van Lipa als 12 jarige en die vraagt of ik een stukje Lipaworst wil...?? Ja dat kon ik toen natuurlijk niet begrijpen of waarderen he als kind.....
Nu ben ik volwassen en denk daar wel anders over hoewel ik nog steeds niet mijn eigen paard op zou willen eten, ik zou jankend hebben zitten kauwen op mijn maatje. Ik kan dat niet, maar ben wel reeel genoeg om te begrijpen waarom een ander dat wel kan.

Dat is hier ook het probleem, de jongeren onder ons vinden alles zielig en kunnen niet het hele plaatje bevatten. Die liggen al nachten wakker als hun konijntje doodgaat van ouderdom bwvs.
Hier is ook een jongetjes van 8 die echt nu al drie weken helemaal van de rel is omdat mijn Sam dood is. Meisjes van rond de 8 of 10 beginnen nu nog te huilen als ze me zien....
Kinderen kunnen dat gewoon niet bevatten en roepen daarom gelijk, slachten is zielig of moord of wat dan ook....het heeft gewoon geen zin om daar mee in discussie te gaan, sterker nog ze horen niet in een Topic als deze thuis, ze horen een gezond en onbezorgde jeugd te hebben....
Sam is ingeslapen trouwens even voor de duidelijkheid dus ze nemen me het niet kwalijk dat ik hem zou hebben laten slachten.....

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:54

Ik ben zelf pas 13.. Maar ik reageer ook in dit topic.. En ik zeg ook niet slachten is moord of wat dan ook.. Want ik vind dat het ieder zijn eigen keuze is.. Ik kijk naar het paard en vind dan dat die het recht heeft om in vertrouwde omgeving bij vertrouwde mensen te sterven (als dat al moet) en niet bij de slacht.. Maar vind wel dat iedereen zijn eigen keuze moet maken.. Als mensen hun paard naar de slacht brengen prima.. Als mensen paardenvlees eten, prima! Maar ik doe het niet,, (mijn eigen paard zit ook in de worst,, topic: viewtopic.php?f=1&t=830052&hilit=& ) Maar dat is uit principe,, ik ga mijn eigen paard niet op eten want zoals jij al zegt het is jou paard geweest dus dan zou je jankend zitten eten.. Ik snap daarentegen ook dat andere mensen dat wel kunnen.. Het was tenslotte hun paard niet.. (BTW: kwil ook vegetarier worden)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 23:23

JenniiCelest, kijk jij staat al verder in het leven dan menig andere 13 jarige. Goed hoor dat je er zo nuchter over na kunt denken. Een voorbeeld voor vele andere leeftijdgenoten.... Ja

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:46

haha,, Dankje wel.. Ik doe mijn best Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:51

mee eens!

lijkt me erg moeilijk zo afscheid te moeten nemen,al weet je dat het altijd kan gebeuren

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:31

Ik heb mijn verhaaltje ook al uitgelegt en denk er ook hetzelfde over als Jenniicelest. Maar dat is al heel wat pagina's terug Tong uitsteken. Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten iedereen moet weten wat hij met zijn mening doet, ik zou mijn paard graag laten sterven (graag niet maar als het moet Boos! ) in een vertrouwlijke omgeving Lachen. Als iemand voor de slacht kiest mag diegene dat weten heb ik ook helemaal geen moeite mee , ben trouwens ook 13 Tong uitsteken .

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:44

ik heb nog nooit een eigenpaard moeten laten inslapen. gelukkig,
heb 1x een paard met flinke koliek in de kliniek gehad waar ons toen snachts de keuze werd gesteld mocht er geopereerd moeten worden, wil je dat of niet. ging 3500 euro kosten en weet ik wat allemaal, en ik weet dan als ze de operatie overleven want dat was ook nog 50/50 dat heel veel paarden niet meer de oude worden, wij hebben dus gekozen voor geen operatie, gelukkig is t nooit zo ver gekomen maar is het helemaal goedgekomen, ik weet wel dat als hij zou moeten worden ingeslapen dat ie niet meer voor consumptie gebruikt word omdat er al medicijnen ingespoten zijn.

welk heb ik het bij koeien gezien en ook ben ik wel eens op het slachthuis geweest.
maar waar ik zelf voor zou kiezen ?? heb wel gezien hoe het bij koeien ging maar dat was niet zn prettig gezicht, pistool, en daarna sneden ze deze de keel door (waarom ik heb geen idee, dat de hoeveelheid bloed eruit loopt maar das toch ook als ze geslacht gaan worden ??)

maar ik denk als ik die keuze ooit echt zou moeten maken dan kies ik voor inslapen in eigen omgeving, gewoon voor het idee. geen stress voor paard, geen vreemde omgeving met vreemde geuren, en ik denk dat ik me zelf er ook prettiger bij voel.
alleen nadelen in eigen stal zijn dat je t paard als t dood is er moeilijk uitkrijgt en dat wil ik eigenlijk weer niet meemaken. dan maar ik de weide.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:18

het opensnijden van de keel bij de koe en halsstreek bij een paard moet sowieso, ongeacht of je het voor consumptie beschikbaar stelt of niet. het dier bloedt dan dood

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:51

noodslachting mag met medicijnen
zijn alleen weinig die paard op komen halen en kost je geld

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:01

Ik zal mijn geheim verklappen Scheve mond Ik lees de Penny.. Clown Knipoog En ik ben zelfs voor de slager! Ik zit dan dus ook op die site, met profielen etc.. Vork Daar heb ik een topic gestart met uitleg over de slager, ze reageerden zelfs dat ze het er mee eens zijn Bloos! Ja Ik zal een paar screens maken.

Simtan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:38

Ik kies zelf absoluut voor het inslapen. Als je paardje licht te creperen van de pijn om de grond ga je hem toch niet meer naar de slacht brengen ?( weer in de trailer ,vreemde plek, doods geur) . En dan kan hij fijn in zijn eigen omgeving met zijn baasje (s) sterven. Ik laat mijn pony ABSOLUUT niet slachten Haha! Ze is al een scheiterd en dan moet ik haar ook nog us naar een slachthuis slepen .. Vergeet ut .. In een vreemde plek met doods geur Boos! Maarja, iedereen heeft zijn eigen mening!!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 06:42

Gaaaap Dromen Slapen Slapen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:45

@ simtan: Het zou prettig zijn als je het topic ook echt zou lezen.

Even lezen is een kleine moeite!
Jou post slaat namelijk nergens op.