tienus63 schreef:@rocky, hoorde je ook geen paniek bij de schapen?
Een schaap is wat betreft wel een dom dier, die geeft zich heel snel over.
Denk maar aan het scheren, je zet ze op de kont en ze spartelen eigenlijk niet meer tegen.
In 2019 liep een wolf bij ons over het erf. Via de camera zag ik toen idd ook van die typische ogen.
Ik dacht eerst aan een hond.
Volgende dag hoorde ik van meerdere mensen in de buurt dat ze hem gezien hadden.
Beest stond zelf bij iemand onder het keukenkraam te inspecteren hoe hij in dr schuur bij de alpaca’s kon komen.
Vorige zomer twee paar ogen zien oplichten in het weiland naast ons.
Ik wel eens ogen van dassen zien oplichten, maar die zitten stukken lager.
In april ‘23 is er wel een wolf hier in de buurt geweest.
Maar geen schade gehoord naar dat twee paar ogen, alleen een waarschijnlijk een pootafdruk gezien in de berm en paar dagen later waren er verschillende mensen die een wolf zagen in het stukje bos achter het dorp.
Nee toen ik er langs liep hoorde ik totaal geen geblaat o.i.d. Ik zag alleen alle schapen achteraan bij elkaar gedrongen staan. Wat ik zag was echt een groep oogjes bij elkaar van geschrokken schapen.
Nu heb ik achteraf dus wel heel kort de ogen van het aangevallen schaap ook gezien. Maar de wolf was denk ik al met dit schaap bezig toen ik langskwam. Ik kon alleen de ogen zien en de contouren als de bewoog gezien dat mijn lamp niet sterk genoeg was om dat deel ook echt te verlichten. Bijzondere was wel dat onze hond heel hard wilde lopen in deze richting. En extreem snuffelde dus ik denk dat hij het spoor al geroken heeft. Maar bij het weiland sloeg hij niet aan o.i.d.