Sosha: inderdaad, ze vinden het ook altijd heel leuk om aan het werk te gaan. Hoef maar één keer te fluiten en ze komen altijd direct aan sprinten, zelfs als ze achteraan in de weides staan (ze hebben toegang tot 10ha gras, dus dat is soms ook echt ver haha). Doe ook heel veel afwisseling met ze en dat lijken ze ook wel erg leuk te vinden.

En altijd maar kort trainen, hoe minder je vraagt hoe meer ze zelf aanbieden.

Sizzle: ja ze toont best groot zo! Maar ze is toch maar echt 147

Inderdaad nog nooit een paard tegen gekomen die ik niet fijn aan het werk gekregen heb en ook nooit dwang oid nodig gehad.
Helaas geen leefbaar niveau, de kans dat dat ooit komt is ook vrijwel 0. Kom mijn dag door op zware pijnstillers en heel regelmatig dat ik ook gewoon op m'n bek ga omdat mijn lijf het dan gewoon niet doet, paarden zijn het wel gewend en wachten gewoon braaf.

Maar no way dat ik de hele dag in bed blijf, ga ik liever 100x tegen de grond haha.

Fransje23: inderdaad als je aan de hand wil trainen kom je al snel bij academische rijkunst uit. Vind het wel een hele interessante visie en denk ergens ook dat deze manier van trainen je het dichtst bij de bio mechanica van het paard komt.
Noisy: helemaal waar. Gelukkig ook op stallen gereden, gewerkt en/of stage gelopen waar het wel gewoon oké gaat, maar die zijn wel echt in de minderheid.
Kwam al vanaf heel jonge leeftijd op grote bekende stallen, dus voor mij was het (helaas) deels ook gewoon echt al een soort van "normaal", maar dat is gelukkig wel ook weer snel veranderd.
Ergste vind ik vaak nog dat deze mensen die achter gesloten deuren echt niet oké handelen, dan clinics geven waarbij precies het tegenovergestelde vertelt wordt (zo als het zou horen) dan wat ze zelf thuis doen...
Wat fijn dat Rudi het zo fijn deed! Western fascineert me wel. Dat wil ik ook nog wel graag eens leren (reining).

Vientje: wat balen dat ze zo veel last heeft van tanden. Die van mij heeft dat ook gehad, ook van die bulten aan de onderkant. Gelukkig trekken die nu langzaam weer weg.
Kruimellover: ze ziet er knap uit! Ook heeft ze het knap gedaan! En alleen maar fijn dat je haar die steun kon geven door er even langs te lopen.
Hier hebben ze niet zo heel hard hoeven werken afgelopen dagen, wat offroad wandelingen (worden ze zo lekker handig, los en lenig van

En ze zijn zo bang voor een paraplu

Ja, er zit een baby in die buik