Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:39

Mrs_Midnight: dankjewel! En wat ontzettend knap dat het zo goed ging! Mag je terecht trots op zijn. <3

Sosha: inderdaad, ze vinden het ook altijd heel leuk om aan het werk te gaan. Hoef maar één keer te fluiten en ze komen altijd direct aan sprinten, zelfs als ze achteraan in de weides staan (ze hebben toegang tot 10ha gras, dus dat is soms ook echt ver haha). Doe ook heel veel afwisseling met ze en dat lijken ze ook wel erg leuk te vinden. :j
En altijd maar kort trainen, hoe minder je vraagt hoe meer ze zelf aanbieden. :))

Sizzle: ja ze toont best groot zo! Maar ze is toch maar echt 147 :))
Inderdaad nog nooit een paard tegen gekomen die ik niet fijn aan het werk gekregen heb en ook nooit dwang oid nodig gehad.

Helaas geen leefbaar niveau, de kans dat dat ooit komt is ook vrijwel 0. Kom mijn dag door op zware pijnstillers en heel regelmatig dat ik ook gewoon op m'n bek ga omdat mijn lijf het dan gewoon niet doet, paarden zijn het wel gewend en wachten gewoon braaf. <3 _O-
Maar no way dat ik de hele dag in bed blijf, ga ik liever 100x tegen de grond haha. :+

Fransje23: inderdaad als je aan de hand wil trainen kom je al snel bij academische rijkunst uit. Vind het wel een hele interessante visie en denk ergens ook dat deze manier van trainen je het dichtst bij de bio mechanica van het paard komt.

Noisy: helemaal waar. Gelukkig ook op stallen gereden, gewerkt en/of stage gelopen waar het wel gewoon oké gaat, maar die zijn wel echt in de minderheid.
Kwam al vanaf heel jonge leeftijd op grote bekende stallen, dus voor mij was het (helaas) deels ook gewoon echt al een soort van "normaal", maar dat is gelukkig wel ook weer snel veranderd.

Ergste vind ik vaak nog dat deze mensen die achter gesloten deuren echt niet oké handelen, dan clinics geven waarbij precies het tegenovergestelde vertelt wordt (zo als het zou horen) dan wat ze zelf thuis doen...

Wat fijn dat Rudi het zo fijn deed! Western fascineert me wel. Dat wil ik ook nog wel graag eens leren (reining). :))

Vientje: wat balen dat ze zo veel last heeft van tanden. Die van mij heeft dat ook gehad, ook van die bulten aan de onderkant. Gelukkig trekken die nu langzaam weer weg.

Kruimellover: ze ziet er knap uit! Ook heeft ze het knap gedaan! En alleen maar fijn dat je haar die steun kon geven door er even langs te lopen.

Hier hebben ze niet zo heel hard hoeven werken afgelopen dagen, wat offroad wandelingen (worden ze zo lekker handig, los en lenig van <3 en braaf als det bosbouwers bezig zijn :+ ), vrijheidsdressuur gedaan en wat licht werk aan de hand. Maar wel heel erg zwaar foto model werk moeten doen. :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
En ze zijn zo bang voor een paraplu _O-

Afbeelding
Ja, er zit een baby in die buik :=

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:23

Mooie foto's Quir!!

Geniet van het weekend allemaal!!!

Hier weer een tandenwisselend paard. Heerlijke bult onder beide kanten van der kaak...

Afbeelding

Sosha

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:30

Ach gossie, wordt zo nog het bulten topic hier met al die jonkies :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 23:20

_O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:30

Haha al die wisselende paarden! Het is net de middelbare met alle beugelbekkies _O-

Zag weer heel wat knappe paarden voorbij komen! Fijne plaatjes Quir, knappe paarden heb je. En 10ha :wow: Ik vind de wei van Feyre al groot zat op dit moment. Zeker omdat ze niet altijd even hard aan komt gesjokt :=

Vandaag stond weer ‘stappen in de bak’ op de planning. Maar...
Afbeelding
:= := :=

Ze is weer verschrikkelijk hard aan het groeien. Vond al dat ze zoveel sliep de laatste tijd, en ze valt ook weer af. Alle energie gaat weer in het groeien. En als ze er zo bij staat ga ik er echt niet op :n

Dus! Zadel weer opgeborgen, longeerlijn gepakt en voor het eerst echt aan de longeerlijn gewerkt. Als voorbereiding hebben we al best wat aan de leadrope gewerkt, maar nog nooit aan de lange lijn. Ze deed het super! Zelfs al heel wat rondjes gedraafd. Knappe Feyre.

Afbeelding
Mijn teckel <3 _O-

En omdat de voorkant nog wel knap is nu :+:
Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:52

Woops, die schiet idd ineens de hoogte in.

Ik dacht altijd dat ze met 'bottom up' iets heel anders bedoelde :9k

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:35

:wave: hoi allemaal, heb me telkens voorgenomen te posten, maar telkens kwam er wat tussen :7

Zag dat marie op jonge paarden wedstrijd was geweest, supergaaf! En wat vervelend van je val :(:)

En bij pinda stal perikelen, lastig hoor zeker net zo'n jonkie.

Feyre is ook lekker aan het groeien.

Sterkte met de tanden wisselaars :)

Zag heel veel leuke foto's voorbij komen, van western recreatie en dressuur :j

Hier gaat het prima, Limara en ik hebben vandaag meegereden met een clinic, ze deed het top voor het eerst op vreemd terrein.

Afbeelding

Verder is bij ons aan de overkant de nieuwe 3manspolder geopend waardoor we nu gewoon ruiterpaden hebben. Dus ik heb er al wat buitenritten opzitten, superleuk. Ook met een doorwaadplaats dus we kunnen ook water training doen.

Enfin vandaag ging zo lekker dat ik wel een wedstrijdje zie binnenkort :j

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:45

Gaat lekker Splinter ! En die ruiterpaden zijn natuurlijk helemaal top !

Ik kan helaas geen filmpjes plaatsen want daar staat de trainer dan ook op.
Maar ze doet het goed aan de lange lijnen. Stap en draf heel braaf. Stilstaan kost wel even moeite, ze gaat liever vooruit, maar uiteindelijk toch maar netjes geduldig wachten tot de baas het zegt <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:37

Wat leuk, een paar fotospams! :)

Knappe Bliss doet het echt top zo te lezen :+: Grasjes gesnoept onderweg :))

Een heel leger fotomodellen bij Quir, leuk! Wat een toffe bles heeft je vosje :j

Bobbels- en bulten-topic hier :)) Hopelijk trekt de jouwe ook snel weer bij PSvanLot!

Feyre is inderdaad goed overbouwd :oo Inderdaad verstandig om maar te gaan longere, fijn dat ze dat zo goed oppakt!

Wat goed Splinter, ziet er heel netjes uit! +:)+

Hier weinig nieuws onder de zon, Pinda blijft gevoelig op haar hoofd/kaak dus heb net afspraak gemaakt bij de dierenarts om haar tanden nog maar weer een keer te laten checken deze week. Ondertussen heeft de luie aap lekker vrij en terroriseert mij en haar maatjes :P
Pinda ziet de tandarts alleen niet zo zitten, deze blik kreeg ik gisteren toen ik zei dat ze toch echt weer langskomt :))

WAT?! :oo
Afbeelding

:')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:10

Splinter, dat klinkt alsof jullie goed bezig zijn samen :) Mooie foto ook.

Quir, een bikkel ben je. Je pony is gewoon je perfecte match, ik ben benieuwd hoe ver je met haar kan komen ondanks je fysieke beperkingen.

Ik ben weer thuis, hier zijn de beloofde foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oh en hard kunnen we ook :+
Afbeelding

Onze omgeving
Afbeelding

En het blijft toch echt gewoon een grote pony, dat is echt enorm duidelijk als ze gewoon zo aan de losse teugel loopt. Ik moet maar een beetje ouderdoms krimpen :')
Afbeelding

Ik kwam nog een baby foto tegen :D
Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:58

Vientje schreef:
WAT?! :oo
[ [url=m/vbRVzn.jpg]Afbeelding[/url] ] :')

Die blik _O-

Mooie foto's Sizzle !

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:53

Ah, ik heb geleerd hoe een foto uit een filmpje te halen, kan ik toch wat delen met jullie.

Training 2 al weer bijna 2 weken geleden.
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:27

@Vientje Een tandencheck altijd verstandig moet je Pinda maar voorhouden.
@Sizzle, leuke foto's. Bijzonder paard heb je. Die beeb foto is ook zo schattig. Qua aftekening niet veel veranderd zie ik.
@Sosha, fijn dat je paard braaf is langs de weg!

Ik begreep dat de jonge paarden competitie (VWF op Prinsenstad) is uitgesteld naar november/december. Qua nieuwe Coronamaatregelen moet alles organisatorisch flink aangepast. Er waren al max 3 per paard toegestaan en er zou een live stream komen had ik gehoord.
Uitstel vind ik niet heel erg. Mexx is er klaar voor, maar een beetje meer tijd zou goed uitkoimen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 12:45

Ik heb een crazy drukke zomer achter de rug en heb nu eindelijk terug wat ademruimte, sorry voor de afwezigheid! Krijg mezelf ook niet over de streep om 43 blz terug te lezen want wellicht is een groot deel al gezegd dus ik begin even met een schone lei helemaal opnieuw vanaf hier als dat oké is :)
Van onze kant uit dus ook niks gemist want ik was 's avonds blij als ik mijn voeten omhoog kon leggen, Duke heeft grotendeels vakantie gehad.
Alleen weer een hoop dekjes gekocht die ik niet nodig had :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:34

Dat ziet er fijn uit Sizzle! En ook nog zo'n toffe omgeving, heerlijk <3 Bjelle's hoofd bij de hard-gaan-foto spreekt boekdelen, pretbekkie :))

Dapper zo in menpositie al buiten Sosha! Doet ie braaf dan zo :)

Jammer van het uitstel Babootje....maar idd, beetje extra tijd is niet erg. Zolang het tzt maar gewoon doorgaat, zou fijn zijn :)

Granoek schreef:
Alleen weer een hoop dekjes gekocht die ik niet nodig had :')

Oh god, dat had ik precies zo kunnen zeggen :') _O- Maar welkom terug na jouw drukke zomer, de heren hebben zich wel vermaakt in een luilekkerzomer zo te horen :) Ook niks mis mee toch!

Pinda is bij de tandarts geweest, ze is recent twee doppen kwijt geraakt die ws de reacties en bulten als gevolg hebben gehad. Nu moet de allerlaatste kies nog maar die kreeg ze er niet uit. Ze vond haar reacties op het wisselen wel abnormaal heftig, dus mocht het zo blijven moeten we verder gaan kijken dan de tanden. Maar ergens verwacht ik dat het echt de tanden is, zou niet logisch zijn anders. Als ze echt zo extreem reageert puur op het wisselen vond ze Pinda wel een beetje een gevoelige mieperd...tja, het is een kind van haar moeder (aka de über-miep) dus wat mij betreft is dat absoluut plausibel :+ :))

Maar goed, we kunnen/mogen weer oppakken qua werk, snuitje & bit/hoofdstel zijn APK goedgekeurd voor nu :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:57

Laten we hopen dat 'miep' Pinda snel van haar wissel ongemak af is.
Reactie is idd wel wat heftig, maar komt dacht ik wel vaker voor.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:12

Ahh een piepende Pinda, ze doet haar moeder eer aan :') Moet zeggen dat het er ook best wel pijnlijk uitzag hoor. Gelukkig is ze nu weer beter :)
En die blik van haar _O-

PS van Lot, bij jou ook tanden perikelen.

Wow Berdien, dat is een flink verschil inderdaad. Hoe groot is ze inmiddels?

Splinter, knap paard, zo braaf op vreemd terrein. Wat fijn dat je nu lekker naar buiten kunt, dat is zo goed voor het koppie.

Sizzle, voor "maar een pony" ziet de combinatie er toch goed uit vind ik. Met buitenrijden moet je de beugels maar een paar gaten korter doen, dan valt het niet zo op :))

Hey Granoek :wave: Leuk dat je er weer bent. Nu die dekker dan wel gaan gebruiken hè ;)

Hier gaat het eigenlijk best lekker met rijden. Rudi leert snel en Wendy is erg gecharmeerd van hem en zijn inzet. "Daar ga je echt een leuk paard aan hebben" zei ze vanavond na de les nog. Op zo'n moment maakt mijn hart wel een sprongetje hoor. Ik ben echt zo trots op mijn zelfgefokte perdje <3
Vanaf morgen moet ik het zelf gaan doen, de maand training is nu voorbij. Ik heb wel besloten dat we nog een maandje daar op stal blijven, gewoon in pension.
Ik rij dan zelf maar wordt wel in de gaten gehouden door Wendy en ik heb alvast 1x per week les besproken

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 07:31

Klinkt als een goed plan Noisy en iemand die je in de gaten houdt kan voor rust zorgen in je hoofd in plaats van er gelijk helemaal alleen voor te staan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:34

Sosha, ik dacht even dat hij daar alleen liep maar waarschijnlijk zit je net achter de auto :D
Braaf hoor!

Bedankt voor de leuke reacties. Ben ook best trots op mijn merrie maar het is wel even wennen als je voornamelijk KWPNers gereden hebt hoor :P

Pinda heeft wel pech met haar tandjes zeg, gelukkig is dat maar tijdelijk.

Babootje, iets meer tijd kan natuurlijk nooit kwaad. Hopelijk werkt het weer een beetje mee in Nov/Dec. Als het guur en akelig is, is dat ook niet geweldig ideaal voor de eerste keer.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:31

Hihi Feyre lekker in de groei!

Oh Sizzle ik vind jouw paard echt leuk :D

Lastig hoor Pinda en haar tanden... Hopelijk is ze snel klaar met wisselen :p

Sosha heb je jezelf eraf geshopt? Ziet er gek uit nu alsof paard zichzelf uit laat!

Leuk dat je er weer bent granoek! Hoe is het nu met het gewicht van Duke? Je moest hem toen harder aan het werk zetten toch omdat hij obees was?

Lekker dat Rudi het zo goed doet en fijn om nog even wat begeleiding te hebben voordat je het weer helemaal zelf moet doen.

Hier gaat het ook goed, soms weinig te melden gewoon omdat het lekker rustig zijn gangetje gaat. Koda heeft veel vrije dagen gehad omdat ik erg druk was op het werk maar dat gaat prima. Hij begint ook steeds meer zelfvertrouwen te krijgen. Gister na een lange en chaotische dag zonder zadel gereden op hem terwijl ik erg moe was. In plaats van frustratie bij mij en stress bij hem leverde het deze keer juist ontspanning en energie bij mij op omdat hij het zo goed deed <3 Nu heeft hij lekker twee dagen vrij en zondag gaan we op puzzelrit, hopelijk valt het weer enigzins mee.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 15:10

Ja klopt s1993 en ik heb wel echt het idee dat het de goede kant op gaat!!
Afbeelding

In vergelijking met vorige winter...
Afbeelding

Is niet helemaal eerlijk winter vs zomer maar ik merk dat zijn nek veel minder zwaar is op de foute plaatsen en ook zijn schouders stuiteren niet meer terug als ik er op duw

Leuk om te horen dat jullie hebben kunnen ontstressen samen ook <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:12

Oh dat is zeker een verschil hoor!
Echt veel beter :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:28

Ha ha, ja ik stuur mijn paard gewoon alleen weg om mak te worden _/-\o_
Moet kunnen toch ?

Nee, ik sta er niet zelf op, ze is nog bij de verkoper, die heb ik eraf geknipt.
Ze komt zo uit het land bij de fokker, dus de verkoper is ze een beetje mak aan het maken.
Anders is het straks zo veel ineens als ze op een pensionstal komt.

Maar volgende week komt ze naar mij toe. *\%/*

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:30

Het is echt wel een heel stuk verbeterd hoor Granouk, duidelijk te zien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:29

Kan het even niet bijhouden. Zo druk dat ik niet heb meegelezen. Hopelijk gaat het iedereen goed!