Geen aanval, puur beredenatie. Stel, ze zou eerder uit de weide gehaald worden en meer in de hand geweest zijn, dan zou het een heel ander paard geweest zijn. Meer (menselijke) opvoeding gehad.
Zonder dat er persee al wat richting rijtechnisch mee gedaan zou moeten zijn dan uiteraard.
Overdonderen ben ik ook niet geheel van overigens. Een stukje overdonderen kan ooit, ligt aan het paard. Maar geheel overdonderen met zoiets zie ik iets meer als onrespectvol naar het individu toe. Maar ook dat ligt er weer aan hoe er vervolgens verder mee omgegaan wordt.
Goed dat je iig de onderliggende oorzaak van de dominantie gevonden hebt. Zó belangrijk om dat niet te missen. En er dan verder op handelen natuurlijk.
Dankje, binnenhand is idd een dingetje. Ziet er vaak strenger uit dan het is gelukkig maar probeer er echt op te letten en mijn handen ook gelijk te houden.
K_m; Dankje! Ze is ook een beetje te dik dat helpt wel mee in er volwassener uit zien

Ze is dit jaar 4 geworden, dat jaar doet ook al veel.
Eind februari dit jaar is ze ingereden, ik heb haar sinds midden/eind april. Toen ben ik er de 3e x dat ik erop zat al goed afgevallen.
Tussendoor heeft ze veel vakantie gehad, al vanaf dat ze zadelmak is, omdat ze het allemaal zo makkelijk deed. En bij mij wordt ze gemiddeld 2 x per week gereden.
Hihi lekker rollen na het werk! Goed dat je lekker met haar aan de slag bent gegaan. Ik heb zo niet echt tips. Af en toe zou ze misschien wat voorwaartser mogen maar dat gaat over het algemeen vast prima?
Amado; Dankje! Spannend dat je Amado weggebracht hebt! Fijn dat hij daar toch ook 24/7 buiten kan staan. Ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen.
Mirjam; Ja het ging wel oke dus dacht why not.
Helikopter avontuur?? Volgens mij heb ik wat gemist?

Wat balen zeg!! Hopelijk valt alles uiteindelijk toch nog mee...
Melissa; Jammer, maar dat stukje gaat dus al prima

Goed gegaan op de regio? Je deed met een ander paard mee toch. Of heb ik dat ook gemist

Fijn dat er zo veel deelnemers zijn met het concours. Echt groot concours dus als het nu weer verder gaat!
2e proef zakte ze er inderdaad iets meer in. Vaker weg gaan dan gaan we nog wel wat leuke puntjes rijden denk ik.
Cera_D; Dankje! Idd blijft dan toch spannend wat ze gaan doen, blijft een verrassing.