[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:03

Persoonlijk zou ik ook voor de auto gegaan zijn. Je kan de dag van vandaag amper nog zonder auto als je een beetje zelfstandig leven wil hebben.

Ik begrijp wel dat het potje nu weer wat op is. Als je niet naar Equitom wil, is dat je eigen keuze, maar zoveel negatiefs heb ik er niet over gehoord.

Ik denk ook niet dat je niet ver gekomen bent met Limo, maar het is gewoon een moeilijk traject. 1 waarvan het ook niet altijd in je koude kleren komt te zitten. Het is moeilijk om door te gaan als je hoofd niet altijd de juiste richting weet. De mensen die ik weet die vaak bij ons 'de moeilijkere paarden' komen helpen, zitten ook niet meteen in jouw buurt. Ik wou dat ik hier iets bruikbaar voor je kon zeggen, maar helaas

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:30

Ok. Ik ben nou eenmaal een persoon die het liefst z'n geld een beetje veilig wil hebben en wat achter de hand wil hebben. En dat bedoelde ik er ook mee.
Zelf wil ik gewoon wat extra's hebben. Ik kan geld uitgeven maar wil ook iets achter de hand hebben mocht er bijvoorbeeld iets met m'n kat zijn of m'n wasmachine gaat kapot. Dat was de bedoeling van m'n bericht. Maar als mensen het slecht opvatten. Communicatie is nou eenmaal niet m'n beste vak.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:42

Art mag gewoon haar eigen keuzes maken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 00:06

Niet verkopen joh, je hebt de dierenarts erbij gehaald, bent eerlijk tegen jezelf. Mocht het echt zover zijn en hij kan pijnvrij blijven lopen is hij toch gewoon een weide maatje waar je verder niks mee doet? Ik zou met de tijd hem wel eens door de molen halen, om eens echt uit te zoeken wat er is. Maar hij is niet op sterven na dood dat je dat perse nu moet doen. Dit even afwachten die weken, en gewoon even niks.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:09

Op zoek naar weer een andere trainer is de juiste keus maar niet voordat hij compleet door de molen is gehaald, ik ben ervan overtuigd dat er iets mis is, en hij dat heel duidelijk aangeeft maar niet gehoord wordt. Dan maar geen buigproef (zegt sowieso weinig), knap sederen en de boel op de foto zetten, scans maken enz. Je pony heeft een leider nodig ja, maar geeft ook duidelijk aan pijn te hebben in mijn ogen. Dat doet hij al jaren maar arme beest lijkt amper gehoord te worden.

zorro

Berichten: 8769
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:47

Ik zou ook eerst laten onderzoeken wat er mis is. En hem dan gewoon wegbrengen naar iemand die er een normaal te gebruiken paard van maakt. Als die dan de gebruiksaanwijzing van limo een beetje voor je kan schrijven in die tijd, en jou daarna kan leren hoe je met hem om moet gaan, dan zijn alle problemen opgelost.

Ik denk niet dat limo terug gaat vallen in dit gedrag, mits jij natuurlijk bij leert, omdat normaal gedrag voor hem veel prettiger is dan dit.

Oh en wat betreft die auto: leuk joh! Wat heb je gekozen? Ik had ook een auto gekocht hoor. Zoals al eerder gezegd is limo niet bepaald op sterven na dood, en je moet toch eerst die pijnstillers uittesten. Doet dat al iets, merk je iets?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 09:54

Seat Ibiza reference :) via cardoen gekocht. Jong tweedehands met 16.000km op de teller.

Wegbrengen is weer zoiets. Kost minstens 500/maand misschien wel 3 of 4 maanden lang. Dat kan ik niet zomaar ophoesten. En spirit staat dan al die tijd alleen.

Babootje

Berichten: 26530
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:00

Beide opties gaan geld kosten.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:45

En spirit kan niet bij andere paarden voor die tijd?

Leo

Berichten: 50219
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:57

Wat ontzettend fijn dat je een auto hebt!! Prima auto ook volgens mij :j fijn die nieuwe vrijheid die dat geeft!
En de keuze voor een auto is natuurlijk hartstikke logisch en rationeel. Je doet Limo daarmee niets te kort.


Wat rot om te lezen dat je er zo mee zit :(:) zo veel meningen op een forum maken het ook niet makkelijker.
Is het mogelijk iemand uit je omgeving, zoals Miezelke, te vragen om gericht advies en hier komende langere tijd gericht mee aan de slag te gaan? Even niet vanaf het forum, maar irl een (be)handelingsplan opstellen.

Babootje

Berichten: 26530
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:21

Ik zou er ook voor kiezen de pony te gaan belasten. Longeren bijgezet en rijden. Door iemand die dat kan. Volgens mij had jij toch toen een handige meid toch Art? Is het geen idee om haar weer te vragen? Dan kunnen er 2 dingen gebeuren: of hij verbetert, of hij verslechtert. Als hij verslechtert laat hij de kreupelheid mogelijk wat meer zien en kun je dan naar een veearts. Ik zou alsnog bloed laten trekken of in ieder geval een supplement gaan geven voor de spieren (vit E/Selenium) want dat de spieren om wat voor reden dan ook stijf zijn is 1 ding dat duidelijk is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 12:20

Nja er zijn stallen die ik aangeschreven had die limo weigeren omdat hij een vluchter is.
Dat doet me dan nadenken hoe kundig de trainers werkelijk zijn (ook mijn laatste instructrice die ondanks angst er toch op ging, logisch dat limo dan gaat rennen die voelde haar angst). En dan pas dingen zeggen die mij wekenlang gekwetst hebben en in feite ook al die tijd tegen mij gelogen heeft.
Dat maakt oa ook dat ik nu weinig vertrouwen heb in trainers.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:21

Maar ze zijn niet allemaal zo. Ik zou het zeker een kans geven.

Sizzle

Berichten: 35736
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:23

Je had toch een stal gevonden?
Die had je toen toch enkel afgezegd omdat je dacht dat hij kreupel was?

Je kan er uiteraard ook voor kiezen om het gewoon even zijn beloop te laten met wat spierondersteunende supplementen en je dan voorlopig eerst richten op Spirit.
Daarmee kun je langzaam ook wel wat dingen oefenen zoals met zijl inpakken enzo.

Babootje

Berichten: 26530
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:23

Je moet ook naar een prof stal en niet naar van die amateurtrainers. Die weigeren echt geen paarden omdat het vluchters zijn, maar kunnen probleem gedrag gewoon corrigeren.
Maar goed, ik denk dat je meer gebaat bent bij een handige meid die goed kan rijden en die dat bij jou op stal kan doen. Zijn er echt fysieke problemen dan komt dat er onder belasting wel uit. Nu staat hij te vaak "op rust" om dat goed te laten zien.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 14-04-19 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37840
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:25

Art_Ificious schreef:
Nja er zijn stallen die ik aangeschreven had die limo weigeren omdat hij een vluchter is.
Dat doet me dan nadenken hoe kundig de trainers werkelijk zijn (ook mijn laatste instructrice die ondanks angst er toch op ging, logisch dat limo dan gaat rennen die voelde haar angst). En dan pas dingen zeggen die mij wekenlang gekwetst hebben en in feite ook al die tijd tegen mij gelogen heeft.
Dat maakt oa ook dat ik nu weinig vertrouwen heb in trainers.


Begrijpelijk, en je was goed bezig met hem.

Ik zou de tip van het werken aan de dubbele longe, lange lijnen ook adviseren. Als je daar een paar lessen in neemt van een kundig iemand die jou begeleid en je gaat er daarna zelf mee aan de slag. Is namelijk ook enorm goed voor de vertrouwensband tussen jullie. En hij leert zijn lijf goed te gebruiken + de juiste spieren en jij leert door te kijken hoe hij moet lopen zodat het daarna makkelijker is voor jullie beide om het ohz weer op te gaan pakken.

Overigens als je hem wel wilt uitbesteden aan een goede trainer dan weet ik wel iemand voor je in NL die kundig en betrouwbaar is en ook prima met vluchters om kan gaan. Kost inderdaad wel wat geld per maand.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:16

Ik zou juist geen dubbele longe doen, zeker omdat ts geen kennis heeft.
Goede trainers gaan inderdaad geen vluchters weigeren en ik snap dat je gekwetst bent.

Ik begrijp je faalangst tijdens de les, maar net daarom moet je het doen. Hoe meer ervaren dat je word, hoe meer plezier je gaat hebben. Laat staan hoe jij en wij trotsheid voelen. You can do it

genja
Berichten: 3948
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:26

Art gewoon even afwachten hoe het over 2 weken gaat. En nu proberen geld opzij te zetten voor uitgebreid onderzoek. Of misschien eerst heel goed nadenken wat je met limo wilt? Hij lijkt zo in de wei hardstikke gelukkig. Misschien je plannen met hem geheel opzij zetten en besluiten dat hun geen rijpaard hoeft te worden?
Gewoon lekker met hem gaan wandelen en cursus gaan volgen aan de hand werken. Zodat je daar handig in wordt en dat regelmatig met limo gaan doen. En dan kan je altijd nog kijken wat je wilt? Hem toch gaan laten onderzoeken en dan daarna evt toch carrière als rijpaard als er niks ergs is. Of hij wordt gewoon een blij weidepaard.
En dan heb je straks spirit om op te rijden waar je dan je ervaring van limo kan gebruiken.
Weet je uiteindelijk moet je het toch in je eigen tempo doen wat voor jou goed voelt . Gaan aan zijn vertrouwen werken en vooral geen stress situaties ontwijken

Sizzle

Berichten: 35736
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:29

Ik zou ook om de dag even filmpjes maken deze 2 weken om te zien of hij losser wordt.
Dan heb je wat vergelijkingsmateriaal.

Heb je ook wel eens vrijheidsdressuur overwogen? Dan kun je Spirit en Limo tegelijkertijd wat leren.

zorro

Berichten: 8769
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:50

Ja dat filmen is een goede tip! Het is soms zo moeilijk om het zelf op dat moment te zien.

Auto klinkt als een goede aankoop! Leuk!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 21:48

pff toch nog steeds stijf.
Spirit stoorde hem bij het eten, limo dreigde enkele keren maar spirit bleef proberen mee te eten uit limo's bak. Limo werd het zat en rende boos achter spirit aan (oren plat tanden bloot). Hierbij ging hij ook even door de achterbenen waarna de achtervolging meteen gestaakt werd en limo even serieus mankte maar was snel weer terug naar het stijf lopen.

Ik overweeg toch wel die scintigrafie. Ik weet dat de arts toen gezegd had 900 euro maar geloof dat het voor full body was. Enkel lendengebied en achterbenen zal dus goedkoper zijn.
Anderzijds ben ik ook aant overwegen het zadel terug te laten nemen. Ik twijfel namelijk enorm of ik wel nog verder wil/kan rijden met limo. En hoe langer het zadel blijft verstoffen, des te meer waarde verliest het.

Pijnnstillers heb ik tevens niet nodig om teweten of limo pijn heeft of niet. Ik zie aan zijn hele manier van doen en kijken dat hij pijn heeft. ;(

Amber_anne

Berichten: 6968
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:15

Jeetje art ik heb wel met je te doen hoor. Lijkt mij ontzettend moeilijk om je paardje zo te zien :(:)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:26

Zou je niet eerst die scintigrafie doen en na aanleiding van dat je zadel terug doen of niet?Verder kan limo natuurlijk nogwel een leuk grondwerk paard worden mocht je er niet meer op kunnen rijden. En tegen de tijd dat jij handig met grondwerk bent is Spirit oud genoeg om op te rijden.

zorro

Berichten: 8769
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:38

Wat betreft je zadel kan je twee dingen doen, even afwachten wat uit een onderzoek komt, misschien kan je hem volgend jaar wel gewoon gebruiken op limo. Of verkopen, zal je wel verlies op maken, maar geeft je ook weer een budgetje voor onderzoek. En een ander zadel is zo gekocht en die kan dan ook beter op jou wensen worden aangepast.

Sneu dat limo zo'n pijn heeft. Ik haal toch nog een keer een deken aan. Pijn vreet energie en een deken helpt bij stijfheid en dan hoeft hij zich in ieder geval niet warm te stoken.

imaudy
Berichten: 5114
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 00:10

Zie nu dat Limo een new forest pony is. Bij new forest ponies kan de erfelijke spierziekte myotonie voorkomen. Je kunt eens met een new forest stamboom overleggen of je pony dat kwa afstamming zou kunnen hebben..