Iriscope schreef:Ik sluit mij bij knollentuin aan Proven. En ik denk daarbovenop dat als je gaat werken aan een betere respons op je zit, dat je daar ook veel profijt van gaat hebben.
Ik zie vooral dat je half uit het zadel komt in de overgangen terug, maar zou graag zien dat jij daar echt op je billen gaat zitten en heel duidelijk met je kont aangeeft dat je terug wilt. Nu is het maar half half en ik denk dat daar door je overgangen ook heel erg uitgerekt worden, waardoor ze uit elkaar gaat vallen.
Als je haar straks met je zit terug kan rijden, kun je met af en toe been erbij haar toch actief en voorwaarts denkend houden in de overgang.
Verder mis ik ook de voorwaartse drang bij haar nog, maar vind wel dat jij ontzettend fijn en vriendelijk zit! Af en toe dus iets minder vriendelijk mee gaan en gewoon duidelijk zijn, meer reactie eisen.
Focus je op een fijne overgang rijden, waarbij jij je handen voor je kunt houden, maar met je zit haar terug kan laten komen terwijl je zelf een stille aanleuning houdt en haar achterbeen actief blijft. Als ze daarin omhoog blijft komen is dat ook een kwestie van balans en komt het met de tijd wel dat ze daarin ook rond blijft.
Poeh daar zeg je me wat Iris haha. Ik probeer juist met me zit haar terug te rijden maar dan gebeurd er dus wat je steeds ziet dat ik half ga staan. Ik probeer namelijk langzamer te gaan lichtrijden maar omdat dat niet echt werkt blijf ik een beetje zo half staan in het zadel.
En dan ook nog dat achterbeen actief houden maar wel zorgen dat ze terug komt. Laat ik dat anders als doel voor komend jaar stellen haha! Afgelopen jaar was mijn doel om haar ontspannen rond te kunnen sturen zonder dat ze de hele tijd tegen de hand komt in de wendingen( ja voor de meeste waarschijnlijk een doel waarvan je denkt waar gaat het over, maar ik dacht begin vorig jaar echt dat het nooit ging lukken
)
Dus vind dit wel een mooi doel voor komend jaar, Actief een overgang terug kunnen rijden op mijn zit terwijl ze nageeflijk blijft. Lijkt weer onmogelijk maar wie weet