Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:50

Hai hai!

Ik heb meegelezen hoor en de mooie foto's bekeken van al jullie knapperds.

Onze paardjes kozen er voor om 24/7 op het land te lopen, we hebben 2 hectare waar ze nu met hun 4tjes nog steeds van genieten (strookbegrazing) ze kunnen in de inloopstal maar doen ze niet.

Ik ben vorige week bevallen van een kerngezonde dochter en wat denk je? Ineens komen de paarden weer in de paddock bij de stal "contact" maken. Lief!

Kent er iemand hier iemand die een leuke Tinker zoekt waar een beetje "opstart-werk" in zit?

O ja Annikoe, wat voor ras of kruising is Jack eigenlijk?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:51

Gefeliciteerd Karma! :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:09

Karma gefeliciteerd !! Ik zit hier n nog te wachten haha. Veel gerommel al maar zet nog niet door..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:02

Karma schreef:
Hai hai!

Ik heb meegelezen hoor en de mooie foto's bekeken van al jullie knapperds.

Onze paardjes kozen er voor om 24/7 op het land te lopen, we hebben 2 hectare waar ze nu met hun 4tjes nog steeds van genieten (strookbegrazing) ze kunnen in de inloopstal maar doen ze niet.

Ik ben vorige week bevallen van een kerngezonde dochter en wat denk je? Ineens komen de paarden weer in de paddock bij de stal "contact" maken. Lief!

Kent er iemand hier iemand die een leuke Tinker zoekt waar een beetje "opstart-werk" in zit?

O ja Annikoe, wat voor ras of kruising is Jack eigenlijk?

Gefeliciteerd!

Jack is 1/4 fjord, 1/4 fries, 1/4 kwpn en 1/4 andalusiër :))

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:04

Gefeliciteerd!

En frummels helemaal gelijk! Je hebt je pony voor jezelf en niet voor alle kindjes.

Was bij mij ook toen jack nog 1 jaar oud was. Vroeg iemand: mag mijn dochter een keer mee? Dat zou ze zooo leuk vinden.
Ik: jahoor maar je kan er nog niet op rijden want hij is pas 1 jaar.
Zij: oh maar mijn dochter is maar klein hoor en niet zo zwaar dus dat kan wel.

Die zijn dus nooit bij hem geweeest zoals je begrijpt :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:07

Moeders dachten ook automatisch dat hun kind op mijn mini mag. Ga toch eens heel gauw weg man. Ik zeg dan ook gewoon dat ik hun kind niet leuk vind en mijn pony ze ook niet mag :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:09

_Reneee schreef:
Moeders dachten ook automatisch dat hun kind op mijn mini mag. Ga toch eens heel gauw weg man. Ik zeg dan ook gewoon dat ik hun kind niet leuk vind en mijn pony ze ook niet mag :D

_O- _O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:11

Gewoon zeggen: voor 50 euro mag je kind er 1 minuut op zitten. Voor 50 extra mag je ook nog een foto van ze maken. Wie weet. En anders zijn ze gauw weg. :))

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:16

Of je zegt gewoon dat je pony van kindervingertjes houdt :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 15:17

Gefeliciteerd Karma. Mooi hoe paarden dat aanvoelen hè!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:17

Ik geef ze 50 euro toe als ze opzouten en stoppen met zeuren :))

_Reneee schreef:

hahaha, die ga ik ook eens onthouden! :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:39

Ik heb met mijn vorige paard een tijd op een manege gestaan, vond het altijd wel leuk.
Had hem toen op Z niveau lopen, dus kreeg vaak te horen dat het net bonfire was. _O-

Hier zijn de pony's weer geënt gisteren dus we kunnen er weer een jaar tegen aan.
Dierenarts zei wel dat Puzzle toch echt wat kilo's kwijt moest. :=
Ik had ook al gezien dat hij zwaarder was geworden, maar hij wordt ook dik van de lucht. >;)
Ze staan op een arme wei, krijgen elke dag een strookje erbij, een halve schijf hooi en hij krijgt wat vitamine brokjes. :+
Vanmiddag dus maar even longeren en dan van de week maar wat tijd in plannen om nog wat met hem te doen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:06

Arme Puzzle is ziek geworden van de enting. :(:)
Hij is loom en heeft een temperatuur van 39,2 graden.
Dus nu richting veearts om ontstekingsremmers te halen.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:28

Ahh sneu voor hem, hopelijk knapt hij snel op.
Beetje verhoging kan altijd voorkomen.

De irritante kinderen daar weet ik ook alles van!
Toen Dex bij de camping stond werd ik er echt gek van haha.
Ze gingen gewoon de wei in, echt levensgevaarlijk zo kleine kindjes bij zo'n grote jonge paarden die niks kennen.
En mensen die alles zielig vinden en commentaar hebben.
De vraag of ze mogen rijden gelukkig nooit gehad.
Ben het er ook mee eens dat je je paard voor jezelf hebt en niet voor iedereen die denkt dat ze alles mogen.
Ook met voeren enzo, ze zullen maar net het verkeerde geven.

Hier komt de dierenarts binnenkort ook voor de enting, laat ook gelijk even het gebit nakijken.
Z'n ondertanden beginnen ook los te laten, maar of het met de kiezen goed gaat kan ik natuurlijk niet zien.

Afbeelding
Verschil tussen melktanden en volwassen tanden toch best groot vind ik :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:24

Gefeliciteerd karma!

Och arme puzzle

Sturen weer geoefend vandaag, gaat echt goed!
Afbeelding

Ze kan echt showen <3
Afbeelding

En al beleerd door mijn hond 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:36

Zijn temperatuur is gelukkig weer gezakt naar 37,7.
Hij is nog steeds erg rustig, maar ben al blij dat zijn temperatuur weer gedaald is.
Morgen ochtend weer kijken.

Knappe Zilver!
En heerlijk zo samen met de hond!

Ik ben over een 2,5 week jarig dus Puzzle wordt verwend. :))
Heb een fleecedeken, springschoenen en halster besteld uit de stout collectie van harry's horse.
Die krijg ik van mijn ouders. :D

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:24

Dex heeft voor het eerst een bitje ingehad!
Hij deed het super, vond het wel maar raar haha.

Afbeelding

Verder nog wat leuke foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:37

@renske
Hoe is het nu met Puz?

@Noor
Ook een tand gevonden? Hier zover ik zie nog niks eruit.
Hoofdstel staat mooi zeg! :D

Hier niet heel erg actief met de paardjes. Af en toe appeltje brengen en poetsen. En heel soms met Elano een rondje. Ik heb het thuis al steenkoud en wordt maar niet warm, laat staan buiten..

Maar gister met mijn zus en Elano naar het park gegaan, heeft mijn zus weer mooie foto's gemaakt van de knappe man. :D
[ITP] Elano weer op de foto
Wel een klein topicje, want zowel het weer als Elano werkte niet helemaal mee. :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:48

Dex is knap! En Elano wilde niet poseren :')

De dierenarts belde vanochtend met Miles bloeduitslagen. Ik had al een vermoeden dat er iets zou zijn, en ja hoor 8)7

DA: "Ja Miles is drager en daarom heeft hij 50 procent kans om het door te geven aan zijn nakomelingen" (no oliebol Sherlock, dat wist ik al, boeit geen reet het is een ruin). Toen begon ze letterlijk de info over PSSM voor te lezen. "Ja hij is drager en zal dus altijd symptomen vertonen." (Ja dat wist ik ook daarom dit onderzoek, cut the crap)
"..."
Het bleef stil.
Ik: "Ik wilde zijn waardes weten hè, zodat ik weet of het nu een aanval was of niet."
Zij: "Oh huh, bedoel je zijn enzymen? Ja die hebben we niet getest want ik dacht dat je wilde weten of hij drager of lijder was" 8)7

Echt ongelofelijk. Waarom zou ik in godsnaam mijn al geteste paard nog een keer laten testen of hij drager of lijder is? Dat komt namelijk al uit de eerste test. Ik zei ook nog dat ik zijn waardes wilde weten zodat ik een referentie had en kon zien of het nou een aanval was of niet. "Oh dat is wel slim ja." En dat heb ik haar dus ook duidelijk uitgelegd. Nu heeft ze bloed opgestuurd naar een lab om een test te doen die ook uit te voeren is op maanhaar. Niet te geloven gewoon dit.

Dus nu gewoon bloedonderzoek voor Jan banketstaaf gehad. Nog een keer testen heeft geen zin want hij voelt zich nu gewoon goed en gedraagt zich normaal. Geen verhoogde spierwaardes nu waarschijnlijk. Maar ik had het wel fijn gevonden om te weten of ik a) door moet gaan met magnesium en vit. E b) het luchtzuigen eventueel moet zoeken in wat anders.

Deze dierenartspraktijk was laatst ook al vergeten mijn katten te chippen tijdens de castratie. 8)7

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:08

_Reneee schreef:
Dex is knap! En Elano wilde niet poseren :')

De dierenarts belde vanochtend met Miles bloeduitslagen. Ik had al een vermoeden dat er iets zou zijn, en ja hoor 8)7

DA: "Ja Miles is drager en daarom heeft hij 50 procent kans om het door te geven aan zijn nakomelingen" (no oliebol Sherlock, dat wist ik al, boeit geen reet het is een ruin). Toen begon ze letterlijk de info over PSSM voor te lezen. "Ja hij is drager en zal dus altijd symptomen vertonen." (Ja dat wist ik ook daarom dit onderzoek, cut the crap)
"..."
Het bleef stil.
Ik: "Ik wilde zijn waardes weten hè, zodat ik weet of het nu een aanval was of niet."
Zij: "Oh huh, bedoel je zijn enzymen? Ja die hebben we niet getest want ik dacht dat je wilde weten of hij drager of lijder was" 8)7

Echt ongelofelijk. Waarom zou ik in godsnaam mijn al geteste paard nog een keer laten testen of hij drager of lijder is? Dat komt namelijk al uit de eerste test. Ik zei ook nog dat ik zijn waardes wilde weten zodat ik een referentie had en kon zien of het nou een aanval was of niet. "Oh dat is wel slim ja." En dat heb ik haar dus ook duidelijk uitgelegd. Nu heeft ze bloed opgestuurd naar een lab om een test te doen die ook uit te voeren is op maanhaar. Niet te geloven gewoon dit.

Dus nu gewoon bloedonderzoek voor Jan banketstaaf gehad. Nog een keer testen heeft geen zin want hij voelt zich nu gewoon goed en gedraagt zich normaal. Geen verhoogde spierwaardes nu waarschijnlijk. Maar ik had het wel fijn gevonden om te weten of ik a) door moet gaan met magnesium en vit. E b) het luchtzuigen eventueel moet zoeken in wat anders.

Deze dierenartspraktijk was laatst ook al vergeten mijn katten te chippen tijdens de castratie. 8)7

Omg.. Geen woorden voor gewoon :') Wat een stelletje klunzen..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:34

@renee
Wauw.. Echt, hoe krijgen ze zoiets voor elkaar.. Waardeloos zulke dingen. :/

Vandaag Elano 2,5 jaartjes jong. :D

Heb hem ook voor het eerst los gegooid. Hij snapte er niet zo veel van. :')
Maar toen hij eindelijk een keertje rechtdoor ging, ging ik heel enthousiast 'Jaaaa, goedzooo, braaaaf' roepen. Toen ging hij nog een keertje rechtdoor (weer heel enthousiast geroepen naar hem) en daarna gestopt. Over een paar keer snapt hij hopelijk wat de bedoeling is. :P

Afbeelding
Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:55

Leuke foto's van Dex. Dat hoofdstel staat hem goed. Helemaal puppy af.

Kabayo, Zilver vind ook niks te gek zeg. Doe je ook buiten lange lijnen? Ik wil volgend jaar ook beginnen met lange lijnen.

@Puppy Leuk Elano op de voorpagina! Mooie foto's maken jullie en hij ziet er erg goed uit!
Hoe heb je hem losgegooid dat hij het niet snapte? Ik dacht dat de meesten de bedoeling snel snapte.

Ik lees nog wel mee, maar had niet zoveel te melden. Ik had het druk met mijn bijrijdpaard, dus Jaro heeft niet zoveel gedaan de afgelopen weken/maanden. Hij is alleen naar de hoefsmid geweest. Dat deed hij super braaf. Dit was een andere en deze vond hij niet eng, ging in een keer goed. Terwijl hij vorige keer geen seconde makkelijk was. We zijn overgestapt naar kuil en hooi. Daar doet hij het aardig op en we hebben afgelopen week dekens gepast, die ik had gekregen. Vond hij wel gezellig volgens mij. Foto van zijn mini kudde Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:41

@ilayla
Bedankt! Losgooien deden we eerst altijd met 3 paarden gelijkertijd, dan gingen ze ook gewoon op den duur zelf rennen met elkaar.. Maarja, gister moest hij alleen.. 'Ik kan niet rennen, mijn vriendjes staan aan de andere kant van het hek!' En de wind maakt het natuurlijk niet heel veel beter op, moest echt heel luid spreken zodat hij het misschien kon horen.. En ja, als je mij niet al te goed kan horen, snap je nog minder van wat je moet doen. :')

Morgen als het goed is hoefsmid, zondag als het mooi weer is weer naar het strand. :D

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:07

Oh vandaar, ja dan snap ik wel dat hij het niet snapt. Dat zou Jaro denk ik ook niet leuk vinden. Leuk vooruitzicht! Ik ga morgen naar het strand bij Wassenaar! Heel veel zin in.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:08

Oei kindjes in een stuk land met al die jonge paarden zou ik ook eng vinden inderdaad!

Wat sneu zieke paardjes van entingen..

Hier nog niet veel gedaan, kane heeft nu lekker zijn deken op en staat te genieten van alle rust.
Afbeelding
Afbeelding