Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karma schreef:Hai hai!
Ik heb meegelezen hoor en de mooie foto's bekeken van al jullie knapperds.
Onze paardjes kozen er voor om 24/7 op het land te lopen, we hebben 2 hectare waar ze nu met hun 4tjes nog steeds van genieten (strookbegrazing) ze kunnen in de inloopstal maar doen ze niet.
Ik ben vorige week bevallen van een kerngezonde dochter en wat denk je? Ineens komen de paarden weer in de paddock bij de stal "contact" maken. Lief!
Kent er iemand hier iemand die een leuke Tinker zoekt waar een beetje "opstart-werk" in zit?
O ja Annikoe, wat voor ras of kruising is Jack eigenlijk?
_Reneee schreef:Dex is knap! En Elano wilde niet poseren
De dierenarts belde vanochtend met Miles bloeduitslagen. Ik had al een vermoeden dat er iets zou zijn, en ja hoor![]()
DA: "Ja Miles is drager en daarom heeft hij 50 procent kans om het door te geven aan zijn nakomelingen" (no oliebol Sherlock, dat wist ik al, boeit geen reet het is een ruin). Toen begon ze letterlijk de info over PSSM voor te lezen. "Ja hij is drager en zal dus altijd symptomen vertonen." (Ja dat wist ik ook daarom dit onderzoek, cut the crap)
"..."
Het bleef stil.
Ik: "Ik wilde zijn waardes weten hè, zodat ik weet of het nu een aanval was of niet."
Zij: "Oh huh, bedoel je zijn enzymen? Ja die hebben we niet getest want ik dacht dat je wilde weten of hij drager of lijder was"![]()
Echt ongelofelijk. Waarom zou ik in godsnaam mijn al geteste paard nog een keer laten testen of hij drager of lijder is? Dat komt namelijk al uit de eerste test. Ik zei ook nog dat ik zijn waardes wilde weten zodat ik een referentie had en kon zien of het nou een aanval was of niet. "Oh dat is wel slim ja." En dat heb ik haar dus ook duidelijk uitgelegd. Nu heeft ze bloed opgestuurd naar een lab om een test te doen die ook uit te voeren is op maanhaar. Niet te geloven gewoon dit.
Dus nu gewoon bloedonderzoek voor Jan banketstaaf gehad. Nog een keer testen heeft geen zin want hij voelt zich nu gewoon goed en gedraagt zich normaal. Geen verhoogde spierwaardes nu waarschijnlijk. Maar ik had het wel fijn gevonden om te weten of ik a) door moet gaan met magnesium en vit. E b) het luchtzuigen eventueel moet zoeken in wat anders.
Deze dierenartspraktijk was laatst ook al vergeten mijn katten te chippen tijdens de castratie.