Welkom Vibabu! Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!
wendy1987
Geplaatst: 31-07-15 09:12
Wat komen er toch een knapperds voorbij zeg! Hier wat rustiger, deze week druk aan het voorbereiden op de keuring, maar vriendin is ziek dus ook veel daar.. Gelukkig pas volgende week de keuring en heel veel kan ik nu toch niet meer veranderen.. Beetje in beweging houden hier en daar..
En laatbloeiers.. Tja, die heb ik dus ook, vandaar dat ik er op longeren na, eigenlijk nog niets mee doe Longeren is ook puur voor de keuring nu..
Maar meestal loopt ze er zo bij, klik omdat mevrouw exceem heeft
Vorige week voor het eerst erop gezeten en dan krijg je dit:
Dus de L1 die sommige al rijden, is voor ons nog heul ver weg Maar elk begin is een stapje!
Ja, ik hoop het wel, maar ze mag eerst nog even verder groeien. Misschien van de winter meer erop. Nu druk voor de keuring en daarna heb ik 2 weken vrij, dus mogen de paarden ook 2 weken gewoon niets.. Of ik moet in NL blijven, dan blijf ik ze wel doen. Ik zie het wel..
Picassox
Geplaatst: 31-07-15 12:18
Mijn knappe puppy doet het ook zo goed. Ik ben samen met een vriendin heel intensief bezig met verkeersmak (en vooral fietsermak) worden. Vandaag heeft al ons voorwerk z'n vruchten afgeworpen! We zijn 500 meter langs een kneiterdrukke weg met fietsers geweest en rond gelopen in het bos. Ik ben zo blij! Volgende week kan ik eindelijk gaan buitenrijden met mijn kuikenmakke 4-jarige. Wat een heerlijk dier is het toch!
Ter impressie: Is een still uit een filmpje overigens, zo gespannen als hij lijkt was maar van zeer korte duur.
Wat fijn is dat he, als ze dan ineens 'het licht' zien en gewoon doen alsof het inderdaad de normaalste zaak is.. Leuk!! Heerlijk als ze verder gewoon echt nuchter zijn!
Ja, hij heeft nu geleerd met zijn spanning om te gaan en weer af te laten vloeien. Iets wat eerder ondenkbaar was bij hem. Nu kijkt hij even maar blijft wel bij de les. Zo fijn!
Jeetje wat knap al Picassox ! Fijn als ze zo mak zijn !
Gucci heeft deze week een mini vakantie gehad en mocht met zijn bijrijdster mee naar brabant waar hij letterlijk in het bos stond en dus heel veel naar buiten geweest is. Zo ontzettend braaf en lief. Hij vond het super. Nu is hij weer lekker thuis dus vanmiddag weer eens serieus aan het werk.
Net alweer op onze 2012 merrie gereden. Wat ben ik trots op die kleine gup. De sliding stop begint echt al te komen dus als ze echt goed zeker op dr benen loopt komen er sliding plates onder. Can't wait ! We hebben echt al een sprong vooruit gemaakt sinds maandag en ze begint steeds beter op haar eigen benen te lopen. Rechts non stop eigenlijk alleen links vind ze het soms nog wel lastig. Achja ze is dan ook eigenlijk pas een maand onder het zadel haha ! Trotsssss
GerenGer
Geplaatst: 31-07-15 16:51
Wat goed Picasso! Braaf paard. Kimvicious, ik heb niet veel verstand van western maar zo te horen doen je jonkie het ook top! Afgelopen week op pad geweest met Gio naar concours. Hij was al heel wat ontspannender, maar toch nog veel fouten en hij was minder actief dan thuis. We hadden 187 en 191 pt. 't Kan beter maar tot nu toe tevreden.
Gister zadelmaker laten om te zien of het zadel goed lag. Helaas. 'Je paard heeft een dure smaak' haha. Nu van m'n andere paard het zadel gepast en die ligt prima. Voor andere paard nieuw zadel gekocht en dan kan vosje het "oude" zadel gebruiken. Iedereen blij
Mijne heeft vandaag weer wat sprongetjes gemaakt en die is topfit. Been is nog wel iets dik als hij uit de stal komt, maar in het werk is hij vrolijk genoeg Sprong ook zo over het overbouwde slootje en kijkerige muurtje heen en dubbels waren nu ook niet meer boeiend. Gaat een fijn springpaard worden!
@Anneruth, paardrijden lijkt soms zo makkelijk maar niets is minder waar he Wel goed dat je zo bezig bent met lessen, dan komt het vast goed
@Manubres, fijn dat Chicago het zo fijn heeft op de wei. Leuke foto's!
@Nicky, top dat Ludo nog steeds goed loopt! Hopelijk houdt hij dit vol en kan je weer lekker aan de slag.
@Pradadaan, jouw dressuurpaarden zijn al net zo rillerig, gespannen en onhandelbaar als mijn dressuurpaard
@Vibabu, welkom! Veel succes met jullie dame
@Wendy1987, wat een knappe Haf En die eerste-keer-erop-foto ziet er ook heel netjes uit!
@Penny, wat fijn dat George steeds verkeersmakker wordt. Lekker buiten rijden volgende week.
@Kimvicious, heerlijk dat Gucci het zo goed gedaan heeft in Brabant. Dik genieten moet dat geweest zijn
@Gomir, fijn dat de jouwe weer beter loopt en dat hij zo fijn springt.
Grand staat sinds vanochtend op ijzers omdat hij afgelopen zondag wat onregelmatig liep. Bleek aan zn gevoelige hoefzolen te liggen dus hij staat nu voor op ijzers. Hij liep gelijk weer als de tierelier! Knie-actie er in
Vibabu Welkom en idd foto's hoor Kim heerlijk zo een vakantie lekker goed voor de paardjes. Gelukkig dat Gomir weer in de rails is Penny heerlijk een paard waar je mee naar buiten kunt Anneretuhh goed dat je les hebt hoor. Begeleiding is goed. Nickeyy we duimen dat het nu over is en hij goed blijft lopen
Oh scheelde dat zoveel bij Grand Claudia? George lijkt namelijk ook wat gevoelig op asfalt. Ik ben bang dat ik ook aan ijzers moet. George had ze toen ik hem kocht, maar de eerste dag op het land was hij 3 van de 4 kwijt.
Ja, het scheelt best wel ja! Op het asfalt viel het bij Grand mee maar bij ons bij stal liggen veel kiezels en daar trapte hij natuurlijk telkens in als hij naar stal liep. Toen ik hem net naar het land bracht zag je dat hij nog wel voorzichtig liep maar je kan niet tegen hem zeggen dat het na het beslaan minder 'pijn' doet dan daarvoor. Maar hij liep al wel stukken beter! Hij moet nu wel met springschoenen op de wei staan vanwege het risico van aftrappen. Vind dat wel wat minder maar wat moet, dat moet Had hem liever ook niet op ijzers maar soms is het gewoon nodig helaas.
Haha, ja zo kan je ook van je ijzers afraken moet hij gedacht hebben
Wat lastig dat Grand nu met springschoenen de weide op moet. Is altijd jammer wanneer ze op ijzers moeten. Hier Happy gelukkig nog blootvoets. Heb hem gisteren voor tien dagen weggebracht naar instructrice. Kan ze hem fijn weer wat doorrijden. Normaal wordt hij twee keer per week gereden, nu zal het vaker zijn. Na zijn korte "kamp" kan hij mooi thuis weer uitrusten. Supertrots dat hij zo netjes de trailer opliep en ook onderweg rustig stond. Onvoorstelbaar dat hij tot vorig jaar doodsbang van de trailer was.
Knap die paarden die al zo verkeersmak zijn. Is voor ons nog een puntje waar aan gewerkt moet worden.
Oh oke. Dat is goed om te weten. Ik kijk het idd maar even aan. Eens kijken hoe hij er zich mee gedraagd
Wat fijn dat Happy het zo goed deed Leuk dat hij eventjes op kamp gaat. Daar pluk je straks de vruchten van Wat betreft verkeersmakke paarden.. Ik had zelf het geluk dat Grand in de opfok in de winter bij de doorrit van de auto's stond en dat de mest uit de paddock gehaald werd met een shovel als ze nog in de paddock stonden. Dus hij is altijd heel makkelijk geweest met verkeer.
Ik heb nooit springschoenen om in de wei. Dat lijkt me ook helemaal niet fijn voor een paard, om daar de hele dag mee te lopen, dat moet wel gaan schuren of irriteren...
Ja daar zit ik dus ook mee. Ik ga het ook goed in de gaten houden.
Brandje_04
Geplaatst: 01-08-15 22:38
Laat ik ook maar weer eens van mij horen Erg druk gehad de laatste tijd!
Aan de nieuwkomers; Welkom!
@Anneruth: Wauw wat is Gideon knap!!
@Zirano: Super goed gedaan op de pavo cup! Volgens mij is Gently ook flink aan de maat?
@Pradadaan: Ik denk dat die knappe paardjes van jou nog wel een les schriktraining kunnen gebruiken haha
@Wendy1987: Wat een knappe haf! Ziet er ook goed uit voor de eerste keer dat je erop gezeten hebt!
Wat ik zo snel snel heb kunnen lezen gaat het bij iedereen aardig goed! Wat betreft springschoenen in de wei, Goof heeft geen ijzers dus heeft niks om maar mijn 7 jarige wel. Moet er wel bij zeggen dat hij net terug komt van een vervelende blessure en ik nog erg voorzichtig ben met hem.
Met Goofy kom ik langzaam aan uit een dipje. Goof vind het lastig om tussen andere paarden te lopen en sluit zich dan voor mij af en wordt enorm druk. Sinds een maandje mijn zweep voor sporen geruild, op opeens gaan we weet met sprongen vooruit! Denk toch dat hij het gewapper van de zweep eng vond. Afgelopen donderdag heb ik hem weer mee op wedstrijd genomen, met resultaat! Super fijn kunnen rijden 2e proef nog best wel gespannen. 1e proef 2e met 190 en 2e proef 1e met 192 punten!
Mijn moeder heeft afgelopen woensdag tijdens de les wat foto's gemaakt van Goofy!
Guapa gaat ook met springschoenen de wei op. Op 3 weken tijd 3x de hoefsmid kunnen bellen voor een verloren ijzer... Als je springschoenen koopt die goed passen hebben ze geen last van irritatie.
Wij vertrekken straks ook weer op wedstrijd
peetje82
Geplaatst: 02-08-15 20:57
knappe Goofy!!
hier de blonde vierkant op ijzers hoor, ga niet onzeker lopen op gras in een proef, pinnen erin en lopen. Vandaag ging blondje mee naar de zee, was weer superbraaf, ging het water in, loslopende honden en fietsers op de dijk vond ze allemaal prima! Fijn paard