Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:26

Lindy1982 schreef:
leuk diertje

Is ook niet onze eerste keus hoor aankomende zondag komen er gewoon particulieren.
Maar over het algemeen hebben wij ook geen goede ervaring met particulieren die maken ook mooie beloftes en even later vind je je paard in belgie te koop als een gezond sportpaard voor 3000 euro terwijl je hem gratis hebt weggegeven.

Mijn andere paard was ook "netjes verkocht"maar werdt alles behalve netjes gereden.. Kin op de borst en gaan met die banaan.

Nadat je de laadklep van de trailer dicht hebt gedaan heb je het toch niet meer in de hand

Helemaal gelijk je denkt het goed gedaan te hebben maar wanneer ze het erf af zijn heb je het niet meer in de hand.
Bij een handelstal gaan kijken en of in ruilen van je huidige paard waarom niet je hebt niet al dat gezeur aan de deur is ook wat voor te zeggen..

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:42

Lindy nu ben ik wel benieuwd om welke handelsstal het gaat? :)

Lowara wat een leuk ding.

cindyst schreef:
soms wordt je echt gek van mensen weet niet of het nu lef is of gewoon stom.
ik heb 2 paarden te koop een jonge tuschinski en een drachtige merrie.
krijg je mail ik vind u 2 jarige zo leuk ik bied 400 euro.
kijk onderhandelen kan altijd maar dit is ver onder de maat vind ik wat vinden jullie?

zo kreeg ik een mailtje of ik mijn paard naar een zorgboederij wou doen :+

mg911

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:44

lowara leuke pony! :D hoop dat er nog over de prijs te praten valt en dat je dan eindelijk je pony hebt!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:16

Ik heb ook nog even getwijfeld over een handelsstal hoor, je krijgt zulke malloten op je erf... ik vond het soms echt erg om te zien :o

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:20

... verkeerde topic :+
Laatst bijgewerkt door afwasborstel op 16-03-12 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:34

:')

Farah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:05

Zijn er uberhaupt wel handelstallen met een goede naam?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:08

Ja hoor. :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:15

O zeker wel.
Ik dnek dat je bijna nog vaker door een particulier genaaid wordt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:23

Needje schreef:
O zeker wel.

Daar ben je toch zelf bij? Je wordt alleen genaaid als je je laat naaien.
Wat de eigenaar beweert is niet van belang, tenzij het paard het bevestigt. Je moet nooit afgaan op wat de verkoper verteld, want ook als ze te goeder trouw zijn is het alleen maar hoe zij dingen interpreteren. Ik kijk naar het paard, dat is waar ik op af ga, de eigenaar is niet van belang.
Laatst bijgewerkt door Waratje op 16-03-12 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:00

Ja uiteraard ben je er zelf bij. Maar hoeveel mensen hebben slechte ideeen bij een handelaar, maar gaan er bij een particulier van uit dat die alles netjes verteld?!... :+

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:03

Bij een handelsstal hebt je wel meer rechten omdat het commerciële verkoop is ivm terugbrengen bij verborgen gebrek. Vaak ook meer kans op een proeftijd, typisch het onderwerp dat we als koper graag zien en als verkoper niet, beide om goede redenen ;)

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:17

Je moet alleen de handelaren vermijden die bekend staan om de troep, het onderste segment, dan weet je dat je een groter risico hebt op paarden met een gebrek, beperking of waar iets mee is. Maar bij een handelaar kom je veel beter to the point dan bij de particulier die denkt dat het paard dat hij verkoopt een Grand Prix beest in de dop is.
Er zijn vooral veel stallen met leuke jonge beesten, of je moet het oog en handigheid hebben ze zelf uit de opfok te kopen en beleren, maar als je dat niet hebt kun je dat beter aan anderen overlaten en iets meer betalen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:41

Farah83 schreef:
Zijn er uberhaupt wel handelstallen met een goede naam?

Ik denk dat je net zo goed 'bedondert' kan worden op een handelstal en ook particulier!
Uit ervaring koop ik liever paarden bij een handelstal vandaan :)

Maar je bent er zelf ook bij wat je koopt, de meeste mensen kijken vaak naar het plaatje!
Een klinische keuring zegt ook niet alles, ik heb liever dat mijn osteopaat het desbetreffende paard onderzoekt!
(vooral op de rug)
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 16-03-12 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:42

Needje schreef:
O zeker wel.

Die gedachten hebben wij ook.. Natuurlijk lees je over een handelstal altijd wel wat negatiefs mensen moeten altijd wel wat te zeiken hebben. Maar deze handelstal zie ik een hoop goede berichten over en maar een paar slechte ook ziet de accomodatie er mooi uit en heeft hij veel mooie paarden lopen.
wat ik hier en daar lees nemen ze een paard als het bijv niet klikt of toch niet goed is gewoon weer terug en zoeken ze gewoon een ander voor je dat heb je bij particulieren weer niet.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:47

http://www.jansenvandenhout.nl/ iemand ervaring met deze stal?
Ze hebben een hoop leuke paardjes staan!!
Op bokt kon ik niet gek veel negatiefs vinden wel een hoop positieve reacties

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:47

Lindy1982 schreef:

daar zou ik een eind uit de buurt blijven. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:48

Floortje_89 schreef:
Je moet alleen de handelaren vermijden die bekend staan om de troep, het onderste segment, dan weet je dat je een groter risico hebt op paarden met een gebrek, beperking of waar iets mee is. Maar bij een handelaar kom je veel beter to the point dan bij de particulier die denkt dat het paard dat hij verkoopt een Grand Prix beest in de dop is.
Er zijn vooral veel stallen met leuke jonge beesten, of je moet het oog en handigheid hebben ze zelf uit de opfok te kopen en beleren, maar als je dat niet hebt kun je dat beter aan anderen overlaten en iets meer betalen.

:j Helemaal mee eens.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:49

Lindy1982 Je bent er zelf bij. Gewoon goed laten keuren door eigen DA.
Toevallig heeft een oud stalgenootje van me haar paard daa vandaan en is intens gelukkig met het dier.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:49

Lindy1982 schreef:

Hahaha! :D
Daar kun je echt een hele hoop over vinden op bokt. Laat ik het zo zeggen (en dat is mijn mening!); 'als je echt niet meer weet wat je met je paard moet, dan breng je 'm naar JansenvandenHout'.
Maar er zullen vast nog wel wat(?) succesverhalen tussen lopen, ik zou heel goed m'n ogen en oren openhouden en absoluut door een onafhankelijke(!) dierenarts laten bekijken. (ohja en lees het contract goed!!)
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 16-03-12 12:52, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:50

Dan heb je niet helemaal goed gezocht Lindy, er zijn namelijk heel veel topics met ook heel veel negatieve reacties. Ik zou er persoonlijk nooit heen gaan.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:50

Lindy1982 schreef:

heb ik heel veel negatieve dingen over gehoord. Ik nam al een stap terug toen ik de manier van hun rijden zag.. ik weet niet precies wat ze doen, maar vind het er niet fijn uit zien. Heb het idee dat de rug er ongelofelijk word uit gedrukt.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:01

Tsja, daar heb ik nou weer wel een goede ervaring gehad maar natuurlijk altijd laten keuren, ook röntgen!
Ik denk dat het er ook vanaf hangt of je er zelf al een beetje oog voor hebt en weet wat je wilt (en je daar neit vanaf laat brengen door een mooi koppie). Ik denk dat en een mengeling staat van behoorlijke paarden en kneusjes, waarschijnlijk geen echte toppers.
Wel kan je het eens treffen (bij elke handelaar) dat er een aardig paard staat van een particulier die er niet mee overweg kon en ingeruild heeft tegen een makkelijker paard.
Voordeel vond ik dat je elk paard daar uit de stal kon laten halen (dus niet 'voorgekookt') en een proeftijd van 2 weken kreeg.

Nooit over één nacht ijs gaan en iemand meenemen met verstand van zaken.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:33

Maar wat zal dan wel een te "vertrouwen" handelstal zijn?

Wat er ook gezegd wordt je moet zelf je maatregelen nemen met een eigen veearts bijvoorbeeld.
Denk dat veel mensen wel naar een handelaar gaan wanneer de verkoop maar niet wil vlotten en dan is dit een mogelijke oplossing en waarom niet.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:40