Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ma_rie_tje schreef:misschien had je pony gewoon geen trek in een lekker sate'tje!
Of misschien vind ze vlees gewoon niet zo lekker.
Wordt ze ook al helemaal wild als je met een broodje ham bij haar stal staat?
Kom op, een bbq ruikt naar brand, en bij de vleesafdeling en de slager(waar je je vlees koopt) ruik je ook geen vieze dingen.
Dat ze bang zijn voor een dood dier dat langs de weg ligt snap ik heel goed, die ruik je ook wel degelijk, maar die ligt er dus al een tijdje.
Een goede slachter werk eerst het ene dier af, voordat het andere dier wordt geschoten.
Ook zorgt een goede slachter ervoor dat de ruimtes die gebruikt worden goed schoon gespoeld worden. Zowel tijdens het bewerken van het kadaver (want dat is het eigenlijk gewoon) als wanneer hij helemaal klaar is, en de stukken de vriezer in gaan.
Sandra_Horse schreef:ik zou hem/haar zeker weten naar de slager heen doen,
omdat het 1 kanl is en hij is weg.
het paard merkt er zelf vrij weing van en ik weet dat hij dan gewoon niet hoeft te lijden
en ik weet dit al helemaal zeker na een topic dat hier heeft gestaan met een verslagje van iemand die zijn paard liet slachten en er zelf bij mocht zijn
famkeY schreef:Sandra_Horse schreef:ik zou hem/haar zeker weten naar de slager heen doen,
omdat het 1 kanl is en hij is weg.
het paard merkt er zelf vrij weing van en ik weet dat hij dan gewoon niet hoeft te lijden
en ik weet dit al helemaal zeker na een topic dat hier heeft gestaan met een verslagje van iemand die zijn paard liet slachten en er zelf bij mocht zijn
Maar dat geldt ook voor inslapen, 1 spuitje en hij is weg. Klopt het dat het ook wel met een grote ijzeren speer (ik weet niet hoe je het beter kan omschrijven) gebeurt?
Citaat:A brain-dead individual has no electrical activity in the brain and no clinical evidence of brain function upon physical examination. This includes no response to pain and no cranial nerve reflexes. Reflexes include pupillary response (fixed pupils), oculocephalic reflex, corneal reflex, no response to the caloric reflex test and no spontaneous respirations.
_Tamara schreef:@ Barbara; Heb je je paard naar Van den Berg gebracht? Omdat je in Garderen woont.
ma_rie_tje schreef:in de openingspost staat de links.
Als je de onderste FOTO link bekijkt, staat er in dat album een foto van het schiet ding, namelijk deze:
Absoluut geen ijzeren speer dus
JenniiCelest schreef:Om deze redenen ben ik dus voor het spuitje.. Het kan zijn dat het paard nog vecht dan maar dat doet hij ook bij het slachten heb ik dan het idee.. Dus spuitjes vind ik de beste oplossing.. Het is wel duurder en het paard vecht meer,, maar het gaat ook rustiger en veer minder ruw..
Liefs,,
JenniiCelest schreef:beetje raar verwoord zie ik nu.. Whaha ik ben best dom..
Ik bedoel bij de slacht zijn er allerlei mensen bij enzo die staan te kijken en het paard staat in een klein hokje en dan bam dood.. njaa hij vecht nog wel ff maar is wel sneller dood als bij het spuitje..
Maar bij het spuitje gaat het langzamer waardoor het paard meer kan gaan vechten maar het gaat vrediger,, in een stal en met alleen een paar mensen erbij..
Liefs,,
Perrokai schreef:Lielle, dat klopt wel maar dan nog ligt een paard soms nog te galoperen op de grond. Het is nml niet op slag hersendood, er gaan een aantal seconden voorbij voordat alles uitgeschakeld is. Zo ook bij een spuitje. Niets om dramatisch over te doen het kan gewoon niet anders......Maar een van de twee manieren mooier doen lijken dan het is heeft ook geen zin. Beide manieren zijn niet helemaal zaligmakend en het blijft in beide gevallen een vreselijk iets......
BitchyWitchy schreef:Precies.......... De enige juiste manier is de manier waarop het voor jouw paard in zijn/haar omstandigeheden het snelste voorbij is........ Ongeacht wat je eigen gevoelens zijn