Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kort ritje omdat mijn enkel flink zeer doet maar het deed mijn geest goed. Ze wordt beter op de hulpen. Geen grootste vooruitgang maar dat is niet haar schuld. 
dan zou een ontsteking ‘genezen’ moeten zijn dus of hij is dan in orde en ik weet het zeker óf er wordt meer gezien. 
petraaken schreef:Nou dat is inderdaad vakkundig gesloopt door Joy.![]()
hmm, toch nog wat troubles met Sam zijn been.

maar als hij er mee geholpen is…
Dat is Rêve haar moeder. Rêve heeft haar karakter niet van haar vader zullen we maar zeggen. Maar Pretty is in de tijd "in bruikleen" gegaan en ze had toestemming van mij om haar dichter bij huis te plaatsen (omdat we bijna 40km uit elkaar wonen.) maar door omstandigheden red ze het financieel niet meer. Pretty is nu 25 en ik ga een 25 jarig paard niet in de steek laten ook al lijkt mijn man dat vooralsnog de beste optie te vinden.

pmarena schreef:Jeetje dat is best wel heel onverwacht en balen lijkt me.... het klonk zo goed allemaal en nu moet ze ineens weg op haar oude dag....wat suf zeg

Ik kan zelfs niet uit leggen waarom ik bepaalde dingen doe of vraag of me voor bereid op iets onbekend en juist niet op iets dat je zou verwacht.
heb nooit het gevoel gehad dat ok me daar zorgen om moest maken en tja…. De informatie heeft mij gevonden.
petraaken schreef:Ze weten je inderdaad wel te vinden zeg. Nu ik zou het ook niet prettig vinden om een paard dat van mij is/was geen fijne oude dag te kunnen geven.
ik wil niet de onzekerheid dat ze volgend jaar bv ineens toch weg moet ook al zou T zeggen van haar te laten staan…. Dan moet ze maar wat verder rijden om te bezoeken….
ik wil die emoties van gisteren niet meer. Ik wil haar veilig en dat gevoel heb ik nu niet meer… ze is heel goed geweest voor Pret maar ze heeft nu ook getoond wat haar 1e reflex is als ze dénkt dat het moeilijk wordt… En ik wil niet vertrouwen op de hoop dat ze geen moeilijke periodes meer zal krijgen ook al zou het zich nu herstellen. Hierom heb ik haar nooit verkocht. Juist om in dit soort gevallen te kunnen ingrijpen. 
Die heb ik ook gehad. Het leven loopt zelden ideaal. Moet ik dan zolang Pret nog leeft maar hopen dat ze nooit meer een probleem heeft? Want zodra er een probleem lijkt te komen is Pret de eerste die er uit moet ondanks dat ze nog een jonger paard heeft staan. Nee, daar begin ik niet aan sorry. Dat kan nu heel kil klinken maar ik heb haar mee gegeven onder de voorwaarde dat ik er op kon vertrouwen dat ze het goed zou hebben. Ook dat ik haar altijd terug zou ophalen als er redenen waren waardoor haar toekomst bij T niet meer verzekerd was (zoals bv haar probleem nu.) Voor mijn gevoel is die toekomst niet meer verzekerd. Ik wil niet die bokker zijn die een topic opent "ik heb mijn paard in bruikleen gegeven en nu is ze weg."
het in bruikleen geven was voor mij al een grote stap omdat dat zo vaak mis gaat...
Als ik de kosten van de zorg terug op me neem dan komt ze ook terug naar mij.
Ze staat bijna een uur van mij vandaan nu. Ik kan dus niet "even" langs gaan om in de gate te houden hoe het er aan toe gaat. T doet dat wel. Ze is eergisteren bij haar geweest. Ze gaat een peer keer per week. Icm de opfok kan dat voor mij niet omdat de rit zoveel tijd in beslag neemt. (ik heb ook maar zoveel uren in een dag uiteindelijk). Ik heb haar daarheen laten brengen omdat ik T vertrouwde en dat voor haar praktischer was niet omdat het voor mij handiger was.
pmarena schreef:Snap ik, maar als zij haar zaakjes nog niet duidelijk heeft en dit een soort schrik-actie was, dan zou je haar natuurlijk nog even wat armslag kunnen geven. Terughalen kan altijd nog, dat hoeft niet op stel en sprong lijkt me, als zij er gewoon nog steeds graag naartoe gaat en haar eigenlijk wel graag bij zich wil houden...?
Of heb je de indruk dat ze sowieso wel graag van Pret af wil?
Ze is toen Joy geboren is ook naar hier gekomen om naar hem te komen kijken en waar Pret zou komen is nog iets dichter bij haar (niet veel, vijf minuten maar voor het ide).